Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Ponieważ nie znajdziemy tej witaminy w najzdrowszym nawet pożywieniu, należy wspomagać organizm suplementami". Zważywszy, że w rzeczonej książeczce doktor Goodman zaleca spożywanie natto (japońskiej potrawy ze sfermentowanych ziaren soi) ze względu na wysoką zawartość K2, powyższa informacja wydaje się być mocno nieścisłą. Witamina K2 występuje np.: w wielu produktach fermentowanych (mleku, kefirze, ziarnach ciecierzycy), w mięsie i mleku...
Bóg jest owadem, który na nas patrzy. Tylko to, co małe, może być wszędzie. [s. 55] Tylko w dzieciństwie możliwa jest nieśmiertelność. [s. 90] Podstawowe pytanie, próba, lakmus, podział na dobro i zło - czy to, co postanowiłeś, mogłoby zostać zrobione przez zwierzę. Wejdź w skórę swojego ulubionego zwierzęcia i się dowiedz. Jeśliby tego nie zrobiło, nie rób i ty, dotykasz śmiertelnego grzechu. Grzechu naturalnego. Wszystkie grzechy zostały ...
Green Book (USA-2018); ocena: 10/10 Green Book to poradnik dla podróżujących po Ameryce Afroamerykanów. W tę książeczkę zaopatrzyli się dwaj nietypowi towarzysze podróży: słynny czarnoskóry pianista, Donald Shirley i jego szofer-ochroniarz, Tony Vallelongi - Amerykanin włoskiego pochodzenia. Akcja filmu rozgrywa się w 1962 roku. Trasa koncertowa wiedzie przez stany południowe Ameryki, gdzie rasizm jest na porządku dziennym, co doprowadza do absu...
Tradycyjnie policzyłem, co mam za sobą już :) 29 książek czytałem. W 4 przypadkach czytałem inną danego autora, niż zaproponowana 1 mam na półce do przeczytania. Dla 2 planuję inną danego autora, niż zaproponowana. Polecam również dla porównania (nie tylko dla twórczyni czytatki) moje listy: Akcja CSA - Czytam Słynne Arcydzieła Co "należy" znać - dopełnienie CSA
"Że tak działa zwykłe prawo fizjologii, że w końcu nie dzieje się nic nienaturalnego, że tę drogę przed nią przeszły miliony i miliony przejdą po niej, a bać się nieuchronnego to najzwyklejsza głupota. Zresztą, czego się bać? Przecież głęboko, z całych sił wierzyła, że "tam" nic nie ma. Czy zdrowy na umyśle człowiek może się bać niczego? Przeciwnie, powinna się czuć wyróżniona - nie zazna starości, niedołęstwa, krzywdy, jest świadoma, zna przysz...
Na pierwsze spotkanie z twórczością Iana McEwana wybrałam „Czarne psy”. Jest to bardzo ciekawa minipowieść i tylko jeden fragment czytało mi się nieprzyjemnie – ten, w którym Polacy zostali odmalowani bardzo jednostronnie, jako przepełnieni nienawiścią antysemici. Na szczęście oprócz tematu polskiego autor porusza wiele innych, pisze na przykład o zachwycie i rozczarowaniu komunizmem, o samotnej młodości głównego bohatera, jego przyjaźni z teścia...
To ciekawe, bo ja "Portret damy" mam już chyba od kilkunastu lat w czytelniczych planach - ale zawsze jakoś brakuje czasu na wszystko, co chciałoby się przeczytać. Teraz czuję się zmotywowana do znalezienia tego czasu:)
O, dziękuję! Przeglądanie tysięcy stron w konkursie jednak osłabia wzrok.
