Teksty i komentarze

Teksty i komentarze z okresu:

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: Xapax Dodany 03.12.2014 21:44

Moim zdaniem film "Gra Endera" jest zdecydowanie gorsza niż książka, ale jeżeli miałbym zaproponować coś od siebie to byłyby to "Trainspotting" i "Sokół maltański". Po głębszym zastanowieniu dorzuciłbym "Rozważną i romantyczną" (wersję z Emma Thompson) oraz "Przeminęło z wiatrem". Z opublikowanej listy usunąłbym "Ojca chrzestnego" i "Lot nad kukułczym gniazdem" (żeby było jasne - oba filmy są genialne, ale... książki co najmniej im dorównują).

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: sowa Dodany 03.12.2014 21:41

Mój ulubiony przykład (obok "Łowcy androidów i" i "Wywiadu z wampirem") to "Pustynia Tatarów"; powieść Buzzatiego (Pustynia Tatarów) jest bardzo dobra, ale film Zurliniego - absolutnie genialny.

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: UzytkownikUsuniety04​282023155215Opiekun BiblioNETki Dodany 03.12.2014 21:23

Dziękujemy z miłe słowa. Materiału na kolejną 30 pewnie by nam nie zabrakło (np. jeszcze nie wspominana przez nikogo "Gra Endera"), ale co za dużo to niestrawnie ;) Nawet zastanawialiśmy się czy nie podzielić tego zestawienia na dwie części po 15 tytułów każda.

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: pyska Dodany 03.12.2014 21:20

W żadnym przypadku nie zgodzę się, że film Kubricka jest lepszy od powieści! King napisał mistrzowską książkę, która w trakcie czytania przyprawiała mnie o gęsią skórkę. Natomiast film - nuuuuuda - mimo, że Nicholson urodził się do tej roli. No i jak inni wspominali, zabrakło "Skazanych na Shawshank", ale poza tym zestawienie zacne i z wieloma pozycjami zgadzam się w stu procentach.

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: pyska Dodany 03.12.2014 21:19

W żadnym przypadku nie zgodzę się, że film Kubricka jest lepszy od powieści! King napisał mistrzowską książkę, która w trakcie czytania przyprawiała mnie o gęsią skórkę. Natomiast film - nuuuuuda - mimo, że Nicholson urodził się do tej roli. No i jak inni wspominali, zabrakło "Skazanych na Shawshank", ale w ogóle zestawienie zacne i z wieloma pozycjami zgadzam się w stu procentach.

Zobacz całą dyskusję

Julian Barnes wskazuje na „Gottland” Mariusza Szczygła

Autor: UzytkownikUsuniety04​282023155215Opiekun BiblioNETki Dodany 03.12.2014 20:46

  „The Guardian” poprosił znanych pisarzy, by wytypowali najlepsze premiery literackie 2014 roku w Wielkiej Brytanii. Wśród najlepszych książek roku według Juliana Barnesa znalazł się… „Gottland” Mariusza Szczygła. - To jedna z tych cudownie niedających się sklasyfikować książek: nieformalna historia XX-wiecznej Czechosłowacji pióra polskiego dziennikarza. Niczym Bohumil Hraba...

Zobacz całą dyskusję

Czwarty „Bazarch" już 13 grudnia w Warszawie

Autor: UzytkownikUsuniety04​282023155215Opiekun BiblioNETki Dodany 03.12.2014 20:22

W sobotę 13 grudnia od godziny 11.00 do 19.00, w siedzibie „Państwamiasta" przy ul. Andersa 29 w Warszawie, odbędzie się czwarta edycja „Bazarch"-u, czyli targów wydawców książek o architekturze. Odwiedzający będą mogli zobaczyć (i kupić) najciekawsze książki, multimedia i plakaty o architekturze, liczne premiery i nowości. A co najważniejsze, to wszystko będzie dostępne w niższych, bardziej atrakcyjnyc...

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: gosinka Dodany 03.12.2014 20:15

Ja z "Bridget Jones" mam zupełnie odwrotnie - film to katastrofa, a książka - bardzo przyjemne czytadło. Za to muszę dodać do listy "Niebezpieczne związki" - film jest arcydziełem, mogę go oglądać bez końca. I John Malkovich, i Glenn Close, i młodziutka Uma Thurman zagrali fenomenalnie. Książkę przeczytałam, doceniłam, ale tylko na poziomie intelektualnym, w ogóle nie zagrała na moich emocjach.

