Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Stulecie chirurgów to jest to, co chcę też przeczytać.
Wyjątkowo dużo: - Nie tracąc nadziei (3) - Poradnik życiowy (4) - Dotknięcie pustki (5) - Życie przed sobą (5) - Cuda świata przyrody pod patronatem UNESCO (6) - Prawo pani Parkinson i inne studia z zakresu wiedzy domowej (4) - Joresz (3) - Los powtórzony (4) - Operacja Żagiel - 1976 (3) - Zespoły napięć (5) - Sola z nieba północnego (4) - Miasto Śniących Książek: Powieść z Camonii autorstwa Hildegunsta Rzeźbiarza Mitów (5) - Strza...
Gringo wśród dzikich plemion Cieszę się ogromnie, bo marzyłam o przeczytaniu jej :-)
Był to jeden z tych bardzo nielicznych filmów, który dorównał książce, mimo oczywistych i koniecznych skrótów. :-) Mówię o starej wersji z Sinatrą. Nie wiem bowiem, czy przypadkiem teraz coś nowego nie powstało. http://film.onet.pl/8400,,St%C4%85d_do_wieczno%C5%9Bci,film.html
Dzięki serdeczne, Juruś. :-)
Książka pt. "Kroplówka z marzeniami" autorstwa Marty Madery to wspaniała opowieść o młodej dziewczynie, która przeżywa trudny okres dorastania, a przy tym walczy z przeciwnościami losu. Opowiada także o ogromnej nadziei i apetycie na życie. Bohaterka tej książki to Lilka, trzynastoletnia wesoła i sentymentalna dziewczyna, która ma dwie młodsze siostry – Miśkę i Jagodę. Momentem przełomowym w powieści jest późny powrót z miłych wakacji u cioc...
W sumie dość interesująca proza. Oryginalna, mocno poetyczna. Tyle, że ja chyba tępa jestem., bo żadnego przesłania nie odebrałam. Nie za bardzo rozumiem, po co tam były wplatane postacie mitologiczne. Ot, facet, niezadowolony z siebie... i? Znużyła mnie. Straciłam ochotę na Updike'a. Czwórka.
Opowiedz więcej o tej książce, proszę. :-) Właśnie się zabrałam za ten temat, obejrzałam film, wzruszyłam się, zwłaszcza na końcu (Hopkins cudny!). Ale cały był wzruszający - fragmenty listów przytaczane, sam Londyn (kocham to miasto), antykwariat, który mi przypomniał o nieistniejącym już Pałacu Starej Książki. A teraz leży przede mną "The Dutchess of Bloomsbury Street". Odkryłaś mi najpierw Helene, a teraz Ewę Stachniak, która przyjęła zapr...
Na to pytanie odpowiada fragment innej czytatki Librarianki: "Korespondencja obejmuje lata 1949-1969, rozpoczynając się w październiku 1949 kiedy to „biedna pisarka o antykwarycznym guście książkowym” mieszkająca w Nowym Jorku, dostrzega w literackim czasopiśmie ogłoszenie firmy Marks & Co, przy 84 Charing Cross Road w Londynie, specjalizującej się w sprzedaży starych książek, i w poszukiwaniu książek niedostępnych dla jej kieszeni...
Książka, w której ubiór człowieka potraktowany został jako złożony komunikat, którego nie sposób zrozumieć bez odwołań do indywidualnej biografii oraz kontekstu kulturowego i historycznego. Bohaterami książki są ikony powojennej Polski, takie jak Marek Hłasko, Zbigniew Cybulski, Kalina Jędrusik i Czesław Niemen, ale zanalizowane zostały także zjawiska szersze, jak moda punkowa czy fenomen moherowych beretów. Książka ukazała się w serii "P...
Mój styczeń 2009: * Jerome Jerome Klapka, Trzech panów w łódce, nie licząc psa (5); * Ruiz Zafón Carlos, Gra anioła (4-); * Allende Isabel, Dom duchów (5); * Alex Joe, Cichym ścigałam go lotem (3); * Mendoza Eduardo, Przygoda fryzjera damskiego (6); * Stasiuk Andrzej, Jadąc do Babadag (4); * Esquivel Laura, Przepiórki w płatkach róży (5); * Mankell Henning, Fałszywy trop (5); * Meyer Stephenie, Zmierzch (4+); * Pérez-Reverte Arturo, Ter...
Z tych samych powodów co Ty również zaprzyjaźniłam się ostatnio z audiobookami. Słucham głównie na spacerach z dzieckiem. Na dworze zimno, ponuro i smutno, a ja w zupełnie innym świecie :-)
Maja mieszkała w Warszawie, tylko w innej części miasta:) A jej znajomi wyjechali na wakacje do Sopotu:)
Mnie także zdarzyło się oglądać ciekawy film z beznadziejnym zakończeniem, nawet nie tak dawno... oglądałam ze znajomymi horror "przerwane połączenie" nawet nie najgorszy zważywszy na gatunek. Trzymał w napięciu i był interesujący więc czekałam na jakieś ciekawe zakończenie, a tutaj producenci zaserwowali sforę ratujących główną bohaterkę aniołów:/ Według mnie to zakończenie wyglądało trochę jakby wzięli je z innego filmu...
