Dodany: 24.06.2010 14:46|Autor: Małgorzata_

BiblioNETka> O BiblioNETce

2 osoby polecają ten tekst.

Logowanie się przez Facebooka.


Logowanie się w serwisie poprzez swój profil na Facebooku.

Z taką funkcją zetknęłam się w serwisie "Lubimy czytać". Przypadła mi ona do gustu, gdyż nie mam tam stałego profilu, a koleżanka poprosiła mnie, żebym wstawiła tam recenzję jej książki.
Ta funkcja pozwoliła mi to zrobić, bez potrzeby dodatkowego zarejestrowania się u nich.
Dodatkowo istnieje tam opcja skorzystania z tego sposobu logowania nawet jeśli ma się u nich stały profil. Następuje wtedy połączenie danych z obu profilów.

Gdyby taka funkcja pojawiła się w BiblioNETce nie miałabym nic przeciwko temu, w tym bardziej, że Facebook staje się coraz bardziej popularny.
Wyświetleń: 19602
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 21
Użytkownik: Admin 25.06.2010 11:48 napisał(a):
Odpowiedź na: Logowanie się w serwisie ... | Małgorzata_
Tak, to jest dobry pomysł, bo ułatwia rejestrację, i jest potem mniej problemów z tym że ktoś zapomniał hasła, a wpisał zły adres email, a takie rzeczy nam wiele czasu zajmują.

Oczywiście byłaby to alternatywa, stare logowanie byłoby bez zmian, bo nie wszyscy FB używają.
Użytkownik: Małgorzata_ 26.06.2010 23:47 napisał(a):
Odpowiedź na: Tak, to jest dobry pomysł... | Admin
Oczywiście nie mam, aż takiego widzimisię, żeby funkcja logowania przez Facebooka pojawiła się natychmiast ;) Ale wnioskuję, że administratorzy BiblioNETki rozważają wprowadzenie tej funkcji.
Użytkownik: inheracil 28.06.2010 20:26 napisał(a):
Odpowiedź na: Tak, to jest dobry pomysł... | Admin
Powinna być jeszcze możliwość połączenia swojego konta z facebookowym, bo już jest możliwość podzielenia się czymś przez fb. Jeżeli już iść w tym kierunku to może też OpenID?
Użytkownik: Dr.Kafar 28.06.2010 19:04 napisał(a):
Odpowiedź na: Logowanie się w serwisie ... | Małgorzata_
Dzięki za tę stronkę!

Wydaje się być o wiele bardziej funkcjonalna od Biblionetki ;]

Czas się chyba przenieść na nowe śmieci ;]
Użytkownik: jakozak 28.06.2010 20:11 napisał(a):
Odpowiedź na: Dzięki za tę stronkę! ... | Dr.Kafar
Pa! :-)
Użytkownik: Czajka 28.06.2010 20:27 napisał(a):
Odpowiedź na: Pa! :-) | jakozak
Wyjęłaś mi to z myśli tylko Twoja wersja jakaś bardziej kulturalna mi się widzi w porównaniu z moją. :)
Użytkownik: paren 28.06.2010 21:08 napisał(a):
Odpowiedź na: Wyjęłaś mi to z myśli tyl... | Czajka
Popieram i chylę czoła przed Jolą! :-)
Użytkownik: Dr.Kafar 28.06.2010 22:07 napisał(a):
Odpowiedź na: Popieram i chylę czoła pr... | paren
Jesteście bardzo niemili ;p

Przeca napisałem, że wydaje się być, a nie że jest.

Obejrzałem, na wstępie miałem spięcie z jakimś bibliotekarzem, bo nie pasowało mu, iż książki w 100% nie opisałem. Do tego doczytałem, że tak jak i Biblionetka, robią bazę danych pod księgarnie. Więc sobie odpuściłem i już zgłosiłem konto do usunięcia. Choć nie powiem, było kilka fajnych myków, które warto by wprowadzić i tu.

Co do łączenia Biblionetki z Facebook`iem, to fajnie gdyby można było w "książce twarzy" umieszczać swoją aktywność z Biblionetki, np. "Dodałem książkę", "Dodałem autora", "skomentowałem" itp...

Powtarzam jeszcze raz - jesteście bardzo niemili, FOSIOREK :D
Użytkownik: misiabela 28.06.2010 22:17 napisał(a):
Odpowiedź na: Jesteście bardzo niemili ... | Dr.Kafar
No właśnie. Też mi to jakimś ostracyzmem zapachniało ;-)
Użytkownik: diering 28.06.2010 23:22 napisał(a):
Odpowiedź na: Jesteście bardzo niemili ... | Dr.Kafar
Doktorze Kafar, chyba trochę przesadzasz. Tylko jedna osoba powiedziała Ci "Pa!". To było nawet dowcipne!
Użytkownik: Dr.Kafar 28.06.2010 23:37 napisał(a):
Odpowiedź na: Doktorze Kafar, chyba tro... | diering
Jasne jasne, szkoda że dwie pozostałe chciały mnie razem z "Pa!" ukamienować :D