Mam 6 stron swoich czytatek, a to czego szukałeś jest na 4 stronie. Ale najlepiej zerknąć na sam dół tej czytatki - jest tam link do poprzedniej listy :)
Gdyby jeszcze odnośnik do pierwszej części, bo albo ślepnę, albo jej nie ma na dostępnych 5 stronach czytatek... :-(
Kilkanaście lat temu zrobiłam dla swoich dzieci listę książek, które powinny przeczytać i drugą - książek, które powinny przynajmniej znać ze słyszenia. Robiąc je nie korzystałam wówczas z internetu tylko z encyklopedii, książek i swoich notatek. W 2014 roku zamieściłam te listy w czytatniku. Teraz przyszedł czas na dodanie nowszych książek i trochę starszych - tych, które wtedy pominęłam. Już nie będę się bawić w określanie co trzeba przeczyta...
Powiedziałbym, że "twoja" wersja jest dowcipniejsza i ciekawsza, przy czym kiedy słuchałem oryginalnych nagrań z Opola to sam bym zapewniał, że słyszałem: "w szklankę...".
Zauważyłem, że w roku 2022 zachwyciliśmy się tym samym pisarzem, chyba i dla Ciebie i dla mnie było to pierwsze spotkanie z jego twórczością (bo mamy ocenioną tylko jedną jego książkę) i oboje oceniliśmy go na 5.0. U Ciebie jest to W kleszczach lęku, a u mnie Portret damy. Miałem zamiar powrócić do Henry Jamesa i teraz, po Twojej rekomendacji chyba wybiorę W kleszczach lęku :D
Ja troszkę blado wypadam przy innych obserwatorach/kontestatorach Twojej listy, ale chyba nie jest źle.... 17 książek przeczytałem z pierwszej, 8 z drugiej puli. Jest też dużo tytułów, po które na pewno nie sięgnę, ale zdecydowanie więcej, które chciałbym poznać i ocenić. Gratuluję pomysłu i chęci zainteresowania dzieci ciekawą literaturą. PS aktualizując nie usuwaj, tylko dodawaj:D
Wrzuciłam do schowka Połówka żółtego słońca - Winner of Winners, najlepszą spośród 25 książek nagrodzonych w kolejnych latach istnienia nagrody. Znajduje się ona także na liście 1001 książek, które musisz przeczytać
Ja też tu zaglądam. I chociaż postępy jakie zrobiłam od ostatniego wpisu w 2021 r. można określić jako widoczne, choć nieznaczne, to z przyjemnością zauważyłam, że z listy pierwszej przeczytałam w międzyczasie jeszcze 6 książek, z drugiej 3. W sumie 29 z pierwszej i 16 z drugiej, co nie jest wynikiem obiektywnie oszałamiającym, ale mnie cieszy. :)
Aktualizacja moich osiągnięć czytelniczych według Twojej listy :) Z części pierwszej przeczytałem: 48 pozycji Z części drugiej przeczytałem: 39 pozycji Łącznie: 87 pozycji Chyba nie tylko dla mnie, Twoja lista stała się bardzo cenną listą referencyjną - jeszcze raz dziękuję, że ją stworzyłaś i uzupełniasz ... :D
Dzięki! Jednak jeśli tam są opisy cierpienia zwierząt, to się nie skuszę.
Całkiem niezły wynik. Twoja „subiektywno-obiektywna lista” jest świetna i cieszy się dużą oglądalnością. Ja też zaglądam tam od czasu do czasu. Gratuluję wytrwałości w odhaczaniu zaplanowanych pozycji. To jest to czego mnie brakuje.
Także lubię różne listy. Sprawia mi też przyjemność tworzenie własnych, na przykład Subiektywno-obiektywna lista książek - tych, które trzeba przeczytać i tych, które trzeba znać :). Z Twojej przeczytałam: Małe życie (5,5) Stan zdumienia (5,5) Arlington Park (4,5) Brzemię rzeczy utraconych (3) Czytałam również książki tych autorek: Atkinson Kate (1 książka), Atwood Margaret (4), Shields Carol (3), Shreve Anita (2), Proulx Annie E. (1), Tan...
Wspomnienia z kilkuletniego pobytu na pustyni Kalahari, pięknie napisane. Na samym końcu uroniłam kilka łez. To jest straszne jak my, ludzie, traktujemy dzikie zwierzęta. Jeśli interesują Cię książki przyrodnicze, polecam.
