Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przeczytane w sierpniu: 1.Cytadela (5) 2.Upiory (4) 3.Jeśli przeżyjesz... (4) 4.Mengele: Polowanie na anioła śmierci (4) 5.Szósty cel (3,5) 6Zima naszej goryczy(4,5). 7.Wielbiciel (3) 8.Klucze Królestwa (5,5) 9.Imię twoje... (4) 10.Tajemnica Westerplatte (3,5)
Diano, na pewno słyszałaś "Because The Night"! Dla mnie to była bardzo ważna książka - właśnie chciałam do niej sięgnąć nim coś napiszę i zorientowałam się, że nie mam jej na półce - martwię się, bo nie pamiętam komu mogłam pożyczyć, a nie chciałabym jej stracić. Może dlatego, że Patti z taką czułością pisała o inności, o walce o siebie, o wielkiej potrzebie twórczości. Była tam piękna scena, w której ona po raz pierwszy ujrzała łabędzia i mama p...
Więcej-„lepiej” nie będzie, więc już w tym pędzie podaję tu swoje lektury, by za spóźnienie nie dostać bury:P *Carmen - to z książki Ciszy lasu i twojej ciszy... (5.5; czyta Jerzy Zelnik http://www.filmweb.pl/person/Jerzy+Zelnik-440, http://pl.wikipedia.org/wiki/Jerzy_Zelnik; przesłuchana 23. sierpnia, g. 16:55 tekstowo, a 17:06... arie:))! *Los człowieka (5,5; przeSŁUCHany 16. sierpnia 2013, przed g. 16:36) - po spotka...
Pozytywnie zazdroszczę Nice siły przekonywania i uaktualniam listę: 1. nika 7423 - czyta 2. jesienna 3. Dominika. 4. melania35 5. agulka315 6. little_angel_ 7. evuś :) 8. Buchling
Więcej-„lepiej” nie będzie, więc już w tym pędzie podaję tu swoje lektury, by za spóźnienie nie dostać bury:P *Carmen - to z książki Ciszy lasu i twojej ciszy... (5.5; czyta Jerzy Zelnik http://www.filmweb.pl/person/Jerzy+Zelnik-440, http://pl.wikipedia.org/wiki/Jerzy_Zelnik; przesłuchana 23. sierpnia, g. 16:55 tekstowo, a 17:06... arie:))! *Los człowieka (5,5; przeSŁUCHany 16. sierpnia 2013, przed g. 16:36) - po spotkaniu ...
Pijąc kawę gdzie indziej czytałem już dawno temu, ale też doszedłem do wniosku, że opowiadania mają bardzo nierówny poziom. A szkoda. Szczególnie dla tych lepszych!
I jak początkowe wrażenia z "Nędzników"?
Daisy Fay i cudotwórca - 4,0 Brzoskwinie dla księdza proboszcza - 5,5 Księga Diny - 5,5 Klub Seryjnych Morderców - 3,0
Raczej nie dam się namówić na skosztowanie tych rajskich jabłuszek. :) Film dawno kiedyś oglądałam i chyba po tym właśnie podjęłam próbę przeczytania i książki. Nie dałam jednak rady wówczas. Teraz zmęczyłam całość i to jest właśnie odpowiednie słowo. Słuchałam audiobooka, ale żeby szybciej uporać się z tym dziełem to końcówkę już doczytałam. Lektorka audiobooka, Beata Rakowska, niczym nie zachwycała, wręcz przeciwnie, ale mój zły odbiór ksią...
„... chyba przypadkiem stałam się fanką Pana Miłoszewskiego” - a ja chyba jestem za to odpowiedzialny:(! :P Ale za takie coś można - i to z dumą - być odpowiedzialnym:)
Zgadzam się ze Zło. Prawda? Czytałam i myślałam, nie, to straszne. Jak to w ogóle może być. I też dałam 6.
Skazani na Shawshank 5 Zapach spalonych kwiatów 3 - wędrująca książka Ruiny 5 Czytam: Nędznicy
Wystraszył mnie ta g. 2:15, bo niby dla kogo ta pora?!, ale okazuje się, że „Północ w ogrodzie dobra i zła” ma być tam też o 18:00:)
Przez Nikę i ja poproszę o dopisanie;)
1.mamuśka 2.espinka - w drodze 3.evuś:) 4.melania35 5.leda 6.nika 7.kulka5 Kulko, tak jak prosiłaś jesteś w kolejce po "nika". Mam nadzieję, że związku z tym nika nie będzie na mnie zła, że przed nią w kolejce wpisałam "leda", która zgłosiła chęć do wpisania chwilę przed Tobą;)
G.Delacourt "Lista moich zachcianek" (4) M.Pollan "W obronie jedzenia : Manifest wszystkożerców" (4,5) J.Hugo-Bader "Biała gorączka" (5) S.Montefiore "Morze utraconej miłości" (2) B.O'Neal "Jak znaleźć przepis na szczęście" (3) A.Towles "Dobre wychowanie" (5) E.George "perfidny plan" (4)
Dzisiaj: TVP Kultura, godz. 23.25 - "Motyl i skafander" wg: Skafander i motyl TCM, godz. 2.15 - "Północ w ogrodzie dobra i zła" wg: Północ w ogrodzie dobra i zła: Opowieść o Savannah Jutro: TVP Kultura, godz. 20.00 - "Senność" wg: Senność
Pani na Srebrnym Gaju - 5 Powrót nauczyciela tańca - 5 Kaznodzieja - 5 Dziewiętnaście minut - 5,5 Heban - 6
Widzę, że nie zachwyciły Cię "Dziewczęta z Nowolipek"? Cóż, "Rajska jabłoń" jest trochę lepsza. Natomiast polecam ekranizację z lat 80. Barbary Sass. Rewelacyjne oba filmy - po prostu powaliły mnie na kolana!
