Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dziękuję za piękną recenzję która skusiła mnie do zakupienia książki i jej natychmiastowego przeczytania. U mnie 5+. Teraz poluję na Między aktami.Jerzyku jak będziesz tak dalej pisał recenzje,że nie można się oprzeć pokusie natychmiastowych poszukiwań, to u mnie bankructwo murowane. A jakąs mam taką słabość że muszę kupić a nie pożyczyć:-)Z drugiej strony lepiej zbiednieć na książkach niż na np.żelowych paznokciach:-)Pozdrawiam
Hm, ciekawe. Książki nie widziałem, ale recytacje w radio w wykonaniu autorki bardziej mi się podobały niż piosenki. Piosenki są poruszające, przypominają mi trochę Nosowską, jednak w tekstach czuć większą naiwność, prostotę, bezpośredniość niż w piosenkach, podczas gdy muzyka to rozwadnia przez to, że je uozdabia. Muszę spojrzeć jak będę w jakiejś księgarni.
A w mediach spekulacje na temat tego, czy Mueller otrzyma tegorocznego literackiego Nobla. Byłoby to wielkie wydarzenie i tak samo wielka radość dla mnie osobiście, zatem mocno trzymam kciuki.
Witam, Bralam pod uwage tego typu albumy, maja ich jednak z kazdej podrozy mnostwo plus wlasne zdjecia. Malarstwo, no coz, dla osob ktore preferuja kicz na co dzien taki prezent bylby nieporozumieniem. Wybralam wiec pieknie wydany album 'Drinki, koktajle i przekaski z calego swiata' (kredowy papier, cudowne fotografie, porady praktyczne, przepisy). Jestem z wyboru na tyle zadowolona ze dziele sie ta informacja z tymi ktorzy byc moze tutaj kiedys...
Szukam tytułu i autora książki; grupa studentów organizuje sobie coś na wzór starożytnych misteriów. W trakcie jednego takiego seansu ginie jeden z nich. Potem nie wiele z tego pamiętają. Proszę o pomoc:) Seria Salamandra, chyba.
Świetna recenzja - bardzo pomocna:) Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zakupem tej książki - ale waham się ze względu na dużą liczebność tomów - co samo w sobie jest atutem, jeśli książka jest dobra, ale wiąże się z kosztami (i to niemałymi!). Czytałam wiele różnych recenzji na temat pisarstwa Goodkinda i kiedyś natknęłam się na nieprzychylną - to mnie troszkę zniechęciło, ale zastanawiałam się nadal - bo ile ludzi tyle opinii...Ale po przeczy...
To, że kreska jest nierównej szerokości, to sprawka tylko i wyłącznie szerokości stalówki. Miałam do dyspozycji cztery stalówki, co jedna to szersza. Ta z numerem 1, najcieńsza, dawała równą linię, jak by się nie pisało. Każda następna to już ten fajny efekt, pociągnięcie całą szerokością stalówki (czyli w poziomie) daje grubszą krechę, a pociągnięcie w pionie skutkuje cieńszą linią. Oczywiście trzeba najpierw nauczyć się trzymać pióro pod odpowi...
Jeszcze niedawno piętnastoletnia Eung-yo wiodła spokojnie życie wagarowicza i nieuka. Wszystko jednak zmieniło się, kiedy tajemniczy Junoa porwał ją i za pomocą magii przeniósł w daleką przeszłość. Celem ich podróży jest magiczny miecz Chilji, który jednak został rozbity na części i rozrzucony po świecie. Wraz z Hodongiem, kapłanem o wyglądzie dziecka, który niedawno dołączył do drużyny, trafiają na pustynne tereny otaczające świątynię Gameun...
Długo i z niecierpliwością czekałam na "Atramentową śmierć". I wreszcie jest! Po raz kolejny trafiamy do świata stworzonego ze słów Fenoglia... Żmijogłowy wprawdzie nadal jest nieśmiertelny, ale rozkłada się żywcem. Przeróżni introligatorzy starają się naprawić księgę - bez skutku. Za Sójkę wyznaczono monstrualne nagrody. Tymczasem Mo wraz z Meggie i Resą ukrywają się w opuszczonej zagrodzie w lesie. Jednak Mortimer poczuwa się do swojej nowej...
Strasznie mi się spodobało to twoje pismo, tez byt tak chciała. Czy trzeba mieć jakieś specjalne zdolności w tym kierunku, czy każdy może nauczyć się tak pisać? No i takie głupie pytanie mam, jak to się robi, że takie fajne literki wychodzą? Chodzi o to, że kreska ma nierównomierną szerokość.Jak ja piszę piórem to linia jest w każdym miejscu taka sama.
To sięgnij po Grzędowicza, Kossakowską, Zelaznego... Chodzi o literaturę fantastyczną czy tylko fantasy? Ogólnie - wystarczy stanąć przed półką z fantastyką, zamknąć oczy i sięgnąć.
A rzeczywiście, nie zauważyłam. No to temat zamykamy.
Wzwód, któremu aktorka i piosenkarka Maria Peszek usiłuje przywrócić leksykalny byt poprzez zawiłe teksty i muzykę Smolika, może towarzyszyć przy słuchaniu jej najnowszej płyty "Maria Awaria". Może, bowiem soczyste słowa i dźwięki tworzą przekaz artystyczny nowej jakości, niespotykanej dotąd na polskim rynku, gdzie wokalistki lubują się w śpiewaniu nostalgicznych piosenek o tym i owym, czyli o miłości. Zawód, i to potężny, następuje natomiast ...
