Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Widocznie jestem za mało romantyczna, bo jest mi kompletnie wszystko jedno, czy książkę czytam z rozlatujących się kartek, z pięknie wydanego tomu, czy z ekranu, jeśli jest dobrze, mądrze napisana, to ją cenię, jeśli jest do bani, to nawet papier czerpany i ręcznie malowane ilustracje niczego nie zmienią. Wierz mi, że da się celebrować czytanie z ekranu, można się napawać chwilą, tekstem i treścią. W nosie mam posmaki nowoczesności - stary dobry ...
Powieść dla wielbicielek prostego życia w uroczym prowincjonalnym miasteczku. Chory na raka ojciec wyznaje córce, że w przeszłości dopuścił się zdrady i że Rebecca ma siostrę – owoc przelotnego romansu. Kiedy wkrótce potem ojciec umiera, Rebecca nie potrafi wrócić do poprzedniego życia: związku z Michaelem, z którym planowała ślub, ani pracy w firmie prawniczej specjalizującej się w rozwodach. Idealizuje przyrodnią siostrę i postanawia ją jak ...
Rec. Dorota Tukaj Ocena: 5/6 Wydawało się, że Pisanie - odsłuchane z taśm po ładnych paru latach od nagrania rozmowy Marka Millera z Ryszardem Kapuścińskim – to ostatnia okazja, by wielbiciele talentu tego niekoronowanego króla reportażu jeszcze raz nacieszyli oczy słowami Mistrza. A tymczasem – niespodzianka! Okazało się, że to nie wszystko, bo pozostały po nim jeszcze teksty, których dotychczas nie wydano (u nas) w postaci książkowej i k...
Rec. Marcin Kłak Ocena: 4/6 Chociaż od wydania Daru do publikacji Zagadki nie minęło wiele czasu to jednak autorka znacząco poprawiła swój warsztat pisarski. Dzięki temu drugi tom wywiera zdecydowanie lepsze wrażenie niż pierwszy. Nie jest to co prawda arcydzieło literatury fantasy, ale z dość wtórnej i nudnawej powieści fantasy powoli przekształca się w pozycję dająca radość czytania. Fabuła stanowi oczywiście kontynuację wątków zna...
Rec. Marcin Kłak Ocena: 3/6 Fantastyka z dalekiej Australii nie jest nowością na polskim rynku. Blisko 10 lat temu wydano ciekawy cykl Stare Królestwo Gartha Nixa, a kilka lat później pojawiła się w naszym kraju niezwykle popularna Trylogia Czarnego Maga Trudi Canavan. Nie ma się co dziwić, że po sukcesie tej ostatniej wydawca sięgnął po twórczość kolejnej pisarki z antypodów - Alison Croggon, a konkretniej po jej cykl Pellinor . Fabu...
Rec. Jakub Janik Ocena: 4,5/6 Kim jest Éric Cantona? Geniuszem piłki, szaleńcem, wyrachowanym człowiekiem mediów, piłkarzem-buntownikiem? A może jest po trochu nimi wszystkimi, zagubiony pomiędzy różnymi światami? Niewątpliwie francuski zawodnik to postać kontrowersyjna, doskonały materiał na biografię, a jego historia, jeśli dobrze opowiedziana, potrafi zafascynować. Cantona. Buntownik, który został królem to biografia piłkarza - od...
Od wielu miesięcy miałam przeogromną ochotę przeczytać romans historyczny. Przenieść się w świat, w którym kobiety noszą czepki, piękne suknie i jeżdżą powozami. Nie wiem, czy chciałabym żyć w takiej rzeczywistości, gdzie kobiecie nie wolno przebywać z mężczyzną "sam na sam", jeśli nie chce być posądzona o splamienie swojego honoru. W końcu nadszedł czas, kiedy postanowiłam dłużej nie zwlekać i sięgnęłam po wspomniany gatunek. Za sprawą angielski...
Chyba nie do końca się rozumiemy. Rozmawiamy o subiektywnych odczuciach, a nie konkretnych faktach, stąd prawdopodobnie niejasności. Nie czuję się przymuszany do czytania z czytników, ani tym bardziej nie rozpaczam z tego powodu. Mam za to poczucie, że pewna epoka prawdopodobnie powoli przemija. W tej chwili to nie jest nawet jeszcze równowaga pomiędzy klasycznymi książkami a e-bookami, ale raczej nie ma wątpliwości ku czemu całość zmierza. Pamię...
