Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Do Twojego opisu poniekąd pasuje mi Tajemna historia, ale trochę strzelam, bo dopiero jestem w trakcie lektury.
Wrzesień: Opowieści z Wilżyńskiej Doliny - Anna Brzezińska (4) Straż nocna - Terry Pratchett (5) Zbójecki gościniec - Anna Brzezińska (3) Przygoda z owcą - Haruki Murakami (5) Złodziej czasu - Terry Pratchett (6)
Niezła książka ale nie o to mi chodzi. Podobny klimat, grupa studentów, studiują chyba filologie klasyczną. Próbują naśladować misteria starożytne. Głównym bohaterem jest student, który trafia na grupę takich trochę bardziej "elitarnych" studentów, wśród nich jest chyba rodzeństwo.
"Miasto Ślepców"-Jose Saramago.
"Stambuł" oceniłaś na 6,czyli warto przeczytać.
Przebudzenie księżyca Elizabeth Hand?
A czy Nobla kiedykolwiek dostał ktoś, o kim mówiło się, że może dostać? Mam wrażenie, że takie spekulacje są równoznaczne z utrąceniem kandydata.
E.de Heriz "Kłamstwa" (4) S.Minot "Wieczór" (5) W.G.Sebald "Wyjechali" (5) M.Konarzewski "Na początku był głód" (5) L.Ullmann "Przemiany" (5) K.Ishiguro "Okruchy dnia" (6) K.Varga "Gulasz z turula" (4) E.Hakl "O rodzicach i dzieciach" (4) C.Dexter "Ostatni autobus do Woodstock" (4) W.Szymborska "Nowe lektury nadobowiązkowe" (4) J.Lahiri ...
A w mediach spekulacje na temat tego, czy Mueller otrzyma tegorocznego literackiego Nobla. Byłoby to wielkie wydarzenie i tak samo wielka radość dla mnie osobiście, zatem mocno trzymam kciuki.
Witam, Bralam pod uwage tego typu albumy, maja ich jednak z kazdej podrozy mnostwo plus wlasne zdjecia. Malarstwo, no coz, dla osob ktore preferuja kicz na co dzien taki prezent bylby nieporozumieniem. Wybralam wiec pieknie wydany album 'Drinki, koktajle i przekaski z calego swiata' (kredowy papier, cudowne fotografie, porady praktyczne, przepisy). Jestem z wyboru na tyle zadowolona ze dziele sie ta informacja z tymi ktorzy byc moze tutaj kiedys...
Szukam tytułu i autora książki; grupa studentów organizuje sobie coś na wzór starożytnych misteriów. W trakcie jednego takiego seansu ginie jeden z nich. Potem nie wiele z tego pamiętają. Proszę o pomoc:) Seria Salamandra, chyba.
To sięgnij po Grzędowicza, Kossakowską, Zelaznego... Chodzi o literaturę fantastyczną czy tylko fantasy? Ogólnie - wystarczy stanąć przed półką z fantastyką, zamknąć oczy i sięgnąć.
A rzeczywiście, nie zauważyłam. No to temat zamykamy.
Ayn Rand – Cnota egoizmu: Nowa koncepcja egoizmu (5) Lilian Jackson Braun – Kot, który patrzył w gwiazdy(4) Jacek Gałuszka – Aria, do mnie!: Skuteczna nauka przywołania (5) Mimo, że mam psa, który przychodzi na wołanie, znalazłam w tej książce ciekawe sposoby dogadania się ze zwierzęciem, oraz błąd, który nieświadomie nagminnie popełniam. Joe Alex – Jesteś tylko diabłem (powtórka wspomnieniowa) Chyba wywołana dyskusją p...
Mnie zaciekawił opis na okładce, ale... Ta książka nie była nawet beznadziejna, ona była nijaka.
Winda Dard [5] - ciekawy, nietypowy kryminał w atmosferze Bożego Narodzenia. Fachman Malamud [6] - o prześladowaniu Żyda w carskiej Rosji. Białe na czarnym Gallego [6] Genitrix Mauriac [5] Postscriptum Nurowska [4] Szpital Czerwonego Krzyża Choromański [4] Jedyne, czego pragnął Shreve [5] - po raz pierwszy zetknęłam się z tą pisarką i przeżyłam przyjemne zaskoczenie. Niewinne mścicielki Blixen [3] - książka o naiwnej fabule, o dwóch głupiu...
