Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Pierwsze, to była jedna z bardzo nielicznych części Świata Dysku, które mi zostały. "Pasterską Koronę" już przeczytałam - ze smutkiem, ale i z dużą satysfakcją. "Folklor" mam w planie.
Bardziej dla dorosłych, choć niektóre hasła nadają się dla dzieci. Dla szerszego obrazu mogę podsunąć moją recenzję pierwszego tomu: Lęki naszych praszczurów :)
Niestety, nie miałam w ogóle czasu na czytanie w grudniu, coś się więc ugrało, ale to przynajmniej silny miesiąc był. 8. (z półki)Przewodnik Pani Bradshaw: Ilustrowany informator o drogach żelaznych Pięknie i ciekawie wydana, uważam, że to olbrzymi ukłon w stronę fanów Dysku. Ciekawe miejsca, mnóstwo nawiązań i ładne rysunki i mapy. Urocze, ale czegoś brakuje. (4,5) 7. Apologia czyli W obronie własnej księga o magii Ach, gdyby każdy tak po...
Mam w pracy takiego kolegę, który jako jedyny z całego olbrzymiego zespołu podziela moje poczucie humoru i upodobania literackie. I czasem, jak przychodzi do mojego szefa, to mu mówię, że może wejść, bo szefa nie ma albo odwrotnie, że niestety nie mogę go wpuścić, bo szef jest u siebie. On mi na to spokojnie odpowiada, że mam przekazać, że Washington Irving prosi o spotkanie. Ta książka w całości nadaje się na cytaty i żarty sytuacyjne. Ale tak n...
Oczywiście :D
Potworny regiment to powtórka czy pierwsze czytanie? Ja na gwiazdkę dostałam 4 książki Pratchetta, w tym Pasterską Koronę, którą zostawię sobie na sam koniec. Teraz czytam Folklor i po raz kolejny jestem zachwycona wiedzą Pratchetta i ilością wplecionych nawiązań. Przed chwilą czytałam o początkach Herne'a Ściganego.
Bestiariusz słowiański: Rzecz o biziach, kadukach i samojadkach to bardziej dla dzieci dla dorosłych czy dla dzieci z ukłonem dla dorosłych? Wygląda pysznie.
Gwoli ścisłości to był major Major Major Major ;)
Ja z Paragraf 22 pamiętam najlepiej Majora Majora i Dunbara. No i parady. Też nie czytałam z 7 lat, muszę wrócić.
O Dobosz Andrzej to już kolejny raz słyszę. I z Z różnych półek już mam w schowku, teraz czas chyba na kolejną pozycję...
W grudniu również kończyłam kilka zaczętych wcześniej książek, odpuszczając sobie klasykę i poznawanie literatury bliskiej, a nieznanej. No i na kilka prezentów, czy to Biblionetkołajowych, czy rodzinnomikołajowych, rzuciłam się od razu. Potworny regiment (4,5)[czytatka:Czytatka-remanentka XII 16 ] Zaginięcie (3,5)[czytatka:Czytatka-remanentka XII 16] Immunitet (4)[czytatka: Czytatka-remanentka XII 16 ] Siewca wojny (5)[recenzja: http://ks...
Przeczytane: 30. Skalne lato - 4 31. Najeźdźcy - 4 32. Liczy się zespół: Louis van Gaal - 4
Też sobie muszę powtórzyć "Brulion". Kiedyś mi się nie podobała, dziś pewnie spojrzałbym na nią inaczej. Jakoś ten rok przepłynął mi bez Musierowicz. Jeśli się pojawiła, to tylko w konkluzji "sto razy bardziej wolę Siesicką". Nie wiem, Czajko, czy czytałaś Szargotów. Oni świetnie pokazują, jak "Brulion Bebe B" jest powiązany z "Dziadami".
