Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Te aryjskie koneksje jakoś mi nie przyszły do głowy, a przecież to takie oczywiste, jak ktoś już zwróci uwagę.;) Myślę, że jednak może się wydać bardzo elfickie, gdyż dla większości czytelników elfickość = śpiewnośc jeśli chodzi o język, imiona, nazwy itd.:) Sama zazwyczaj tak mam, i dopiero po głębszym zastanowieniu zwracam uwagę na takie jak powyższa subtelności;)
Zamczysko w Otranto: Opowieść gotycka (5) prekursorka powieści gotyckiej; raczej śmieszy niż straszy, ale bardzo ciekawa, niczym rasowa telenowela. Hawksmoor (3,5) wymęczyłam! miało być mrocznie i wieloznacznie, a wyszło jakby pisane na siłę. Między aktami (4,5) Wojna światów (5) bardzo ciekawa i nowatorska jak na rok powstania i muszę powiedzieć, że jednak się nie zestarzała (no może oprócz tych wyobrażeń o kosmitach). Jesteśmy sne...
Miałam dokładnie takie same uczucia. Najpierw kłębowisko emocji, potem fala refleksji natury etyczno-moralnej i duże rozczarowanie zakończeniem. Ale tak czy inaczej, jest to jedna z lepiej przeze mnie ocenionych powieści autorki. Jeśli masz ochotę na kontynuowanie znajomości z jej twórczością, odradzam "Jesień cudów", polecam "Dziesiąty krąg" i "Świadectwo prawdy".
Piękna historia z polskimi akcentami.Autorka nawiązuje znów do czasów wojen co może być już nużące,ale tym razem wplata pejzaże Prus Wschodnich,okolice dzisiejszego Olsztyna.Mnie historia głównej bohaterki ujęła,zakończenie zaskoczyło,polała się łezka.Główna bohaterka,Miranda jest postacią troszkę nie "dopracowaną" przez autorkę,bo tak naprawdę jej nie poznajemy.Czytamy o jej czynach ale nie o uczuciach,wnioski muszą nasuwać się same.Ale warto s...
Ciekawe cytaty zapewne znajdziesz tutaj: Encyklopedia "drugiej płci"
Gdybym miała streścić sens tej książki to również użyłabym słowa: "dlaczego?". Książka daje do myślenia, szczególnie, że niesie w sobie- według mnie- przesłanie, że odpowiedzi na to pytanie nigdy nie poznamy, dlaczego ludzie wśród nas nagle decydują się odejść choć nigdy byśmy ich o to nie podejrzewali.
Może "Echo w płomieniach"?
Bobby ożenił się z Casey na jej prośbę - w ten sposób uwolnił ją spod opieki surowego ojca. Także na prośbę dziewczyny usunął się z jej życia na długie cztery lata, aby mogła spokojnie skończyć studia. Oboje nie zdawali sobie sprawy, że pokochali się. Nieświadomi swoich uczuć - rozstali się z myślą, że tak trzeba. I gdyby nie jego wypadek, zapewne nigdy więcej by się nie spotkali. [Harlequin, 2000]
Krzyżówka - 5 To nie jest kraj dla starych ludzi - 5 Utracona - 5 Nie oglądaj się - 4,5 Wyznania - 4 Pensjonat - 3,5
Ale piknik w tygodniu? Zanim każdy wyjdzie z pracy/z uczelni, to już będzie pora na kończenie pikniku... Ja mam wolny w zasadzie cały wtorek i cały piątek, więc ja w te dwa dni mogłabym się pisać na piknik, ale podejrzewam, że nie wszyscy są tacy elastyczni. ;-) Czyli co, piknik na maj, a w kwietniu po prostu spotkanie? Ja myślę, że najlepiej, jeśli Syrenka założy temat, z terminem od razu dostosowanym do grafiku. ;-) Z mojej strony preferuję ...
