Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Z cygańskiej muzyki najbardziej lubię Taraf de Haidouks, Besh O Drom (Ci akurat z Węgier) i Mahala Rai Band.
"Porozmawiaj z Nią" bardzo dobry film, potwierdza moje przypuszczenia, że Almodovar nie zna słowo "zbyt skomplikowane" ;) (mimo wszystko wolę wcześniejszego Pedra, ale ten również wyśmienity)
Bardzo ciekawa recenzja ;) Rzeczywiście szkoda tych egzemplarzy "Perwersji" chętnie bym przeczytał. W kolejce na szczęście stoi cudem ocalała "Moscoviada"...
Proszę. Nawet w oryginale ;) Window panes come crashing down Amidst the tears and pain Vanishing hopes are gone and flew away Up above through twilight Shadows cast across the floor Reflections of the past Trembling thoughts of one Dwelling deep within the soul A mystical sense of reality Captured by the craze All in bewilderment Of the shock in the wave Creatures of the dimness Chattering amongst the green Everything slows in s...
I macie bardzo fajny antykwariat! Ten taki gdzie się na górę po schodkach wchodzi... Byłem tam raz, ale znalazłem Łozińskiego w bardzo przystępnej cenie, więc miło wspominam :)
Co do Ursuli le Guin, oficyna Wydalnicza Bractwa Trojka wydała pozycję pt. Utopia według Ursuli K. Le Guin. "Ursula Le Guin jest jedną z najbardziej znanych i cenionych pisarek science fiction XX wieku, jest również anarchistką a swoje poglądy przekazuje czytelnikom w powieściach i opowiadaniach."
Potwierdzam, u mnie też nie ma.
Ona opisuje, że umiera? To mogłoby być ciekawe ;) Niestety tytułu nie znam.
O których mediach mowa? :) O łże-mediach czy o ko(alicjo)mediach?
Jak to nikt nie daje takiego prawa?
A pożyczyłbym
Film jest oparty na podstawie książki, a książka... nie mam pojęcia. Właśnie te zdjęcia wydawały mi się nijakie - na pewno nie wydały mi się agresywne, ot szybko migało... I podział na scenki mi się nie podobał. Ale ja to ja, a mnie się prawie nic nie podoba ;)
"Miasto Boga" i nie wiem co o nim sądzić. Nie mogę powiedzieć, żeby mi się nie podobał, ale dużego wrażenia na mnie nie zrobił. Bardzo podobał mi się wątek z chłopakiem który chciał zostać fotografikiem. Ujęcia były bardzo dobrze zrobione, ale ja za taką szybką jazdą kamery nie przepadam. Wydaje mi się, że film stracił trochę treści na koszt formy która niestety szła w stronę kina z holiłód.
Podobało Ci się Apocalypto? Mnie strasznie znudziło i nie do końca rozumiem o co Gibsonowi chodzi... Że biały człowiek zaprowadził tam porządek? Że cywilizacje prekolumbijskie były strasznie dzikie?
A mam... ;)
Raczej nie :( Jest tylko o wiele uboższa polska wersja (beznadzieja) www.fdb.pl
Ja coraz częściej korzystam z imdb - więcej ocen i pasjonatów DOBREGO kina. Poza tym przeglądam wszelkie programy festiwali, sam jestem zapalonym nowohoryzontowcem ;) Co do filmów hiszpańskojęzycznych do niedługo do polskiej dystrybucji mają wejść filmy argentyńskiego reżysera Lisandro Alonso - jestem zachwycony! Ps. Paczka filmowa jutro pójdzie ;)
E tam. Też nie potrafię nigdzie dojechać, a tam trafiłem za pierwszym razem. Może to magnetyczna siła tylu książek? ;) Dodam, że na Woli byłem przedtem kilka razy w swoim życiu... ;) Powodzenia!
Do Pałacu Książki jest bardzo łatwy dojazd! Autobus 522 z Politechniki, albo Placu Bankowego, albo... On prawie wszędzie jeździ! Na przystanek DT Wola. Wychodzisz z autobusu, idziesz prosto, przechodzisz przez przejście podziemne, mijasz ulice Staszica, następna będzie Działdowska. Wchodzisz w Działdowską i podążasz za magicznymi strzałeczkami "Pałac Starej Książki"...
O połączeniu muzyki z literaturą pisałem trochę tutaj : [artykuł niedostępny] :)
Exils to najgorszy film Gatlifa jaki oglądałem. Transylwania jest bardzo ciekawa, piękna muzyka, taka jaką kocham ;) Ciekawy tygiel kulturowy, piękne zdjęcia, dużo Cyganów. Vengo - oglądałem kilka razy. Flamenco, Andaluzja, rodzina i zemsta - coś pięknego.