Zobacz całą dyskusję

Bestsellery New York Timesa - Literatura faktu

Autor: UzytkownikUsuniety04​282023155215Opiekun BiblioNETki Dodany 03.12.2014 19:32

LISTA BESTSELLERÓW NEW YORK TIMESA (literatura faktu)   1. George W. Bush - „ 41”   - 2 tydzień na liście (bez zmian) Tak jak w poprzednim tygodniu, na czele listy bestsellerów znajdziemy opowieść czterdziestego trzeciego prezydenta USA, o poprzedniku z numerem czterdziestym pierwszym. Najkrócej mówiąc: Bush junior przedstawia postać swojego ojca.   &nbs...

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: Suara Dodany 03.12.2014 19:09

Oj, ja zawsze odbierałam je jako opowiadanie. Może dlatego, że zamieszczone było w skromnej antologi opowiadań s-f właśnie. Zupełnie nie pamiętam całego tytułu tylko okładkę. Czy to duże faux pas? Pytam zupełnie poważnie.

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: Suara Dodany 03.12.2014 18:56

Co do Ben Hura to wg mnie ani książka ani film... Z jednego i drugiego wieje nudą. Natomiast zgadzam się w 100% z opinią o "Łowcy androidów". Film jest genialny ( widziałam go chyba z pięć razy) opowiadanie mnie bardzo rozczarowało. Bardzo!

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: sytaka Dodany 03.12.2014 15:57

W zestawieniu zdecydowanie brakuje "Dziennika Bridget Jones". Film jeden z lepszych ze swojego gatunku a przebrnąć przez książkę to męczarnia... moje wrażenie dotyczy też drugiej części. A spośród wyżej wymienionych, spośród tych które czytałam / oglądałam, nie zgadzam się w jednym przypadku: "Lot nad kukułczym gniazdem" wolę w wersji papierowej.

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: Sławcia Dodany 03.12.2014 12:52

Pod słońcem Toskanii. Wg mnie film znacznie lepszy.

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: misiak297 Dodany 03.12.2014 12:46

I jeszcze "Co się wydarzyło w Madison County" - książka przyzwoita, ale film to rewelacja. I te niezapomniane kreacje aktorskie Meryl Streep i Clinta Eastwooda!

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: elwen Dodany 03.12.2014 12:36

Tak się zastanawiam nad "Hobbitem"... Doceniam warsztat Tolkiena, ale za późno na niego trafiłam (ponad dwadzieścia lat miałam), żeby naprawdę zachwycić się książką, nie oszukujmy się, przeznaczoną dla dzieci. Film tymczasem zaskakująco mnie jako dorosłego widza wciągnął i przekonał, choć inna sprawa, ile w nim z oryginału zostało.

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: miłośniczka Dodany 03.12.2014 12:33

Tak, tylko że w przypadku "Czterech pancernych..." to książka powstała na podstawie serialu, więc ciężko byłoby się spodziewać, żeby nie była gorsza. ;-)

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: miłośniczka Dodany 03.12.2014 12:31

No tak. Książka nie należy do arcydzieł, ale film to już klasyk... ;-)

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: Mackris11 Dodany 03.12.2014 12:27

warto wspomnieć też o „Imieniu róży” Umberto Eco - w sumie pierwsza książka i film, który mogłem porównać...

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: bajm Dodany 03.12.2014 12:02

Brak mi w tym wykazie polskich pozycji. Moje typy: - "Przygody kanoniera Dolasa" Kazimierza Sławińskiego - nudne, z wlokącą się akcją i rewelacyjny film „Jak rozpętałem II wojnę światową” - "Czterej pancerni i pies" - bardzo przeciętna książka i kultowy serial, powtarzany w telewizji od kilkudziesięciu lat

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: miłośniczka Dodany 03.12.2014 10:42

O, to, to! Film kocham, ale książkowe "Śniadanie..." to jest coś niezapomnianego. Moim zdaniem nie da się tego tak do końca porównać - przecież reżyser z opowiadania tylko skradł bohaterkę i tyle - przynajmniej mnie się tak wydaje.

