Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
W ramach wyzwania KWP zaczęłam Bromba i inni :) Zadziwiające, jak dużo różnych Fumów i innych przedstawicieli gatunków opisanych w tej książeczce chodzi dziś po świecie!
To nie jest "hopel", to racjonalizm. Skoro książki danego autora podobają mi się, a wręcz zachwycają - to czytam kolejne. U mnie w czołówce autorów, których przeczytałam dużo są: Dobosz Andrzej - czytam właśnie Generał w bibliotece, zostanie mi tylko O kapeluszu i będzie wszystko Bobkowski Andrzej - dzienniki i listy przeczytałam wszystkie, pozostało trochę prozy Stempowski Jerzy (pseud. Hostowiec Paweł) - większość przeczytałam, pozostały ant...
Na „rano” zostanie mi Niebieska zasłona - Marżin za „Niebieską zasłoną”
Jakie macie zdanie o Katarzynie Grocholi? Czy warto coś przeczytać? Do kogo porównalibyście styl pisarski? Czy twórczość jest słaba czy niesłusznie się tak ocenia?
Moje doświadczenia są ze wschodów i zachodów. Z zimy i z lata. Niezależnie od pory roku było pięknie. Bieszczady zwiedzałam w latach studenckich. Mam dwa miejsca - konieczności do wybrania się w Polsce: Bieszczady i Suwalszczyzna. .
Znajdzie się kilku autorów, na których punkcie miałam hopla :), których przeczytałam wszystko, bądź prawie wszystko. Nie zawsze są to dobre książki - wiecie takie w znaczeniu ambitne, ważne, czasem może nawet nie są za dobrze napisane. Trudno mi to ocenić, ponieważ kiedy czytałam, to nie zastanawiałam się nad tym. Był i okres, kiedy kryłam się z zafascynowaniem cyklem, czy określonym autorem. Wstyd jest już przeszłością, aczkolwiek czuję lekki...
Nie umiem wymienić dziesięciu książek najważniejszych, jest ich zdecydowanie więcej. Aby sprostać zadaniu spróbowałam stworzyć listę książek, którymi namiętnie się zaczytywałam we wczesnej młodości. Każda z nich jest obecnien w opłakanym stanie przez czytanie. Kolejność pozycji nie jest znacząca. 1. Szklany klosz 2. Franny i Zooey 3. Sniegow Siergiej (właśc. Sztein Siergiej) Sniegow, całość (tu oszukam i wstawię cały cykl) 4. Gra szklanych ...
My jesteśmy na tak. W ogóle targi krakowskie w tym roku zapowiadają się bardzo ciekawie, będzie można zobaczyć takie tuzy jak: Michaela Cunninghama, Filipa Springera, Hannę Kowalewską, Annę Dymną, Wojciecha Tochmana, Olgę Tokarczuk, Mariusza Szczygła, Szczepana Twardocha, Wojciecha Kuczoka, Jacka Dehnela czy Michała Olszańskiego. Więcej informacji tutaj: http://event.targi.krakow.pl/pl/strona-glowna/targi/targi/20-miedzynarodowe-targ...
5-6.11 u mnie na pewno nie, bo raczej przyjadę wcześniej na 1.11 i na najbliższy weekend, więc będę dwa weekendy w domu pod rząd. Co do reszty terminów trudno się wypowiedzieć.
Można się dopisać? :)
Mamy zarezerwowaną małą salkę U Babuni na niedzielę 6 listopada, godzina 14, na 18 osób. Na razie, co prawda, jest nas na liście tylko jedenaścioro, ale ponieważ zawsze przychodzi więcej niż się oficjalnie wpisało, sądzę, że wypełnimy salkę. Statystyka: osiem osób za weekendem 5-6 listopada, jedna za 19-20, trzem wszystko pasuje. 8+3=11. Z tego cztery osoby za niedzielą, jedna za sobotą, sześciu jest to obojętne. Są jeszcze trzy osoby chę...
Chodziło mi raczej o te osoby, które często używają w kontekście Nobla z literatury słowa "polityczny" a w tym roku dołączyły do niego jeszcze jedno: Syria ;) Nazwisko Dylana było na różnych listach typowań od lat, także na Biblionetce w poprzednich latach się przewijało, ale w tym roku się nie pojawiło i stąd oraz jednak z powodu pewnego zapatrzenia w politykę było to zaskoczeniem. Dylan nie jest neutralny, ale w tym roku taki wybór może tr...
Z tego co pamiętam, to znaleźć podobieństwa w twórczości Boba Dylana i Dylana Thomasa, i było to na faktach - autentyczne postaci i autorski program nauczania, co więcej - skuteczny.