1. Brulion Bebe B. zmiana oceny z 3 na 4,5 Niespodziewanie bardziej mi się podobała niż kiedyś. Stary już Dmuchawiec, letnie burze, powiewne spódnice. Bernard mnie już nie irytował, bo się pogodziłam z myślą, że taki jest i się nie zmieni. Muszę całą Jeżycjadę po kolei sobie poczytać. :) 2. Duet: Opowieść o Klarze i Robercie Schumannach ocena 5 bardzo miła powtórka dawnego prezentu gwiazdkowego. Bardzo ładna powieść dla młodych dziewcząt. ...
Grudzień był pod względem książkowym bardzo udany. Dużo różnych pozycji, a że nie mam jakoś weny na podsumowani roku to napiszę podsumowanie grudnia. Dodam tylko, że udało się przeczytać przez rok 124 książki. Zaczynajmy zatem mój książkowy grudzień: 1 Agnieszka Krawczyk „Noc zimowego przesilenia” Noc zimowego przesilenia Kraków retro, bo II Wojna Światowa, ale niestety brak w książce tego uczucia niepokoju okupacji. A szkoda, bo zapowiadało...
Wynik: 79! Mój rekord :) Teraz przede mną wyzwanie na 2017, ale chyba będę musiała się zmieścić w 2 miesiące, bo coś czuję, że z maluchem w domu może być ciężko z czytaniem :) Wszystkiego dobrego w kolejnym roku! :)
Napisała nawet w sumie cztery, ale nie wiem, czy wydadzą dalsze tomy w Polsce - w każdym razie Wydawnictwo Literackie nic Worth nie zapowiada na 2017.
Zero - 4 Trójka - 4 Piłat (59%) - 5 Sarenka - 4,5 Przygody Hucka (powtórka) - 4,5 Planeta małp (powtórka) - 4,5 Kompleks 7215 - 4 Bastion - 5 Kaduk, czyli wielka niemoc - 4 Ślepe stado - 6 Crimen: Opowieść jarmarczna (powtórka) - 5 Oficer i szpieg - 5 Morderca bez twarzy - 3,5 Kiksy klawiatury: Eseje i nie tylko - 4,5 Odwrócony świat - 5 Księga Dziwnych Nowych Rzeczy - 3 Szary wilk: Powieść historyczna - 4 Harry Potter i przeklęt...
Samotni (5,5) Rzeźniczka z Małej Birmy (5) za pożyczkę całego cyklu bardzo dziękuję Marylkowi :) Sekret O'Brienów (3,5) Dziewiętnaście minut (3,5)
Gdzieś czytałam, że Worth spisała wspomnienia w trzech tomach. Może więc kiedyś doczekamy się przekładu dwóch kolejnych? :)
Grudzień okazał się nader obfity i tym samym dotarłam do poziomu ponad dwóch książek na miesiąc plus dwa przewodniki turystyczne w skali roku. Od roku spisuję też wrażenia po każdej lekturze w czytatniku, co okazuje się bardzo przydatne, a nadto jest przyjemnym zajęciem. 1. Ułomna ręka sprawiedliwości [3,5] wyczekany prezent od Biblionetkołaja - 'Ułomna ręka sprawiedliwości', P. D. James 2. My [4,5] Babcia dystopii - 'My', Zamiatin 3. 'T...
1. Mężczyzna w brązowym garniturze (4) Ciekawy kryminał, nieco różniący się od większości powieści Christie. 2. Wiedźma.com.pl (4+) Humorystyczna i odprężająca powieść z elementami fantastycznymi. Perypetie współczesnej wiedźmy opowiedziane lekkim i przystępnym stylem. 3. Po pierwsze dla pieniędzy (3) 91. Po drugie dla forsy (4) 4. Po trzecie dla draki (3+) Początkowo irytowała mnie postać Stephanie, ale wraz z rozwojem akcji udało mi się ją...
"Dziewczyna z dzielnicy cudów" Jadowska (4) "Okup krwi" Jamiołkowski (4) "Order" Jamiołkowski (4) "Bezsenni" Jamiołkowski (4) "Keller" Jamiołkowski (4) "W drodze na Hokkaido" Ferguson (4.5) "Co to znaczy…" Kasdepke (4) "Powrót Bartusia" Kasdepke (4) "Dom czwarty" Puzyńska (4) "Siła niższa" Kisiel (4.5) "Marzenia Joy" See (4.5) "Moje życie na krawędzi" Messner (3.5) "Na szczycie" Messner (3.5) "Gobi" Messner (4) "Gdy śmiertelnicy śpi...
