Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Co by tu jeszcze... - 5,5 Wierna rzeka - 4 Dzieje literatury powszechnej - 5 Droga do prawdy: Autobiografia - 5 Władysław Bartoszewski: Skąd Pan jest?: Wywiad rzeka - 5 Mimo wszystko: Wywiadu rzeki księga druga - 5
Hmmmm, nie wiem, czy jestem aż takim miłośnikiem Stendhala. "Pustelnia" mnie znużyła (fakt, że to dawno było), "Czerwone" bardzo mi sie w zeszłym roku spodobało. Skoro obie powyższe mają byc słabsze, to może jednak nie warto?
– Z jakiej podróży? – pytamy. – To są listy z licznych, lecz małych podróży, nie wybiegających poza Warszawę, korespondencje z codziennych zdarzeń, fakcików, śmiesznostek stolicy. – Kiedy pisane? – W ciągu ostatnich dwóch lat. Jestem ich autorem, ale w treści występujemy razem z nierozłącznym mym przyjacielem, obaj jako nadawcy. – Czyli spółka, jak w „Kabarecie Starszych Panów”... – Nawet trójca. Ilustracje do „Listów” zaprojektował Jerzy Sr...
Diano Wrzosowa! tak się cieszę, że "I poniosły konie" oceniasz na 6. Odojewski to mój Mistrz, przeczytałam wszystko, co napisał. nie ma sobie równych. czy to Twoje pierwsze z Nim spotkanie? Pozdrawiam- zakochana w Odojewszczyźnie Jaga (Jagodowa:)
- Wstęp - List z podróży na Żoliborz - List z Bielan - List z bramy - List z...? - List ze Szczęśliwic - List o Japończykach - List z wysokościowca - List z Ogrodu Saskiego - List o kablu - List z piekarni „Mastodont” - List z ulicy Kraniaka i Dziwalewicza - List o załamaniu się - List z własnej ulicy - List o kominkach - List z muzeum - List o dziadku Paździerzaku - List omawiający korespondencję - List o podróżniku Cichorodku ...
I Zemsta szafy - Zemsta szafy - W oczach psa - Orszak zwykłego człowieka - Jesienna piosenka II Na wiosennym starcie - Na wiosennym starcie - Strip tease 1965 - Arytmetyka - Siedem liter - Wakacje z deszczem - Tanie wakacje - Już wiedział Ben Akiba... - Życie w głębinie - Megafony na wakacjach - Na grzyby III Gamy na maszynę do pisania - Gamy na maszynę do pisania - Ballada o tacie, mamie i dziecinie - Ciche marze...
Kryminał o gliniarzach pisany przez gliniarza? To dla mnie coś nowego, dlatego wzbudzającego zainteresowanie. Choć w przypadku Piotra Pochury i jego „Ceny za honor” to kryminał i sensacja w jednym. Uściślając, porządna dawka sensacji. Brzmi intrygująco? Czyta się równie dobrze. Piotr Pochuro, jak sam o sobie mówi i pisze, jest gliniarzem. Dziś już byłym, choć jako policjant pracował przez 14 lat. Pochuro to jego pseudonim literacki. Debiutowa...
Chłód granitu (3) Gra o tron (6)
Znaczy Kapitan - 5,5 Wiersze dla Krzysia - 5,0 Biały Kieł - 4,0 Nowożeńcy: Komedya w 2-ch aktach - 4,0 Bankructwo - 4,0 Wiedźma Morska - 4,0 Opowieści z Niebezpiecznego Królestwa - 5,0 Smok Griaule - 5,0 O człowieku, który się kulom nie kłaniał - 3,0 Dom Augusty - 5,0 Ręce precz od tej książki! - 1,5 Manfred - 3,0 Kain - 4,0
Przeczytane w lipcu: 1.A na imię jej będzie Aniela (3,5) 2.Fałszywy trop (5) 3.Błogosławieni, którzy robią ser (3,5) 4.Słonecznik 3 5.Mariola, moje krople... (3,5) 6.W imię miłości (The Pact) (4) 7.Zielone drzwi (4,5) 8.Dwie ścieżki czasu (4,5) 9.Po tamtej stronie śmierć (3) 10.Kwiaty na poddaszu (4,5) 11.Innego życia nie będzie (4)
Ja bardzo lubię powieści Wardy. W szczególności zauroczyły mnie "Ominąć Paryż" i "Czarodziejka", które jednak są w lżejszym klimacie niż "Nikt nie widział, nikt nie słyszał".
"Sen nocy letniej" możliwe, bo pamiętam, że w gimnazjum ta sztuka momentami mnie bawiła, a tu bez polotu. Natomiast "Hamleta" mam swojego własnego, więc to wykluczone. Może przesyt tą sztuką, a wtedy to było dla mnie coś nowego?
