Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Wszystkim Użytkownikom, Współpracownikom i Pomocnikom BiblioNETki, życzymy w Nowym Roku 2011, spełnienia marzeń, uśmiechu na co dzień, dużo czasu na lekturę książek i na wizyty w BiblioNETce. To będzie już 10 rok funkcjonowania serwisu. Tak! Będziemy obchodzić okrągłą, dziesiątą rocznicę powstania portalu. BiblioNETka istnieje tylko dzięki Wam - dziękujemy, że jesteście z nami! Redakcja BiblioNETka.pl
Przecudowne. A wyznanie miłosne pseudoBladawca (cyt z pamięci)"serce moje jest pełne miłości do Ciebie jako kałuża jest pełna błota" - brak słów zachwytu
Do zobaczenia w piekle: Kresowa apokalipsa: Ukraina, Polska, Białoruś, Łotwa Pył Profesor Wilczur Dziennik złodzieja Weiser Dawidek Gdzie jest droga na Walne? Niebo w ogniu
1. Kuchnia Franceski - Peter Pezzelli 2. Oddział chorych na raka - Aleksander Sołżenicyn 3. Taksim - Andrzej Stasiuk 4. Jamioł. Obrazek wiejski - Henryk Sienkiewicz 5. Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet - Stieg Larsson 6. Koriolan - William Szekspir (w trakcie)
Mój grudzień: Pawilon Kwiatu Brzoskwini - Dosyć ciekawa, niespiesznie snuta opowieść. Trochę zbyt przewidywalna i w kilku momentach nużąca jak dla mnie. Mimo to, nie żałuję, że ją przecztałam. (4) Las cieni- Dobrze się czytało. Książka wciąga jak bagno i bardzo intryguje. Jest idealna do czytania zimą, gdy za oknem świat przysypany jest śniegiem. Irytowało mnie jednak stałe używanie przez autora trzech kropek w środku zdania...n...
Mój grudzień: Dożywocie - 5,5 Podróżniczka - 5 Jesienne werble - 5,5 Amerykańscy bogowie - powtórka, ocenę zmieniłam z 5 na 4,5 Kacper Ryx i tyran nienawistny - 5,5 Jestem w trakcie czytania Umierająca Ziemia; Oczy Nadświata i mam takie wrażenie, że to nie będzie nic więcej niż 3...
Prawda, że Licho jest najcudowniejszym aniołem świata? :D:D:D A i reszta bohaterów przesympatyczna!
Ostatnią ksiązkę skończyłam czytać dzisiaj ;) 1. Łzy na piasku (3 - kiepski styl, chyba nikt tej dziewczynie nie pomagał pisać tej książki, a do tego kiepskie tłumaczenie i redakcja, przeciętna tylko dlatego, że warto mówić i pisać o tym temacie) 2. Pod napięciem (5 - Deaver jak zwykle w formie, świetnie podane informacje, dobre stopniowanie napięcia i prowadzenie wątków, ciekawe zakończenie :D) 3. Trzeci znak (5 - pierwszy z kryminałów isla...
Dzięki, spróbuję obejrzeć. Wiedźmikołaja też nie widziałam. Cóż za zaniedbanie!
:-)))
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 40 2. Urszula Kochanowska ("Treny" - Jan Kochanowski) 30 3. Edward Rochester ("Dziwne losy Jane Eyre" Charlotte Bronte) 30 4. Jan Smuga (cykl "Przygody Tomka" - Alfred Szklarski) 26 5. Petyr "Littlefinger" Baelish (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George R.R. Martin) 56 SAVE 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 26 7. Ajok ("Córka Czarownic" - Dorota Terakowska) 4 OUT 8. Reinmar von Bielau...
Chodzi Ci o jego stosunek do Ta Duszta? Byłam nim nieco zdziwiona. W ogóle, trochę to jak sen brzmi, gdy on opowiada o swoim pobycie w obozie i późniejszym uwolnieniu. Nie jestem zachwycona tą książką.
Cudownie, pięknie i prawdziwie napisane! :) Pamiętników L.M.Montgomery przeczytałam część pierwszą i właśnie czekam na paczuszkę od krasnala, w której znajdę "Uwięzioną duszę", czyli część drugą. Potem oba tomy idą do Natii... Mamy teraz zatem takie kolejkowe czytanie pamiętników Montgomery w biblionetce. :)
Moje książki roku podzieliłam na kategorie. W niektórych tak się zdarzyło, że nie dałam szóstek, więc najlepsze wybierałam spośród piątkowych. klasyka [tu nie całkiem równoważna z pozycjami czytanymi w ramach akcji „czas na klasykę” - obejmująca również tytuły wydane po roku 1919, ale przed więcej niż 50 laty; dwie oceny wystawiłam dopiero teraz, przy powtórnym czytaniu, bo czytałam bardzo dawno] : Księga Tatr (powt.; zmiana oceny z 5 na ...
O, to koniecznie muszę zobaczyć też film!