O, ja też Siesickiej i Musierowicz przeczytałam prawie wszystko (chociaż nie wszystko mam ocenione).
Może jakimś cudem ktoś z Was posiada kurzącą się na półce i niepotrzebną "Opowieść o Lajkoniku" Romana Pisarskiego ? Ilustracje: Antoni Uniechowski Wydawca: Biuro Wydawnicze Ruch (1961) Jeśli tak, to baaaaardzo proszę o sygnał dymny tutaj albo info(at)kazamaty.com.pl :) Pozdrawiam Nessalina
11 książek Munro Alice, do przeczytania zostały mi trzy. Wszystko, co wyszło Axelsson Majgull (7 powieści) 12 książek Olgi Tokarczuk - nie czytałam tekstów w licznych zbiorach oraz nie przeszłam do tej pory przez "Księgi Jakubowe".
Pierwszy weekend listopada mi odpowiada.
Doktor Proktor i Proszek Pierdzioszek Świetny polepszacz nastroju na jesienną depresję;)
Ja mniej ambitnie, przeczytałam wszystko oprócz jednej pozycji pani Enerlich Katarzyna . I oczywiście wszystkie powieści Musierowicz i Sisickiej:)
Przynajmniej wystarczy tytułów na kolejne wyzwania;)
Ach, pamiętam jak ze znajomymi będąc w Ustroniu wybraliśmy się o 2:30 w nocy na wyprawę, aby podziwiać wschód słońca ze stoków Czantorii :) Niestety, zaledwie 3x w życiu tam byłem, zawsze w Ustroniu. Polecam za to Beskid Niski (mój ukochany - szczególnie Gorlice i Wysowa) i ewentualnie Sądecki.
Brawo! Trzymam kciuki :) No i skoro targi, to KWP będzie trochę syzyfową pracą ;p
Beskid Żywiecki.
Dobra, przemyślałam sprawę przez weekend;) Stawiam czoła wyzwaniu:)Już kiedyś sama sobie wyzwanie rzucałam i "zadawałam" książki z biblioteczki na dany rok, ale średnio się wywiązywałam...Może teraz się uda? Wprawdzie (mam nadzieję, że już...) za mną kryzys czytelniczy, chyba pierwszy w życiu taki, że ze 3 tygodnie nic nie czytałam, ale może uda się go jesiennie przepędzić? Na początek: KWP (do 31.12.2016) Jak widzę, tematyka, a nawet objętość ...
Ja zaczynałam od Trąd, potem było Sedno sprawy. Greene jest po części zapomniany, bo większość jego przekładów na polski to starocie. Nowym przekładem jest Czynnik ludzki, który czekał na tłumaczenie 20 lat; w zeszłym roku ukazało się jego drugie, poprawione wydanie, i to polecam. Pozostałe tytuły oceniłam na mniej niż 6, ale wiele z nich jest bardzo dobrych. :)
Sięgnąłem też po komiks, który zdobył nagrodę w II edycji „Konkursu imienia Janusza Christy na komiks dla dzieci”, czyli W tarapatach. Ale... co to jest za przyrównanie do Christy?:( Prędzej to przypomina mi „Motomyszy z Marsa”:/
Też w nocy poznałem (jak się okazuje to tylko niektóre) przygody, jakie mieli Gucio i Cezar: Gucio i Cezar w niewoli u piratów, Gucio i Cezar na Wyspie Marchewkowej i Gucio i Cezar w królestwie Złego Węża.
Wszystko, co mężczyźni wiedzą o kobietach jak to nie pomoże, to już nic ;D
Jak uważasz - w sumie można zwątpić w wartość dodaną czegokolwiek ;) Ja sam edytuję, bo z jednej strony jest to informacja dla mnie samego, rodzaj autokontroli, a poza tym może być dla kogoś interesujące. Ale rozumiem, że może za często by trzeba edytować, jak na Twoje tempo.
O proszę, zapowiadają coś takiego: Mariacka 5 z opisu: "Przejmująca tragikomiczna spowiedź starej ulicznicy z Katowic napisana w gwarze śląskiej z rysunkami Andrzeja Czeczota." A czytanie równocześnie ze słuchaniem? Toż to nic dziwnego, np: https://www.youtube.com/watch?v=UudoW_7ufoU albo https://www.youtube.com/watch?v=DT-2mw2q4t0 Szczerze, to nie wyobrażam sobie pracować czasem, nie odciąwszy się od zewnętrznych h...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)