Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
:) Dzięki!
Ostatnio zaczęła mnie interesowac kultura fińska :). Z tej racji chciałabym przeczytac jakieś fińskie książki. Co możecie mi polecic? ( zwyjątkiem Muminków, które czytałam z 5 razy :))
No oczywiście, że zabiorę i Ciebie i Jolę (rozmawiałam z nią wczoraj) i Olimpię. Bardzo mi się podoba Twoje podejście do sprawy ;))
Telenowela... może i trochę tak, ale wg mnie jest po prostu dobrze napisana ;) Autorka dobrze konstruuje fabułę i napięcie wzrasta przy końcówce każdego tomu co zmusza do przeczytania kolejnego ;) 15 tomów to "pikuś" w porównaniu z Sagą o Ludziach Lodu ale ja generalnie mam słabość do sag, trylogii i innych serii wydawniczych, czym dłuższa tym lepsza ;) Przy normalnej książce zawsze pozostaje we mnie żal, że już się skończyło, a kiedy książek je...
Rewelacyjna ksiazka, ale musze przyznac, ze czytalo mi sie ja ciezko. Nie ze wzgledu na realizm czy brutalne opisy, chodzi mi o sam proces czytania, wyobrazania sobie akcji itp. Nie moglem przebrnac przez te taktyczne opisy poruszania sie zolnierzy w dzungli. Do tego, bedac swiezo po przeczytaniu ksiazki wciaz nie rozrozniam batalionow, plutonow, kompanii, druzyn itd. Przez to komletnie nie wiedzialem kto do jakiej grupy nalezal. Teraz zastana...
Chciałabym ogólnie zapytać Was co sądzicie o twórczości Aghaty Christie, wg mnie absolutnie niekwestionowanej królowej kryminału. Wpisujcie też tytuły ulubionych dzieł pisarki Pozdrawiam
Obcy w obcym kraju - pełne wydanie. Lubię, kiedy książki same do mnie przychodzą. Zwłaszcza te, na które od dawna miałam chrapke :-)
Och, Olu, to może Ty mi powiesz: czy ja muszę brać to L4, żeby potem, po zakończeniu leczenia, wystąpić o odszkodowanie z ZUSu? Czy wystarczy dokumentacja medyczna ubezpieczonego? Mogę też wziąć i nie oddać w kadrach, tylko trzymać dla ZUSu, ale po co?
Sarah Dessen"Posłuchaj mnie"-wciągająca chociaż się na to nie zanosiło
Zdecydowanie "Paragraf 22"! Śmiech przez łzy. NIe dziwię się, że później Heller już nie wzniósł się na takie wyżyny, bo to po prostu szczyt szczytów literackich jest. "Lesio" jest również zabawny, w ogóle Chmielewska. Pratchett i Douglas Adams to także ścisła czołówka. Ale Heller jest poza konkurencją.
"Lesio" Chmielewskiej
Ja osobiście nie zaginam rogów w żadnej książce jak coś to tylko odginam po moich poprzednikach. Używam zazwyczaj zakładki oczywiście jeśli mi się nie zawieruszy(a tak mam dość często;),wtedy używam tego co mam pod ręką mp. podkładkę pod szklankę(oczywiście czystą),długopis czy ołówek, kawałek gazety lup ulotkę z apteki(zdarza mi się czytać książki w aptece(o ile jest długa kolejka)), czasem też zapamiętuje numer str. na której jestem, ale przewa...
"Trudna decyzja panny Pym" Josephine Tey- koniecznie :)
No cóż TVP Kultura spełnia tę funkcję jak już wspomniano wcześniej. Niestety kapitalistyczna rzeczywistość jest brutalna - żeby wyjść na swoje i nie stracić trzeba brzydko mówiąc, dać ciała i schlebiać masowym gustom. Pomijając już fakt, że publiczna jak sama nazwa wskazuje powinna być z tego wyścigu wyłączona (ale jak ją finansować?), ze względu na ową MISJĘ właśnie, interesuje mnie tu inny aspekt. Czy w tej misji nie zawiera się, nie powinna si...
