Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
To nic, rozejrzę się po półkach znajomych, bibliotek oraz będę polowała na okazje allegrowskie ;)
Oj, niestety z biblioteki...
Krzysiu, a te "Igrzyska śmierci" oraz "W pierścieniu ognia" to Twoje? Jeżeli tak, to czy można będzie w 2011 uśmiechnąć się pięknie i poprosić o pożyczkę? :D
Mnie brakuje Barbary Skargi.
Wczoraj w wieku 90 lat zmarła Irena Anders.
- Ciemne lustra - 3,0 - o tych opowiadaniach napisano sporo dobrego i tylko trochę złego. Podpisuję się pod tym drugim. - Przyjaciel z piekła - 3,5 - jakaś taka nijaka... Strugaccy bywają dużo lepsi. - Ten Który Przychodzi ze Świtem - 4,0 - na tle całego cyklu pewien spadek formy. A i tak w całym miesiącu ta właśnie książka sprawiła mi najwięcej radości. - Bohaterowie umierają - 4,0 - zupełnie nie to, czego na pierwszy rzut oka można by się by...
Dziś zmarła pani Gabriela Kownacka. :-(
Dla mnie to świetna! książka:) (tym "onym" nie byłem ja, żeby nie było:P)
Zgadzam sie - w kategorii przygnebiajacych i przerazajacych wizji przyszlosci Bradbury nie ma sobie równych. Poza tym dorzuciłbym do listy Zolnierzy Kosmosu. Nie jest to stricte antyutopia, ale militarystyczny rezim nie nalezy do cukierkowatych. Dobre moga tez byc "Obóz koncentracji" Discha.
A ja bym jeszcze jeden motyw dodała. Nie, przepraszam, dwa. Pierwszy to "dywan z Aubusson", a drugi to motyw kobiety (często na koniu) w kapeluszu z piórem opadającym z jednej strony na twarz i zasłaniającym policzek. Hej, fajnie by było zebrać te cytaty w jednym miejscu. Na ile Coulter powiela schematy - w tym także językowe:)
Poukładałem ksiazki na półce i Kroki bardzo ładnie wygladaja obok siebie. Szkoda ze nie moge zrobic zdjecia. A propos Solarisu - warto rzucic okiem na okładki do Majipooru Silverberga, bo robione sa przez naszego Rodaka. Swoja droga szkoda ze tak niewielu wydawcow fantastyki, ktora daje ogromne pole do popisu dla artystow z wyobraznia inwestuje w wlasne projekty graficzne. Z pamieci wylawiam tylko chlubny wyjatek Zyska i genialne grafiki Siudmaka...
O...to to to to!"Córkę Czarnoksiężnika" zaczęłam czytać na luzie, dla rozrywki, ale... im dalej w las, tym więcej drzew. Czułam się, jak w jakiejś psychodelicznej wizji autorki. To było pisanie żenująco nieporadne, jak na kobietę z takim ogromnym - ilościowo rzecz jasna - dorobkiem. Zupełnie nie ten styl, traf kulą w płot. Wyobraziłam sobie czytając, że autorka próbowała się oderwać od tradycyjnej historyczności swoich postaci, pójść inną autorsk...
Genesis/Olsnienie - Poul Anderson. Wkrótce mam nadzieje, ze zimowe wieczory urozmaica nowe Kroki w nieznane :D
Co sądzicie o jednym z bardziej płodnych pisarzy fantasy? Urodzony dwa lata zanim Tolkien opublikował hobbita najpierw parał się klasyczną SF, zeby zdac sobie sprawę, że pod koniec lat 50.nikt tego juz nie chce czytać. Próbował powieści historycznej, a nawet erotyków. Dzisiaj kojarzymy go głównie z fantasy, może przede wszystkim z Kronik Majipooru (kiedys publikował u nas chyba Amber, bez finału, aktualnie wznawiane przez Solaris dobrnęły do końc...
"Czarna lista firm" porządnie mną wstrząsnęła - oczywiście czyta się o różnych nadużyciach ze strony koncernów i przedsiębiorstw ("KFC i skandaliczne traktowanie kurczaków"), ale jakoś przechodzi się nad tym do porządku dziennego... aż ktoś Ci nie wytknie tego, co się naprawdę dzieje. Dobra książka - także polecam serdecznie. A tych, którzy czytali, zachęcam do dyskusji - co o niej sądzicie?
Moje listopadowe lektury: Pasja życia - 4 Sztuka podróżowania - 5 Bardzo cenię Pałkiewicza. Pełen szacunek panie Jacku. Za ""Pasję życia" tylko cztery, bo nie przepadam za takimi "The best of.." Meneliki, limeryki, epitafia, sponsoruje ruska mafia - 4 Bajki drugie - 4 Dłonie - 4 Igrzyska śmierci - 5 W pierścieniu ognia - 5 Przeczytane dzięki konkursowi Gosi. Epitafia - 3 Wiersze z cmentarza: O współczesnej epigrafice wiers...
