Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
O sztuce kulinarnej ksiąg dziesięć - 4 Pedant w kuchni - 5 (http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2017/03/25/kulinarnik-2-nie-jestem-pedantka-w-kuchni/) W garnku kultury: Rozważania nad jedzeniem w przestrzeni społeczno-kulturowej - 4 Obraza na obrazy: Strategie społecznego oporu wobec obrazów dominujących - 4 Kubiści: Rozważania estetyczne - 3,5 Od-głosy jedzenia - 5 Piąty smak: Rozmowy przy jedzeniu - 5 Antropologia p...
To był naprawdę niezły miesiąc ilościowo, ale także ocenowo: 1 Tana French „Zdążyć przed zmrokiem” Zdążyć przed zmrokiem Naprawdę lubię takie powolne, mozolne dochodzenie do prawdy. Poza tym autorka sprawiła, że miałam po lekturze wiele refleksji dotyczących życia. Ocena: 5. 2 Rafał Dębski „Labirynt von Brauna” Labirynt von Brauna Ja bym tego nie nazwała kryminałem retro, bo rzecz jednak dzieje się głównie w XXI wiek. Wartka akcja, kontrwyw...
Mam wrażenie, że to ma coś wspólnego z tym, że teraz Biblionetka jest "Bezpieczna" - patrz pasek adresowy.
O, przed chwilą się zamieniały http, i właśnie przestały. Czyżby to znaczyło, że jednak dokonują się jakieś zmiany w oprogramowaniu biblionetki? ;)
I mnie jeszcze pokazuje, że nie przeczytałam tych, które mam w czytatce, są na niebiesko. :/
No teraz to bnetka coś spartoliła. Na moich oczach poprawne linki z czytatki zamieniła na popsute. Przegięcie. :(
To kwestia http lub https na początku adresu. Z https wygląda tak: To!, a z http tak: To!.
Nie, parsowane są linki z http:// a nie z https:// Alfred i Ginewra Alfred i Ginewra
Bo one mają chyba mieć httpp na początku, a nie www.
Przez miesiąc praktycznie nie czytałam, więc marnie. :( "Ból" Shalev (4) "Zaburzenie" Bernhard (5) "Wymazywanie" Bernhard (5)
Nie wklejają mi się poprawnie linki z tytułami. Ktoś też tak ma? Przykład: To!
Świat Rocannona (3,5) - poprawne fantasy/sf i nic poza tym. Le Guin dopiero się rozkręcała. Trzy stygmaty Palmera Eldritcha (4) - Końcówka mnie trochę pogubiła. Za dużo surrealizmu jak dla mnie. Ale kilka pomysłów bardzo zacnych. Sprawa Galtona (5) - bardzo przyjemny kryminalik. Nawet pomimo tego, że zakończenie jakoś nie wbiło mnie w fotel.
Zaschowkowałam z polecenia koleżanki "przez ciebie, drabie", więc niewykluczone, że kiedy przyjdzie jej kolej i też mi się spodoba, będą następne. ;) Bardzo podoba mi się klimat starych młodzieżówek, ich uniwersalność, niby inne czasy, ale emocje, problemy, postawy podobne. I brak spłycania bolączek młodych ludzi, w tym najtrudniejszym okresie dorastania i kształtowania własnej osobowości. Teraz pisze się inaczej albo ja źle trafiam. Wszystko się...
To już raczej pewne. W tym roku czytam tylko literaturę francuską. MARZEC: Życie Racine'a - 3,5 {Akcja: Nobliści} Władca wilków - 4 Grzech księdza Mouret - 5 Dziewiętnaście sekund - 5 Drugi oddech - 4,5 Fizjologia smaku albo Medytacje o gastronomii doskonałej - 5 Oona i Salinger - 6 Jak Obeliks wpadł do kociołka druida, kiedy był mały - 4 Strzeżcie się niezwykłych kobiet - 4,5 Zwierzenia Mikołaja Restifa - 5 Hernani - 5 R...
Przeczytane: 5. Piętno - 5 6. Sonata jesienna; Jajo węża - 3 W trakcie: Opcja zabójstwa
Lektury MARCA 2017 r. 1. Zamek Rodriganda (powtórka - 6) 2. Królowa Cyganów (powtórka - 6) 3. Skarby i krokodyle (powtórka - 6) 4. Piraci i książęta (powtórka - 6) 5. Błogosławiona wina (powtórka - 6) 6. Piramida śmierci (powtórka - 6) 7. Droga do wolności (powtórka - 6) 8. Czarny Gerard (powtórka - 6) 9. Pantera Południa (powtórka - 6) 10. Juarez (powtórka - 6) 11. Tajemnice klasztoru (powtórka - 6) 12. Wyścig z czasem (powtórka - ...