Właśnie, właśnie!! Można też patrzeć w autobusie przez okno na drzewa i słuchać. :) Iliada jeszcze raz. I lepsza niż była. Półmrok ludzkiego świata, Kubiak Opowieści moje, Kucówna (dziękuję, Mikołaju) Cień wiatru Pani Dalloway Ludzie, zwyczaje i obyczaje starożytnej Grecji i Rzymu Przygody Meliklesa Greka Barbarzyńca w ogrodzie - coś pieknego I zaraz skończę "Zbyt głośna samotność" - Ach!
Powieść holenderskiego pisarza to przejmująca historia o braku. Braku pewności, braku zrozumienia, braku miłości i fizycznym braku ludzi, którzy odeszli. Jest to jednak przede wszystkim skomplikowana psychologicznie historia o tym, iż nie jest możliwe budowanie życia bez solidnego fundamentu, jaki zapewnia jasna przeszłość. Główny bohater, Armin Minderhout, przez cały czas będzie niezdarnie próbował budować swoją teraźniejszość na podwalinach for...
Dziękuję, Haniu :-) Mam jednak nadzieję, że będzie w mojej bibliotece :)
Blisko 800-letnia, nieprzerwana, trwająca od zarania państwa polskiego obecność Żydów na ziemiach najpierw monarchii piastowskiej, potem polsko-litewskiego państwa Jagiellonów i Rzeczpospolitej Obojga..., a właściwie wielu narodów i religii, była w dziejach prawie 2000-letniej diaspory żydowskiej zjawiskiem niezwykłym. Już od średniowiecza prześladowani i wypędzani z krajów Europy Zachodniej, nie dopuszczeni do osiedlenia się w państwie krzyżacki...
Moja koleżanka kupiła wszystkie części po angielsku i wyszło jej nawet taniej niż po polsku. Choć oczywiście to rozwiązanie tylko dla osób czytających po angielsku...
Te książki są strasznie drogie, a ponieważ podobają mi się na tyle, że jestem w stanie się poświęcić - mozolnie czytam ebooka. Nie idzie to szybko, bo nie lubię zbyt długo siedzieć przed monitorem, ale mimo wszystko mam satysfakcję z lektury. Zawsze można założyć, że jak rozciągnie się spożycie w czasie, to będzie lepiej smakować, prawda? :P
Zapomniałam jeszcze o dwóch: Karel van Loon, Ojciec i ojciec (3) Karol May, Winnetou (powtórka z dzieciństwa, dalej 5) ;)
świetna książka, naprawdę. Kupa śmiechu ale i sporo materiału do przemyśleń, refleksji. Można się nawet trochę wzruszyć. Absolutnie polecam tą powieść!
Dziękuję, Wielka Kąpięlowo, za przygotowanie wspaniałego konkursu i współkąpiącym za cenne wskazówki! :))
Styczeń bardzo ciekawy, głównie przez audiobooki, które pokochałam, bo mogę robić dwie rzeczy naraz, tzn. słuchać i np. gotować albo szydełkować, albo wieszać pranie. ;) W zestawieniu również powieści przeczytane z ekranu, chociaż przeważają ciągle książki w normalnej formie. :) Franz Kafka, Przemiana (5) Franz Kafka, Kolonia karna (3) Edmund Niziurski, Tajemnica dzikiego uroczyska (3) Maja Lidia Kossakowska, Zakon Krańca Świata, t. 1 (4) ...
Styczeń - w kratkę. 1. Norman Mailer - Jeleni park (3) - nareszcie mam to za sobą! :) 2. James Herriot - Kocie opowieści (5) - tłumaczenie miejscami niezgrabne, ale same opowieści ciepłe i miłe, no i przedrukowane akwarelowe (chyba) ilustracje też dodają książeczce sporo uroku. Lekkie poczucie deja-vu, czy aby opowiadanka te nie wystąpiły we wcześniejszych częściach wspomnień? 3. Zbigniew Herbert - Mistrz z Delft (5) - eseje jak zwykle ...
A, bo te małe ssaki: veverica, kojot to są szybkie i normalnie czytają dwadzieścia kilka książek miesięcznie. :-)
niewiele???!!!;)
Polecicie coś? Chodzi mi o książkę, w której przedstawione są nieprawidłowe relacje pomiędzy matką a synem. Przykładem jest "Genitrix" Mauriaca. Chcę książkę psychologiczną, obyczajową, lecz nie sensacyjną.
Brisingr - Paolini Christopher 5 Chatka Puchatka - Milne Alan Alexander 6 Dziesięciu Murzynków - Christie Agatha 4 Książę Kaspian - Lewis Clive Staples 5 Lew, czarownica i stara szafa- Lewis Clive Staples 4 Moje życie z Mozartem - Schmitt Éric-Emmanuel 5 Podróż "Wędrowca do Świtu" -Lewis Clive Staples 5 Porwanie Jane E. - Fforde Jasper 6 Wściekły od urodzenia - Clarkson Jeremy 4 Jestem w trakcie kolejnej części Opowieśći z...
Niby dałam 5, ale chyba powinno być 4. Spodziewałam się czegoś w stylu reportażu, a to takie bardziej powieściowe jest. Najbardziej podobał mi się właśnie reportażowy wstęp opisujący całą historię konfliktu między Tutsi i Hutu. Ale to tylko wstęp... Potem opisana jest historia związku Belga i Ruandyjki na tle tych wszystkich wydarzeń. To już w sumie takie sobie jest. Kurczę, czyżbym tę 5 tylko dla wstępu dała??? (W sumie czytałam ją w lodowatym...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)