Na mnie podziałała :) I mam ją w domu :)
Ja czytałam na razie tylko Dłonie i dałam 5. A niedługo planuję sięgnąć po najnowszą, o której słyszałam wiele dobrego. Fakt, chyba nie tutaj, ale to już od pewnego czasu nie jest moim wyznacznikiem książek ;)
Nie szkodzi, że można. I tak kupię. Jeśli działa tak, jak Twoja wypowiedź o niej - warto mieć w domu. :)
Lipiec 2012: Sebastian - 5, ale tak trochę na wyrost, w oczekiwaniu na kolejne części. Panny z Wilka - 4, pierwsze zetknięcie z prozą Iwaszkiewicza. Nie powaliło na kolana, ale jakiś potencjał w tym jest, może spróbuję więcej. Szkarłatna litera - 3, pomysł ciekawy, ale wykonanie do mnie nie przemówiło. Za dużo moralizatorstwa. Ciotka Julia i skryba - 4,5. Zainteresował mnie styl autora, do tego stopnia, że w kolejce czekają inne jego książki....
O raju, super! Ja zaczęłam od "Miasta..." i potem na pniu kupowałam kolejne. Tylko Misia nie mogę dostać za mniej niż 250 złotych :(
Na pewno znajdziesz jakąś dziewicę (i to niejedną) u Heyer Georgette.
Mój lipiec: 1. Murray Joanne (pseud. Rowling J. K. lub Skamander Newt lub Whisp Kennilworthy) - "Harry Potter i Zakon Feniksa" (5,5) 2. Balogh Mary - "Idealna żona" (4,5) 3. Hans Christian Andersen - "Dziewczynka z zapałkami" (4,5) 4. Feather Jane - "Fiołkowa tajemnica" (5) 5. Murray Joanne (pseud. Rowling J. K. lub Skamander Newt lub Whisp Kennilworthy) - "Harry Potter i Książę Półkrwi" (5,5) 6. Murray Joanne (pseud. Rowling J. K. lub Sk...
Czyli powieści Wardy nie są aż takie złe? Po kilku krytycznych wypowiedziach w BN chyba się trochę do tej autorki uprzedziłam, niczego nawet nie próbując czytać...
Tak, w krótkim czasie przeczytałam o opowiadaniach Filipowicza w biografii Szymborskiej i w dzienniku Pilcha, i przy pierwszej okazji wypożyczyłam z biblioteki. Ten jest już drugi, a jeśli się nie mylę, jeszcze 3 są u mnie dostępne.
"Zwierciadło Bergmana" Szczepański (5) "Przypadki pani Eustaszyny" Ulatowska (4) "Wystarczy" Szymborska (4.5) "O miłości i śmierci" Sueskind (4) "Pamiątkowe rupiecie" Szczęsna & Bikont (6) "Mój pies jest najlepszym psem na świecie" Becker (5) "Niuch" Pratchett (5) "Nikt nie widział, nikt nie słyszał" Warda (4) "Korea szerokopasmowa" Godlewski (4.5)
Też się zainteresowałaś Filipowiczem ze względu na Szymborską? Ja w tym miesiącu przeczytałam inny tomik jego opowiadań, "Cienie", oceniłam identycznie, to badzo dobra proza jest.
I gorąco polecam lekturę "Błogosławieństwa ziemi"! Szczególnie podoba mi się pierwsza część książki, niemniej całość jest inspirująca i bardzo porusza. Wspaniałe! A 'Kroniki włoskie' i 'Vanina Vanini' to trochę dziwna niespodzianka. Kocham "Czerwone i Czarne", "Pustelnię parmeńską" i "Lamiel'', jednak "Kroniki włoskie", jeśli o mnie chodzi, są nierówne. O niektórych owocach studiów Stendhala nie można powiedzieć, że to kryształ bez skazy. Nie bę...
Czy to jest to, co stało się kanwą scenariusza "Kabaretu"?
Ja widziałam film jakiś dosyć dawny czas temu i całkiem mi się podobał. Takie tu achy i ochy są, że zaraz sprawdzę dostępność książki w moich bibliotekach :)
Dziękuję!
Mocno makabryczny jest, jak to w przypadku seryjnych morderców bywa. Ale podobały mi się głównie didaskalia - przedstawienie relacji międzyludzkich w policji, reakcji społeczeństwa na pary jednopłciowe. Poza tym Irene jest bardzo sympatyczną postacią, a ja jeśli polubię bohatera, to potem mam często tak, że za samo to zawyżam ocenę o pół stopnia :-) (chociaż w tym "Zabójczym dominie" i to nie pomogło).
Tę bajkę to można na stojąco w księgarni przeczytać. Dziękuję :)
1. Taka piękna żałoba ocena 5,5 Piękno najwyższej próby. Uwielbiam wrażliwość Hrabala, jego humor i smutek. Wspaniałe. 2. Żółty smok: Baśnie chińskie ocena 5,5 Klasyczne baśnie magiczne. Urokliwe smoki robiące porządki i tajemnicza mandragora. Bardzo dobre i to niezależnie od mojej słabości do bajek. To w ogóle też fantastyczne wydanie - piękne ilustracje. :) 3. Manuskrypty z Qumran: Historia prawdziwego Indiany Jonesa ocena 4 Hm. Ciekaw...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)