Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A twórczość Krasińskiego?
No i w ogóle okazało się, że poza klasykami znanymi nie znam współczesnych pisarzy amerykańskich. Tzn. znam tylko z nazwiska, ale nie z książek. Wyłowiłam sporo książek do czytania, nauczyłam się też sporo, zupełnie inaczej będzie mi się teraz ich czytać.
A to nie, raczej o innych sprawach rozmawiają, nie o bohaterach książek. I rozmowy są bardzo ciekawe, bo i rozmówców bardzo ciekawych wybrano. Pod koniec jeden czy dwóch trochę przynudzało, ale na tle reszty to bardzo niewiele. Czekam, aż będzie II część w jakimś promo po 10 zeta. ;)
Wtedy jeszcze nie „panowało”. Albo raczej tak z dosyć rzadkiego doskoku, bo ogólnie niepodzielnie albo prawie niepodzielnie królowały „deszcze niespokojne”. Swoją drogą... niesamowita jest ta piosenka.
Przecież wszyscy wiedzą, że najwłaściwsza pora na katar tudzież inne gorączki jest wtedy, gdy na dworze panuje tak około 30 stopni. Sprawdzone na drodze tzw. własnej autopsji.
Maj: Wyspa na ulicy Ptasiej (5,5; 24 maja 2017) - marżin na wyspie na ulicy Ptasiej - Bohaterowie literaccy czytający książki, Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane - śr.: 5,21; oc. 7 uż.; po filmie "Hotel Polski" http://www.tvp.pl/vod/dokumenty/historia/hotel-polski Więcej pań niż panów (5, 20 maja 2017) marżin na pensji pani Napier w Katowicach - dokończone w drodze na spotkanie Katowice 20.05.17 Takie są skutki wciskania...
Pamiętniki Tatusia Muminka właśnie czekają na mnie, ale... na ich pierwszych stronach na czytelnika czeka katar!, więc na razie odrzuciłem je. Nie ten czas:P
A skąd taka niska ocena dla "Komety..."?:)
Droga królów [5] Słowa światłości [6] Kometa nad Doliną Muminków [3,5] W Dolinie Muminków [4] Pamiętniki Tatusia Muminka [5]
O, nie! Książki nie wyszukałem. Została mi wepchn... tego, pożyczona:P
Do Lichotki zawędrowałem już „czas jakiś temu”, wracając z tułaczki po zlocie 2015:P
Bo to bardziej niepodobanie ze względu na znaczną rozbieżność gustu, niż na jakąś szczególnie kiepską jakość samej prozy.
Ja się zawsze boję takich książek, które uchodzą za trudne czy choćby odrobinę ambitniejsze i zawsze podchodzę do nich z dystansem i pewną taką nieśmiałością, bo mam ogólnie bardzo plebejski gust i nie lubię się czuć za głupia na to, co właśnie czytam. Ale na szczęście okazało się, że już dorosłam poziomem do Axelsson ;)
To pora na mnie:) 1 Śmierć lorda Edgware'a - powtórka, zmiana oceny z 5 na 4+. Jest recenzja: Kto zabił lorda? 2 Moja kuzynka Rachela - 4+ - trąci trochę myszką, ale to nadal klasyczny, dobry thriller, choć nie tak dobry jak "Rebeka". Może ta książka nie zostanie mi długo w pamięci. Ale te dzisiejsze thrillery są tak do siebie podobne, nawet jeśli są dobrze napisane. No i często bywają niepotrzebnie brutalne. A tutaj wszystko rozgrywa się na ...
Jakie miałaś obawy w związku z Axelsson? Co do "Więźnia Azkabanu" podzielam Twoją opinię, choć jako dziecko wolałam pierwsze dwa tomy :)
Skoro nic Ci się nie podobało u Twardocha, dlaczego 3, a nie niżej?
W maju sporo pracowałam i sporo studiowałam, tak więc literacko okazał się ubogi. 1. Mój Adam - opowiadania luźno nawiązujące do Serii Miętowej, w których autorka ukazuje losy niektórych z pobocznych bohaterów. Ponieważ cykl czytałam na przestrzeni ostatnich kilku lat i sporo szczegółów już wyleciało mi z głowy, nie każdego potrafiłam skojarzyć i przypisać do konkretnej historii. Tym nie mniej jednak nie wpłynęło to na odbiór całości, gdyż po...
Z niczym więcej już nie zdążę, więc czas podsumować maj :). Udało mi się już wygrzebać z kwietniowego zastoju okołoprzeprowadzkowego i (o, zgrozo!) cały czas utrzymuje się jakościowa tendencja wzrostowa. Strach się bać, co dalej będzie. 1. Lód i woda, woda i lód - 5.0 Niepotrzebnie się tak bałam tej Axelsson. Pewnie się jeszcze z tą panią spotkamy ;) 2. Pokuta - 2.0 Przeczytane tylko w celu sprawdzenia, jak gra paragrafowa sprawdza si...
A ja bardzo lubię te dwie książeczki Lindgren, a moja córka ciągle do nich wraca, chociaż teoretycznie dawno wyrosła :-). Jednak rzeczywiście, są to książki, które bez ilustracji nie istnieją.
Myślałam o bohaterach książek przepytywanych autorów :-). Nie wiem czy taka pogłębiona analiza wątków powieściowych, o których już nie pamiętam, mogłaby mnie zainteresować.
Jak dowiedziałem się w wydawnictwie tom 6 i 7 nie są planowane w tym roku... chyba będzie trzeba przenieść się na wersję angielską
Poproszę o dopisanie do listy, jeśli to możliwe. :)
1. My i nasze Siedliska (4) - przez pierwsze 100 stron poważnie się zastanawiałam, czy książki jednak nie odłożyć, bo wiało znaczną nudą - wszystko opisane dość sucho i konwencjonalnie (gdy ktoś zostaje odnotowany, to generalnie w całkiem do siebie podobnych superlatywach), potem robi się ciekawiej, choć opisy paru Kongresów Eucharystycznych znów porządnie nadwerężyły me zainteresowanie. Nie jest to zdecydowanie lekka lektura do poduszki, całość ...
Bardzo! Ale o jakich bohaterach mówisz? Masz na myśli interlokutorów?
W ramach czerwcowej odsłony akcji (tak, wiem, że mamy ostatni dzień maja) przeczytałem: Śmiertelna klątwa i inne opowiadania i zmieniłem ocenę z 4 na 4+. Recenzja tutaj: Panna Marple prowadzi śledztwo
Proszę bardzo, z przyjemnością wypełniłam.
Wypełniłem - aczkolwiek wystarczyłoby stworzyć jeden temat - na przykład właśnie w niniejszym dziale :)
Witam, nazywam się Agata Pietrzak i piszę pracę licencjacką na temat tłumaczenia książki "Duma i uprzedzenie" Jane Austen. Bardzo proszę o wzięcie udziału w ankiecie i odpowiedzi zgodne z prawdą. Dziękuję ! link do ankiety: https://docs.google.com/forms/d/1q03j4pdBWZ9yEzv-P-eK6NOrjrbvoriQyHCnYvbXUOk/edit
Też zauważyłam. To dobrze rokuje na przyszłość. :)
We mgle czasów 5,5 Rosario Tijeras 5,5 Schwedenkräuter 5 Dwunasta karta 2,5
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)