W Dedalusie kupiłam 3 kryminały. Na lekki początek roku. 2 z serii z kluczykiem, a 1 - pierwsze powojenne wydanie.
1.
Kwadratowy szmaragd (
Wallace Edgar (Wallace Richard Horatio Edgar))
2.
Gra w czerwone (
Rygiel Katarzyna)
3.
Śmierć nieznajomego (
Perry Anne)
Razem - 23 złote
Wpisując teraz w czytatkę dowiedziałam się, że Seria z kluczykiem Zysku to jednak nowości. Po prostu mnie oszukali. Ech... Nieładnie tak. Myślałam, że to ponowne wydania staroci z tej serii
Klub Srebrnego Klucza [Iskry].
Trzymam się dzielnie. A może los mnie trzyma? W każdym razie - mamy kwiecień, a ja dopiero kupiłam książkę numer 4 i 5. Obie w Bonito, przy okazji innych książek na prezent (ale prezentowe się nie liczą, nie będzie ich w domu i nie będę ich czytać):
4.
Zagroda zębów (
Szostak Wit (właśc. Kot Dobrosław))
(18,85 zł)- apokryfy mitu Syzyfa, piękna polecanka. Mam nadzieję też na piękny język Szostaka
5.
Zgubna trucizna (
Kwiatkowska Katarzyna (ur. 1976))
(23,99 zł) - kryminał historyczny zawsze warto przeczytać. Kwiatkowska nie jest moją ulubienicą, ale trzyma poziom.
W maju kupiłam książkę nr 6.
6.
Czas Herkulesów (
Wroński Marcin)
(29,90 zł) - bardzo lubię historyczne kryminały Wrońskiego, świetnie oddaje nastrój II RP
Weszłam w lipcu do Matrasa, znowu szukając czegoś na prezent, Napadły mnie książki dla dzieci oraz książki na przecenie - jak można przejść obojętnie koło książki za 2 złote?
7.
Skarb Wysp Andamańskich: Powieść dla młodzieży (
Ossendowski Ferdynand Antoni)
(35 zł) - Ciekawa jestem jak Ossendowski pisał dla dzieci
8.
Stara chata i czarownica (
Leszczyńska Elżbieta)
(23,90 zł) - tym razem całkiem współczesna, ładny opis na okładce: przyjaźń z czarownicą i niedźwiedziem
9.
Labirynt Lukrecji (
Chylińska Agnieszka)
(18,45 zł) - Tyle słyszałam o książkach Chylińskiej dla dzieci, że warto spróbować
10.
Wielki książę: Z dodaniem rozważań o istocie i przymiotach ducha polskiego (
Rymkiewicz Jarosław Marek)
(7,45 zł) - eseje historyczne Rymkiewicza są zaskakujące i dobrze napisane.
11.
Na Grobli (
Rylski Eustachy)
(8,97 zł) - Rylskiego zawsze warto czytać
12.
Laufer (
Mentzel Zbigniew) (2 zł) - zbiór esejów,
13.
Matecznik (
Pilot Marian)
(9,90 zł) - i znów zbiór esejów
Trochę te zakupy przypadkowe, cena w połączeniu z nazwiskiem zachęciła mnie do zakupów.
W sierpniu poszłam do ulubionego antykwariatu na Solcu po jakieś stare kryminały.
14.
Lamparty północy (
McClure James)
(6zł)
15.
Śmierć w górach (
Giovanni José)
(6 zł)
16.
Tajemnica plemienia Ku (
Dickinson Peter Malcolm de Brissac)
(7 zł)
17.
Powrót na wyspy (
Quentin Patrick (Q. Patrick właśc. spółka aut. Wheeler H.C., Webb R.W., Kelley M.M. i Aswell M.L.W.))
(5 zł)
Dorzuciłam też parę innych.
18.
Podróże literackie (
Parandowski Jan) (3zł) - bo Parandowski, a tytuł zachęca
19.
Czy foka jest biała? (
Centkiewicz Czesław Jacek) (1 zł) - Centkiewiczów namiętnie czytałam w podstawówce, z chęcią sobie przypomnę. Piękne wydanie w płótnie i ze zdjęciami za 1 zł. Nie można nie kupić.
20.
Herkules z mojej załogi (
Graves Robert)
(1 zł) - cena i autor oraz znów piękne wydanie w płótnie zadecydowały o zakupie. A tutaj czytam -jedna z lepszych książek Gravesa.
We wrześniu kupowałam nowe książki, to prawie się u mnie nie zdarza. W regularnej księgarni, za regularne ceny. Łącznie wydałam na wszystkie około 100 złotych, strasznie drogie są te piękne książki kucharskie.
21.
Cała obfitość: Wegetariańskie święto urodzaju (
Ottolenghi Yotam)
22.
Warzywo: 100 sposobów na jarzynę (
Wójciak Dominika)
23.
Swojsko: Karolina na tropie polskich smaków (
Szaciłło Karolina,
Szaciłło Maciej)
Zmieniam sposób żywienia, szukam inspiracji
24.
Chochoły (
Szostak Wit (właśc. Kot Dobrosław))
25.
Fuga (
Szostak Wit (właśc. Kot Dobrosław))
Wciąż mam nadzieję, że zachwycę się jak Oberkami
W październiku znów Dedalus, tym razem 4 książki za 53 złote:
26.