A tu mój marzec. Jak widać, poziom raczej wyrównany (z jednym wyjątkiem). Córka grabarza (5; jest recenzja) Rymy życia i śmierci (5; jest recenzja) Blady wymoczek (4) Zima don Camilla (4) Cieplarnia (4) Szachownica flamandzka (4,5) Dziewczynka, która za bardzo lubiła zapałki (1,5; to pół jest za to, że do stylu i języka nie można się przyczepić, ale sama treść jest tak odpychająca, że ledwie dotrwałam do końca) Dotknięcie pustki (4) Fik...
Lalka- Wokulski całe życie dąży najpierw ku nauce, a później chce zdobyć Izabelę Łęcką.
Szukam książek na temat emancypacji kobiet. Kobiety o sobie i mężczyźni o kobietach. Dodatkowo, jak ktoś zna- to ciekawe cytaty też się przydadzą. Od połowy XIX wieku, do współczesności. W internecie szukałam, ale zbyt dużo tego nie ma. Bardzo dziękuję za pomoc:)
1. Człowiek jest tylko bażantem na tym świecie (Müller Herta) (3,5 - właściwie to przeczytałam ją w zeszłym miesiącu, ale o tym zapomniałam, co jest chyba najlepszą recenzją. Chyba w zły czas trafiła albo przedawkowałam Hertę) 2. Krowy, świnie, wojny i czarownice: Zagadki kultury (Harris Marvin) (4) 3. Zbrojni (Pratchett Terry) (4) 4. Ewangelia według Jezusa Chrystusa (Saramago José) (6) 5. Chryzantema i miecz: Wzory kultury japońskiej (B...
1. Człowiek jest tylko bażantem na tym świecie (3,5 - właściwie to przeczytałam ją w zeszłym miesiącu, ale o tym zapomniałam, co jest chyba najlepszą recenzją. Chyba w zły czas trafiła albo przedawkowałam Hertę) 2. Krowy, świnie, wojny i czarownice: Zagadki kultury (4) 3. Zbrojni (4) 4. Ewangelia według Jezusa Chrystusa (6) 5. Chryzantema i miecz: Wzory kultury japońskiej (4,5) 6. Kryzys męskości w kulturze współczesnej (3) 7. Tradycja wyna...
Fizyka rzeczy niemożliwych: Naukowa wyprawa do świata fazerów, pól siłowych, teleportacji i podróży w czasie (5,5) Zdecydowanie polecam! Hiperprzestrzeń: Wszechświaty równoległe, pętle czasowe i dziesiąty wymiar (5) Również znakomita, ale tematy w niej poruszane są bardziej abstrakcyjne. Rozum, słowo, dzieje: Szkice wybrane (3) Początkowo całkiem mi się podobała, jednak późniejsze eseje mnie nie zainteresowały. Gadamer (4) Dobre opra...
Kim Youngha należy do grona koreańskich pisarzy młodego pokolenia. Jest pisarzem posiadającym wrażliwość młodego pokolenia oraz oryginalność pozbawioną genre. Specyficzne słownictwo, oryginalna percepcja rzeczywistości, przewrotna kompozycja na granicy rzeczywistości i fantazji. Nietypowe postacie uwypuklają niezwykłe pragnienia, o których marzą zwykli ludzie. Autor przyciąga uwagę czytelnika płynną i szalenie wrażliwą techniką opisu oraz zrównow...
"Korea wydaje się być dla nas dzisiaj o wiele dalej niż Japonia, jest bardziej tajemnicza, ma oblicze Sfinksa, do tego pęknięte na pół i podzielone na Północ i Południe. Ta książka przybliża ten kraj i nagle jest on w zasięgu ręki..." Tomasz Jastrun "... A jej poczucie humoru smakowite jest niczym opis tytułowej kimchi, czyli kapusty po koreańsku". Marta Mizuro, miesięcznik "Zwierciadło" [Wydawnictwo Kwiaty Orientu, 2008]
Oh Jeonghui należy do grona najwybitniejszych współczesnych powieściopisarek południowokoreańskich. Jej utwory zostały przetłumaczone m.in. na język angielski, francuski, rosyjski i japoński. Obdarzona niezwykłym talentem, zdaje się wiedzieć więcej o zagmatwanym labiryncie kobiecej psychiki, niż większość innych pisarzy. Bohaterkami jej opowiadań są zazwyczaj kobiety trzydziesto- i czterdziestoletnie, które ograniczone rolą gospodyń domowych, odc...
