Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Tak, generalnie CAE to C1. Ale przy ocenie A wpisują na certyfikacie C2. Teraz mam trochę czasu w wakacje i przeglądam różne testy i ćwiczenia w internecie i w podręcznikach - jedne rzeczy proste, inne trudniejsze... Jestem lekko skołowana...
Anihilacja niepożądana aczkolwiek wielce prawdopodobna:D. Tytuł fajny, jeśli jest coś na rzeczy w konstrukcji tego detektywa, albo jego działaniu niekoniecznie zaplanowanemu przez twórców. A skąd w filmie dwuwieczny? - metafora.
A przypadkiem CAE to nie poziom C1? C2 to chyba właśnie CPE? Co do Twoich pytań... Zdawać - nie zdawałam (tzn. zdawałam FCE i CAE, już dość dawno), ale odpowiedzi w kwestii poziomu trudności musisz udzielić sobie sama. Nie podam tytułów, ale może warto by zajrzeć do książek z testami i uczciwie sprawdzić, czy byś je zaliczyła (za każdym razem? przeważnie? tylko czasem?). Typowy kurs "pod certyfikat" w uznanej szkole językowej to też powinna by...
Jak już znowu mogę czytać więcej niż 20 stron dziennie, to wyrabiam pincet procent normy :) *Krew elfów - 4.5 *4.50 z Paddington - 5.0 *Ania z Avonlea - 3.5 *Bracia Burgess - 4.0 *Czas pogardy - 5.0 *Dziennik Bridget Jones - powtórka, 3.5 -> 4.0 *Eleonora i Park - 6.0 (raczej zawyżone, ale nie żałuję niczego) *Foucault w Warszawie - 4.5 *Gösta Berling - 3.0 Jakby co, czytatka niezmiennie jest tu: Się czytało się - lektury 2018
Podróże 1. Oswajanie świata (5) 2. Wiza do Iranu (3) 3. Couchsurfing w Iranie: (Nie)codzienne życie Persów (5) Kryminał 4. Na spokojnych wodach (4) 5. Czarna lista (3) 6. Gdy mrok zapada (4,5) 7. Grzech aniołów (5) Zdrowe żywienie 8. Roślinne kłamstwo: Dlaczego pozornie zdrowe owoce i warzywa mogą być szkodliwe dla zdrowia (5,5) 9. Przywracać zdrowie żywieniem (2,5) 10. Jedz zgodnie z dietą FODMAP: Bez objawów zespołu jelita drażl...
Przepraszam, że odgrzeję mój własny stary kotlet, ale znów potrzebuję rady w temacie egzaminów z angielskiego. Otóż nieco się przestraszyłam CPE i na razie (w zeszłym roku) zdałam CAE. Pochwalę się - poszło nieźle, bo zdałam na A, czyli na poziomie C2. Ale... z powodów czysto ambicjonalnych chciałam w tym lub przyszłym roku jednak przystąpić do CPE. I tu pytanie: czy ktoś z was zdawał ten egzamin? Czy różnica w poziomie trudności między CAE a CPE...
Czy ktoś w niedzielę może mi pożyczyć Opowieść podręcznej?
Jakuck: Słownik miejsca - ku ochłodzie...
4 3 2 1 - 5 Księżna de Clèves - 5 Głód - 4,5 Biała magia - 3 Tajemnice Windsorów - 4
Lipiec upalny i wysoko oceniony książkowo: Amundsen: Ostatni wiking bardzo dobrze napisana, ciekawie i szeroko... Aksamitny Królik czyli Jak zabawki stają się prawdziwe lepsza Pazur sprawiedliwości dobra Jan Wandelaar: Powieść o służbie holowniczej na oceanach rewelacja! Napisana genialnie, o morzu, o ludziach morza i życiu na morzu. Wsiąkłam! W domu niewoli Genialna! Jakie ta kobieta ma pióro. Nawet o wszach czyta się jak poezję... i tyl...
Tak apropo "magicznych zbiegów okoliczności" w kryminałach, mam kandydata na mistrza świata i okolic w tej kategorii. Czytałam kiedyś taki, w którym była następująca akcja: Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
Jakiś czas mnie nie było, więc nie tylko lektury z lipca, ale i wcześniejsze: Partenon (5,0) Trywializując (nieco) to książka o tym, o co kłócą się Anglicy z Grekami (marmury Elgina) i dlaczego. Ciekawe, przekrojowe spojrzenie na historię Partenonu od budowy po współczesną odbudowę. W rejony mroku (4,5) Dobry esej, klarowny język, Herling-Grudziński, Pliniusz Młodszy, Camus, Dostojewski i codzienne odchodzenie w rejony mroku. Wielkie s...
