Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
jesli ostatnio, to w TV, "Donnie Darko". Mozna go wielorako interpretowac, na roznych plaszczyznach, a i tak nie ma sie pewnosci, o co chodzilo naprawde. Jest psychodeliczny i porusza kwestie "rzeczywistosci" i "czasu", poza tym niela muzyka jest do niego dobrana. Rewelacja!
hm, muminkowa antypatia zakrawa mi na ignorancje ;) przeciez to skondensowana madrosc i prawda, tylko podana w innym sosie! z charakterow to widze, ze przewija sie tu Wloczykij i Mala Mi- pewnie dlatego, ze to najbardziej wyraziste postaci. To tez moje ulubione :) Identyfikuje sie z Wloczykijem, a zazdrosze pewnych cech Malej Mi.
Ach, a dla mnie jest cudowna. Już teraz wiem, że obok "Rozmowy w Katedrze" będzie to moja ulubiona książka. Doszło do tego, że ją sobie dawkuję, po 100 stron dziennie maksimum. Już nie pamiętam kiedy ostatnio tak oszczędzałam książkę.
1. Buka - tajemnicza, przerażająca, wprowadzająca klimat grozy, Włóczykij - niezależny, tajemniczy, opsanowany i całkowicie wolny, zawsze blisko przyrody. 2. Tygrysek - nie ma to jak sobie pobrykać :) 3. Nie oglądałem, pamiętam tylko stary serial i podobał mi się. 4. W ostatnich 10 latach to chyba żadnej, choć chętnie bym sobie część przypomniał... zwłaszcza "Braci Lwie Serce". 5. Nie mam ani rodzeństwa ani dzieci.
O! I jak Trylogia? Na Austera mam chrapkę już od bardzo bardzo dawna, nie potrafię tylko się zdecydować na zakup, a na biblio nie mam co liczyć. Zachęta mile widziana :-)
Przede wszystkim - Sz. Rustaweli i "Rycerz w tygrysiej skórze". Z historycznych - Abaszydze i "Syn królowej Tamar" i "Długa noc" - jest też trzecia część, ale po polsku chyba się nie ukazała Otar Ioseliani Nodar Dumbadze Zresztą, przejdę się po bbliotekach i zobaczę, co konkretnie czytałem, pododawać trzeba... Aha, Ajtmatow to Kirgiz :)
A już myślałam...;)
Można na przykład kupić biżuterię z drewna lub kamyczków albo jakiegoś aniołka na szczęśćie (gliniany, szklany, witrażowy), albo ładną poduszkę, albo album na zdjęcia (widziałam takie ładne z papieru czerpanego), albo jakąś ładną szkatułkę na drobiazgi...
Jung Afrodyta czy Atena?
Warto, warto. Mnie zachwyciło. A książke przez przypadek znalazlam - była w stosie "oddanych" w bibliotece. Niestety Biblionetka więcej powieści tego Weissa nie pokazuje.
Bo Faber jest wyjątkiem. Jednym jedynym wyjątkiem. Bo i był wyjątkowy. :D
Introwersja. Freud czy Jung?
A jeszcze bardziej Ci polecam "Udrękę i ekstazę". "Pasje utajone", jak trafisz, to też przeczytaj. :-)
Notki nie znalazłam, autorkę zapamiętuję. a wiktorianizm "nie"?? wydawało mi się, że Faber przypadł Ci do gustu.
Wolę zapytać - ostatnio ciągle na marne książki trafiam. :)
No i tego Rodina przez Ciebie muszę dodać do schowka. :-)
6. Zmowa mężczyzn Jarosław Iwaszkiewicz - męczyłam chyba 2 tygodnie, straszne (jak lubię Iwaszkiewicza) (...) 9. Księżyc i anioł Gina B. Nahai 10 Śpij, kochanie Daria Dońcowa 11 Eryk Terry Pratchett 12 Trzy wiedźmy Terry Pratchett 13 Straż! Straż! Terry Pratchett 14 Mikołajek i inne chłopaki Sempe & Gościnny - czytane na głos 15 Nagi przyszedłem, powieść o Rodinie David Weiss - niesamowite!! 16 La Cucina Lily Prior - okropne, unikać ...
Kilka pozycji, które pamiętam 1. Karol Bunsch "Bracia" 2. Lewis C. S. "Lew, carownica i stara szafa" 3. Lewis C. S. "Książę Kaspian" 4. Lewis C. S. "Podróż wędrowca Do świtu" 5. Małgorzta Budziszyńska "Ala Makota - notatnik sfrustrowanej nastolatki" 6. Gerber Michael "Barry Trotter i bezczelna parodia" 7. Stephen King "Ballada o celnym strzale" 8. Stephen King "Czł...
Uwielbiam "Asteriksa"! Zarówno kreskówki, jak i komiksy ;P. Z komiksów to czytałam tylko "Asteriks legionista", "Tarcza Arwenów" i "Asteriks na Igrzyskach Olimpijskich". Chętnie przeczytałambym resztę, ale niestety nie mam do nich dostępu ;(.
Byatt to opowiadanka ocierające się o sztukę. Każde nawiązuje jakoś do obrazu Mitisse'a, ale nie jest ani o sztuce, ani o Matissie. Niezłe, ale nie ma nic wspólnego z biografią. Saki - nie ma nic wspólnego z wiktorianizmem, inaczej w życiu bym nie przeczytała. :) To są takie różne opowiadanka. Króciutkie formy, zabawne, z morałem. O Oates pisałam już, komentując notkę pod książką. ;) REWELACJA.
Stone'a warto zawsze, Monia. :-)
"Pasja życia" I.Stone - warto? Wpadłam w obsesję dobrych fabularyzowanych biografii. Monika
Ja też uwielbiam Klakiera ze "Smerfów" :). Bardzo przypomina mi on mojego kota, który potrafi być czasami tak samo wredny, jak Klakier :P.
Daga, a mogłabyś coś powiedzieć więcej o: - Opowiadania z Matisse'em w tle - przeczytalam fabularyzowaną biografie Rodina i chcę więcej. O czym to??? - Małomówność lady Anny– Saki, może kolejna współczesna powieść wiktoriańska? - W średnim wieku – Joyce Carol Oates, jakas dobra obyczajówka?? Monika
Ostatnio dostałam filiżankę ze spodkiem,urocza i leciutka jak mgiełka:)
Może jakąś ładną ramkę na zdjęcie? A do ramki dołącz Wasze wspólne zdjęcie, jeśli masz :).
No jakos tak abrdzo skromniutko, mimo że nie miałam komputera i mogłam poświęcić wiecej czasu książkom, o ja niedobra;))) 1.„Zaułek łgarza”- Liam MacWilson 2.„Mój przyjaciel zdrajca"-Maria Nurowska 3."Pożegnanie z Gemmą"-Katy Gardner 4. „Kolekcja Namiętności”- Natalia Śniadanko 5. „Polactwo”- Rafał Ziemkiewicz 6. „Na rozstaju dróg”- Laura Caldwell 7. "Targowisko pr...
"Dzinniki"-Jan Lechoń "trylogia Nowojorska"-Paul Auster
Jeżeli ktoś chciałby wiedzieć jak udało sie nasze lubelskie spotkanie, to niech zajrzy do czytatki Amaretto, naprawde lepiej się tego nie da opisac! Gratulacje za bardzo ładny opis Dorotko:)
"Szkarlatny Płatek i Biały" Fabera 4 "Obnażei" J. Miller 6 "Casual" O. Robski 5 "Alchemik" Coehlo 2 "Dom o siedmiu szczytach" 2
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)