To już wiem, czego poszukam po "Piekle pocztowym" i "Ostatnim bohaterze". :-) A może i przypomnę sobie "Kolor magii", bo miałam z nim do czynienia już jakiś czas temu, więc warto odświeżyć znajomość z bohaterem, z którym mam tyle wspólnych %. :D
Ayn Rand – Cnota egoizmu: Nowa koncepcja egoizmu (5) Lilian Jackson Braun – Kot, który patrzył w gwiazdy(4) Jacek Gałuszka – Aria, do mnie!: Skuteczna nauka przywołania (5) Mimo, że mam psa, który przychodzi na wołanie, znalazłam w tej książce ciekawe sposoby dogadania się ze zwierzęciem, oraz błąd, który nieświadomie nagminnie popełniam. Joe Alex – Jesteś tylko diabłem (powtórka wspomnieniowa) Chyba wywołana dyskusją p...
"Człowiek spod Arnhem" jest opowieścią o losach grupy żołnierzy z I Polskiej Brygady Spadochronowej walczących w tragicznie zakończonej operacji powietrznodesantowej pod Arnhem we wrześniu 1944 roku. Zainteresowania autora, choć nie pomija on relacji z dramatycznego przebiegu bitwy, kierują się przede wszystkim ku przeżyciom i postawom ludzi, którym przyszło toczyć śmiertelny bój z przeważającymi siłami wroga. [Wydawnictwo Literackie, 1985...
"Kolor magii" dziwnie się kończy. "Blask fantastyczny" to w zasadzie prawdziwe dokończenie i wtedy jest znacznie ciekawiej.
Dojechał!! Jest cudowny, oczu nie można oderwać, na razie oglądam obrazki i śmieję się sama do siebie. :-)) Większego uzasadnienia posiadania megaternięcia nie potrzeba. :-))
Hmm, no, pod tym względem mogę go przypominać, taka cecha jest jak najbardziej mile widziana. :-) Ja tak marudzę, bo właściwie prawie go nie znam, z tego co czytałam to był chyba tylko w "Kolorze magii", a akurat ten tom mnie nie powalił, najlepiej zapamiętałam Bagaż.
Mnie zaciekawił opis na okładce, ale... Ta książka nie była nawet beznadziejna, ona była nijaka.
Ja mam podobne odczucia :) Strasznie się "napalałam" na tę książkę, wszem i wobec rozpowiedziałam, że to jest książka, której nie można pożyczać od kogoś, tylko po prostu trzeba ją mieć na półce. Dostałam ją w końcu, przeczytałam i...nic.. Książka jest dobra, fajnie się czyta, ale nie jest to arcydzieło w moim odczuciu (chociaz acydzieło wg mnie to pojęcie względne ;)) :)
Miłe:-)
Winda Dard [5] - ciekawy, nietypowy kryminał w atmosferze Bożego Narodzenia. Fachman Malamud [6] - o prześladowaniu Żyda w carskiej Rosji. Białe na czarnym Gallego [6] Genitrix Mauriac [5] Postscriptum Nurowska [4] Szpital Czerwonego Krzyża Choromański [4] Jedyne, czego pragnął Shreve [5] - po raz pierwszy zetknęłam się z tą pisarką i przeżyłam przyjemne zaskoczenie. Niewinne mścicielki Blixen [3] - książka o naiwnej fabule, o dwóch głupiu...
U mnie chyba jest najokropniej :( Cohen Barbarzyńca 69.3% Samuel Vimes 68.31% Niania Ogg 66.33% Bibliotekarz 65.34% Lord Vetinari 63.36% I za co ten barbarzyńca?
Podobać to mi się podobało, ale strasznie brakowało mi starych postaci! Szczególnie się irytowałam, kiedy Vimes pojawiał się gdzieś na sekundę daleko w tle lub kiedy wspominano o Angui. Moist jakoś nie powalił mnie na kolana. Ale w końcu Pratchettowi udało mnie się uspokoić i końcowy efekt jest jak najbardziej pozytywny :)
To poczytaj tekst Väinämöinen (Vainamoinen) na temat "Lodu" Dukaja. To to też jest bomba!
Bój się bój. Sama zaczęłam się bać :D PS. Wybierasz się w sobotę do Pszczyny?
WRZEŚNIOWE lektury: 1. Eoin Colfer "Artemis Fowl: Fortel wróżki" (5) 2. Aleksander Minkowski "Marta Patton i Kapłanka Miłości" (4) 3. Joe Aleks "Czarne okręty" (5) t. 4 "Sam bądź księciem" 4. Graham Masterton "Plaga" (5) 5. Fred Roberts "Walka o honor" (5) 6. P. L. Travers "Mary Poppins" (5) 7. René Goscinny i Jean Jacques Sempé "Mikołajek i inne chłopaki" (5...
Oczywiśćie,że po:-)Nie kupuję książek bez sprawdzenia co piszą o nich moi ulubieńcy:-)pozdrawiam
Rewelacja! :-D Wszystkie postacie rewelacyjne, żadnego wyjątku! Hmm, może powinnam się Ciebie bać? Tyle mocy...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)