Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja bym wzięła bez wahania tworczość Astrid Lindgren. Tam znajdziesz wszystkie uniwersalne wartości.
"Uniwerslane wartości literatury dla dzieci. Omów na wybranych przykładach". Tak brzmi moj temat na mature ustna;) Czy moglby mi ktos podrzucic jakies pomysly na bibliografie? myslalam juz o muminkach czy Jeżycjadzie Musierowicz. z gory dziękuje.
Veridiano, też bardzo lubię Amy Tan i takie miedzypokoleniowe historie. Podobna może być Isabel Allende, na przykład "Córka fortuny" i "Portret w sepii", ale pewnie znasz.
Dziękuję Veridiano, sprawdzę "Różę". Fantasy czy SF to w jakimś sensie tylko dekoracja, jeśli fabuła, postacie, problemy są ciekawie przedstawione, to na pewno warto czytać. Lubię na przykład Lois McMaster Bujold i jej głównego bohatera Milesa i pewnie możnaby ją zakwalifikować jako pozytywną i podnoszącą na duchu, no ale tutaj potrzebna jest polska i to współczesna, bo taki jest profil naszego klubu. Ja też staram się szukać przede wsz...
Dziś kupiłam książkę Wojciecha Roszkowskiego "Najnowsza historia Polski 1914-1945" i kompendium biologii.
rana
Dzień dobry, mam prośbę. Czy mógłby mi ktoś polecić jakieś tytuły (patrz temat)? Będę bardzo wdzięczny, a ktoś z was będzie miał satysfakcję, że pomógł zagubionemu maturzyście. Pozdrawiam..:)
Empe! Gratuluję skończenia pierwszego tomu:) Napisz coś więcej o swoich wrażeniach:) Zamierzasz sięgnąć po następne części?
Napisz coś więcej proszę o złodziejce:) A to Wesele widzę, że jednak Ci nie podeszło?
Joanna Chmielewska "Lesio: Powieść, nie da się ukryć, humorystyczna" (2) Haruki Murakami "Na południe od granicy, na zachód od słońca" (5) Isaac Bashevis Singer "Sztukmistrz z Lublina" (5) Julio Cortázar "Opowieści o kronopiach i famach" (5) Dorota Terakowska "Poczwarka" (5) James Patterson & Maxine Paetro "Czwarty lipca" (5) Clive Staples Lewis "Siostrzeniec czarodzieja"...
Przeczytane we wrześniu 2007: - Hellmuth P. "Play poker like the pros" (6) - Harrington D. "Harrington on Hold'em" vol.1 (6) - Jameson Jenna "How to Make Love Like a Porn Star: A Cautionary Tale" (5) - Dover Kenneth "Homoseksualizm grecki" (5) - Horst Herrmann "Jan Paweł II złapany za słowo: Krytyczna odpowiedź na książkę Papieża" (5) - Garrison J. "J.F.K.: na tropie zamachowców"...
Katherine Mansfield - nazywa się ją nawet angielskim Czechowem, porównuje do Bunina. Polski przekład nieco już myszką trąci, ale opowiadania są bez wątpienia mistrzowskie. Jedna historia o staruszce w parku ma ładunek energetyczno emocjonalny porównywany przez Bojarską z tragedią szekspirowską. Bardzo własne spojrzenie...
Wiedziałem, że w podsumowaniu strzelę jakiegoś "byka".:-) To pewnie wszystko przez te nasze nocne posiedzenia. Rano jeszcze mmyślałem o nich i chyba wpisywałem Cię po raz drugi do listy tych co odgadli danego dusiołka.:-)
Może nie za dwóch, bo to jeszcze młody (przynajmniej biblionetkowo) mamut. Coś jednak w tym jest, bo w poprzednim konkursie mamut odgadł wszystko, a wymieniany był tak w 80% pozycji. ;-)
Mahabharata: Największy epos świata Walmiki, Ramajana: Współczesną prozą opowiedziany epos indyjski Dźajadewa, Pieśń o Krysznie Pasterzu Rau Badami Anita, Prawdziwy bohater Malkani Gautam, Londonistan (Pakistan/Anglia) Nadeem Aslam,Mapy dla zagubionych kochanków (Pakistan/Anglia) Banerji Bibhutibhushan, Pieśń z drogi James Sabatina, Sabatina: Autobiografia pakistańskiej dziewczyny Naipaul Vidiadhar Surajprasad - chyba wszystko Han...
