Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Czytaj. ;) Jak na czytadełka jest naprawdę dobrze napisany i fajnie się czyta. Mnie bardzo szkoda, że nie ma już kolejnych tomów. :(
Tyle już o Titanicu przeczytałeś, że może czas byś do kolekcji dołączył Przejście :)
Cykl fantasy o Dorze Wilk - czy jest wart grzechu przeczytania? Wysokie noty, polska autorka - nie czytałam. Spróbuję :).
Planem na ten miesiąc było to, by bohaterką została Alicja225 - tak, jeszcze zdążę!:) Oto przede mną jest cała Menażeria kapitana Ali!
Odnośnie Siesickiej - parę dni temu słuchałam w Dwójce audycji na jej temat (http://www.polskieradio.pl/8/3869/Artykul/1658860,Ciemniejsza-strona-biografii-Krystyny-Siesickiej). Pani Siedlecka była bardzo aktywnym agentem SB. To chyba nawet Iwaszkiewicz nie był agentem. A tu nagle Siesicka, z umiłowaniem, aktywnie, samodzielnie donosząca.
Tak, wiem już to :D. Ciągle wypróbowuję różne opcje i możliwości. Kopiowałam z zewnętrznego dokumentu i nie pojawiła się ta dwustopniowa ścieżka - :(. To dziwne lecz myślę teraz, że to mogło być spowodowane utratą połączenia (króciutką z bbnetką), czasem to się zdarza (nie mam na myśli dłuższych przerw w rodzaju 622 upadki Bunga). Mam stosunkowo dobre łącze (but who knows?), stawiałabym raczej na kolizję jednoczesnego wstawiania komentarzy w tej...
Arcyszpiedzy :)
Przeczytane: 19. Stracone lata - 4 W trakcie: Arcyszpiedzy Kupiłam jedną książkę, dostałam też jedną. :)
Ale wiesz, że jak wstawiasz komentarz, to po pierwszym kliknięciu ("dalej") widzisz jego podgląd (dokładnie tak, jak będzie wyglądał po ostatecznym dodaniu) i jeśli coś jest nie tak, to możesz wrócić i poprawić? To "dwustopniowe" dodawanie komentarzy się czasem jednak przydaje ;)
1 Córki niczyje - 5 - jest recenzja Zemsta Magdalen Vanstone 2 Drugi wątek - 3 - nazwanie tego gniotem byłoby jednak pewnym nadużyciem. Sama historia jest ciekawa jak na Chmielewską. A jednak to raczej żenująca, miejscami wzbudzająca niesmak lektura. 3 Gorzkie słodkie pocałunki - 4 - nie jest to zła książka, ale jedna ze słabszych Siesickiej. 4 Nałkowska i jej mężczyźni - 3+ jest recenzja: Życie erotyczne Zofii Nałkowskiej 5 Świat po niewid...
Fantastyka - 5 i 6 tom cyklu "Dora Wilk" o policjantce-wiedźmie z Torunia i Thornu - Egzorcyzmy Dory Wilk (5,5) - Na wojnie nie ma niewinnych (5,5) Satyra - Śmiechu warci: Zbiór karykatur (4) - zbiór karykatur ze wstępem Stanisława Lema Kryminał - Echo winy (5) O porządkach - Sztuka porządkowania: Lepsze życie w zorganizowanej przestrzeni (4) Obyczajowa - Dokąd teraz? (4,5) Młodzieżówka - Większy kawałek świata (5,5) - kolej...
Gruby mistrz od "Ptaków". (Jednak cudzysłowy, choć tutaj paskudne, się przydają).
Biała karawana (Grodziński Juliusz) 3,0 Poza tym sporo książek Joanny Chmielewskiej. Same powtórki. Oceny od 5,0 do 6,0
Ani jedno, ani drugie raczej się nie sprawdzi jako sposób przekazywania informacji :-P. (Jaki mistrz od Ptaków? – jak zwykle nie zrozumiała Sowa).
Sierpień Próbowałam przyspieszone kopiowanie i nie wyszło, trzeba galerniczą metodą :D. Nie za wiele przeczytane, za to sporo napoczęte. Małe życie (6) to już wiecie, ponieważ rozpisywałam się na jej temat w dużych ilościach (ciekawe, czy czytanie to ilość, czy liczba? :)) Dziewczynka w baśniowym lesie (5,5) to książka tylko dla tych, którzy lubią czytać baśnie i o baśniach mędrkować, a jeśli jeszcze kiedyś czytali Bettelheima to jeszcz...
Pięknie to wszystko zaplanowałaś :) A książkę Tobie przywiozę, zwrot pożyczki :)
Sierpień Nie za wiele przeczytane, za to sporo napoczęte. Małe życie (Yanagihara Hanya)Książka oceniona przez Ciebie na 6,0do książki dodano opisy lub recenzjeTa książka znajduje się w naszej księgarni (6) to już wiecie, ponieważ rozpisywałam się na jej temat w dużych ilościach (ciekawe, czy czytanie to ilość, czy liczba? :)) Dziewczynka w baśniowym lesie (Péju Pierre)do książki dodano opisy lub recenzje (5,5) to książka tylko dla tych, któ...