Everyman - 4 (recenzja pojawi się na Granice.pl, to podlinkuję ;)) Mężczyzna z klasą: Przewodnik współczesnego gentlemana - 4,5 (kupujcie panom na prezent! ;-) - recenzja: http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2016/12/20/mezczyzna-z-klasa-przewodnik-wspolczesnego-gentlemana-lukasz-kielban/) Jak pokochać centra handlowe - 4 (recenzja: http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2016/12/28/jak-pokochac-centra-han...
Oczywiście: Schmitt Éric-Emmanuel Nie mam tylko ocenionych kilku zbiorów, które zawierają opowiadania, które pojawiły się w innych czytanych przeze mnie książkach. Dążę do tego, by mieć wszystkie jego książki na półce, brakuje mi tylko trzech. :)
Niezbyt dużo w tym miesiącu, ale jakoś utknęłam nad Bouvierem: 1. Zawołajcie położną (5) - niewiele ma wspólnego z serialem, ale to bardzo ciepła, zabawna, empatyczna i pozbawiona czułostkowości, choć serdeczna książka. Może trochę szkoda, że nie jest dłuższa, ale cóż robić. 2. Tajemnice wydarte zmarłym: Śledztwa na najbardziej niesławnych miejscach Ameryki (4.5) - nieco powtórzeń co do problemów z identyfikacją zwłok, ale poza tym bardzo cieka...
Rozumiem, że w ostatnim zdaniu nawiązujesz do Kto tu rządzi - ja czy mój mózg?: Neuronauka a istnienie wolnej woli ? ;) Ja Cię na pewno nie będę namawiał do tej lektury, choć może inaczej bym argumentował. Ale bardzo dobrze rozumiem - tak samo ja mam głęboką awersję do skandynawskich kryminałów, które czytają wszyscy i są zachwyceni po same uszy. A ja od razu wiem, że by mnie to męczyło. A dokąd doczytałaś? Bo pierwsze 100-150 stron jest jeszc...
Witaj w klubie miłośników Borchardta! Czarująca proza, nieprawdaż? Cieszę się jak dziecko, gdy widzę, że komuś "Znaczy Kapitan" podobał się tak samo jak mnie! A który przekład "Mistrza i Małgorzaty" bardziej Ci odpowiada? Boję się tego nowego, bo ze starego mi całe frazy chodzą po głowie i nie wiem, czy chcę to zmieniać. Najchętniej oryginał bym przeczytała, ale mój rosyjski z biegiem lat coraz bardziej rdzewieje i obawiam się, że odrdzewić go n...
A to moje grudniowe lektury. To był bardzo dobry miesiąc: 1 Nie wracają na obiad: Notatki z czyjegoś losu - 4+ - jest recenzja: Gdy życie mija na rozłąkach 2 Pod prąd - 4+ - wywiad z człowiekiem mądrym, ciepłym, człowiekiem z klasą. Warto przeczytać. 3 Simon oraz inni homo sapiens - 4 - jest recenzja: Simon, Blue i inni 4 Akrobaci - 4 - jest recenzja: Czekam na list, Przyjacielu 5 Falbanki - powtórka, zmiana oceny z 3 na 6. Jest recenzj...
Było od początku wiadome, że ja tego nie przeczytam. Śląscy biblioNETkowicze to wiedzieli. Pożyczyłam ją dla męża. Dla mnie autoagresja, molestowanie i przemoc opisane z detalami są nie do przyjęcia. Minął już czas, kiedy cokolwiek musiałam albo wypadało przeczytać. Czytam dla przyjemności. Samo zjawisko molestowania, czy znęcania się delikatnie zarysowane - jak najbardziej przeczytam. Nie lubię babrania się w szczegółach. Moja wrażliwość jest ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)