Ja akurat temat mam od początku dość jasno sprecyzowany :)
- W ogrodzie nocy - 5,0 - Poza cieniem - 4,0 - Pieśń o Homanie - 3,5 - Opowieści z meekhańskiego pogranicza: Północ - Południe - 5,0 - Eon: Powrót Lustrzanego Smoka - 3,5 - Skarb geodety - 3,0 - Poszarpane granie - 4,0
MOJE GRUDNIOWE LEKTURY 2010 R. 1. Wanda Falkowska "I kłamstwo zabija" (4) 2. Ann-Christin Gjersøe Saga Dziedzictwo II t. 18. "Niebiańska panna młoda" (4) 3. Ann-Christin Gjersøe Saga Dziedzictwo II t. 19. "Wiry" (4) 4. Ann-Christin Gjersøe Saga Dziedzictwo II t. 20. "Ukojenie" (4) 5. Kathy Reichs "Pogrzebane tajemnice" (5) 6. Selma Lagerlöf "Cudowna podróż" t. 2 (5,5) 7. Lisa Marklund "Studio sex" (5) 8. Klara S. Meralda "Klara i jubile...
Tzn. on i Christopher Lee jako Smierc, zwlaszcza kiedy mowi "I just had a near Rincewind experience..."
Mój grudzień: 1.Konrad Wallenrod (3.5) 2.Ucieczka z Festung Breslau(5) 3.Dziady III (2.5) 4.Kiedy bogowie umierają (5) 5.Zbieracz Burz: Tom 2 (5)
"Taki piękny dzień" to moim zdaniem książka niezwykle realistyczna i głęboka psychologicznie (nie wiem czy można tak powiedzieć o książce?). Wszystko mi się w niej podobało: sposób narracji, fabuła. Jest to po prostu świetna i ambitna powieść obyczajowa. Jestem ciekawa, czy Tobie się spodoba? Będę wyglądała recenzji. Co do "Lśnienia"- kto wie, może dam radę doczytać te 30 stron jeszcze w tym roku! Na bal nie idę, więc wszystko jest możliw...
Lepszy rok niż poprzedni, więcej bardzo dobrych książek przeczytałam i lista mogłaby być znacznie dłuższa, ale zrobiłam ostrą selekcję. ;) Wśród 250 przeczytanych znalazły się tylko dwie szóstki: Atlas zbuntowany Bóg urojony i kilka tych, które pozostawiły po sobie znaczący ślad (powtórek nie ujmuję): Przenicowany świat Miasto ślepców Dzwon Islandii Każdy umiera w samotności Miasta pod Skałą Nie ma Albertyny Czas odnaleziony Tysią...
http://www.imdb.com/title/tt1079959/ On dla mnie ten film uratowal, to najslabsza z pratchettowych adaptacji wg mnie. Wciaz bardzo zabawna, ale po Wiedzmikolaju spodziewalam sie czegos jeszcze lepszego :) Tak w ogole to podobno sam Pratchett przyznawal, ze czesciowo wzorowal zachowanie Vetinariego na "czarnym charakterze ze Szklanej pulapki, nie Alanie Rickmanie, ale tym drugim" czyli Jeremy Ironsie :D
"Tonąca Ruth" Schwarz (4) "Magda.doc" Fox (4) "Paulina.doc" Fox (4,5) "Po drugiej stronie stołu" Łopińska (4) Czytam "Niedojrzałość. Choroba naszych czasów" Cataluccio i słucham "Listy z Bangkoku" Botan, ale ani jednego, ani drugiego nie skończę do końca miesiąca. ;) Mam też zamiar dziś poczytać coś z fantastyki, ale jeszcze się nie zdecydowałam co, chociaż kilka typów już mam. Jak się w końcu zdecyduję, jest szansa, że do grudniowej lis...
Tak jest. Schowek pęka w szwach, ale od jednej malutkiej książeczki chyba nie pęknie ;)
Uf, no to mi ulżyło, bo ja skakałam z radości, usłyszawszy tegoroczny (jeszcze) werdykt :) Pokochałam laureata mając siedemnaście wiosen za "Rozmowę w katedrze", czyli miłością niewinną i szczerą. Herta też zasłużyła. Zabawne, tuż przed przyznaniem nagrody można ją było kupić w taniej książce po piątaku za sztukę, co też uczyniłam. Le Clezio to koszmar zwyczajnie. Czytałam tylko "Uranię", za resztę na razie podziękuję. Lessing - nie wiem, może źl...
Cóż, to była pierwsza i na razie jedyna ekranizacja Pratchetta, jaką widziałam- i po moich obawach pt "Pratchett na ekranie? To się nie może udać!!!" Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona! Irons jako Vetinari??? Hmmm... Czy ktoś jest w stanie udostępnić jeszcze jakieś ekranizacje Pratchetta?
Mój grudzień: 1. Dziewczyna z pomarańczami (5,0) 2. W pewien wrześniowy poranek (5,0) 3. Domina (5,5) 4. Instytut (4,0) 5. Królowa deszczu (5,5) 6. Ostatnia kwadra Księżyca (3,5) 7. Zwyczajny facet (4,5) 8. Trzy połówki jabłka (w trakcie)
Ludziom wydawało się niegdyś, że ziemia jest płaska, a morza roją się od demonów. Śmiali odkrywcy zawsze mieli dość odwagi, by szukać prawdy i zbadać nieznane, choć często nagradzano ich ośmieszeniem. Mark Ellyatt dla nurkowania jest tym, kim był Kapitan Cook dla żeglugi. W niniejszej książce opowiada, jak to jest zanurzyć się głęboko w otchłani oceanu, i wyjaśnia również, jak bezpiecznie powrócić z rejonów, gdzie brak przygotowania nagradzan...
Czy Tobie też się wydawało, że nie taka całkiem "szczera" ta relacja Bizota i że cierpi on na syndrom helsiński?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)