Rec. Piotr Szymoniczek Ocena: 4/6 Punkt wyjścia jest książką niezwykłą. Nie często bowiem spotkać się można z literaturą, która przy pierwszym kontakcie odrzuca czytelnika pozostawiając po sobie niesmak i uczucie wyrzucenia trzydziestu złotych w błoto. Taka reakcja jest jak najbardziej uzasadniona ponieważ od samego początku Punkt wyjścia kłuje potencjalnego odbiorcę niecodziennym stylem przelewania myśli autora na papier. Jednak...
Rec. Dorota Tukaj Ocena: 4/6 Gdzieś w świecie równoległym do naszego, którego mieszkańcy żyją w realiach przypominających ziemskie średniowiecze, lecz zamiast osobowych bogów czczą Słońce i Księżyc, znajduje się portowe miasto Deephaven, będące zarazem siedzibą władcy imperium – Khrozusa Rzeźnika. Po wielkiej wojnie, w wyniku której ten objął tron, pozostały w kraju setki bezdomnych sierot. Niektórzy sprytni ludzie, jak właściciel przedsiębio...
Cieszę się :) że wracasz do formy :*
Rec. Piotr Szymoniczek Ocena: 4,5/6 Każdy bohater ma swojego antagonistę i każdy zły charakter musi posiadać kogoś, kto będzie stał na staży prawa. Jeden nie może istnieć bez drugiego, koniec jednego oznacza koniec ich obu. Nie inaczej jest w przypadku mrocznego rycerza. Joker to postać równie popularna co sam człowiek nietoperz, a losy tych dwóch, walczących ze sobą postaci były omawiane na setki, jeśli nie tysiące sposobów. Oblicza ...
Czerwiec wyglądał tak: Córki gór ot powieść o kobietach, bez zachwytu ;) Poezje wybrane [LSW] świetna, czytana długo, przeżuwana, przeżywana ;) cudna :) Podróż z małym bagażem dobra, 55 lat wśród książek: Wspomnienia, wrażenia, rozważania dobra, Niespokojne czasy dobra, lepsza od części pierwszej :) Jutro przypłynie królowa bardzo dobra, bardzo trudna... Osoby dobra, co za zbiór :) Staropolski świat książek przeciętna, nudna Tam, gdzi...
Kopia z czytatki: Oh my... 8 czerwca, a ja dopiero zakładam czytatkę z pierwszą przeczytaną książką! ;) Czytanie której rozpoczęłam zresztą 23 maja :S No nic, do dzieła: 1. Wilczy trop (4,5 - ciekawa fabuła, chociaż momentami lekko przydługawe momenty i dużo niejasności, ale biorąc pod uwagę, że to pierwszy tom cyklu, to bez większego problemu to wybaczam. Mam tylko nadzieję, że wydawca ten cykl wyda w całości!) 2. Trafny wybór (4,5 - pier...
Przeczytane w CZERWCU 2013 r. 1. Olga Rudnicka "Zacisze 13" (5) 2. Olga Rudnicka "Zacisze 13: Powrót" (5) 3. Aleksander Fredro "Nowy Don Kiszot" (5) 4. Jude Deveraux "Wiedźma" (4,5) 5. Karol May "Upiór z Llano Estacado" (po rosyjsku) (6) 6. Aleksander Fredro "Odludki i poeta" (4) 7. Peter Janees "Kłopotliwa dziewczyna" (4) 8. Natalia Aleksandrowa "Bandyci, forsa i ja" (po rosyjsku) (6) 9. Annie Solomon "Mroczna tożsamość" (4,5) 10. Pe...
W ramach... „powrotu” (Czyżby:P?) do dzieciństwa słucham kaset z książką Domek na prerii - czyta Włodzimierz Nowakowski http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C5%82odzimierz_Nowakowski, http://www.filmpolski.pl/fp/index.php/524710, http://www.filmweb.pl/person/W%C5%82odzimierz+Nowakowski-347123. Wreszcie musiałem sięgnąć po ten tytuł:)! Kto pamięta (albo raczej kto nie pamięta;)?) sierial pod tym tytułem?
