Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
myszka wino słodkie czy wytrawne?
We wszystkich coś nie gra czy w jednej konkretnej? Sądzisz, że ma zbyt brunatny styl pisania?
Bardzo sympatyczne czytadło. Okazuje się, że owce są bardziej ludzkie niż ludzie... :-)
Jego książki są ciepłe, inaczej pokazują świat. Niektórzy twierdzą, że są płytkie, może są... Mnie się podobają, to taka przyjemna lektura. Żeby się zrelaksować, odpocząć. Nie jestem jednak jakimś wielbicielem tego pisarza.
Pod choinkę (a jakże!) sprawiłam sobie "Wody głebokie jak niebo " Brzezińskiej. To był mój ulubiony prezent jaki dostałam w te Święta;)
Dziękuje bardzo za miłe słowa;) właśnie sprawdzałem czy ta książka jest na allegro i spotkało mnie miłe zaskoczenie...na okładce jest obraz Beksińskiego, wcześniej użyty jako okładka płyty...po tylu pozytywnych słowach na jej temat i oprawie graficznej będę musiał ją mieć;) pozdrawiam serdecznie
Żadna z Was nie zachwyciła się Mariuszem z "Nędzników"? Ten to dopiero miał "to coś":)
Ja myślę, że wszystko da się zrobić, jeżeli w życiu stosuje się zasadę "Iść za marzeniem, i znowu iść za marzeniem - i tak zawsze, aż do końca". Kiedy człowiek realizuje w życiu jakieś konkretne cele, spełnia swoje marzenia, czy oddaje się swojej pasji, to nie tylko uczy się cierpliwości i pokory (co jest niezbędne wg mnie by dostrzec piękno naszego ziemskiego trwania), ale także się nieustannie rozwija. Wtedy ani praca, ani urzędy nie ...
Ja z chęcią kupowałbym w antykwariacie, gdybym takowy miał w pobliżu... 120-kilometrowe wycieczki do W-wy po jedną książkę są dla mnie trochę jakby głupotą... Księgarnie są cacy, wszystko (w większości typowych księgarni) lśni, błyszczy, tu reklama, tam reklama... W wielu antykwariatach natomiast, panuje taki przyjemny nieład, który tworzą książki... W wielu księgarniach odnosi sie (niestety) wrażenie, że książki są tam na drugim miejscu, na szcz...
Duncan Craig, były oficer Navy, znudzony monotonią urzędniczej posady, obejmuje dowództwo na jednym ze statków wielorybniczych zdążających ku niebezpiecznym wodom Białego Południa. Wśród groźnych gór lodowych i napierającej kry dochodzi do tragicznej katastrofy. Jej przyczyną są nie tylko trudne warunki pogodowe... Na lodowej pustyni garstka rozbitków bez zapasów żywności i niezbędnego ekwipunku walczy o przetrwanie. [Wydawnictwo Amber, Wa...
Ostatnio czyli dzisiaj- Danilo Kiś "Cyrk Rodzinny"
Co w jego książkach wam się najbardziej podoba?
A czy ktoś czytał Pilcha"Moje pierwsze samobójstwo"?Proszę o opinię :)
"Co widziały wrony" A.M. Macdonald
Lekarz medycyny sądowej, doktor Anna Crichton, wpada na trop seryjnego gwałciciela. Kiedy dwie jego ofiary zostają zabite, podejrzenia policji natychmiast padają na Geoffreya Willarda, który niedawno wyszedł na wolność po dwudziestoletniej karze więzienia za brutalny gwałt i morderstwo czternastolatki. Badając dowody, Anya staje przed największym etycznym dylematem w swojej karierze. Jeśli Willard jest niewinny, Anya zniszczy reputację kolegi...
A dla mnie ostatnio Daniel z "Cienia wiatru"
ja xD myszka czy klawiatura?
A co ja moge dodać po recenzji Anny? :) Czyta się dość przyjemnie, uśmiecha często - (rzeczywiście bardziej wkurzającej bohaterki nie ma chyba w całej literaturze), ale do "mistrzów gatunku" autorce daleko, daleeeeeko. Chwilami się gubiłam (zwłaszcza w "Mszy"), co mnie strasznie irytowało, i co jeszcze było widoczne to zauważalny wpływ Chmielewskiej (a może było na odwrót?).
Ta seria jest całkiem w porządku i bardzo mnie wciągnęła.Czyta się lekko i przyjemnie.
Nie, no oczywiście, że po przeczytaniu jednej książki człowiek nie staje się ekspertem czy nadwrażliwcem kolorystyczno-malarskim; jakieś minimalne predyspozycje musi się mieć. W moim przypadku gorsza od całek jest natomiast poezja - tłukło się to w szkole parę lat, a mimo to jest to dla mnie świat zupełnie obcy, niezrozumiały i zamknięty.
Uwielbiam książki dla dzieci.Na studiach przerabiałam ich pełno. Kocham "Muminki" i "Kubusia Puchatka" i to nie tylko na papierze,ale w postaci kreskówek. Czyż miś o bardzo małym rozumku nie jest słodziutki?
Ja właśnie czytam "Kokainę" Barbary Rosiek i jest całkiem dobra.Polecam!
A skąd wiadomo, czy "Feminizm dla początkujących" nie jest kpiną? Nie sądźmy książek po tytule (;
Impresjonizm i secesja, za nieoryginalność przepraszam. Z malarzy konkretniej to Klimt, Klimt, Klimt i... jak mu tam było... o! Egon Schiele :) Chociaż to bardziej grafik, ale co tam. No i Vincent van Gogh, jedyny b. znany malarz, którego dzieła miałam przyjemność oglądać na żywo (; Aha, i jeszcze Caspar David Friedrich (jak ja mogłam o nim zapomnieć?!) & Eugène Delacroix. A mi tam te ww. instalacje typu "Zniszczona umywalka & szczo...
W „Spuściźnie” nie mogło zabraknąć najistotniejszych rozważań, charakterystycznych dla Singerowskiej prozy - pytań o sens życia, o powinności człowieka, o jego wybory. Co będzie gwarancją spokojnego, dobrego życia, jeśli o jakiejkolwiek „gwarancji” można mówić… O co w tym życiu chodzi? Dobrze zjeść, wypić, miewać romanse, zadbać o swoje interesy, bez „zbędnej” duchowości…? Czy lepszy jest hedonizm, czy ascetyzm, ateizm czy wiara, rozsądek czy emo...
Dzięki. Wiesz, wszystko, co wymieniłaś, lubię. A przez Muller nie mogę się przebić. Jej książki mają wszystko, czego od książki oczekuję, a jednak coś mi nie gra. :(
To teraz mi napisz o "Pięknej kobiecie". :-)
Hary jest ostatnim horkruksem bo czytalem na necie rze rzeby harry zabil sama wiesz kogo zabil siebie!!!!moje konto
Zastanawiając się, co gorsze, myślałam o zdaniu: "jej zeznania dały początek działalności komisji senatora McCarthy'ego", w końcu wiadomo, czym była ta komisja dla Ameryki.
Tadeusz Dołęga-Mostowicz, Znachor Maria Nurowska, Panny i wdowy Andrzej Zaorski, Ręka, noga, mózg na ścianie Jeremi Bożkowski, Piekna kobieta w obłokach spalin Jeremi Bożkowski, Msza za mordercę Władysław Bartoszewski i Michał Komar, Wywiad rzeka Maria Krzysztoporska, Pamiętnik Matki Helen Fielding, Dziennik Bridget Jones (nieodmiennie wprowadza mnie w nastrój świąteczny) Tyle pamiętam...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)