Życie i śmierć Anny Boleyn - dopiero ta biografia uświadomiła mi, jak niewiele właściwie wiemy o Annie Boleyn, na jak wątłych danych opieramy się wygłaszając jakiekolwiek sądy.
Nawet wtedy, gdy gubisz parasolki... Aż się pochwalę - Wiatr od morza. I nie wiem, czemu to czytam. Miałam na liście z XXlecia. Ale jest to tak dziwne, że nie wiem, czy czytać dalej. Język piękny, nawet przepiękny. Tylko ... o czym właściwie jest ta książka i po co powstała???
Kolejny miesiąc bardzo dobry ilościowo. Jakościowo - różnie. Jak to zwykle - najlepsze najstarsze powieści:) 1. Pod skórą: Autobiografia do roku 1949, ocena: 4 (akcja Nobliści) Lessing w Afryce. Urodziła się co prawda w Persji, ale już jako dziecko mieszkała w Afryce. Do tej pory nie zachwyciła mnie ta część twórczości Lessing, która dotyczy Afryki. Dużo o kolonializmie, stosunku do tubylczej ludności, zakłamaniu Anglików, itp. A to jakoś ni...
Cieszę się, że spodobał Ci się Wroński. Pięknie pokazuje Lublin. A już Polska Ludowa w 1944 w Lublinie, te pół roku wcześniej niż w Warszawie, rewelacja. Zresztą Pogrom to chyba najlepszy Wroński. A najlepsze jest, że dobrze się sprzedaje pod płaszczykiem kryminału.
Całkiem fajny czytelniczy miesiąc, pomijając jedno nieudane spotkanie z klasyką :-). Niemowa (4) [czytatka: Czytatka-remanentka VIII 16 ] Oblany test (3) [czytatka: Czytatka-remanentka VIII 16 ] Saga Puszczy Białowieskiej (5) [recenzja: Niech trwa dom żubra i łosia! ] Mam na imię Lucy (4,5) [czytatka: Czytatka-remanentka VIII 16 ] SzatAnioł: Powikłane życie Juliusza Słowackiego (5,5) [czytatka: Czytatka-remanentka VIII 16] Sekretne ...
Matka Wszystkich Lalek (4,5) - czyszczenie schowka Interesujący temat, a Szwaję, mimo niedociągnięć warsztatowych lubię. Straż nocna (5,0) Cykl Nocnej Straży. Bardzo, bardzo dobry. W tym cyklu Pratchett mnie nie denerwuje, humor mi się nie przejada, a ta konkretnie książka ogólnie majstersztyk. Sceny z niemego kina (4,0) - czyszczenie schowka Ładnie opisane sceny utrwalone na zdjęciach i przeżycia, wspomnienia autora z nimi związane. Nie...
A jesienią, kiedy chmurki i humorki? Chwalimy się, co czytamy!
Ja też :). Zwłaszcza, że dopiero końcówka "Drużyny" naprawdę mnie wciągnęła.
A ja się jakoś do "Middlesexu" nie mogę przekonać. Mozolę tę książkę od prawie miesiąca i przeszłam ledwie przez pierwszą księgę. Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
W sierpniu poszalałam ilościowo, jak to więc w takich przypadkach, nie obyło się bez wpadek, na szczęście były też perełki. Arystokratka w ukropie - drugi tom zdecydowanie słabszy od pierwszego (Ostatnia arystokratka), nie rozumiem też sensu podziału tej historii na dwie części. Ale jak na przyjemne marnowanie czasu podczas urlopu - może być. Białystok: Biała siła, czarna pamięć - dość ponura lektura, ciekawe, że na stan rzeczy w Białymsto...
No to pierwszy tom Tolkiena masz za sobą :). Bardzo jestem ciekawa twojej oceny Dwóch wież.
Cóż, z różnych względów sierpień nie sprzyjał czytaniu, więc ilościowo dosyć marnie jest. Ale cieszę się, że udało mi się dziś, praktycznie rzutem na taśmę, skończyć jeszcze jedną książkę :) 1. Służące - 5,5 2. Niezwykłe akty prawdziwej miłości - 4 3. Chłopiec z Włoch - 4,5 4. Największy lęk - 5 5. Drużyna Pierścienia - 4,5 A teraz zabieram się oczywiście za Dwie wieże :)
"Wielkie pranie mózgów" Szumlewicz (4) "Czarna wieża" James (3) "Przypływ" Bojrilind (4.5) "Przystanek śmierć" Konatkowski (3.5) "Wilcza wyspa" Konatkowski (4) "Baba i góry" Szuba (3) "Sztuka życia wg stoików" Stankiewicz (3) "Całun dla pielęgniarki" James (3.5) "Ułomna ręka sprawiedliwości" James (3) "Babunia" O'Carroll (3) "Aparat, który dała mi matka" Kaysen (2) "Bajarz z Marrakeszu" Roy-Bhattacharya (2.5) "Nie ma takiego miasta" K...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)