Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Może ja odpowiem: Teoria twierdzi, że autobiografia zawsze jest zafałszowana, bo inaczej być nie może. Jest subiektywizm odczuć, kategorii ważności, niektóre rzeczy się wypiera z pamięci, innych dobrze nie przypomina, myli daty - to w idealnym przypadku. Zawsze się coś chowa. Podobno ustalono, że nawet ci, deklarujący absolutną szczerość coś tam próbują ukryć. Ja, na przykład, wciąż nie wiem dokładnie, jak tam ŻanŻakowi szło z żoną, jak często i...
Grupa kobiet - silnych, zuchwałych i dominujących - zakłada tajny seksklub o nazwie Szkarłatne Stowarzyszenie. Kiedy jeden ze zwerbowanych przez nie mężczyzn ginie w niewyjaśnionych okolicznościach, członkinie klubu odchodzą od zmysłów. Zszokowane i przerażone kobiety zwracają się z prośbą o pomoc do doktor Morgan Snow, cenionej nowojorskiej terapeutki-seksuologa. Równolegle z sesjami terapeutycznymi trwa intensywne śledztwo, którym kieruje d...
- David Morell: Horror nad Rio Grande - Peter Schneider: Des saucisses, sans doute - Ed Gorman: Angie - Al Sarrantonio: Sznurowata rzecz - Gene Wolfe: Drzewo jest moim kapeluszem - Edward Bryant: Styks i kości - Steven Spruill: Hemofag - Michael Marshall Smith: Księga liczb irracjonalnych - Joe R. Lansdale: Lato wściekłego psa - Bentley Little: Teatr - Thomas F. Monteleone: Próby - Dennis L. McKiernan: Ciemność - William ...
A to takie buty! Dzięki. :)
- Kim Newman: Trup Amerykańca w moskiewskiej kostnicy - Joyce Carol Oates: Ruiny Contracoeur - Thomas M. Disch: Sowa i kotek - Stephen King: Road Virus jedzie na północ - Neil Gaiman: Pamiątki i skarby: opowieść o miłości - T.E.D. Klein: Coś rośnie - F. Paul Wilson: Miły piątek - Chet Williamson: Wyjątki z kronik nowego zodiaku i dziennika Henry’ego Watsona Fairfaxa - Eric van Lustbader: Egzaltacja jędz - Tim Powers: Szlak - Nanc...
Nie wiem czy mam znowu wpadać w kompleksy. Niektórzy piszą:"w tym miesiącu mało", "niewiele", "skromny miesiąc" itp. po czym następuje dłuuuuga lista. To chyba taka kokieteria.Ja przeczytałam: 1.Nefrytowy księżyc/5/ 2.Prowadził nas los/5/ 3.Prawiek i inne czasy/6/ Zauroczyła mnie! 4.Emma/5/ 5.Jane Austen/4/.Biografia pisarki autorstwa Helen Lefroy 6.Heban/5/ 7.Duma i uprzedzenie/5/ 8.Opowieść z perłą w tle/5/...
Chanson francaise ;) Poszukaj sobie czegoś Yanna Tiersena (autor muzyki do Amelii) Les Ogres de Barback, La Rue Ketanou, może coś Georgesa Brassensa,Les Hurlements d'Léo. http://www.lastfm.pl/group/Nouvelle+scene+francaise/connections
Niejednemu się pewnie narażę, ale to najsłabsza książka Pratchetta, którą, jak dotąd, przeczytałem. Brak jej często lekkości dowcipu, brak fantazji w rozwoju postaci, brak konceptu i konsekwencji w prowadzeniu fabuły, brak, w ostateczności, długiej, zwariowanej podróży (choć jest jej podróbka). Bohater dzielnie zmyka z czarodziejskim kapeluszem, który okazuje się mało istotny dla dalszej części, pojawiają się jakieś postaci, które potem nic specj...