Jak dotąd najlepszy miesiąc zarówno jakościowo, jak i ilościowo (to pewnie dzięki temu, że w krytycznym momencie jechałam 4 książki naraz, szaleństwo totalne :D). Nie mam nic przeciwko, żeby taka tendencja się utrzymała, ale już może pojedynczo ;). 1. Niespokojne czasy - 4 Nadal sympatyczne, choć zakończenie budzi trochę niedosytu. Zdecydowanie nie obraziłabym się za trzecią część. 2. Kanalia - 5 Zaskakująco dobre, na pewno sięgnę po inne k...
1. Każdemu, co mu się należy (od mafii) (5) - króciutka opowieść o nauczycielu z małego sycylijskiego miasteczka, który zaczął na własną rękę dociekać, dlaczego zabito na polowaniu miejscowego aptekarza i lekarza. Nie jest to jednak współczesny thriller, więc nie należy się spodziewać niczego dobrego. Właściwie powtórka po latach, ale tym razem w oryginale. 2. Miłość z kamienia: Życie z korespondentem wojennym (5) - autorka opisuje, jak trafił...
Dzisiaj na kanale TVP Kultura o godz. 20:25 film "LAMPART" z 1963 r. w reżyserii Luchino Viscontiego ze słynnymi swego czasu gwiazdami: Alainem Delonem, Claudią Cardinale, Burtem Lancasterem; dostał Złotą Palmę w Cannes jako najlepszy film. Na podstawie powieści Lampart. Film widziałam dawno temu i bardzo mi się podobał. Później przeczytałam książkę, która mnie zachwyciła. Od wielu lat czekałam na to, aby jakiś kanał TV pokazał ponownie ten fi...
Ja też w tym miesiącu sięgnąłem po Chądzyńską - "Statki, które mijają się nocą". To dobra książka, godna polecenia.
Początek miesiąca niezły, potem słabiej, ale koniec znowu z polotem. 17. Zwycięzca bierze wszystko Ocena: 5. Podoba mi się ten cykl, ubawiłam się, wzruszyłam, wciągnęłam. Więcej od fantastyki nie wymagam. Konstrukcja świata przedstawionego bardzo mi odpowiada. Lubię połączenie realności i magii. 18. Ocaliła mnie łza Ocena: 4,5. Leciutko przejaskrawione, ale doceniam próby obiektywizmu. Czasem strach czytać o podejściu lekarzy i pielęgniar...
W marcu lektur niedużo, ale za to kilka o słusznych gabarytach, no i smakowitych bardzo. :) Poczwarki (powtórka) - 5 Trzy końce historii czyli Nowe Średniowiecze (58%) - 4 Faraon (powtórka) - 5 Niewola - 6 Nefertiti - 5 Droga królów (90%) - 5 Na fali szoku - 5 Ślepowidzenie (powtórka) - 5,5 Słowa światłości (94%) - 5 Statystyki i kilka cytatów na blogu, jak tradycja nakazuje.
Biała wilczyca - Wiele osób mi już polecało tę książkę, w końcu ją przeczytałam. Jest to dobra obyczajowa powieść z czasów lat 20. i 30., z wątkiem romansowym. Niestety, mniej mnie wciągnęła niż czytany kilka miesięcy temu i niezmiernie ganiony tu, w Biblionetce, "Jeździec miedziany", dlatego i ocena niższa. Recenzja w przygotowaniu. 4 Wszystkie marzenia świata - Dalsze losy bohaterów "Białej wilczycy" już zdecydowanie lepiej! :-) Autorka wpr...
Pod śniegiem - 5.0 Zerwać pąki, zabić dzieci - 4.5 Cena miłości: U źródeł zachowań godowych - 5.0 Inżynier Ciućma czyli Śrubka, młotek i przemądrzałe roboty - 4.5 Moralność dla pięknych dziewcząt - 4.5 Dziewczyna z sąsiedztwa - 4.5 Lola: Tajna misja - 5.0 Opowiadania z piaskownicy - 5.5 (powtórka)
Miłość ponad czasem: Historia inna niż wszystkie (Niffenegger Audrey) niezainteresowana. Drażni mnie to poplątanie. Mgnienie ekranu (Pratchett Terry) 4,0. Nie wszystkie opowiadania mnie wciągnęły. Katarzyna Wielka: Gra o władzę (Stachniak Ewa) 5,5. Rewelacja! Proszę o ciąg dalszy. Po pierwsze dla pieniędzy (Evanovich Janet) 3,0. Fajne by było, ale za dużo bluzgów. Świat według Boba: Dalsze przygody ulicznego kota i jego człowieka ...
Komu, "Bajki", komu? Polecam gorąco, bo co prawda rzeczone bajki są prawie, ale radość z ich czytania jest całkowita, w swej całości domknięta i niezmierna. Komu, "Bajki", komu?! :-)
Książka u mnie :) Zaraz biorę się za czytanie :)
Zapraszam :)
No pewnie, priorytetem i w kopercie z folią bąbelkową, w kopercie szlachetnego koloru, jedwabistej w dotyku :D.
Ufam, że bieży z honorami należnymi książęcej parze ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)