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: miłośniczka Dodany 03.12.2014 10:38

Rewelacyjne zestawienie! A ja dodałabym jeszcze dwa typy - takie, w których nie mogę się zdecydować, czy lepsza jest książka, czy film. Chodzi o Miłość w czasach zarazy i jej bardzo wierną adaptację Mike'a Newella oraz o cudowne Nie opuszczaj mnie i świetny film o tym samym tytule w reżyserii Marka Romanka. I filmy, i wymienione książki gorąco polecam.

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: KrS1 Dodany 03.12.2014 10:08

Bardzo fajne zestawienie. Chciałbym jedynie zauważyć, że "Czy androidy śnią o elektrycznych owcach?", a więc pierwowzór "Blade runnera" (Rebis wydaje tę książkę pod filmowym tytułem, natomiast tak się ona początkowo nie nazywała), to powieść (nawet jeśli - jak to zwykle u Dicka - nie za długa), a nie opowiadanie.

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: ania0818 Dodany 03.12.2014 10:00

A ja dodałabym "Szkołę uczuć" - adaptacja powieści "Jesienna miłość" N. Sparksa :)

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: Lykos Dodany 03.12.2014 09:11

Mam już swój wiek i pamiętam filmy dawniejsze. Duże wrażenie zrobiła na mnie "Samotność długodystansowca" Tony'ego Richardsona z 1962 r., film znacznie lepszy od opowiadania Allana Sillitoe. Gwoli sprawiedliwości - autorem scenariusza był sam Sillitoe.

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: elwen Dodany 03.12.2014 08:54

"Bram Stoker's Dracula" Coppoli zdecydowanie przebija (nomen omen :)) swój książkowy pierwowzór. Nawet bez dopisanego wątku Draculi i Miny (z obłędną rolą Gary'ego Oldmana) będzie to piękny, artystycznie wysmakowany film, ze wspaniałą muzyką i świetnymi aktorami drugoplanowymi, wygrywający z książka znaczącą niewątpliwie dla gatunku (że o popkulturze nie wspomnę), ale literacko w sumie taką sobie...

Zobacz całą dyskusję

Konkurs na opowiadanie. Opowieści wigilijne dla dzieci. PWN i przyjaciele

Autor: UzytkownikUsuniety04​282023155215Opiekun BiblioNETki Dodany 03.12.2014 08:34

„ Pewnego dnia, a był to najpiękniejszy ze wszystkich dni roku, Wigilia Bożego Narodzenia, stary Scrooge, bardzo zajęty, siedział w kantorze. Zimno było dotkliwe i przenikające, czas mglisty …” tak rozpoczyna się dobrze nam znana „Opowieść wigilijna” Charlesa Dickensa. Historia została opublikowana tuż przed Świętami Bożego Narodzenia 1843r., zapewniając autorowi miano „człowieka, który wyna...

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: aleutka Dodany 03.12.2014 08:28

Och i oczywiscie zabraklo Pikniku pod Wiszaca Skala - film Petera Weira jest po prostu arcydzielem a ksiazka bardzo sredniutka, emocji wiekszych we mnie nie budzi. Podobnie z "Pan i wladca - na krancu swiata" ale to glownie zasluga odtworcow glownych rol.

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: Tifanis Dodany 03.12.2014 08:26

Dorzuciłabym jeszcze "Tańczącego z wilkami". Konfrontując film z książką, po raz pierwszy doszłam do wniosku, że film jest lepszy (zwykle bywało odwrotnie).

Zobacz całą dyskusję

Film kontra książka - 30 filmowych adaptacji lepszych od książkowego pierwowzoru

Autor: aleutka Dodany 03.12.2014 08:23

Mnie sie wydaje, ze ksiazkowe Sniadanie u Tiffany'ego jest lepsze. Film jest zbyt grzeczny. To intrygujace, jak czytajac o Holly dzisiaj nie mamy zadnych zludzen, ze swietnie dalaby sobie rade w swiecie mediow. Jej riposty bylyby legendarne. ("Probowalam troche marihuany. Jest znacznie mniej szkodliwa niz koniak. Niestety, wole koniak...") Oczywiscie Audrey Hepburn jest idealna Holly (choc podobno Capote wyobrazal sobie w tej roli raczej Marilyn ...

Zobacz całą dyskusję
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: