Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Babie lato jednego z Forsyte'ów; W matni 5.0 Miś zwany Paddington: Pierwsza opowieść o niedźwiadku z mrocznych zakątków Peru 4.0 Normalni ludzie 5.0 Tam, gdzie żyją dzikie stwory 5.0
A oto moje marcowe przeczytanki (wyjątkowo dużo). Poza tym dwie pierwsze 6 w tym roku i jedna 1: 1 Tragedia w trzech aktach - 4+ - powtórka. Jest recenzja: Kto zabił pastora? 2 Codzienne rytuały: Jak pracują wielkie umysły - 3+ - recenzja będzie na blogu. 3 Inne spojrzenie - 3 - duże rozczarowanie. Bardzo powierzchowna proza z ledwie naszkicowanymi bohaterami i konfliktem. A jednak ma w sobie jakiś urok. 4 Żywopłoty - 4+ - recenzja w artPA...
U mnie tyle: Powróćmy jak za dawnych lat... czyli Historia polskiej muzyki rozrywkowej: Lata 1900-1939 (4,5) + Piosenka przypomni ci... czyli Historia polskiej muzyki rozrywkowej: Lata 1945-1958 (4) [czytatka: Czytatka-remanentka III 20 ] Harmonia zbrodni (4,5) [recenzja: Morderstwo, miłość, muzyka] Życie średniowiecznej rodziny (4) [recenzja: Dzieje rodu Pastonów w listach zapisane ] Zaraz będzie po wszystkim (4) [recenzja: Jeden dzień p...
Katastroficzne 1. Blackout: Najczarniejszy scenariusz z możliwych (5) brak energii elektrycznej w całej Europie 2. Żołnierze grzechu (5) epidemia ospy (i nie tylko) we Wrocławiu w 1963 r. 3. Wyspa (5) Islandia odcięta całkowicie od świata Powieść społ.-obyczajowa 4. Najlepsze chwile w życiu (5) 5. Ulga (5) Kryminał 6. Morderstwo na Święta (4) 7. Marker (5) 8. Kasacja (4,5)
Niestety po latach istnienia wątku uznałam, że stał się workiem na spam i reklamy, w związku z czym jestem zmuszona go zamknąć. Dziękuję wszystkim, którzy wnieśli tutaj coś naprawdę wartościowego.
Pierwsze dziesięć (!!!) dni marca spędziłam Na południe od Brazos Ależ to jest znakomita książka! Czytałam ją tak długo, bo już po pierwszych trzech rozdziałach zaczęłam się martwić, że nieuchronnie zmierzam w stronę końca lektury. Jedyne, co mam za złe autorowi, to przycięty brutalnie wątek Janey; ze wszystkich żeńskich bohaterek właśnie ją polubiłam najbardziej. Nowy Jork: Od Mannahatty do Ground Zero - wzięłam się za to, żeby sobie ułatwić...
Tzw. cosy criminal? Modne ostatnio, pewnie dobrze się sprzedaje. Ale też dobrego jeszcze nie spotkałam.
Też mi polecano, jednak chyba już trochę wyrosłam z tego typu humoru. Dla mnie zbyt przesadzone, ale na pewno może się podobać, jak kiedyś podobała nam się Chmielewska.
Miało być: Więcej szczegółów tutaj: Przeczytane Q1, 2020
Wszystkie kwiaty Alice Hart (AU-2018); ocena: 3 Dużo o kwiatach, wymyślony przez autorkę język kwiatów, który miał ułatwić kominikację pomiędzy osobami zamkniętymi w sobie, oszczędnymi w słowach. Może to i jest poetyckie, niebanalne, eksperymentalne – ale do mnie nie przemawiało. Raczej byłam znudzona powtarzającymi się tematami, kopiami identycznych historii rodzinnych, omdlewającą wiecznie bohaterką i niezliczoną ilością postaci drugorzędnych,...
Marzec taki sobie. Ukończone tylko dwie: 10. Podróż przez Niemcy - 4 11. Dżuma & Cholera - 4 I wciąż w trakcie: Biblia Warszawa Wołanie w górach Folwark zwierzęcy
Czyli nie poleciłabyś kryminału Galińskiego? Strasznie ostatnio reklamowane.
Nawet sporo mi tego wyszło:) Zbrodnia na festynie - 5.0 Rdza - 5.5 Bracia Whiteoakowie - 4.5 Sprawa haczyka z przynętą - 4.5 Mikołajek - powtórka, 5.0 Rekreacje Mikołajka - powtórka, 5.0 Mikołajek i inne chłopaki - 5.0 Wakacje Mikołajka - 5.0 Joachim ma kłopoty - powtórka, 5.0 Przyjaciele: Ten o najlepszym serialu na świecie - 4.5 Emma - 3.0 Co widziały wrony - 4.0 Jalna - 4.0 Nie oddam dzieci! - powtórka, 4.5 -> 1.5 Krzyk poś...
