Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Lektury GRUDNIA 2016 r. 1. Mistrz i Małgorzata - powtórka - nowe tłumaczenie (6) 2. Noc Kupały (5) 3. Elita i Studio 202 (5) 4. Lato w Jagódce (4,5) 5. Złap mnie (4,5) 6. Znaczy Kapitan (6) 7. Studium w szkarłacie (powtórka w tłum. Jerzego Łozińskiego) (6 - b.zm.) 8. Śmierć nadjechała fiatem (4) 9. Perswazje (6) 10. Podróż do wnętrza Ziemi (4,5) 11. Niechciane pożądanie; Seks na pożegnanie (4) 12. Prawdziwy skandal (4,5)
A to ciekawe, czemu Yanagihara Cię nie zainteresowała? Przecież to taki hicior BNetkowy? Za dużo cierpienia bohaterów, czy po prostu nietrafione w gust?
Nie mogę zmęczyć Uciekaj, Króliku , 30 stron dziennie to max, nie wiem czemu... 1.(98.) Achaja: Tom 1 [Książki do powtórki ] na 5.5 - mam teraz sporo zawirowań życiowych, potrzebowałem czegoś lekkiego, sprawdzonego i po lekturze nie zgadzam się z tymi, którzy odsądzają tę powieść od czci i wiary - to naprawdę dobre czytadło. Co prawda ominąłem ok 30% książki, które mnie nie interesowały (głównie wątek Mereditha), ale resztą świetnie się bawiłe...
Grudzień zaczęłam doczytywaniem ostatnich esejów ze zbioru Coś do oclenia: Anglik we Francji Jak to zazwyczaj bywa z takimi zbiorami - niektóre mnie bardzo zainteresowały, inne prawie wcale. Znakomite są te literackie - w życiu bym się tyle nie dowiedziała o Flaubercie i jemu współczesnych, gdyby nie Barnes. Prorocy znad Fiordu Wieczności - bardzo poruszająca powieść historyczna o tym, jak wątpliwym dobrodziejstwem było szerzenie europejskiej...
1. Miłosz: Biografia, ocena: 5,5 Czytałam od wakacji. Początki były trudne, tak do wojny nie wciągało, poprawne zaledwie. Ale jak zaczął się trudny okres, wybory, decyzje, twórczość - rewelacja. Świetna biografia. Franaszek nie ogranicza się do faktów z życia. Bardzo dużo pisze o samej twórczości Miłosza, można powiedzieć, że to wręcz biografia z elementami analizy twórczości. I bardzo dobrze. Miłosz bez wierszy i esejów nie istnieje. Są częścią...
Mój czytelniczy grudzień: Sąd Ozyrysa (5, 30 grudnia 2016; Wolne Lektury) Rok 2016 - rokiem Henryka Sienkiewicza Nowelka tak głupia, że aż dobra; tak śmieszna, że aż smutna; tak... perfidna! Sabałowa bajka (4, 30 grudnia 2016; Wolne Lektury) - Ach, m. jest w Tatrach! Urzeka go „Sabałowa bajka” Rok 2016 - rokiem Henryka Sienkiewicza Małgosia contra Małgosia (5,5; 24 grudnia 2016) Biblionetkowiczki i biblionetkowicze! Na cześć biblionetkowicz...
I dwa ostatnie miesiące: Samotny dom Córka jest córką
I kilkanaście tomików Sagi o Królestwie Światła.
Podsumowując ostatnie tygodnie: 1. Kieszeń pełna żyta (5) 2. Śmierć na Nilu (5+) 3. Mężczyzna w brązowym garniturze (4) Łącznie przeczytałam w tym roku 14 powieści Agathy Christie.