Ach, te listy książek wartych uwagi. Lubię je śledzić, lubię tworzyć własne. Ale jakoś tak się składa, że moje lektury zawsze biegną obok tych list, wciskają się bez kolejki, takie przypadkowe wybory, czasem udane, czasem nie. Z tej listy przeczytałam: Zostań ze mną (3,5) Musimy porozmawiać o Kevinie (4) Zarys dziejów traktora po ukraińsku (4,5) Myślę, że niezbyt wysokie oceny osłabiły moje zainteresowanie tą listą. Ale książkę Połówka ...
Lokalny zakup w Mrągowie za 40zł: Epizody z Prus czyli Historie okołowojenne
Bardzo ciekawa lista i interesująca historia powstania nagrody. Moje osiągnięcia nie są imponujące - ani jednej książki nagrodzonej, chociaż w roku 2006 zwyciężyła Smith Zadie, której inną książkę będącą na liście w roku 2000 Białe zęby czytałem. Przeczytane: Białe zęby (5.5) Szczygieł (6.0) Małe życie (6.0) Czytałem również książki (inne od wymienionych): Proulx Annie E., Atwood Margaret, Strout Elizabeth, Shafak Elif (Şafak Elif) ...
Dziękuję za uwagi. Zrobiłam korektę tych nieścisłości, ale musisz przyznać, że moja autorska wersja tytułu piosenki też jest niezła. "Hop! W szklankę piwa!" jest moim zdaniem całkiem "malownicze". Nie wiem dlaczego tak to zapamiętałam, bo w tamtych czasach nie pijałam jeszcze piwa.
Dwie drobne erraty... piosenka, za którą Marek Grechuta zdobył opolskie Grand Prix nosiła tytuł "Hop szklankę piwa". Taki przynajmniej tytuł widniał na płycie "Szalona lokomotywa" (Pronit, 1978) i singlu, który oprócz tej piosenki zawierał również "Song o ciszy" (Tonpress, 1979). Czechowicz urodzony w 1903 r. oczywiście nie mógł jako siedemnastolatek doświadczać okrucieństw I wojny światowej: "biorąc bezpośrednio udział w walkach". Jako ochot...
> Być może nienajlepszy to czas na poznawanie literatury rosyjskiej Można poznawać, byle się nie zachwycać :-D A tak serio, to chyba akurat teraz klasykę warto, bo można lepiej zrozumieć do czego WP aspiruje. Sen o Imperium, zbawcy cywilizacji. > W pierwszym tomie jasno pokazany jest filofrankizm wyższych sfer rosyjskich Zawsze mi się wydawało, że wtedy to był raczej filoprusizm, a przynajmniej od czasów Piotra III (czyli Karla Petera U...
Być może nienajlepszy to czas na poznawanie literatury rosyjskiej – nawet, jeśli jest to słynna epopeja Wojna i pokój. Książka pełna historii i historiozofii – trochę trącącej farmazoństwem – przyznaję się, że pomijałem trochę rozwlekłe ustępy o bitwach z perspektywy wodzów, a drugą część epilogu praktycznie przekartkowałem. Na pewno pozytywnie nie wpływały na mój odbiór takie dufne i mesjanistyczne fragmenty, jak: "Czyż Tugendbund, który ura...
Kolejne, wyczekane i przeciągnięte (lekturą "Wojny i pokoju" m.in.) wydanie Kwartał Własnej Półki. Poprzedni: KWP[8][2022-12-24] Uwaga: na 10. jubileuszowe wydanie szykuję coś specjalnego w formie ;) +1. Chłopięce lata [18-28.03.2023] 5.5 +2. Podstawy matematyki [6-10.04.2023] 4.5 +3. Reszta jest hałasem: Słuchając XX wieku [6-17.03.2023] 5.5 +4. Nasz Świdermajer [21-28.02.2023] 5.0 +5. Niestandardowi [28.02-5.03.2023] 5.0 +6. Jak n...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)