Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ale jest jedno wydawnictwo (chyba Pi), które wydrukowało Zieloną milę w całości. Też smuciłam się, że utknę na 3 części (bo tyle było w innej bibliotece), a tu w następnej znalazłam kompletną ksiażkę z wszystkimi częściami w jednym tomie.
Oczywiście, że nie dla kryminału się czyta :-))) Czytając, zupełnie zapominam, że to w ogóle jest kryminał. Kocham jej humor!!! Teraz czytam "Całe zdanie nieboszczyka". Do tej pory się nie zawiodłam. Cieszę się, że tyle jeszcze przede mną! Za to oddałabym wiele, żeby cofnąć czas i znowu z tą niewinną nieświadomością pogrążyć się w cyklu o Teresce i Okrętce :D
Mówisz, że niezbyt dużo? Powiedzmy, że Ci wierzę ;) Pozdrawiam!
To przeczytałam w kwietniu: "Pani Bovary" Gustaw Flaubert "Złap mnie, jeśli potrafisz" Frank Abagnale & Stan Redding "Sprawiedliwość owiec" Leonie Swann
"Rekreacje" J. Andruchowycz(4) "Nostalgia anioła" A. Sebold (5) "Amerykański fikcjonarz" D. Ugrešić (5) "Ani życie, ani wojna" P. Prochazkova (5) "Kaukaz: Wspomnienia" Z. Fischer (5) "O bibliotece" U. Eco (5)
Sapkowski A. "Czas pogardy" (6) Sapkowski A. "Chrzest ognia" (6) Christie A. "Kurtyna" (6) Aronson & Pratkanis "Wiek propagandy" (6) Martin G. R. R. "Gra o tron" (6) Kossak- Szczucka Z. "Krzyżowcy" (5) Aronson & Wieczorkowska "Kontrola naszych myśli i uczuć" (4)
Przeczytane w kwietniu - tym razem niezbyt dużo: -> Jerzy Cepik - Wikingowie (3). W sumie rozczarowanie. Oczekiwałam czegoś rodzaju "Rudego Orma", albo chociaż "Sagi o jarlu Broniszu". Nic z tego - książka dla mnie napisana dosć powierzchownie i chaotycznie, ciężko było się zorientować o co chodzi, a nawet najbardziej dramatyczne i krwawe wydarzenia były jakieś takie... bez życia. -> Emma McLaughlin & Nicola Krauss...
Książka dostała ode mnie czwórkę, ale muszę zaznaczyć, że chodzi o oryginał. Polskie tłumaczenie jest mniej udane. Język jest mniej ekspresyjny, opisy mniej porywające. Co więcej, tłumacz niekiedy opuszcza całe akapity. Jest też bardzo niedokładny, kiedy chodzi o polskie zdania z podwójnymi przeczeniami, których w języku niemieckim nie ma. Tłumacz zmienia sens poszczególnych zdań. Pozostaje tylko pytanie, czy wynika to z niekompetencji tłumacza, ...
Dawniej, w czasach Charlesa Dickensa, centralnym pomieszczeniem domu była kuchnia, gdzie zawsze było ciepło i przyjemnie. Za kominem cykał chroniący się przed zimą świerszcz, świerkotał czasem swoje dobre rady. Pomógł i tym razem. Akcja obejmuje dwa dni, podczas których wiele tajemnic zostaje ujawnionych. Mężowskie zaufanie do młodej żony przeżywa kryzys. Z przeszłości przybywa ktoś, kogo nikt się nie spodziewał. A mała piastunka, Tilly Slowbo...
Dziękuję za odzew :-) Udało mi się zdobyć "Umiłowną" i "Miłość" na allegro. Pozdrawiam
Koniec miesiąca, Vieviórka tradycyjnie zakłada temat wspomnieniowy (i zaraz znika, wyjeżdżając na długi weekend). Zachęcanie, zniechęcanie, kuszenie, namawianie, podstępne dopychanie kolanem do schowków (zwłaszcza cudzych) i z serca płynące przestrogi mile widziane, powiedziałabym że wręcz pożądane. Zapraszam:)
Piękna książka! Zaczyna się nudno i nieciekawie, sama ją odłożyłam po chFFili, jednak potem do niej powróciłam i nie żałuję! Można się przy niej centralnie popłakać! POLECAM GORĄCO SZCZEGÓLNIE DZIEWCZYNKOM;D;D;D Pzdr;*
Ja zaczęłam od "Wieku żelaza" - doskonała rzecz! Teraz się boję sięgnąć po następne w strachu, że nie będą aż tak dobre. :-)
Teraz męczę pozycje filozoficzne: Uczta, Obrona Sokratesa- Platon (konkurs filozoficzny) Pamięć i tożsamość no i oczywiście coś lekkiego typu Lala
Pragnę wymienić przez podaj.net książkę Tomasza Pacyńskiego "Sherwood". Na co? Na to: "Księga jesiennych demonów" Jarosław Grzędowicz "Umiłowana" Morrison Toni "Grobowiec dla Borysa Dawidowicza" Kiś Danilo "Źródło" Rand Ayn "Jeśli tylko potrafiłyby mówić" Herriot James
Tak, staraliśmy się przed laty dokładnie udokumentować obecność Karola Maya w Polsce i jak mniemamy nasza bibliografia, zwłaszcza polskich przekładów, jest kompletna. Sporządzaliśmy ją w oparciu o egzemplarze okazowe jak i o archiwa wydawnictwa Karola Maya (wtedy w Bambergu). Trzeba jednak zaznaczyć, że zarówno polska recepcja jak i badania nad Karolem Mayem znacznie się w ciągu ostatnich dwudziestu lat posunęły. Pozdrowienia i mimo wszystko przy...