Brian Eno - tylko ambientowe kompozycje Bach, Beethoven, Mozart - wszystko Filmowa - szczególnie Cliff Martinez ("Traffic", "Solaris") Najpiękniejsze muzyczno-książkowe uniesienia przeżywałem przy 1. William Gibson "Graf zero" plus Cliff Martinez (wspomniane wyżej soundtracki). W zatłoczonym i przepoconym pociągu, siedząc na brudnej podłodze obok śmierdzącej ubikacji przez kilka godzin kompletnie oderwałem się od rzeczywistości i o mały ...
Barbara Gowdy- "romantyczna" Magdalena Samozwaniec" Tylko dla kobiet"
A ja mam pytanie do madrych ludzi (przepraszam za brak polskich znakow, ale niestety nie moge inaczej). Czy poprawne jest zdanie: Jego opowiadania ukazaly sie w przedwojennym ,,Naprzodzie''.
Wojciech Kuczok "Gnój"
Moja siostra wcinała galaretki owocowe... ale żelatyna to żelatyna, no nie? Tylko, że chyba może być różna zawartość żelatyny w żelatynie, może w owocowej jest więcej? Nie wiem! Albo zrób sobie kurczakową bardzo tęgą?
Marylko, kwestie ekonomiczne rozumiem. Zawiłości związane z pracą etatową i tą inną też. Szkolnictwo to szkolnictwo, koniec, kropka. A zasiłku jest 182 dni, potem świadczenie rehabilitacyjne na 3 lub 6 miesięcy, o tym decyduje lekarz-orzecznik ZUSu na komisji. To akurat wiem bardzo dobrze, moja praca to także zasiłki chorobowe, fuuuj. I już się tak nie złość, bo Ci się loczki wyprostują :)))
Wczoraj wieczorem zaczęłam "Pasja życia" I. Stone
Mogę wymienić kolejne: "Mała Ikar" Helen Oyeyemi - narratorką jest tytułowa bohaterka, kilkuletnia dziewczynka, "Córka Homera" Gravesa, wiele narratorek pojawia się też u Tokarczuk np. w "Ostatnich historiach", część narracji "Biegunów".
Spotykamy się w życiu z nonsensem, celują w tym niektórzy komicy, kabareciarze. Proponuję zabawę, która może spalić na panewce, albo się pięknie rozwinąć, jeśli znajdzie się na tym forum dostateczna ilość użytkowników zdolnych do językowych wariacji. Twórzmy własne definicje nieodpowiadające prawdziwym pojęciom, najlepiej śmieszne! Czas wakacyjny sprzyja niejakiemu rozluźnieniu obyczajów, dotyczy to także sfery językowej. Ujawnijcie swoje pocz...
Septic Flesh "Communion" Tool "Undertow" Katatonia "Great Cold Distance" Kreator "Enemy Of God" Slayer "Reign In Blood" Orphaned Land "Sahara" Ensiferum "Victory Songs" Plus prawie cała dyskografia Iron Maiden, Anathemy i Deftones. ;P
Ja mam mieszane uczucia. Kiedys w porywie serca oddalam do bibiloteki cala kolekcje ksiazek Krystyny Siesickiej. Pomyslalam ze trzeba sie dzielic ksiazkami z innymi, wiec sie podzielilam....no dobrze. Po paru latach zaczelam 'swoje' ksiazki wypozyczac, a ze kilka razy zapomnialam oddac na czas to na koniec musialam placic za nie kary. Oczywiscie gdybym ich nie oddala to bym nie musiala wypozyczac i placic kar, ale nie chce gdybac. Tak czy inaczej...
Z Czajkowskiego to jeszcze "Taniec wieszczki cukrowej". Bardzo charakterystyczny utwór. ;]
Przychodzą mi do głowy Dom duchów, Czytając Lolitę w Teheranie, Biegnąca z wilkami: Archetyp Dzikiej Kobiety w mitach i legendach czy Ja, Tituba, czarownica z Salem. Z wyjątkiem "Biegnącej" to raczej nawiązania do historii (lub współczesnej sytuacji kobiet, jak w "Czytając"), nie do mitologii.
To ja od siebie polecę Państwu La Rue Ketanou :)
La Rue Ketanou - En Concert Za każdym razem kiedy słucham tej płyty przenoszę się do Francji. Taka mała, sentymentalna podróż :)
Wybrane zagadnienia z fizyki katastrof-rewelacyjna książka, bardzo w klimacie "uczelnianym", ma wątek kryminalny, aczkolwiek kryminałem typowym nie można jej nazwać. Mimo to polecam serdecznie!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)