1. Śmierć na raty (4) 2. Ulica Marzeń 31 (3,5) 3. Cień (4) 4. Stracone dusze (2,5) 5. Na zawsze (5) 6. Sześć grobów do Monachium (3,5) 7. Uratuj mnie (5,5) 8. Piasek w butach (4) 9. Kiedy płaczą świerszcze (3,5) 10. Noc w bibliotece (4) 11. Kieszeń pełna żyta (4) 12. Morderstwo w Orient Expresie (4) 13. Rendez-vous ze śmiercią (4,5)
Samuel Beckett (1906-1989), laureat Nagrody Nobla (1969), uważany za największego dramatopisarza naszego wieku, odegrał równie ważną rolę w rozwoju współczesnej prozy. "Watt", trzecia powieść Becketta, napisana została po angielsku we Francji w latach wojny. Wydano ją dopiero w 1953 r., po entuzjastycznym przyjęciu "Czekając na Godota". "Watt" to pożegnanie Becketta z ideałami, aspiracjami i poetyką wczesnych utworów, a jednocześnie zapowiedź...
To co, znowu w tygodniu? ;o) Jeśli ktoś jest w stanie podjąć w miarę "męską" decyzję co do terminu, to może by tak nowy wątek założyć :D
Kiedyś czytałam "Dziewczynkę w czerwonym płaszczyku" i ta recenzja przypomniała mi o tamtej książce, o wszystkich uczuciach, jakie u mnie wywołała. Piękny tekst.
Bardzo sugestywnie przedstawione wrażenia z pierwszej ręki. Zachęcam do lektury.
"Ofiara" to opowieść o. Maksymilianie Marii Kolbe, franciszkaninie z Niepokalanowa, świętym z Auschwitz. Opowieść koncentruje się wokół pobytu o. Maksymiliana w obozie. Obok wątków obozowych w komiksie przedstawiono również najważniejsze wydarzenia z życia o. Kolbego, jego działalność misyjną, nowatorstwo w wykorzystaniu nowoczesnych mediów jako narzędzia ewangelizacji oraz poświęcenie dla idei chrześcijańskiej. Autorzy nie stronią od mniej znany...
A ja przy logowaniu z innego komputera miałam taki problem, dlatego już wiem, jak sobie poradzić. :-)
Kolejny album z serii komiksów historycznych o Auschwitz poświęcony jest postaci rotmistrza Witolda Pileckiego. Prapremiera albumu odbędzie się 3 października 2009 r. podczas Międzynarodowego Festiwalu Komiksu w Łodzi. W programie zaplanowano spotkanie z twórcami i wydawcami serii komiksów historycznych "Epizody z Auschwitz" oraz warsztaty dla scenarzystów. Postać rtm. Pileckiego można uznać za typową dla pokolenia, które wywalczyło, obronił...
Aaa, dzięki! :) Ja się nie loguję, bo jestem zalogowana na stałe, to nie wiem takich rzeczy. ;)
Też sprawdziłam. Są wszystkie nawet z dość przystępnymi cenami, ale nie sprawdziłam ich dostępności w sprzedaży.
"Miłość w cieniu zagłady" to opowieść o dwojgu więźniach KL Auschwitz - Żydówce Mali Zimetbaum i Polaku Edwardzie Galińskim. Mala, dzięki znajomości języków i ujmującej osobowości, została gońcem (Läuferin) w obozie kobiecym. Edek - więzień KL Auschwitz przywieziony pierwszym transportem polskich więźniów politycznych - po pobycie w obozie macierzystym, został przeniesiony do komanda instalatorów w KL Auschwitz II-Birkenau. Komiks opowiada o ł...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)