Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Czyli jak nic powinnam poznać psychologię kognitywną? Pomoże mi to w zrozumieniu świata? Wciąż nie ma we mnie chęci do zapoznania się psychologią, jakoś do tej pory żadne spotkanie nie było udane, wszystko było jakąś odmianą naukioniczym czy też sztukidlasztuki lub innych "izmów".
W październiku: Pośród cieni - 5 W śnieżnej bieli - 5 Zakochałam się w Blacksadzie:) Pora przypływu - 4,5 Pierwsze, drugie... zapnij mi obuwie -4 O czym myślą koty: Kocie sekrety oczami naukowców - 6 bardzo mi ta książka pomogła w bardzo trudnych chwilach Kasacja - 4 - to mój pierwszy Mróz i okazuje się, że daje się to czytać:))
Witam,proszę o ręczne ustawienie statusu Opiekuna.Dokonałam wpłaty,a na stronie Biblionetki wciąż widnieje ona jako utworzona.
Kahnemana jeśli nie czytać, to wypada znać choćby z omówień. Podobnie Thalera. Ci dwaj, odpowiednio w psychologii i ekonomii dowiedli i opisali, jak i dlaczego człowiek nie zawsze zachowuje się racjonalnie i jak na nasze zachowanie wpływają błędy poznawcze. Warto o tym wiedzieć obserwując świat, ludzi i siebie. Pogarda wręcz wywoływała u mnie mocną irytację. To przez opis pewnego typu człowieka i jego egotycznego zachowania. Psychologii postac...
"Piękna książka" o "Prowadź swój pług…" - ciekawa, bardzo ciekawa opinia. Nigdy bym jej tak nie określiła 1 zdaniem. Może frapująca czy intrygująca. Nie zdziwiłabym się, gdyby ktoś powiedział "ważna". Ale "piękna"??? Zdecydowanie nie. To ciekawe, jak inaczej odbiera się te same książki. Może u mnie na odbiór Tokarczuk wpływa to, że dla mnie jest autorką "Ksiąg Jakubowych" - które oceniam jako wielkie i ważne. Monumentalne. Wyjaśniające. A te...
Na temat faszyzmu w Katalonii znacznie więcej jest w pierwszych tomach cyklu, kiedy główny bohater wspomina swój pobyt w Dolinie Śmierci i kiedy angażuje się w sprawy ofiar reżimu Franco. W tym tomie niby są na dokładkę ukrywający się naziści, ale samej Katalonii tam jakby mniej. Za to jest goła baba. Może łatwiej Ci będzie znaleźć Cienie w czasie - wygląda jak romansidło, ale jest tam kawał historii w ludzkich losach. Książka nie jest wolna ...
Tego Kahnemana aż tak bardzo warto przeczytać? Pytam, bo nie wiem wcale, czy interesuje mnie psychologia kognitywna, czy w ogóle interesuje mnie psychologia. W "Pogardzie" nie dojrzałam tego wszystkiego, o czym piszesz. Pamiętam tylko znużenie i lekką irytację przy lekturze. Chyba mi drugie dno uciekło. A Łojka czytać warto. I propagować. Bardzo dobrze pisze, dobrze się czyta. Zatem powinien wpłynąć na zwiększenie znajomości ciekawej epoki ...
Zaintrygowałaś mnie tą piękną Drevnicą. Czeska opowieść to brzmi nieźle. I dziękuję za trop kryminalny - Pan Sierra i Fabra (o ile dobrze zidentyfikowałam nazwisko) wygląda ciekawie. Gorzej z dostępnością w pobliskich bibliotekach. Ale poszukam sobie. To narastanie faszyzmu w Katalonii brzmi ciekawie.
Cześć, Wpadłem podpytać, czy znacie może jakieś fajne poduszki do czytania (tudzież do pracy na laptopie) w łóżku? W sensie takie coś pod plecy, żeby było wygodnie sobie półleżeć na kanapie. Najbardziej mnie ciekawią wasze doświadczenia, bo różne takie wynalazki widziałem w sieci, tylko nie wiem na ile się sprawdzają w praktyce.
Dodaję jeszcze Brzemię - to z cyklu powieści psychologicznych, pisanych przez autorkę pod pseudonimem Mary Westmacott. Ale spokojnie można sobie tę książkę darować, po dobrym początku stopniowo wytraca impet, a zakończenie rodem z harlequinu - odrzuca.
Nie wiem czy powinienem to tu umieszczać, czy wypada, ale… cóż, w końcu nie wypada nie. Mój mizerny książkowy październik wyglądał tak (ślizgiem nasunęła mi się tu parafraza OT.TO): Noah po prostu jest kontra margines - 5, 29 października 2019. Bohaterowie literaccy czytający książki. Mała wojna (5,5; 12 października 2019) - ja i moja mała wojna - jeszcze coś z serii „Wojny dorosłych – Historie dzieci”. Bohaterowie literaccy czytający k...
A oto moje październikowe przeczytanki: 1 Morderstwo w zaułku - powtórka, zmiana oceny z 3 na 4. Jest recenzja: Śledztwa Poirota w pakiecie 2 Wyżej podnieście strop, cieśle; Seymour - introdukcja - 4 recenzja na blogu. 3 Niewidzialni - 4+ Bardzo ciekawa książka o mikrokosmosie wyspy. Cudownie ascetyczna, subtelna, psychologicznie przekonująca. 4 Świat zabawy - 4+ - recenzja na blogu. 5 Jesienny motyl - recenzja na blogu. 6 Statek śmierci ...
