Autor: Rbit
Data dodania: 13.01.2017 08:34
STYCZEŃ
1. Dlaczego współpracujemy (4,5)
Głos w odwiecznym sporze, czy z natury człowiek jest zły (Hobbes), czy dobry (Rousseau). Próbuje odpowiedzieć psycholog rozwojowy badając zachowania dzieci i małp. Interesująca multidyscyplinarność (psychologia/prymatologia/neuronauki). Wartościowe w tym wydaniu jest zawarcie po tekście głównym komentarzy i polemik kilku innych naukowców.
2. Śledztwo (4,0)
Ukryty w formie mrocznego kryminału (horroru?) traktat o ograniczeniach racjonalnego myślen...
Autor: Monika.W
Data dodania: 01.01.2021 13:34
STYCZEŃ
1. Złoty róg, ocena: 5
Szymiczkowa trzymają poziom (że skopiuję konstrukcję gramatyczną z Lutka). Przemiła opowieść o Krakowie z początków XX wieku, gdzie intryga kryminalna jest tylko warunkiem sine qua non. Ta cała reszta, oj tak... Aż mi się zamarzył kapelusz z kokardą lub wronimi skrzydłami.
2. Człowiek, który był Czwartkiem, ocena: 3
Co to właściwie ma być? Jeśli sensacja z kryminałem - nuda, przewidywalność, zestarzało się okrutnie. Jeśli zaś powiastka filozoficzno-chrześci...
Autor: Marylek
Data dodania: 31.12.2021 19:39
Czerwiec
76. Endymion
77. Triumf Endymiona
Kontynuacja cyklu Hyperion
Pierwsza część to zawiązanie akcji i dzieciństwo Enei. Udatnie skonstruowana, przypominająca z grubsza dzieje Hyperiona i jedocześnie przedstawiająca róże istniejące światy. Dobre, przygodowe sf.
Część druga - przekombinowana i przegadana. Simmons wcisnął tu wszystko co mógł: wszystkie znane mu religie, ich przywódców, bohaterów z różnych światów i epok, skompilował zalążki filozofii opartej na tym, co mu pasował...