Zaskakująco aktualny klasyk. Jak bardzo aktualny mozna sie przekonać ogladajac Equilibrium - duza czesc filmu to kopia tej ksiazki (a reszta jest uzupelniona innymi zrzynkami ;). Miejscami czytało się trudno, ale mimo wszystko to wciąż jedna z najlepszych antyutopii i chyba kazdy myslacy czlowiek powinien miec ja na półce. Niedlugo Darabont nakręci ekranziacje. Ciekawe jak sie to skonczy - czy historia, ktora ostrzegala przed otepieniem spoleczen...
W liceum wolałam kupować lub wygrzebywać z domowej biblioteczki lektury, bo mogłam w nich bezkarnie podkreślać ołówkiem lub komentować rzeczy moim zdaniem istotne, podobnie mam np. z "Literaturą na świecie". Ale nigdy nie przyszłoby mi do głowy, żeby pisać po cudzej bądź bibliotecznej książce, a już zakreślać jaskrawym markerem? Nigdy. Nie chciałabym, by ktoś pisał po moich egzemplarzach, ale nie mam nic przeciwko ciekawym komentarzom poprzednic...
Opis obyczajów za panowania Augusta III - 4 Wszystko czerwone - 4 - ciągle mnie śmieszy, ale już w innych rejonach się poruszam (bo to oczywiście powtórka) Wiosłować bez wioseł: Książka o życiu i śmierci - 5 Nasza klasa: Historia w XIV lekcjach - 5,5 Pasażerka - 5 Ktoś we mnie - 4 Życie prywatne elit Drugiej Rzeczypospolitej - 4,5
Tez wyczekuje momentu kiedy zbiór wpadnie w moje łapki. Podobno wysyłka ma byc ekspresowa więc pewnie nie obgryze sobie paznokci. Zbior nazwisk imponujacy, szczególnie czekam na tekst Chianga ( jak to sie u licha wymawia?) "Lifecycle of software objects" opisy w necie przywodza na mysl troche klasyke Asimova.
A to moje listopadowe plony: Smocze kości (3) Niewidoczni Akademicy (5,5) Kot, który obrabował skarbonkę (3) Echo w płomieniach (4) Książki mojego życia (4) Pod osłoną nieba (5) Bursztynowa luneta (2,5) Pająk nadchodzi (3,5) Grona gniewu (powt.; zmiana oceny z 5 na 6 – kiedyś mniej uwagi zwracałam na technikę, a ta naprawdę zasługuje na docenienie ) Listy na wyczerpanym papierze (6) [jest recenzja] Na południe od Broad (5) 90 najwa...
Uczniowie nie nienawidzą lektur. Z reguły są ofiarami kiepskich belfrów. Łatwiej odwalic chałturę niz zafascynowac kogos tematem (szczegolnie jesli sam nauczyciel jest nim znuzony). Dobrym pomyslem jest odstepowanie co jakis czas od klasyki. Pamietam, ze w czasach gimnazjum omawialismy Hobbita i byly fragmenty Silmarillionu. Klasa jakby ozyla i były to emocje na ktorych plynely kolejne zajecia zwiazane juz z tradycyjnymi lekturami. Nie rozumiem d...
No, jestem w szoku. Dla nich to też reklama, ale miło z ich strony, że promują biblionetkę :D może zostaniemy tam na stałe i będziemy mieli nasze poznańskie BiblioNETkowe Miejsce ;) tak w nawiązaniu do wątku: BiblioNETkowe Miejsca
1. Mgły Avalonu - Bradley (5,5) 2. Umierająca Ziemia - Vance (5,5) 3. Genesis-Olsnienie - Anderson (6) 4. Watykan Zdemaskowany (3) lepsze krytyki kleru sie czytalo, duzo lepsze :/
w nowych Krokach w Nieznane jest niezla mozaika dziwnych nazwisk. Jak u licha wymowic nazwisko Ted Chiang?
Tak, tak! I jest tak samo dobra jak w pierwszym tomie, świetna! :)
Listopad kryminalno-podróżniczy :) RockMann czyli Jak nie zostałem saksofonistą 5 Ofiara losu 5 Śmierć letnią porą 5 Ponad wszelką wątpliwość 4,5 Taniec z aniołem 5 Blondynka na Zanzibarze 4,5 Blondynka w Tybecie 4,5 Blondynka na Wyspie Wielkanocnej 4,5 Blondynka w Tanzanii 4,5 Poradnik globtrotera czyli Blondynka w podróży 4
A może z innej strony, czyli książki Herty Muller, np. Dziś wolałabym siebie nie spotkać. Jej "rumuńskie" książki są bardzo przygnębiające, ale zdecydowanie w temacie.
Podobne wrażenia jak moje po przeczytaniu "Wirusa" Guillermo del Torro i Chucka Hogana. Też o wampirach,a le w zupełnie innym wydaniu niz te dotychczas. Książka ma niesamowicie mroczny klimat i napięcie.
Kolejne skandynawskie kryminały: Czerwone Gardło i Niewidzialny
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)