Moim zdaniem najlepiej jest zawsze wręczyć gotówkę, albo bon/voucher do jakiegoś sklepu z gadżetami do domu. Obdarowywani zawsze będą sami wiedzieli najlepiej, czego potrzebują i nie dostaną na przykład 3-ch zegarów na ścianę :P
Wraz z Małżonkiem jesteśmy fanami serii :D niedawno obejrzeliśmy całą od początku - po raz kolejny :P mąż nie twierdzi, że serial jest babski :) wydaje mi się, że żeby wczuć się w oglądanie, trzeba było żyć w tych czasach :P
Ja nie odczułam różnicy.
Odkąd w pracy zmieniłam miejsce siedzenia i mam teraz gorsze światło- co raz gorzej widzę z daleka :O obrazy mi się rozmywają już na kliku metrach :/ jak skończy się to całe "zamieszanie" będę musiała poprosić o skierowanie do okulisty i może pomyśleć o okularach z filtrem do pracy przy komputerze? ktoś korzysta z czegoś takiego? widać różnicę?
Książkowe wspomnienia z marca 2020 - pierwszego miesiąca kwarantanny: Dom ośmiu tajemnic (5, 31 marca 2020) - marżin zwiedza Dom ośmiu tajemnic. Bohaterowie literaccy czytający książki. Smok w powidłach - 5,5; 29 marca 2020 Spóźniony słowik -5,5; 27 marca 2020 - po czytaniu online, które miał Nowy Teatr im. Witkacego w Słupsku Szczęśliwy pies: Porady lekarza weterynarii - niestety tylko książkowy 5, 25 marca 2020 Bohaterowie literaccy czyta...
Gdzie pyszni się Dom ośmiu tajemnic, tam pojawiają się Hohonie (Kubuś i Hefalumpy) i Tomek Sawyer - „Tom Sawyer”. Marcin czytał o przygodach, które mieli Kopciuszek, Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków, Tomcio Paluch (Tomcio Paluch: Baśń wierszem), i Jaś i Małgosia
Gdzie jest Szczęśliwy pies: Porady lekarza weterynarii, tam możemy dowiedzieć się Jak rozmawiać z psem
MARZEC 2020 (ΣR=9142;Σm=2876s;𝔼m=3047) 1.(16.) Pamięć nieulotna Całkiem poprawna, choć trochę za mało szczegółów, dotyczących tajemnic, które odkrył przed światem. Oraz mechanizmów NSA. Korekta także trochę kuleje, ale to wina tłumacza (który jest trochę na bakier z terminologią IT). 4.5 (431s) 2.(17.) La Grande Solitude Powieść jednego z moich ulubionych youtuberów, dowiedziałem się o niej z jego filmiku: www.youtube.com/watch?v=bI7CNR...
Ok, dzięki, w takim razie nie dodam do schowka:)
Do wyboru się załapali tylko ci pisarze, którzy grzecznie służyli Polsce Ludowej i też w takim duchu jest napisana ta ramotka - co jest smutne i momentami nawet zabawne. A pomijając to - literatura to żadna, podle napisane.
Zwiedzam Dom ośmiu tajemnic
Czemu oceniłaś tak słabo to "Śladami pisarzy"? Pytam z ciekawości - nie znam tej książki:)
Daleka przygoda: Powieść - 3,5 Gwiazda trapera - 5 Wiktoria, żona Alberta - 4,5 Przez Góry Montany - 5 Łapacz z Sacramento - 5 Tropy wiodą przez prerię - 5 Droga królów (powtórka) - 5 Szeryf z Fort Benton - 5 Silentium Universi - 4 Kółko się pani urwało - 3,5 Świat równoległy: Reportaże o ludziach i miejscach, które wydaje nam się, że znamy - 5 Kołysanka z Auschwitz - 4,5 Słońce Arizony - 5 Płacz - 5 Jaksa - 4,5 Adept - 5 Namiestn...
Zostań w domu i czytaj. Łatwo powiedzieć - gdy się w domu pracuje. Zatem ilościowo szału nie ma. Choć jest dobrze. 18. Przyszywany dziadek, ocena: 4 (czytane na głos) Lubię serię Mistrzowie Ilustracji, kupuję w ciemno. Raz lepiej, raz gorzej. Ta mnie mało przekonała. Ale kilka opowiastek zabawnych. 19. Pokój na wodzie, ocena: 4 Zbyt oniryczna, aby mnie zachwycić. Ale Starożytny Rzym zawsze wart czytania, tak na porządne 4. Opowieść o Cez...
Modigliani - 5 Droga - 5,5 Śladami pisarzy - 2,5 Opactwo Northanger - 4
Zapraszam :)
Kochani! Koronawirus trochę przystopował nam przygotowania do tradycyjnego zlotu ogólnopolskiego. Normalnie o tej porze mielibyśmy zaklepane miejsce, ustaloną listę uczestników i zebrane pierwsze zaliczki... Tymczasem tegoroczny zlot stoi pod znakiem zapytania i trudno przewidzieć, co się wydarzy. Większość z Was wie, że zlot miał się odbyć 4-6 września w Biskupinie. Zaliczkę miałam wpłacić do 15 marca, ale kontaktowałam się z ośrodkiem i zde...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)