Bardzo mi miło :) Reniferzu (dobrze Cię deklinuję? :) ), ale z tego, co widzę, to nawet jeden z użytkowników Biblionetki chce oddać/wymienić swój egzemplarz "Szalonych wakacji". Zagadaj, może obędzie się bez wymiany waluty ;)
W czerwcu przeczytałam: Złodziejka książek - 6,0 Mimo wszystko Wiktoria - 3,5
W każdy wtorek rano Hayley odwozi swojego kilkuletniego syna do opiekunki, a potem autostradą biegnącą przez pustkowie udaje się do więzienia o specjalnym rygorze, w którym jest psychologiem. W każdy wtorek po południu mały Max czeka na nią przed domem opiekunki. Pewnego wtorku rytm dnia zostaje jednak zakłócony. Max znika, a do Hayley zgłasza się prawnik, który proponuje jej pomoc w odzyskaniu syna. Hayley nie ufa temu mężczyźnie, lecz tylko on ...
w ramach noblistów: Sztukmistrz z Lublina (4.5) Krąg pierwszy (4.5) Urząd mojego ojca (4.5) Nowe życie (4.5) Szarańcza (4.0) w ramach odmóżdżania: Tysiąc dni w Wenecji (3.0)
Nie gniewam się ;) Daleka jestem od tego ;) I lubię długie wywody, choć sama piszę oszczędnie, acz dobitnie ;D Pierwszą "komórkę" miałam w wieku 33 lat, wiec prawdopodobnie jesteśmy w jednym wieku ;) Swoje książki również (jak Ty)zabezpieczałam szarym papierem, później kolorową tapetą, by wnieść nieco koloru na półki z książkami. Oczywiście masz rację... każdy kij ma dwa końce ;) A ja? A ja, czasami lubię wsadzić kij w mrowisko, broń boże...
No, chociaż jedna osoba, która nie pieje z zachwytu nad tą książką. Całkowicie się zgadzam z tą recenzją. Nudnawa, rozwleczona, schematyczna, ckliwa. Na plażę, od biedy się nada. A już myślałam, że tylko ja nie rozumiem fenomenu tej książki.
Ale się wzruszyłam tym znaleziskiem.. przefajna książka dla dzieci - radosna, ciepła, wyjątkowa. Polecam :).
Kochana! Dziękuję :)! Kojarzyła mi się kobieta na "e" - Edith Nesbit, Enid Blyton.. ale oczywiście masz rację :). Biegnę w internety, szukać egzemplarza do kupienia :)!
U mnie skromnie: Moje drzewko pomarańczowe (2)
1. Ptaki Europy - (5) 2. Nasza przyroda: Rośliny i zwierzęta Europy - (5,5) 3. Hania Bania - (3,5) 4. Powiernik serc - (4) 5. Twórcza wizualizacja - (5) 6. Jak Jeżyk z Prosiaczkiem Boga szukali i co z tego wynikło - (6) 7. Pępowina - (5) 8. Jabłoń w ogrodzie, morze jest blisko - (5) 9. Helenka z Krakowa: Kronika szczęśliwych czasów - (4) 10. Siddhartha - (5)
Ojciec i syn: Powieść z czasów Mieszka I (powtórka) - 5 Człowiek Ilustrowany - 4,5 Rok tysięczny: Powieść z czasów Bolesława Chrobrego (powtórka) - 5 Wiosna Helikonii - 5 Róża z Wolskich - 4,5 Wszystkie nieba - 5 Bracia (powtórka) - 5 Człowiek z mgły - 4,5 Nowa Ziemia - 4,5 Droga do Tary - 3 Lato Helikonii - 4 Ślepy zabójca - 3 Imiennik: Śladem pradziada (powtórka) - 5,5 Imiennik: Miecz i pastorał (powtórka) - 5,5 Zima Helikonii - 4...
"Hikikomori" Przewoźnik (3.5) "Abchazja" Górecki (5) "Historia Kukułki i inne opowiadania" Škvorecký (4) "Beethoven. Biografia geniusza" Marek (5) "Sztywniak. Osobliwe życie nieboszczyka" Roach (5) "Tropami rena" Wilk (5) "Listy do Mileny" Kafka (4) "Mądrość głupców" Shah (3) "Szopka" Papużanka (3) "Aschab i kawałek pizzy" Hulia (4) "HomoWarszawa" (4) "Nie bój się lęku" Święcicki, Koszewska (5) "A teraz śpij" Moriarty (4)
A to 4 to może "Konopielka" Edwarda Redlińskiego?
W wędrownym cyrku dzieją się rzeczy niezwykłe, bardziej niezwykłe niż popisy akrobatów i treserów. To cyrk magiczny, w którym do pojedynku stają zakochani, a ich bronią jest wyobraźnia. Londyński reżyser Chandresh Lefevre postanawia stworzyć cyrk. Nie przypuszcza, że stanie się on areną rozgrywek między znanym prestidigitatorem a "mężczyzną w szarym garniturze", a raczej między ich wychowankami Celią i Markiem. Młodzi, nieświadomi konsekwencji...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)