Małe życie (Yanagihara Hanya) niezainteresowana Carpe Jugulum (Pratchett Terry) 4,5 Najpiękniejsze wiersze o kotach (Klimek Franciszek Jan) 5,5 Wołanie kukułki (Murray Joanne) niezainteresowana Jak zmieniałam zdanie: Eseje okolicznościowe (Smith Zadie) 5,0 Kwaidan: Opowieści niezwykłe (Hearn Patrick Lafcadio) 4,0 Życie na pełnej petardzie czyli Wiara, polędwica i miłość (Kaczkowski Jan, Żyłka Piotr) 4,0 Dziwna myśl w mej głowie...
Gildia Magów (2,5) Bajki robotów [1964] (5,5) InterŚwiat (4) Morderstwa i tajemnice (5) Dziecko Odyna (4,5) Poniedziałkowe dzieci (5) Drastyczne przypadki (5,5) Boso, ale w ostrogach (5,5)
459
Kuba Guzik i maszynista Łukasz (5) - Ende jest uroczy. Choć muszę przyznać, że w kreskówce, którą oglądałam za czasów szczenięcych kilka wątków było ciekawiej rozwiniętych :) Błękitny młoteczek (5) - solidny rzemieślniczy kryminał. Bardzo dobrze się czytało, chociaż na 5 odkryć detektywa 3 udało mi się złapać samej. Śmiertelna klątwa i inne opowiadania (4) - podtrzymuję swoją opinię - jeśli Sherlock to tylko opowiadania (z chlubnym wyjątkie...
Z Agathy Christie zostało mi jeszcze tylko 8 książek, w tym jeden kryminał, pozostałe to książki wspomnieniowe lub obyczajowe.
Jedzenie: - Kto nam podkłada świnię?: Wszystko co chcielibyście wiedzieć o jedzeniu z supermarketów i ekożywności, ale nikt wam tego nie powie (5) Publicystyka/reportaż: - Nie mam keine buty: O ludziach między Odrą i Wisłą (5,5) - Mniej: Intymny portret zakupowy Polaków (5,5) Kryminał: - Mgła (5) Obyczajowa: - Bridget Jones: Szalejąc za facetem (5) - Anioł do wynajęcia (4) - Coś dobrego (3)
Dziękuję BiblionNETkołajowi i jego Elfom (chyba z okolic Knurowa) za Bractwo tajnych laborantów!
Zapraszam :)
Hej :) Bardzo proszę o pomoc i wypełnienie ankiety, która pomoże mi w moich badaniach naukowych. Z góry dziękuję za pomoc :) http://www.ankietaplus.pl/s/57000JXM PS. Wiem, że temat mało książkowy, ale brakuje mi kilku odpowiedzi.
458
Dziękuję serdecznie Mikołajowi Netowiczowi za Lemie! Po co umarłeś?: Opowieść w reminiscencjach Dzięki i wszystkiego książkowego na cały rok 2017.
odkupię bądź wymienię. moje książki na wymianę: http://lubimyczytac.pl/polka/5382719/wymiana/szczegoly
Mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda mi się nadrobić zaległości czytelnicze i wyślę książkę dalej.
Te trzy to są przecież twoje ulubione:P (Nie odpuszczę ci!) „króciutkie nowelki”. A wygląda, wygląda. Akurat tej nie przypominam sobie, ale „Sabałowa bajka” jest mi znana, nie wiem, może ze słyszenia:)
Naprawdę podziwiam Twoje tempo - 5 minut na książkę:) Ciekawy ten "Sąd Ozyrysa", swoją drogą, wygląda na zupełnie zapomnianą nowelkę.
A już wiem, że za kilka chwil odbędzie się Sąd Ozyrysa
Jako że... jeszcze jest! Rok 2016 - rokiem Henryka Sienkiewicza, więc pozwoliłem sobie ogłosić, że oto Ach, m. jest w Tatrach! Urzeka go Sabałowa bajka
Ach, m. jest w Tatrach! Urzeka go „Sabałowa bajka”
Marginesa dobiega Sabałowa bajka
457 i to jeszcze nie koniec :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)