dołączam się do prośby BlackDoga :)
Dla mnie to w ogóle jakieś... płaskie. Ludzkie być może, ale opisane płasko. "Czerwone tarcze" za bardzo kojarzą mi się z Parnickim, który jest dla mnie tak samo płaski i nieczytalny. :(
>>>>trochę boję się powiedzieć, że to czytanie Ja mam na to sposób. Kiedy zależy mi na rozmówcy (szanuję go, zależy mi na jego opinii) to bez ogródek mówię, że czytanie. Kiedy natomiast nie zależy mi na opinii osoby, z którą rozmawiam (lub nie mam do niej szacunku) udaję "zwyczajną" imprezową nastolatkę, która wydaje całą kasę na ciuchy, chodzi na imprezy itd. itp. (prawda jest taka, że idąc kupić coś do ubrania (bluza...
:) Jedno jest pewne: jak Faber nie jest Iwaszkiewiczem, tak Iwaszkiewicz Faberem nie jest. (A "Płatek..." zapamiętuję.) Co do powieści historycznych to wolę poznawać historię z literatury popularnonaukowej bądź pamiętników. Mnie Henryk nie nudził, często mnie drażnił, zwłaszcza sprawa Judki mocno mnie zirytowała, ale wydaje mi się ta postać skonstruowana konsekwentnie. I doskonale obrazuje to scena, gdy bohater miota się między dwoma brzegami...
świetna książka o mrocznej atmosferze i zaskakująca jak zawsze w przypadku Sherlocka Holmesa.
Chciałbym poznać prozę Pana Coetzee, ale nie wiem od której książki najlepiej zacząć. Proszę, abyście polecili mi któryś z jego tworów - na tyle dobry, abym się do niego nie zniechęcił :)
ja też miałam taki okres w swoim życiu, kiedy bardzo interesowałam się tematem, wyżej wspomnianą Jane Goodall też..a książka ta zachwyciła mnie do tego stopnia, że spłakałam i wzruszyłam się na niej, jak na żadnej innej przedtem i potem.
Ja zawsze polecam Kinga - mistrz grozy oraz 'niepokojącego' Lovecrafta. Poza tym, "The strange case of Dr Jekyll & Mr Hyde" Stevensona, "Frankenstein" Mary Shelley oraz "Dracula" Brama Stokera (inne jego dzieła również).
bo przyjaźń też jest romansem.. niezwykle wzruszająca książka
Stanisław Piłaszewicz urodził się w 1944 r. w Rafałówce, w województwie podlaskim. W 1968 r. ukończył studia afrykanistyczne na Uniwersytecie Warszawskim. Stopień doktora uzyskał w 1973 r., doktora habilitowanego - w 1980 r. Od 1994 r. jest profesorem zwyczajnym, a od 1988 r. jest kierownikiem Zakładu Języków i Kultur Afryki w Instytucie Orientalistycznym UW. Prowadził badania terenowe i archiwalne w Ghanie, Nigerii oraz w kilku krajach zachod...
Skarpetki były w czerwono-zielono-pomarańczowo-czarne paski. Przywiózł mu je w 1949 roku z Moskwy Eryk Lipiński. On się z podarunku bardzo ucieszył - zwłaszcza z tego, że do skarpet dodany był kwit ze sklepu. Niechby mu teraz zarzucili, że w kolorowych skarpetkach wygląda jak antysocjalistyczny bikiniarz... Zaraz mógłby pokazać kwit, wskazujący na miejsce zakupu.
- Psyche - Mefisto - Walc - Czwarta symfonia - Martwa Pasieka - Sny - Ogrody - Sérénité - Noc czerwcowa - Heydenreich - Zarudzie [Czytelnik, 1980]
Nie ma za co. ;)
- Dzień sierpniowy - Wzlot - Tatarak - Jadwinia - Wiewiórka - Dzień listopadowy - Kochankowie z Marony - Cienie - Opowiadanie z psem - Opowiadanie z kotem - Biłek - Kościół w Skaryszewie - Notre-Dame-la-Grande [Czytelnik, 1980]
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)