Wybrane fragmenty korespondencji z przyjaciółmi (
Gogol Mikołaj)
- lubię te serię
Wielcy Pisarze w Nowych Przekładach, no i po Martwych duszach chce więcej Gogola
27.
Coś do oclenia: Anglik we Francji (
Barnes Julian (pseud. Kavanagh Dan))
- mam słabość do Barnes'a, ot co
28.
Wokulski w Paryżu (
Rutkowski Krzysztof (ur. 1953))
- cenię Rutkowskiego, uwielbiam Lalkę
29.
Reytan: Upadek Polski (
Rymkiewicz Jarosław Marek) - eseje historyczne Rymkiewicza są zawsze intrygujące
A na koniec miesiąca kupiłam książkę w sklepie muzealnym w Muzeum Narodowym w Warszawie. Poszłam pokazać córce kuzynki Bitwę pod Grunwaldem. Zajrzałyśmy też do Galerii Faras i na wystawę Biedermajer. A kupiłam książkę zupełnie niezwiązaną:
30.
Kapitalizm: Historia krótkiego trwania (
Pobłocki Kacper)
W październikowym wątku wspomnieniowo-książkowym wywiązała się rozmowa o starych kryminałach, o Rossie Macdonaldzie w szczególności. I stanęło na tym, że tylko antykwariaty nas ratują. Zatem kolejny raz zaszłam do tego na Solcu - i zakupiłam 3 kryminały i Parandowskiego:
31.
Lewe pieniądze (
MacDonald Ross (właśc. Millar Kenneth))
(6zł) - najlepsze oceny spośród MadDonaldowych. Kryminał ze średnią powyżej 5? Będzie uczta.
32.
Szal (
Durbridge Francis)
(6zł) - namówiła mnie Pani z antykwariatu, podobno świetna kobra z tego została zrobiona
33.
Od szóstej do szóstej (
MacDonald Philip) (5zł) - nazwisko zobowiązuje:), zobaczymy, czy dorównuje Rossowi
34.
Z antycznego świata (
Parandowski Jan)
(3zł) - eseje Parandowskiego o antyku za 3zł? Musiałam wziąć
Staram się omijać księgarnie. Nie wchodzę do antykwariatów. Co mam zrobić, jak mnie książki atakują w Lidlu? Pomiędzy kupieniem marchewki a tofu do koszyka wpadła książka (w listopadzie). Ech, człowiek nigdzie nie jest bezpieczny.
35.
Prus: Śledztwo biograficzne (
Piątkowska Monika)
- biografia Prusa, z dobrymi opiniami. I jeszcze po promocyjnej cenie 34pln.
I znów listopadowy Dedalus. Weszłam dla towarzystwa tylko, bo przecież omijam takie miejsca grzechu.
36.
Dom i jego głowa (
Compton-Burnett Ivy)
- 19pln. Lubię Panią Compton, Misiak chwalił no i w ogóle czytajmy starocie...
zakupy zakończyłam w Sylwestra, spacer zawiódł mnie do przepięknej księgarni imienia Prusa (w sklepie Wokulskiego przecież) na Nowym Świecie, na wystawie zobaczyłam Gibbona, przypomniałam sobie, że już dawno miałam go kupić. Wyszłam z 3 książkami (bo nie było
Polski esej literacki: Antologia (antologia;
Norwid Cyprian Kamil,
Kaliszewski Julian (pseud. Klin),
Świętochowski Aleksander (pseud. Okoński Władysław) i inni)
, no normalnie się wyprzedał...)
37.
Zmierzch Cesarstwa Rzymskiego (
Gibbon Edward)
i
Upadek Cesarstwa Rzymskiego na Zachodzie (
Gibbon Edward)
(traktuję jako jedną książkę, w 2 tomach) - zawsze chciałam przeczytać, takie ładne wznowienie
38.
Ballada o pewnej panience: Wszystkie najważniejsze opowiadania (
Twardoch Szczepan)
- bo Twardocha będę kupować wciąż
39.
Osioł na ósmym piętrze (
Knapp Radek)
- bo osioł:). Ciekawy opis poza tym. Trzeba czasem coś kupić kompulsywnie
Łącznie - 170 złotych, d=sam Gibbon aż 99 zł.
Do rozważenia - czy kupić. Zanotowane ku pamięci
Solfatara (
Hen Maciej (pseud. Nawariak Maciej))
- Hen, Neapol, XVII wiek
Galicyanie (
Nowak Stanisław Aleksander)
- debiut w wieku lat 60
Dom z witrażem (
Słoniowska Żanna)
- laureatka nagrody Conrada. losy 4 pokoleń, Ukraina, nadesłana na konkurs wydawnictwa Znak
Jadwiga (
Kwaśnicka Marta)
- opowieść o Jadwidze Andegaweńskiej, świętość i odpowiedzialność
Afazja polska (
Dakowicz Przemysław)
oraz Afazja 2 - "odważna, oryginalna poznawczo i artystycznie refleksję nad destrukcją polskiej świadomości historycznej"
Lord Nevermore (
Pleijel Agneta)
- Malinowski i Witkacy
Życie zaczyna się w piątek (
Pârvulescu Ioana)
i
Kot, który spadł z nieba (
Hiraide Takashi)
- wydawnictwo WUJ, sukces wydawniczy w kraju pochodzenia
Zagroda zębów (
Szostak Wit (właśc. Kot Dobrosław))
- Szostak i apokryfy mitu o Odyseuszu
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.