I nie doktorze, bo w tym przypadku po "r" nie byłoby kropki ;]
Użytkownik: misiabela 29.06.2010 00:01 napisał(a):
Odpowiedź na: Jasne jasne, szkoda że dw... | Dr.Kafar
Ale po niemiecku jesteś doktorem, bo tam kropka musi być :-)
Użytkownik: Czajka 29.06.2010 04:38 napisał(a):
Odpowiedź na: Jasne jasne, szkoda że dw... | Dr.Kafar
Wręcz przeciwnie, wydaje mi się, że do ewentualnego kamieniowania powinno się raczej nakłaniać do pozostania na miejscu w stabilności, a nie życzyć szerokiej drogi.
Użytkownik: diering 30.06.2010 14:12 napisał(a):
Odpowiedź na: Jasne jasne, szkoda że dw... | Dr.Kafar
Ja Cie tytułowałem po niemiecku. Z kropką. Dwie pozostałe osoby chciały Cię ukamieniować? Serio? Nie należysz do osób, które się poddają, prawda, doktorze Kafar? Ja jestem z Tobą, bo jesteś atakowany, a ja tego nie lubię;]
Użytkownik: hburdon 29.06.2010 00:20 napisał(a):
Odpowiedź na: Jesteście bardzo niemili ... | Dr.Kafar
Och, "fosiorek", jakie ładne słowo, to od "foch"? Adoptuję.
Użytkownik: Admin 29.06.2010 19:35 napisał(a):
Odpowiedź na: Jesteście bardzo niemili ... | Dr.Kafar
> Do tego doczytałem, że tak jak i Biblionetka, robią bazę danych pod księgarnie.

Pierwsze słyszę by taki cel przyświecał BiblioNETce :))
Użytkownik: Dr.Kafar 29.06.2010 21:07 napisał(a):
Odpowiedź na: > Do tego doczytałem, że ... | Admin
No biblionetce nie, ale tamtemu portalowi tak. Tam z góry zakładają, że uruchomią sprzedaż książek. W wypadku biblionetki sprawa wygląda odwrotnie - pierw powstała biblionetka, a po czasie dopiero księgarnia. W jednym z tematów ktoś napisał, że księgarnia na biblionetce własnością kolpoltera jest, jednak osobiście myślę, że jesteście ajentami, lub coś w ten deseń. Co oczywiście nie jest złe. Tylko drażni mnie, jak nie wiem, kto jest czego właścicielem i te dane są ukrywane - co może budzić podejrzenia. Tym bardziej dziwię się Wam, administratorom biblionetki, że w stopce informacji takiej nie ma.
Użytkownik: aleutka 29.06.2010 21:42 napisał(a):
Odpowiedź na: No biblionetce nie, ale t... | Dr.Kafar
Najpierw twierdzisz ze Biblionetka, podobnie jak tamten portal (lub odwrotnie:) buduje baze danych pod ksiegarnie, a potem nagle ze Biblionetka nie. Zdecyduj sie :)

Sama dodalam te pare ksiazek, niektore nie do znalezienia w ksiegarniach w ogole:D
Od poczatku lubilam w Biblionetce wlasnie to ze uzytkownicy ja tworza niezaleznie od rynku ksiegarskiego - ostatnio dodalam do schowka ksiazke wydana w 1978 o ktorej byla tu krotka wymiana zdan.
Jesli to jest budowanie bazy pod ksiegarnie....

Admin i Kret ajentami ksiegarni? Przeciez czasu by nie mieli :) Nie sadze tez, zeby ksiegarnia duzo na Biblionetce zarabiala, wiec marni by z nich byli ajenci...
Użytkownik: Episodex 30.06.2010 12:34 napisał(a):
Odpowiedź na: No biblionetce nie, ale t... | Dr.Kafar
Nasza baza jest zupełnie oddzielona od bazy księgarni. System po prostu automatycznie wyszukuje odpowiedniki książek z BiblioNETki w bazie Kolportera. Nie ma tu więc żadnego budowania bazy pod księgarnię.
Użytkownik: gosiaw 02.07.2010 10:04 napisał(a):
Odpowiedź na: Nasza baza jest zupełnie ... | Episodex
Z istnienia zupełnie oddzielnych baz wynika pewna istotna kwestia: nie mamy wpływu na błędy, jakie ma księgarnia w swojej bazie. Należy je raportować bezpośrednio w księgarni.

Jak zgłaszać błędy?
1) Jeżeli książka na pewno jest w bazie księgarni, a nie widać tego BiblioNETce (brak okładki i/lub ikonki sklepowej), to można zgłaszać błąd u nas. Zapewne problem wynika z nieznacznej różnicy w zapisie tytułu czy nazwiska autora. To można najczęściej bez większych trudności naprawić po naszej, BiblioNETkowej stronie.

2) Jeżeli wyświetla się niewłaściwa okładka to zachęcam do sprawdzenia co będzie jak daną książkę wyszuka się w księgarni. Jeżeli i tam jest nie to co trzeba, to BiblioNETka nie ma na to wpływu. Błąd należy zgłosić bezpośrednio w księgarni.

3) Dlaczego moderatorzy BiblioNETki nie mogą sami napisać do księgarni? Powód jest banalny - brak czasu.
Użytkownik: mchpro 29.06.2010 09:05 napisał(a):
Odpowiedź na: Logowanie się w serwisie ... | Małgorzata_
Rozwój funkcjonalności BiblioNETki jest bardzo pożądany. Jednak ja, stara konserwa, nieudzielająca się na Facebooku, zalecałbym ostrożność przy wprowadzaniu nowości mających na celu głównie rozpropagowanie serwisu i zwiększenie liczby jego użytkowników. Otóż wbrew Marksowi sądzę, że nie zawsze ilość przechodzi w jakość. Rozumiem, że większa liczba użytkowników to więcej potencjalnych klientów księgarni. Ale duża liczba użytkowników to także większe problemy z utrzymaniem merytorycznej poprawności danych w katalogu B-NETki. Umiar w działaniu nie jest taki zły.
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: