Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
We wrześniu udało mi się uniknąć polskiej literatury (chyba po raz pierwszy w życiu), a także (nieplanowanie) odwiedzić trzy nowe kraje: Słowacja, Togo, Filipiny. 1. Dziennik czasu okupacji - 4 (czyli jak Żydzi odgrywają się za antysemityzm) 2. Gracz - 4,5 (recenzja: https://www.granice.pl/recenzja/gracz/31657 ) 3. Witajcie, powracające widma - 4 4. Dziennik Anne Frank: Powieść graficzna - 5 (recenzja: https://www.granice.pl/recenzj...
Jak ty to nazywasz słabym wynikiem to ja już na swoje (szczególnie ostatnimi miesiącami) nie patrzę i nie myślę o nich. Poradników „Jak żyć milion lat świet(l)nych” jakoś z zasady nie czytam, skutecznie omijam je szerokim łukiem, nawet jak codziennie kilkanaście razy mijam je.
Poproszę parę zdań opinii o „Cukierni pod Amorem” i „Między nami niebotyczne góry” :)
Bulwar minąłem jakoś bez większego zainteresowania, za to teraz zachęcony (jak to zwykle bywa) przez misiaka zamierzam przyjrzeć się noweli „Józik Srokacz” - Konopnicka Maria. https://www.info.kalisz.pl/utwory/konopnicka/jozik%20srokacz.htm?fbclid=IwAR0F8FKnI_fs56L6IYoqAfKvtvnxkDhwW4LANlek3Zo6BCENtCIQabZGwio, https://www.info.kalisz.pl/utwory/konopnicka/jozik%20srokacz.htm?fbclid=IwAR0F8FKnI_fs56L...
A oto mój satysfakcjonujący czytelniczy wrzesień: Dziewczyna z Korczyna (3) [czytatka: Gdzież to literackie okno do raju dzieciństwa?) Ludzkie oblicze zwierząt (5,5) [czytatka: Czytatka-remanentka IX 19 ] Wybawiciel (5) [recenzja: Kogo tu się trzeba bać?] Pierwszy śnieg (4) [recenzja: Tak silny i tak słaby] Pancerne serce (4) [recenzja: Powrót komisarza marnotrawnego] Pragnienie (4,5) [recenzja: Jak trwoga, kolego, to do Holego!] Podob...
Papuga Flauberta - jedne książki Barnesa mnie zachwycają, inne nużą, ta akurat znalazła się jedną nóżką tu, drugą tam. Przyznam, że sam Flaubert opisany został bardzo rzetelnie i ciekawie, nawet jeśli nie da się ustalić, którą wypchaną papugę opisywał, to raczej rozmaite dygresje były nudnawe. Podróże bliższe i dalsze czyli Urok komunikacyjnych staroci - poczatek września spędziłam w rozmaitych rozjazdach; dość zabawnie było czytać o jeździe ...
We wrześniu znowu mało książek, za to niektóre słusznych rozmiarów. Wywiad z wampirem - 5 Ogień i krew: Część I - 5 Podbój - 4 Ogień i krew: Część II - 5 Ósme życie (dla Brilki): Tom 1 (57%) - 4,5 Nigdy nie wracaj - 4,5 Złap mnie, jeśli potrafisz: Niewiarygodna, ale prawdziwa historia najgenialniejszego kanciarza w dziejach - 5 Ósme życie (dla Brilki): Tom 2 (59%) - 5 Statystyki na blogu.
Zarządziłam kolejny miesiąc głównie z pożyczankami, bo inaczej marnie zginę i nikt po mnie nie zapłacze. Za sponsorowanie moich wrześniowych lektur bardzo dziękuję Misiakolutkom, Ktryi, Żonkilowi oraz Olimpii. * Karaibska tajemnica - 5.0 * Cieślakowie - 4.0 * Chrobot: Życie najzwyklejszych ludzi świata - 5.0 * Dziewczyna z konbini - 4.5 * Między nami niebotyczne góry... - 5.0 * Hrabia Monte Christo - powtórka, 6.0 -> 5.5 * Notatki sam...
1. Niebiańska wizja: Życie w nowej duchowej świadomości (2,5) 2. Zabójcza biel (5) - kryminał, czwarty tom cyklu "Cormoran Strike" 3. Świat miniony (5) - kryminał SF, podróże w czasie, koniec świata 4. Ewa (4,5) - powieść - historia o Stworzeniu: Adam i Ewa, Eden, Bóg - spleciona z historią dziewczyny Lilly 5. List Marii (4) - kryminał retro, Sherlock Holmes i jego młodociana żona Mary Russell 6. Tylko ty: Jak (w końcu) poznać fajnego fac...
dziękuje za pomoc w zbiórce polecam sie
Zaszalałam, dokupiłam nowsze wersje KPA i prawa pracy, a oprócz tego: Podwójni agenci Toksyczność Pamiętnik znaleziony w Katyniu
Dziennik Samuela Pepysa - 5,5
Jak tylko dowiedziałem się, że wznowiono Niewidzialna religia: Problem religii we współczesnym społeczeństwie, od razu sprawdziłem, gdzie by tu kupić, i już MAM! Przy okazji dobrałem: Marksizm kulturowy: 50 lat walki z cywilizacją Zachodu Medycyna czy magia?: Akademicka wiedza medyczna wobec alternatywnych metod leczenia
Bardzo intersująco wygląda i francuska o społeczeństwie klasowym i amerykańska o awansie (??). Westover trudno dostępna - a już chciałam dołożyć do zamówienia. Obie sobie zapamiętuję.
