Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mam za sobą pierwszą Kwiatkowską - Zbrodnia w błękicie. Dla mnie tylko poprawna, mocne 4. Bohaterowi przerysowani, Jan Morawski nudny. A poza tym - autorka ściąga z Christie właśnie. Choć czyta się miło dość, to jednak nie wciągnęło - jak powinien wciągnąć kryminał.
A ja lubię ten wątek bardzo - i tu wstawiam małe omówienie. I lubię, gdy inni też tak robię i mogę te parę zdań przeczytać.
Najlepiej by było, gdyby się czytatki pojawiały w ShowAll po edycji co najmniej co miesiąc, jeśli nie po każdej książce.
Ja większość czytanych książek recenzuję i wstawiam w tym wątku odnośniki.
Ja też, podobnie jak Verdiana. Mogę dodać link do czytatki.
"Niepiękny" Bauer (4.5) "Żyj i pozwól żyć" Bielik-Robson & Sutowski (5) "C jak cisza" Grafton (3) "Reguły Moskwy" Silva (3.5) "Fartowny pech" Rudnicka (4.5) "Wołoka" Wilk (4.5) "Dziennik zimowy" Auster (4.5) "Zmagania o Beksińskiego" Dmochowski (4) "Rozmowy o Evereście" Cichy & Wielicki & Żakowski (ponownie, z 4.5 na 4) "Zapomnij, patrząc na słońce" Mlek (3.5) "I ty jesteś mentalistą" Eder & Horeth (3.5) "Co Finowie mają w głowie" Eile...
Ja piszę w czytatce na bieżąco, więc tu już nie. ;)
Moje podsumowanie tu: Rok 2014 - podsumowanie Książka roku to zdecydowanie Noc ciemna - co prawda moja ocena to "zaledwie" 5,0, ale myślę, że to dlatego, że sama jeszcze jestem nie do końca przygotowana do tego, żeby w pełni odkryć to, co w tej książce jest najbardziej wartościowe. Intelektualnie i duchowo lektura tej książki była na pewno wyzwaniem. A największe rozczarowanie to: Pożegnanie z bronią Wymęczyła mnie ta książka okrutnie...
Trochę mało tych szczegółów, a te podane dość często się powtarzają, ale MOŻE to Pokolenie Teresy - jedna zresztą z moich ulubionych wojennych książek dla młodzieży. Z tym, że to raczej nie były odrębne historie. Nawet jeśli nie czytałaś, to polecam jeśli interesuje Cię ta tematyka.
Też pomyślałem żeby wymienić najsłabsze książki. Mam dwie: Tybetańska Księga Umarłych (2) Namiętności według Dalego (2) Obydwie są jak dla mnie zbyt abstrakcyjne.
Nieco mniej niż w ostatnich latach, ale i tak jest dobrze: 30 książek. 1.Dzienniki kołymskie - Jacek Hugo-Bader 2.Imperium - Ryszard Kapuściński 3.O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu - Haruki Murakami 4.Biały kamień - Anna Bielecka 5.Czuły barbarzyńca - Bohumil Hrabal 6.Prawiek i inne czasy - Olga Tokarczuk 7.Struktura - Michał Protasiuk 8.Schulz pod kluczem - Wiesław Budzyński 9.Monsieur Pain - Roberto Bolano 10.Człowiek w labirynci...
Wspomnienia więźniów obozu oświęcimskiego Tam jest cały rozdział o głodzie (Fejkiela).
Witam serdecznie! Od dawna noszę się z zamiarem prośby o pomoc w znalezieniu tytułu zapamiętanej (a raczej zapomnianej) z dzieciństwa książki (szkolna biblioteka), ale pamiętam z niej tak mało, że nie wiem, czy jest sens pisać... Spróbuję jednak. Książka dotyczyła tematyki II wojny światowej. Polski autor. Na pewno była podzielona na rozdziały może nawet były to niezależne historie? Tego nie jestem pewna... Tak naprawdę pamiętam z książki dwa...
Chyba najlepiej odezwać się w tej sprawie do Admina.
U mnie w tym miesiącu same kryminały... Przyjdź i zgiń - ocena: 3,5; ciekawe zawiązanie akcji, ciekawy główny wątek opowieści (tzn. sprawa morderstwa), ale wątki poboczne (polityczne, szpiegowskie) jakoś do mnie nie trafiają... Tajemniczy pan Quin - ocena: 3,0; moje wrażenia zawarte są w recenzji: Nie taka była umowa, Agatho (?); generalnie jest to jak do tej pory najniżej przez mnie oceniona książka Agathy. Opowiadania są przede wszystkim...
Moim zdaniem zupełnie źle zaczęłaś. Zarówno "Perswazje" (które osobiście bardzo cenię) jak i "Opactwo Northanger" z pewnych względów nie są "typowymi" powieściami Austen. Daj szansę "Dumie...". Nie znam powieści P.D. James (będę czytał w styczniu), ale czuję, że jednak coś straci się z lektury, jeśli nie zna się pierwowzoru.
Słyszałam i czytałam, że to perła. :) Ale niestety mam jakieś opory wobec powieści Austen, których nie przełamały ani "Perswazje", ani "Opactwo Northanger". Sama nie wiem, skąd się bierze ta niechęć, bo przecież lubię XIX-wieczne klimaty, uwielbiam "Targowisko próżności", siostry Bronte, Dickensa, "Złodziejkę" Sarah Waters.
Do Dzieci Arbatu się przymierzam i nawet mam na półce, Twoja ocena bardzo zachęca.
Wypisujcie ile książek przeczytaliście i wymieńcie te najlepsze. Książka roku też mile widziana :) Ja naliczyłem 79 tytułów. Książka roku: Dzieci Arbatu (6) "Trzydziesty piąty i później" też zaliczył maksymalną notę, natomiast "Strach" dostał już ode mnie tylko 4,5 i zepsuł nieco ogóle wrażenie pozostawione po pierwszych dwóch tomach. Inne znakomite książki, którym niewiele zabrakło do otrzymania szóstki: Antyk zmęczonej Europy (5,5...
1. Oddział chorych na raka (5.5) - bardzo dobra książka, o raku, o chorych, o łagrach - choć w szpitalu, o zwyrodnieniach systemu, o milczeniu wokół łagrów, aparatczykach i konformizmie. Założę się, że to wcale w Rosji nie straciło wiele na aktualności. 2. Mój dzielny tata (4.5) - ładnie napisane wspomnienia z dzieciństwa z okolic Marsylii z początków XX wieku, co wrażliwszym mogą przeszkadzać opisy niektórych chłopięcych zabaw. 3. Kraina śni...
A ja myślę, że warto sięgnąć po "Dumę i uprzedzenie" niezależnie od książki P.D. James. To prawdziwa perła literatury światowej:)
Pierścień i Róża - W.M.Thackeray Tajemniczy opiekun - Jean Webster Zabłądziłam - A.Olejnik Perfumy w rytmie Jitterbuga - T.Robbins Na psa urok - K. Hearne Opowieści przy kawie - A. McCall Smith Płetwa rekina i syczuański pieprz: Słodko-kwaśny pamiętnik kulinarny z Chin - Dunlop Jasne błękitne okna - Czepiel
Możesz spróbować, autorka dość często wraca i opowiada, niektóre sytuacje, które wydarzyły się wcześniej. Chociaż mi sprawia przyjemność wiedza z Dumy i uprzedzenia na przykład o burzliwych początkach Elizabeth i Darcy'ego oraz o ich rodzinach:)
Na ocenę jeszcze za wcześnie, ale jak na razie jestem zadowolona:) Pewnie dlatego, że Elizabeth i Darcy to moi ulubieńcy;)
- Życie Pi (Martel Yann) 4,5 - Pasjans erotyczny (Kobyliński Szymon) 5,0 z - Ostatni kontynent (Pratchett Terry) 3,5 - Nie kończąca się historia (Ende Michael) 5,0 - Kochanice króla (Gregory Philippa) - Cud w medycynie: Na granicy życia i śmierci: Opowieści lekarzy (praca zbiorowa) 5,0 W trakcie: - cykl Czarne okręty - Joe Alex
Ajajaj! Od razu 277! Jak ładnie!
Również dołączam! Czytatkę sprokurowałam tutaj: Wyzwanie czytelnicze na 2015 rok.
Dziękuję za sugestie :) Jeśli komuś przyjdzie coś jeszcze do głowy to będę bardzo wdzięczna!
U mnie tak: Anna Kańtoch, "Przedksięźycowi t.2" (5) Anna Kantoch, "Przedksięźycowi t.3" (5) Michel Faber, "Pod skorą" (5,5) Sylwia Szwed, "Mundra" (5,5)
To ja jeszcze chciałbym wszystkich zachęcić do - prócz ujawnienia swych lektur i oceny - napisali choć po jednym zdaniu o książce: czemu się (nie) podobało, dlaczego (nie) warto, komu (nie) polecacie. To naprawdę pomaga w znalezieniu fajnych lektur! (tfu, co ja gadam, przecież i tak mam schowek przeładowany! ach to uzależnienie...)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)