Sierpniowe lektury: Tydzień z godziną zero - 4 Krzyżacy 1410: Obrazy z przeszłości - 4 Przewodnik stada - 4 Nie licząc psa (80%) - 5 Nagrody - 5 Drozdy: Dotyk przeznaczenia - 3 Kacper Ryx - 5 (powtórka) Kacper Ryx i król przeklęty - 5 Kacper Ryx i tyran nienawistny - 5 Turms nieśmiertelny - 3,5 Kacper Ryx i król alchemików - 5 Krew Inków - 4,5 Księga Diny - 5 Oblicze Pana - 4 Karin, córka Monsa - 4 (powtórka) O każdej książce ...
Zostały jeszcze tylko: Saga o Czarnoksiężniku: 1-10, 12 Opowieści: 1-27, 29, 31-32, 34, 38 Oraz opowieść "Przeznaczenie" wydaną w cyklu "Najpiękniejsze opowieści" Kto chętny? :-)
Amerykańscy bogowie (4.5) - przyjemna książka, ciekawy pomysł (chociaż wątpie, żeby był nowy) i zakończeniu udało się mnie zaskoczyć. Orientuję się trochę w mitologiach, ale i tak w połowie się poddałam i zaczęłam się posiłkować Wikipedią, żeby ogarnąć wszystkie bóstwa. Ogólnie dobra rzecz, ale Nigdziebądź wciąż o klasę wyżej. Obrona Sokratesa (5 - audiobook) - mądre. I wciąż aktualne. Ci Grecy to jacyś podobni do nas, tylko cykuty już się nie...
Koniec mojej Rosji: Dziennik 1914-1919 Dla rodziny autorki jest to lektura na pewno fascynująca, ale dla współczesnego czytelnika niekoniecznie. Ocena 3. Zło Szwecja z lat 1958/59. Okrutne, przerażające! Dobrze, ze chociaż zakończenie nie "dobija". Ocena 6. Spójrz mi w oczy Raczej podrzędne czytadło (naiwne i sentymentalne) z wątkiem nieudanej adopcji i intrygą kryminalną. Cóż zrobić, podobało mi się i tak... Ocena 4,5. Jerzy Giedroyc: Do Pols...
Dziękuję Wam obojgu. Książkę zaschowkowałam.
Gra o tron [4.5] Wyspa z mgły i kamienia [1.5] O psie, który jeździł koleją [4.0] Upalne lato Kaliny [3.0] Tajemniczy ogród [5.0] Zaślubiny patyków [2.5]
Trochę z innej beczki, bo audiobook od Audioteki, z okazji Polconu za darmo, do wyboru: Achaja, Pan Lodowego Ogrodu, Gra Endera, Opowieści o pilocie Pirxie. Szczegóły tutaj: http://ebookowy.blogspot.com/2013/08/darmowe-ebooki-od-audioteki.html
Hurlin już mnie wyręczył w odpowiedzi, ja tylko dodam, że tak ogólnie rzecz biorąc Frankl napisał tę książkę dla nas, ludzi, którzy niekoniecznie przeżywają ekstremalne sytuacje, ale są zwyczajnie zagubieni, a on pokazuje w niej, jak znaleźć sens życia. Oczywiście pokazanie siły odnalezionego sensu życia na przykładzie ludzi, którzy przeżywali obozy zagłady, wzmacnia przekaz. Jeśli oni nie tyle nawet odnaleźli, co nie zgubili sensu życia, to każd...
Ja będę na pewno :). Mam dla Ciebie książkę do oddania.
Dlaczego się pogubiłaś? Następna po Tobie jest dzaga975 czyli Agulina nieopierzona. Ją poproś o adres :-)
Możesz więcej powiedzieć o stylu Brewiarz śródziemnomorski. To listy, pamiętniki, artykuły, czy faktycznie brewiarz? I bardziej politycznie czy antropologiczno-historycznie?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)