Nie wiem czy chciałbym czytać książkę, która była pierwowzorem filmu. ;) "Amelia" jest naprawdę pełna ciepła i optymizmu. Kolorystyka całego otoczenia w filmie - przepiękna. I muzyka, za każdym razem się uśmiecham kiedy słyszę taką francuską melodię. :) Tak a propos - wie ktoś jak nazywa się taki typ melodii? Chętnie bym sobie czegoś poszukał, ale nie wiem pod jaką nazwą. ;)
Najnowsza antologia opowieści grozy, fantasy i thrillera wydana w dwóch tomach zawiera 29 nie publikowanych wcześniej utworów mistrzów gatunku - Stephena Kinga, Joyce Carol Oates, Erica Van Lusbadera, Davida Morrella, Gene'a Wolfe'a, Williama Petera Blatty'ego, Nancy Collins, Ramseya Campbella i innych. Na kartach książki pojawiają się dobrze znane motywy i rekwizyty: wampiry, seryjni zabójcy, zombi, duchy, nawiedzone domy, przedmioty o niezwykły...
Moim zdaniem najpierw należałoby przeczytać książkę, a póżniej obejrzeć jej ekranizację. Ja zrobiłam to w odwrotnej kolejności i dlatego moja ocena to 4. Fantastyczna gra aktorska Jacka Nicholsona oraz znajomość wydarzeń i treści wpłynęły na moją, dość niską w porównaniu z większością czyleników, ocenę debiutu Keseya.
Przez wiele lat czytałam siędząc w pozycji "ułomne dziecko". Tak to nazywała moja mama. Polegało to na tym, że siadałam w fotelu lub na tapczanie podkurczając nogi pod siedzenie. Tak mi było najwygodniej, mimo że po pewnym czasie nogi drętwiały. Teraz siedzę na wersalce lub w fotelu i nogi mam wyciągnięte na krzesło. Na krzesełku kładę jeszcze poduchę żeby było wyżej. No cóż, wiek ma swoje wymagania.
Niniejsza praca ma na celu skorygowanie kilku błędnych, kluczowych dla pojmowania struktury szlacheckiej Rzeczpospolitej, utrwalonych w potocznej i powszechnej polskiej świadomości stereotypów. Punktem wyjścia, jaki przyjął autor, podejmując pracę nad niniejszym tekstem, była potrzeba uzasadnienia spostrzeżenia negującego udział Rosji w pierwszym rozbiorze Polski. Uzasadnienie to jednak doprowadziło do kolejnych wniosków, negujących potoczne ...
Piosenka tak, ale mój opis nie. :-)
:) Przemyślę to ;)
A zwieszona nienaturalnie głowa przy czytaniu na siedząco? Mnie kark pękał kiedyś w takiej pozycji. Nie mówiąc o tym, że nie lubię siedzieć z pewnych śmiesznych ale bardzo istotnych dla mnie powodów.
- Strzyga - Cień Władcy Sabatu [powieść] - Jakub i Małgorzata - Zagadka jesiennej nocy [Mandragora, 2006]
- Duży wójt i mały Wojtuś - Pod Kogutkiem - Liście pomarańczy - Kierat - Ostatnia reduta - Warjat - Zamknięte drzwi - Twarożek z kminkiem - Paola z Albergo Vecchio - Niespodzianka - Siła pomocnicza - Pod Bożą opatrznością - Szlachetny ród Ping-Wonga - Niewysłowione szczęście [Gebethner i Wolff, 1931]
"Killin' me softly" to główna piosenka z filmu "Był sobie chłopiec" właśnie
Brytyjski pop z lat 80, Genesis, Ultravox itp, 5 najlepszych albumów Beatlesów, 5 udanych piosenek Elvisa Presleja, 5 najlepszych albumów Pink Floydów, które nie ukazały się w Wielkiej Brytanii i tego typu quizy. Gdyby książka była polska, to by słuchali Perfectu, Lady Pank i Azylu P, a ja jakoś nie czuję braku tych wykonawców ( a jeszcze bardziej boli mnie, jeżeli ich wciąż jakoś nie może zabraknąć :( ).
Stig Dalager (ur. w 1952 r.) jest jednym z najbardziej popularnych pisarzy duńskich, cenionym przez krytyków autorem o bogatym dorobku twórczym, na który składają się powieści, opowiadania, poezje, sztuki teatralne, scenariusze filmowe i telewizyjne. Wiele jego utworów ukazało się w przekładach, wśród nich "Podróż w błękicie", przełożona na dziesięć języków zbeletryzowana biografia Hansa Christiana Andersena (1805-1875). W tej świetnie napisanej ...