Wreszcie ktoś podziela moje zniesmaczenie "Stuleciem Winnych"! Widzę, że byłaś mniej łaskawa niż ja dla pierwszego tomu. Przyznam, że Twoja ocena wydaje mi się odpowiedniejsza. Dwa kolejne tomy są jeszcze gorsze niż pierwszy.
A mój listopad z Christie był cokolwiek mniej udany. Powtórzyłem Tajemnica Wawrzynów i zmieniłem ocenę z 3 na 2+. Recenzja tutaj: Tajemnica Wawrzynów... pozostanie tajemnicą
Mikołaj i gwiazdka Będzie to po raz czternasty
Ach, przeoczyłam moment sporządzenia kwartalnego raportu! No to nadrabiam: lipiec: Podróż w nieznane (recenzja: Zabili-go-i-uciekł, ale skończy się jak zwykle) sierpień: Tajemnica Bladego Konia (recenzja: Ciemne moce czy czarny charakter?) wrzesień: Nie dokończony portret (recenzja: Gorzki nie-romans) październik: Parker Pyne na tropie (recenzja: Jak znajomość statystyki pomaga uszczęśliwiać ludzi) Na listopad mam zaplanowany kolejny ...
Tym razem czytałam Rosemary znaczy pamięć, która całkiem przypadkowo bardzo dobrze się wpasowała w obecną porę roku, a przy okazji okazała się też świetną książką, taką w sam raz na 5.
-- październik -- Zaginione miasto Z: Amazońska wyprawa tropem zabójczej obsesji (5) Toksyczność (4) Dżentelmen w Moskwie (5,5)
Październik 2019: 78) Szklane dzieci (4) 79) Srebrny chłopiec (4) 80) Podrzutek (3) 81) Nie budzić do wiosny (2) 82) Zabawy Maksa (4) 83) Dziennik Dawida Sierakowiaka (6) 84) Dziewczyna z pociągu (5) 85) Opowiadania bizarne (5) 86) Ci, którzy przeżyli (2) 87) Nie odpuszczaj (4) 88) Księga potworów (5)
Dwie osoby podjęły mozolną wspinaczkę po stromych schodach. Wspólnie pokonały 18 stopni. Zapraszam do udziału. :-)
Noah po prostu jest, a w jego cieniu przemyka Dostojewski Fiodor (Dostojewski Teodor). Noah cytuje Wichrowe Wzgórza. Pojawia się Panna Marple, potem w sumie ważną rolę gra Pułapka na myszy [1992]. W tajemniczym momencie pojawia się „Seks i dorastanie. Poradnik dla dzieci”.
Mała wojna, a w niej pojawiają się: „Trylogia [Henryk Sienkiewicz]”, wiersze Mickiewicza i książki przyrodnicze. Potem Lilka czyta przygody, których bohaterem jest Sherlock Holmes. Rozbrzmiewa „Teoria dźwięku”; Lilka kiedyś czytała powieści o piratach.
Kiedy zapada mrok - lubię, kiedy pozornie autonomiczne opowiadania mają wspólne detale czy wątki; lubię, kiedy opowieść się toczy wokół dzieł sztuki; lubię różne niedomkniete historie. A jednak wolę powieści tego autora, po opowiadaniach czuję nieprzyjemny niedosyt. Martwa woda - przyznam, że zdecydowanie bardziej lubię postać Very Stanhope, Jimmy Perez jest jakiś taki melodramatyczny, a jego perypetie uczuciowe zalatują harlequinem (czy nawe...
I jeszcze jedno. Od pewnego czasu każdego roku w grudniu urządzamy w Katowicach spotkanie mikołajkowe, na którym też anonimowo rozdajemy sobie książki z wielkiego wora.
Który to już rok się bawimy?
Każdy w Biblionetce ma schowek, w którym umieszcza również książki, których poszukuje. Inni użytkownicy widzą ten schowek, jeśli jest udostępniony. Zabawa polega na tym, żeby wyjąć ze swojej półki książkę (książki), której się nie potrzebuje tak bardzo i poszukać, kto o niej marzy. Napisać do mnie prywatną wiadomość z prośbą o adres wybranego użytkownika. Ja pytam tę osobę, czy chce się bawić i czy da mi swój adres. Wtedy ja podaję ten adres osob...
Ta zabawa jest absolutnie najlepszą rzeczą w całym internecie i polega na tym, że jeśli masz jakąś książkę, której już nie potrzebujesz, a ktoś inny ma ją w swoim schowku, to możesz mu ją podarować w ramach prezentu świątecznego. Jakozak pośredniczy w zdobywaniu adresów, tak żeby osoba obdarowywana nie wiedziała od kogo dostaje prezent.
Cudnie! U nas wiele książek już od dawna czeka na nowe domy:)
Jako, że nie orientuję się za bardzo w temacie chciałbym zapytać na czym ma polegać ta zabawa? :)
Bardzo się cieszę! :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)