Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Bobik rozczarowuje. To piękne opakowanie, które nie kryje w sobie niczego. Żadnej treści. Dla mnie samo opakowane to za mało. Była taka piękna książka dla dzieci, czytałem ją jakoś ze dwa lata temu. Oprócz pięknie zrobionych figurek myszek i makiety ich domku, dzieci mogły poczytać sympatyczne opowiadania. To była świetna pozycja, jak sobie przypomnę tytuł, to Ci podrzucę. EDIT: Sam i Julia
A będzie coś więcej o Bobiku? Czy przeoczyłam? Widziałam tylko ilustracje, które wydały mi się przecudne i uznałam, że cała książeczka jest piękna. Nie jest?
Bardzo porządny czytelniczo grudzień - oby płynnie przeszedł w styczeń. Matka Makryna - wyborna, znakomita językowo (ach, jaka piękna stylizacja!) i wciągająca jak najlepszy kryminał. To prawda, że historia rzekomej ksieni zakonu bazylianek to samograj i właściwie trzeba się tylko dziwić, że wypłynęła tak późno, ale czy pod innym piórem też tak zagrała? Z każdą książką uwielbiam Dehnela coraz bardziej. Z jarmarku - niekompletna, niedkokońc...
Na rozliczenie z rokiem poświęciłam osobną "czytatkę": Przeczytane w 2014
Dla mnie książką roku była zdecydowanie Sprawa pułkownika Miasojedowa Szersze podsumowanie moich lektur w czytatce: Podsumowanie roku 2014 A w nawiązaniu do lektur założyciela wątku, chciałbym potwierdzić, że Antyk zmęczonej Europy jest znakomity i również go polecam :)
Moje grudniowe przeczytanki: 1 Obscenariusz: Wypisy z ksiąg nieczystych - 4 2 Szczęśliwy, kto poznał Hrdlaka - 4+ 3 Koniec lata - 4 (jest recenzja: Jedno wspólne lato) 4 Musimy porozmawiać o Kevinie - 5 (jedna z najbardziej wstrząsających lektur roku) 5 Pięć małych świnek - 6 - powtórka, ocena bez zmian, jest recenzja: Śmiertelna miłość 6 Dom i jego głowa - 5, jest recenzja: Mowa jest złotem 7 Limeryki: Drobne plotki mojej kotki - 4+, d...
W tym roku 52 książki. Najwyżej oceniłam Tysiąc wspaniałych słońc (jedyna 6 w tym roku) i zdecydowanie polecam. Natomiast osobiście jako książkę 2014 r. traktuję Europa: Rozprawa historyka z historią (oceniona na 5,5), bo wymagała czasu i cierpliwości oraz stanowi dla mnie świetne źródło do dalszych wyzwań czytelniczych. Najsłabsze książki 2014 r.: Kroniki włoskie Ja
Moje podsumowanie: Podsumowanie i statystyki 2014 #dyskalkulia
Dzięki, dzięki, dzięki Syrenko kochana! :-)
1. W komnatach Wolf Hall (ocena 3,5) 2. Na szafocie (3,5) Pierwszą z ww. powieści skomentowałem pod recenzją "Człowiek człowiekowi wilkiem" Drugą oceniłem tak samo, choć literacko wydaje się być nieco słabsza. Ale za to akcja jest w niej żwawsza. 3. Gorzka chwała: Polska i jej los 1918-1939 (3,0) Recenzja: Piłsudski a sprawa polska, czyli o historii II RP po amerykańsku 4. Prekariat: Nowa niebezpieczna klasa (4,5) Choć w oryginale wydan...
Szkoda, że szukasz tylko powieści, bo najlepsza książka w tym temacie powieścią akurat nie jest. :( Artes liberales: O nauczycielach i uczniu
Oto moje podsumowanie: Liczba przeczytanych książek: 130 Rok rozpocząłem z: Śród żywych duchów Rok kończę z: Duma i uprzedzenie (powtórkowo) Rewelacja roku: Miłość i Choroba (trakuję je jako jedną pozycję) Odkrycie roku: Wiek niewinności Książka przyjaciel: Tatuś Muminka i morze Gniot roku: Cicha przystań Największe rozczarowanie czytelnicze: Wnuczka do orzechów I zapraszam tutaj: Podsumowanie czytelniczego roku 2014
Ja też praktycznie nie czytam recenzji czy innych dłuższych tekstów o danej książce. Tu jest tak, jak lubię - kto ma ochotę, napisze parę zdań - do rzeczy i na temat dużo łatwiej się zorientować co tak naprawdę jest plusem książki według danego czytelnika.
Takie rzeczy to robiłam, jak nie miałam demencji. Teraz czytatka też jest z tego powodu. Nie dodaję, bo nie lubię dyskutować. Chcę się tylko dzielić z innymi i patrzeć, co inni przeczytali.
Uwielbiam Filonka Bezogonka, nie wiem, ile razy to czytałam!
Szaman Morski 5 Podziękowania dla Biblionetkołaja za tę książkę. Lubię styl Borchardta, jest lekki i zabawny. Historia obfituje w wydarzenia, ale sam ich bohater mało mi się podobał. Kochaaany mój, co za typ! Bogumił Wiślanin 5 Powieść poświęcona początkowi końca pogaństwa na ziemiach przyszłego państwa polskiego. Świat realny i świat duchowy widziany oczami żercy. W końcowej części książki, autor w przystępny sposób opisuje powstanie świata we...