Miesiąc miał być z założenia sfeminizowany, ale nie do końca mi się to udało: Amatorki (Jelinek Elfriede) [5] B. dobra proza. Z chęcią siegnę po kolejne książki tej autorki. Anna In w grobowcach świata (Tokarczuk Olga) [5] Olga Tokarczuk jak zwykle na najwyższym poziomie. Piękny język. Długie pożegnanie (Chandler Raymond) [4] Seksistowski kryminał z przymrużeniem oka. Niesłychanie mnie bawił ten najbardziej męskich z męskich, drań Marlow...
Swetosław Minkow (1902–1966), klasyk literatury bułgarskiej. Przez współczesnych szanowany, choć niepopularny, ceniony i jednocześnie niedoceniany – wyrasta ponad swoją epokę. To twórca stale poszukujący, odcinający się od bułgarskich tradycji literackich, peregrynujący po coraz to innych obszarach począwszy od opowiadań "diabolicznych", pełnych tajemniczości i grozy ukrytej w codziennym, pozornie szarym dniu zwykłych ludzi, poprzez satyryczną gr...
Adaś Miauczyński i Moscoviada? Zdecydowanie nie. Dużo jest tutaj wspólnych motywów, chociażby główny bohater. U Koterskiego zdesperowany polonista, tutaj ukraiński poeta, i tam jest alkohol i tu. Tylko, że Adaś Miauczyński nie mieszka w moskiewskim akademiku gdzie wszędzie chodzą przybysze z dalekiego Kaukazu, z jednego pokoju do drugiego krążą kobiety lekkich obyczajów. Cały urok "Moscoviady" to dogorywające imperium gdzie nie star...
na filmwebie piszą, że film powstał "na podstawie: opowiadania Guillaume'a Lauranta", ale nie wiem na ile jest to wiarygodne - gdzieś spotkałam się z fragmentem wywiadu z autorami scenariusza, w którym mówili, że powstał on na podstawie spontanicznie wymienianych pomysłów na wydarzenia i dialogi. a film - rzeczywiście fajny :).
Naprawdę się zdziwię, jeśli "Prawiek" Cię nie zaczaruje. :-)
1. Władysław Bartoszewski: Skąd Pan jest? (Komar Michał) Oceniam na 5. Byłaby 6... gdyby nie pewne przeładowanie faktami, nazwiskami, datami i do tego bez klarownego wyjaśnienia co, z czym i jak powiązać. 2. Opowieści moje (Zofia Kucówna) 4 Jak dla mnie trochę za bardzo egzaltowane, ale jak już przyzwyczaiłam się do stylu autorki, to czytało mi się dość dobrze. Najbardziej podobały mi się opisy wrażeń po przecztanych lekturach. 2. Jej ni...
Corrado Calabrò urodził się w 1935 r. w Reggio Calabria. Debiutował w 1960 r. zbiorem wierszy "Prima attesa" ("Pierwsze czekanie"). Autor kilkunastu tomików poezji (w tym "Mittente sconosciuta" – "List od nieznajomej", 1984; "Il sale nell’acqua", "Sól w wodzie", 1991; "Lo stesso rischio", "To samo ryzyko", 2000; "A luna spenta", "Ciemny ksiezyc", 2003) i tomu prozy "Ricordati di dimenticarla", "Pamiętaj, żebyś zapomniał o niej", 1998. W 2002 r. w...
Nieco o hodowli jedwabników można też poczytać w "Middlesex", choć to wątek poboczny. :-)
Dot, ja też czytałam na spacerach pchając wózek, ale nie robiłam przerw na przewracanie kartek, hihi, popychałam wtedy wózek brzuchem. I, żeby było ciekawiej, spacery odbywały się na cmentarzu, bo było to jedyne w pobliżu miejsce o w miarę równej nawierzchni i oddalone od ulicznego hałasu i spalin. Tylko ludzie jakoś dziwnie na mnie patrzyli, zupełnie nie wiem czemu ;).
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)