Jak nie Lurie to The Lounge Lizards - też tam gra (do tego Marc Ribot i Arutr Lindsay - czołówka ;) mniej eksperymentalnie, ale równie dobrze. 1999, Świat Literacki. Zazdroszczę, u mnie na ekranie ostatnio królował Gatlif ;)
"Polski słownik pijacki" Juliana Tuwima.
To ja mimo wszystko zostanę przy Masłowskiej i Sienkiewiczu. Sienkiewicz to miłość platoniczna, całkowicie rozumiem ministra Giertycha. Konopnickiej nie chcę wyciągać z grobu - taki ładny pomnik ma na Łyczakowie...
Z Bursą też bym się chętnie przespał. Ale tak naprawdę ani on, ani ja byśmy tego nie chcieli... Czy istnieją jakieś pisarki, bądź poetki ( oprócz ww.)?
Dziękuje! Wiem czemu nie lubię Paolo Coehllo. Bo go nie rozumiem :D
Sienkiewicz to ukryte marzenia, chęć zrobienia czegoś wielkiego. W końcu Sienkiewicz dostał Nobla. Masłowska też dostała, Najką dostała.
Już wiem! Z Dorotą Masłowską.
Z Henrykiem Sienkiewiczem.
Jak to po co?... Ja to przerabiałem w czwartej klasie szkoły podstawowej. Wcześniej jeszcze od kolegów słyszałem...
Miłośników Prosuta informuje, że 3 i 8 lutego w warszawskim kinie Iluzjon zostanie wyświetlony film "Miłość Swanna" w reżyserii Volkera Schlöndorffa.
Korniszonek do kanapki? Mała kanapka musiałaby być ;) Korniszonki to na zagrychę.
o życzeniu zapomniałem. Chciałbym jakąś książkę, ostrą krytykę kapitalizmu. Mógłby być też wiersz, ale nie chodzi mi o twórców ściśle związanych z sojuzem ;)
Dzięki za tytuł! Ląduje do schowka! Pantofelek. Andrzej Bursa. Dzieci są milsze od dorosłych zwierzęta są milsze od dzieci mówisz że rozumiejąc w ten sposób muszę dojść do twierdzenia że najmilszy jest pierwotniak pantofelek no to co milszy mi jest pantofelek od ciebie ty skurwysynie
Tajemnica Brokeback Mountain i Old Shatterhand ;) A ja poproszę o książkę z punk rockiem w tle.
"Leningrad Cowboys jadą do Ameryki". Połączenie Monty Pythona, Jarmuscha (zresztą sam gra w tym filmie ;) i Blues Brothers. Genialne!
Zapytam się przy okazji, czy ktoś wie jaki jest najpełniejszy wybór opowiadań Manna? Ja mam wydanie PiW, 1963, jest dosyć obszerne, ale kilku pozycji nie ma ( np. "Śmierci w Wenecji" )
Amerykański "Ten dzień powrócił". Kino społeczne, o tym jak traktuje się w Ameryce ludzi pochodzenia arabskiego po 11. września. Założenie dobre tylko treść i forma nie trafiona. Nie polecam, w skali biblionetkowej - 2.
Wiemy, tak jak zwykle, z drugiej ręki. Czy można się poczęstować? Mailowo?
W środy. I musisz szybko lecieć do kiosku bo jutro Pomocnika już nie będzie ;)
>>> Kto WIELKIM poetą był? Z tych "wielkich" w tej chwili pamiętam tylko o Broniewskim. Był wielki jak posąg Stalina który opisywał. Nie dość, że był "wielki" to jeszcze ładnie rymował i miał talent. >>> Rymy - po co? Czasami tylko po to, żeby artysta się popisał, że umie się bawić słowem. Zazwyczaj - zdecydowanie - żeby było piękniej, żeby język lśnił i błyszczał.
Jak "Pod pokładem"? Warto poszukać?
Islamista walczący w Bośni ukrywa się gdzieś w lesie, zamach stanu w teatrze... >>>I pokaż mi polskiego pisarza który nie wywyższa się do Polaków... Yyy... Dorota Masłowska. Nie znam, ale tak się robić nie powinno ;)
Język zgrabny kiedy nie pisze o poezji, pomysł jak z filmu o Jamesie Bondzie a aura jest może magiczna, ale do mnie nie przemówiła. Na Turków autor patrzy jakby z góry, mam wrażenie, że się wywyższa. Czy tylko ja nie lubię "Śniegu"? :(
Komar Michał - Władysław Bartoszewski: Skąd Pan jest? (5) Marzyński Marian - Sennik polsko-żydowski (3) Smoleński Paweł - Izrael już nie frunie (5) Zulfikarow Timur - Powrót Chodży Nasreddina (6) Nicieja Sławomir Stanisław - Twierdze kresowe Rzeczypospolitej: Historie, legendy, biografie (6) Świetlicki Marcin - 49 wierszy o wódce i papierosach (5) Bukowski Charles - Hollywood (4) teraz kończę "Przypadki niefortunnego saksofonisty teno...