Na razie zostanę przy tych. Na jaką książkę wypadnie w pierwszej kolejności, taką akurat przeczytam. I tak się szybko za Parnickiego nie zabiorę. W mojej domowej biblioteczce zebrało się już tyle książek do przeczytania, że chyba przez rok bym się nie wyrobił :) A i tak znając samego siebie w ciągu roku nadciągną kolejne tytuły. Wtedy pomyślę o Parnickim ;) Ale kiedy się za niego zabiorę, to nie mam pojęcia. Więc wybór pierwszej jego książki będ...
Staram się. Kiepsko wychodzi.
Mnie doradzono, aby zacząć od Aecjusza, co też uczyniłam. I nie żałowałam. Potem były Srebrne orły - zachwyt zupełny. Może od tego zacznij? Bo Koniec Zgody Narodów, to już zupełny odlot:). Bardzo pozytywny.
Oh jak ja się męczyłam czytając Gargantua i Pantagruel! Mam nadzieję, że już nigdy nie natrafię na coś takiego.
U mnie to samo, uwielbiam czytać w tym miejscu, do recenzji i czytatek prawie w ogóle nie zaglądam. Niestety, sama nie mam czasu na recenzowanie książek. Tzn. - owszem, mogłabym, ale kosztem pracy naukowej, studiów itd., no i czytania mniejszej ilości utworów, a tego nie chcę, dlatego też wolę tutaj napisać parę słów "siłą rozpędu", gdy już zasiadam do comiesięcznego dodawania ocen, ale wiadomo, każdy robi jak mu wygodniej.
Już dziś koniec roku i nie zdążę z kolejną pozycją Agathy Christie, więc czas na podsumowanie. W sumie w 2014 roku zaliczyłam 31 książek: przeczytanych 5 i przesłuchanych 26. Do najlepszych zaliczyłam: 1. Zabójstwo Rogera Ackroyda 2. Samotny dom 3. Tragedia w trzech aktach 4. A.B.C. 5. Niedziela na wsi Najsłabsze: 1. Tajemnica Siedmiu Zegarów 2. Tajemnica Bladego Konia 3. N czy M? 4. Przyjdź i zgiń 5. Hotel "Bertram" Dobrze sł...
Na razie 4 pozycje, aby nie przeciążać zanadto schowka: Koniec "Zgody Narodów": Powieść z roku 179 przed narodzeniem Chrystusa Słowo i ciało: Powieść z lat 201-203 Koła na piasku: Powieść z roku 160 przed narodzeniem Chrystusa Srebrne orły
Książka roku: bez najmniejszych wątpliwości Musimy porozmawiać o Kevinie!!! Pozostałe szóstkowe: Małpa i duch Złote koniki I te lepsze z 5.5: Antyporadnik: Jak stracić męża, żonę i inne ważne osoby Intryga małżeńska Czarny pająk: Opowieści niesamowite z literatury niemieckojęzycznej Rebeka Rachuba świata Chrystus zatrzymał się w Eboli Emilka ze Srebrnego Nowiu Najsłabsze: Kandyd Sezon burz - rozczarowanie roku Przygody Dyla ...
O, no to dorzucę sobie "Lamparta" do mojej akcji CSA :]
Przeczytane w grudniu: 1.Gniew (5) 2.Grand (4) 3.1. Dywizja Pancerna w walce: Czarna Kawaleria gen. Maczka od Caen do Wilhelmshaven: Relacje dowódców i żołnierzy (5) 4.Wybawiciel (3,5) 5.Igrzyska śmierci (4,5) 6.Miłość rano, miłość wieczorem(4)
Grudzień: Nawroty nocy - 3 {akcja: Nobliści} Dom nad rzeką Loes - 3,5 Czwarta ręka - 4,5 W poszukiwaniu istoty czasu - 5 Dlaczego rozstrzelali Stanisławów - 4,5 Ostatni krąg: Najniebezpieczniejsze więzienie Brazylii - 5 Słonecznikowa zima - 4 {Jesień/zima z literaturą fińską) W 2015 roku dalej będę kontynuował akcję czytania Noblistów na początku każdego miesiąca. Literatura wiodąca na rok 2015 to literatura fińska.
niestety polska to taki zacofany kraj że wiele rzeczy dochodzi do nas z opóźnieniem
Dziewczynka, która widziała zbyt wiele... Skoro ocena tak wysoka, to znaczy, że warto sięgnąć, choć to już kolejna książka z kategorii "emocjonalnie trudna", którą wrzucam do schowka.
Moje pierwsze czytelnicze podsumowanie miesiąca. Ilościowo marnie, jakościowo również. Życie Sergiusza Jesienina (Watała Elwira, Woroszylski Wiktor) 4,0 właściwie przy tej lekturze zatęskniła za bibliografią i przypisami Kroniki lekarza sądowego (Sapanet Michel) 4,0 quasi-kryminalny przerywnik O mieszkańcach zamku warszawskiego (Krzywobłocka Bożena) 3,5 brakło mi tego tytułowego Zamku Warszawskiego Śniadanie mistrzów (Vonneg...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)