tygodnik lampa czy świeca?
krew
Dobry i dla takich jak ja i dla dorosłych
O, właśnie. Jak będą dawali o metr więcej kuchni za darmo, to ja chętnie. Na razie nie stać mnie, żeby za metr kuchni na kosze na śmieci zapłacić 5700 PLN (najtańsze mieszkanie w Wawie tyle kosztuje). I jak będą potem RZECZYWIśCIE te śmieci segregowali, a nie wywozili na wysypisko razem z innymi. I jak znajdą alternatywę dla toreb papierowych, bo niszczenie drzew, żeby wyprodukować torby jednorazowe, jest dla mnie nie do przyjęcia - to zaprzeczen...
Przesadzasz. Z niejazzowych wykonawców to pojawił się jedynie bodajże Pearl Jam. Podasz przykłady wykonawców, których słuchasz? Ja słucham każdego jazzu, który nie jest chaotyczny.
W sumie wychodzi, że i tak jestem wyobcowany.. Czy ktoś jeszcze słucha tego co jest klasyką jazzu? Z całym szacunkiem, ale co najmniej połowa tej dyskusji jest nie na temat.. Nie wspominam już o tym, że najbardziej zapominam się przy awangardzie jazzowej i free jazzie, ale czy ktoś jeszcze tego słucha? Ech...
Wciąga. I to jak! Czytam teraz "O krok", to najlepsza ze ananych mi dotąd powieści Wallanderowskich. Po prostu nie potrafię sie oderwać. Wallander to taki współczesny "everyman" ze wszystkimi naszymi troskami problemami. Wybaczam Manlellowi wszystkie stereotypy.
Ja też optuję za Iwaszkiewiczem i za Kornelem Filipowiczem - reszta odpowiednich nazwisk i tak się już chyba pojawiła.
Od wczoraj myślę o Twoim pytaniu i wychodzi, że nie czytam nic zabawnego, poza Musierowicz i Szostakiem właśnie, albo kompletnie na to (na aspekt podnoszący na duchu; albo lepiej - podnosi mnie na duchu po prostu dobrze napisana literatura, czyli rzadko beletrystyka) nie zwracam uwagi. :-) No, może jeszcze "Róża Selerbergu", ale to też fantasty i nie powieść, a opowiadania. :-)
Dziękuję za wskazane tytuły, dorzucam jeszcze kilka, niestety tych pozycji nie znam. Zatem: ktokolwiek czytał, ktokolwiek coś za lub przeciw wie, proszę o komentarz. :) Mackiewicz, Zbrodnia bez sądu i kary Trznadel, Powrót rozstrzelanej armii. Katyń - fakty, rewizje, poglądy Antologia, Krzyk o świcie. Katyń w poezji Gabryel, Katyń w pół drogi Basak, Historia pewnej mistyfikacji. Zbrodnia katyńska przed Trybunałem Norymberskim Szymański, P...
Tak, dobrze Ci się kojarzy. Ona produkuje masę dla młodzieży, ale i dla dorosłych też. Półki się uginają w bibiotece :)
Kochana Czajko, dziękuję. Tak tak coś mi to mówi, ktoś grał na graniach, zdaje się i się pokaleczył czy ubranie sobie poszarpał. Mam nadzieję, że się potem jakoś ratował. Ty przecież wiesz jak ja kocham Musierowicz, zakazana bo za dobrze ją znam. A tu chodzi mi o nieznane (przeze mnie) ale znane (przez Was). Ja jeszcze nie śpię, a Ty ranny ptaszku, już wstałaś na dobre?
Jedyne co (oprócz zakazanej Musierowicz) przychodzi do głowy to Szostak. Tylko to jest fantasy, czy fantasy może być? Bo jest bardzo podnoszące na duchu. I trochę jak góralskie. :)
No i widzisz, bez kontekstu to wychodzi nie za bardzo sensownie. A zatem, Szpotański, raczej nie w tym wypadku. Poszukuję współczesnej literatury polskiej, która wywołuje zadumę ale i uśmiech, i w dodatku jest dobrej jakości. Coś jak Anatol France lub.... Marcel Proust. :)
Dziękuję Julcyku, Sowę znam i uważam, że jest sympatyczna ale wolałabym coś bardziej ambitnego.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)