Zaczęłam nosić na komórce ebooka i czytac np. w kolejkach, a dodatkowo słucham audiobooków podczas jazdy do pracy. Wspaniale to działa na średnią czytelnicza, chociaż moje papierowe książki i pozyczanki nadal cierpią. Na ostrzu noża (4) - powinna mieć podtytuł "seria niefortunnych zdarzeń". Główny bohater zostaje najęty do przeprowadzenia karawany, po czym fabuła leci według schematu: problem - rozwiązany, większy problem - rozwiązany, jeszcze...
Calkiem niezły lipiec, bez rozczarowań i gniotów. Wciąż kupuję więcej niż czytam, wygląda to jak gromadzenie zapasów na zimę; każdą książkę przed przeczytaniem oglądam i zastanawiam się, czy nie zostawić jej sobie na później. Epoka milczenia: Przedwojenna Polska, o której wstydzimy się mówić - po znakomitej "Epoce hipokryzji" ta książka wydawała mi się z początku mniej atrakcyjna. Przy "Epoce hipokryzji" zaśmiewałam się do łez i robiłam notatk...
Lipiec zbyt upalny, by czytać tyle, co zwykle. ;) Memnon - 5 Świat robotów (powtórka) - 5 Toń (83%) - 5 Strategia antylop - 4,5 Opowieść podręcznej (powtórka) - 5 Klątwa - 5 Zemsta - 5 Rok tysięczny: Powieść z czasów Bolesława Chrobrego (powtórka) - 5 Siewca wojny - 5 Przesilenie - 4 Szczegóły na blogu.
No to na pewno książki Lem Stanisław oraz Peanatema . Może też być (jest bardzo logiczna, choć nie jest to klasyczna sf) Cofnięcie czasu , Historia twojego życia (szczególnie tytułowe opowiadanie - pobudza umysł do namysłu nad istotą czasu i wiedzy), Genezis , Miasto Permutacji (tutaj logika matematyczna i algebra).
Dziękuję ale tak właśnie bardziej na myśli miałem jakieś kryminały bądź twarde S-F.
Tylko nieco lepiej niż w czerwcu: 10. Noc i ciemność - 4 (z półki) 11. Białe kruki - 4 Zaczęłam: Niebezpieczny poeta: Konstanty Ildefons Gałczyński
Miesiąc 46. obfity: 30.2. Bilard o wpół do dziesiątej 49. Podróż do kresu nocy 60.2. Ojciec Sergiusz 63. Bostończycy
LIPIEC 2018 (ΣR=13839s;Σm=2490s;𝔼m=1977s) 1.(42.) Raport z Północy 5.0 Skandynawia wg Pilipiuka (481s) 2.(43.) Ja, Dago kolejna już powtórka, oczywiście na 6.0 (235s) 3.(44.) Wzburzenie 4.5 Historia o tym, że bunt nastolatka (dorastającego już) może się wziąć z nadmiaru troski i kontroli. Także o błędach, które popełnia się z powodu idealizmu, nadmiaru dumy i tego młodzieńczego przekonania o własnej nieomylności - którą jeszcze...
Bardzo dobry lipiec - aż 2 razy dałam 5,5. 2 duże odkrycia - Łojek Jerzy (pseud. Jerzewski Leopold) i jego styl pisania o historii oraz Coetzee John Maxwell i jego proza, czytałam wcześniej jego eseje i nie porwały, a proza - wstrząsnęła mną. I jedna wtopa - na 3,5 zasłużyły wspomnienia Gary Romain (właśc. Kacew Roman, pseud. Ajar Émile), duże rozczarowanie. 34. Dlaczego Zachód rządzi – na razie Brak oceny, bo … odłożyłam. I wiem, że nie w...
Dla mnie to ogólnie dziwny tytuł, czy pozytronowy, czy pozytonowy - mógłby z lekka anihilować ;) W adaptacji filmowej zmienili na "bicentennial" - dwuwieczny.
Zapraszam :)
OMG ja tej książki Asimova nie czytałam, a już myślałam, że wszystkie mam za sobą. Wspaniale, mam nadzieję, że ciekawa będzie, chociaż akurat ta spółka wróży komplikacje. E, tytuł można tłumaczyć na pozytronowy lecz wolałabym, aby był pozytonowy.
Nakierowany przez piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=YjVT80bShYM ze scenami z ekranizacji z Robinem Williamsem, zaczynam Pozytronowy człowiek .
Dziękuję, ja niestety znów będę służbowo w Azji w tym czasie. :-)
Wstępnie jestem na tak, potwierdzę po konsultacjach z mężem :-)
Mnie zaś bardziej pasuje sobota. 24.i 26.08. mam długie dniówki (znaczy po 12 godzin). Właśnie zbierałam się także do założenia takiego wątku. Już się nie mogę doczekać!
Pasuje mi i sobota i niedziela. :)
Generalnie od 19.08 jestem uziemiona na Śląsku, ale to oznacza, że do Krakowa będę miała blisko, więc mogę podjechać.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)