Wariat na wolności: Autobiografia - 4 Powrót do Reims - 6 - jedna z ważniejszych książek jakie ostatnio przeczytałam. Na przykładzie francuskim pokazuje faktyczne rozwarstwienie społeczne i pozorną możliwość klasowego awansu. Uwolniona: Jak wykształcenie odmieniło moje życie - 6 - pewnie bym po to nie sięgnęła, gdyby nie namowy znajomej. Tymczasem książka okazała się świetna, momentami szokująca, skłaniająca do obejrzenia wszystkich dostępnych...
Patrząc na podsumowanie pomyślałam - słaby ten wrzesień. Najlepsze były kryminały i Reymont. Muszę się poprawić w październiku. 67. Z pokorą i uniżeniem, ocena: 3,5 Nie lubię książek, których autor namawia mnie do chichrania. Mamy przerysowane postaci, co znacznie ułatwia to chichranie, przerysowane i nie-realne sytuacje. A do tego mało mądrą, czy wręcz głupawą narratorkę. Dziękuję, nie dla mnie. A co gorsza - zniechęciło mnie to do jakiejko...
Zapraszam :)
Są jeszcze wolne miejsca na organizację konkursów w roku 2020, więc zapisy nadal są otwarte. Zachęcam niezdecydowanych do zgłaszania się. :)
Ja polecam, również, wersję nagraną. Ma rację Irena Dziedzic, tnąc na plasterki o grubości papierosowej bibułki, ludzi, którzy są na bakier z kindersztubą.
Jakby co to po prostu musisz przeglądnąć poszczególne zbiory baśni. Jego albo kompilacje (różne konstelacje), mają to też Wolne Lektury: https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/towarzysz-podrozy.html.
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Może uda mi się gdzieś znaleźć (w bibliotece, może w sieci) i sprawdzę.
Jestem bardzo ciekawa, kto płaci za spamowanie tą książką. Nie dalej jak 4 dni temu na forach gazety.pl (m.in. emamie i Książkach dziecięcych, młodzieżowych) pojawiło się kilka wpisów na temat tej książki według tego samego modus operandi: nowy nick, który nie ma nic do powiedzenia poza poleceniem, ale za to w kilku miejscach. Tu, w BN, mamy jeszcze jeden wpis: CO TERAZ CZYTASZ, CZĘŚĆ 40
Miesiąc 60.: 16.3 Kontrapunkt Zainteresowanych podsumowaniem 5. roku tej akcji czytelniczej zapraszam do posta: Akcja CSA - Czytam Słynne Arcydzieła
Charlotte Seager "My Secret Youtube Life” - uważam, że każdy powinien przeczytać tą książkę, ale zwłaszcza młode osoby, które wzorują się na swoich idolach z np. YT. Otworzy im to oczy i zobaczą, że życie wcale nie jest takie cudowne jak przedstawiają tą na filmikach,zdjęciach etc.
Niestety te zmiany, które wprowadzono równają Biblionetkę z wieloma podobnymi portalami o książkach. Wcześniej był to przyjazne miejsce pozwalające przeglądać twórczość autorów w sposób czytelny i przejrzysty. Można było robić przeglądy książek w sposób, jakiego nie oferowały inne portale. Szukając tytułów wcale nie potrzebuję mieć od razu wgląd w opis książki ani w jej okładkę. Za to często zależy mi na w szybkim ogarnięciu cyklu, kolejności ora...
To najprawdopodobniej "Towarzysz podróży" Andersena.
Przeglądając inne forum (komputerowe) znalazłem tam opis baśni, której poszukiwał jeden userów. Na tyle mnie zaintrygowała, że również chciałbym się dowiedzieć, co to za baśń i przeczytać. Oto oryginalny opis baśni z tamtego forum: "Opowiadała o podróżniku, który jedną z nocy nocował w kościele, gdzie leżał nieboszczyk w trumnie czekający na pogrzeb. I tej że nocy przyszli ludzie, którym zmarły nie zdążył spłacić długu, i chcą za to zbezcześci...
Bardzo mi się podobało! Bator opisuje Japonię w sposób nader ciekawy, zarazem nie szuka taniej sensacji. To godne pochwały. Jedynie pod koniec książki byłam trochę rozproszona przez te antropologiczne analizy, które wydawały mi się zbyt teoretyczne, a za mało treściwe.
Czyli to coś w stylu Piknik pod Wiszącą Skałą albo Plugawy ptak nocy ?
Zgadzam się! "Emilki" Montgomery lepsze. A poluję jeszcze na Domek na Prerii
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)