Podobać to mi się podobało, ale strasznie brakowało mi starych postaci! Szczególnie się irytowałam, kiedy Vimes pojawiał się gdzieś na sekundę daleko w tle lub kiedy wspominano o Angui. Moist jakoś nie powalił mnie na kolana. Ale w końcu Pratchettowi udało mnie się uspokoić i końcowy efekt jest jak najbardziej pozytywny :)
WRZEŚNIOWE lektury: 1. Eoin Colfer "Artemis Fowl: Fortel wróżki" (5) 2. Aleksander Minkowski "Marta Patton i Kapłanka Miłości" (4) 3. Joe Aleks "Czarne okręty" (5) t. 4 "Sam bądź księciem" 4. Graham Masterton "Plaga" (5) 5. Fred Roberts "Walka o honor" (5) 6. P. L. Travers "Mary Poppins" (5) 7. René Goscinny i Jean Jacques Sempé "Mikołajek i inne chłopaki" (5...
Oczywiśćie,że po:-)Nie kupuję książek bez sprawdzenia co piszą o nich moi ulubieńcy:-)pozdrawiam
Najprościej, za klasycznym źródłem. :-) Gilgamesz babil XVIII-XVw.p.n.e. Rigweda ind. XVw.p.n.e. Homer Iliada i Odyseja gr. ok.800 p.n.e. Pieśń nad pieśniami hebr. VIII-IIw.p.n.e. Herodot Dzieje gr. Vw.p.n.e. Ajschylos Oresteja gr. Vw.p.n.e. Eurypides Medea gr. Vw.p.n.e. Sofokles Antygona gr. 441(?)p.n.e. Arystofanes Żaby gr. 405p.n.e. Platon Uczta gr. IVw.p.n.e. Mahabharata ind. IVw.p.n.e.-IVw.n.e....
hmmm bohaterka ksiazki "Życie to nie bajka" (Greenberg Joanne)zyje w wlasnym schizofrenicznym swiecie. Super pozycja. Dalej: Psychol z "American Psycho" (Ellis Bret Easton) Tytulowy Wilk z "Wilka stepowego" (Herman Hesse) Henryku Toulouse de Lautrec z "Moulin Rouge" (La Mure Pierre)...
" Kochałam Tyberiusza" Elizabeth Dored.
wolność
Temat wiadomo ze można zrealizować na różnych utworach, jednak ja chce to zrobić na podstawie trylogii Husyckiej oraz którejś z części Pratchetta :)
Też polecam "Egipcjanina Sinuhe", pod którego urokiem jestem od 45 lat. Ponadto książki Mary Renault - w Polsce wydane były "Król musi umrzeć" i trylogia o Aleksandrze i jego następcach "Ogień z niebios", "Perski chłopiec" i "Igrzyska żałobne". I książkę Gore Vidala "Stworzenie świata". Ewentualnie tegoż "Julian". Oraz zawsze doskonałe książki Roberta Gravesa, z dyl...
A ja polecam "Egipcjanina Sinuhe" Mika Waltari. Okres troche wcześniejszy, ale też świetna książka ;)
Co do bohaterów literackich akurat nikt mi nie przychodzi do głowy... Ale jeśli chodzi o bohaterów filmowych, polecam film "Mechanik" z Christianem Bale'em w roli głównej. Świetny thriller i dramat psychologiczny, tytułowy mechanik żyje w świecie własnych urojeń.
Jaskinia filozofów Polecam! Starożytna Grecja i fantasytczna gra z czytelnikiem:)
Ach, no oczywiście! Zapomniałam o Astrid Lindgren! Z całego serca polecam Dzieci z Bullerbyn i inne książki tego cyklu. Dorzucę jeszcze Alana Milne - Chatka Puchatka :)
Twoją notkę spostrzegłem dopiero po dodaniu mojej. Na szczęście notki nie są identyczne. W mojej jest skład jury, uzasadnienie in extenso oraz czas i miejsce wręczenia.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)