Twoja ambicja zabija ciebie Ambicja to twój bóg Ja nie gram, ja nie przegram Bo nie mam żadnej ambicji Ambicja to twoja pieprzona religia Twoja ambicja zabija ciebie O muzyce chce się dyskutować, a klasyki się nie zna :P
Muzyka progresywna to osobny gatunek muzyki? Ja zawsze myślałem, że to jest po prostu rodzaj rocka np. Yes, King Crismon, Pink Floyd... "ambitna muzyka" tego pojęcia chyba nie da się wytłumaczyć, jest całkowicie abstrakcyjne. Dla jednych coś bardzo ambitnego (np.Paulo Coehllo ;) jest dnem absolutnym. Sam, w myśl piosenki zespołu Deadlok staram się nigdy nie używać słowa "ambitny","ambitna"... Twoooojaaa...
Co do tych "ormiańskich wstawek" to polecam Armenian Navy Band. Czasami rockują ;)
O, kilka bardzo dobrych zespołów znalazłem ;) Gogol Bordello, Yat-Kha, Leningrad, Huun-Huur-Tu. Ładnie :)
http://www.lastfm.pl/user/Raskolnikov69/ Sporo ciekawej muzyki dzięki tej stronie poznałem ;)
"Gościa..." czytam czasami w autobusie, przez ramię ;) Bardzo śmieszne.
Czytuję "Politykę" jak ktoś mi pożyczy, ciekawa gazeta. "Przekrój" czytałem od najmniejszego dzieciństwa, i czytam nadal niestety schodzi na psy (to przez to,że redakcje do Warszawy przenieśli...) i dlaczego nie ma już pana Filutka? ;( "Najwyższy Czas!" żeby mieć z czym się nie zgadzać. "Fakty i Mity" żeby znać prawdę o polskim kościele ;D Z tych mniej politycznych "Mówią Wieki","Kino"...
Zacznę od końca. Powinno się pisać tak jak się bardziej podoba, to zależy od transkrypcji na polski, ходжа tak powinno się pisać ;) Zulfikarow i Nowak to tak jakby Gombrowicz i Sienkiewicz. Nasreddin Zulfikarowa jest bardziej niepokorny, ma więcej rozterek i świat który go otacza właściwie mu się nie podoba ( ale taka jest wola Allaha ). Zulfikarow piszę bardzo ładnym językiem, w swoją prozę wplata poematy. Napra...
Faulknera jak do tej pory niczego nie czytałem - nie wiem jak się do tego zabrać. Na półce stoi "Światłość w Sierpniu", dobre na początek? Mann i Gombrowicz - yes,yes,yes.
Inspirują się fragmentami, rzeczywiście. Ale udawanie armeńskiego chórku a potem rapowanie jakoś do siebie nie pasuje. Dzięki, utwierdziłaś mnie w przekonaniu, że nie lubię Systemu ;)
Nie wiem czy zauważyłaś, ale mówienie "fuck bush" jest bardzo modne. Jako dowód podam chociażby dwie części składanki "Rock against Bush". Muzyka którą gra SOAD mi nie odpowiada, ale chętnie bym posłuchał tych piosenek z ormiańskimi wstawkami - podasz jakieś tytuły piosenek?
"Jak Działa Jamniczek" Antonisza. Nie niszczmy jamniczka! Gorąco polecam - http://tnij.org/jamniczek
Jeszcze nie wiem ;) Na pewno był to DOBRY film, ale nie wiem kiedy do niego wrócę. Podobała mi się gra aktorki, podobało mi się azjatyckie poczucie humoru, które czasem rozluźniało atmosferę.
"Wstręt" - Polański pełną gębą. Wyobcowanie, strach i niekonwencjonalne sposoby zabijania. Muzyka straszy widza kiedy nic się nie dzieje, a kiedy zaczyna się właściwa akcja słychać tylko tykanie zegara. Polecam, zbyt częste oglądanie Polańskiego wprowadza nieodwracalne zmiany na ludzkiej psychice. Próbowałem jeszcze oglądać rosyjski "Kryptonim Zwezda" ale sowiecka propaganda w stylu holiłódzkim do mnie nie przemawia. Wol...
Serial można też kupić w Merlinie.
Bardzo szanuję Mariana Marzyńskiego, ale literatura mu nie wychodzi. Niech nadal kręci filmy, to wychodzi mu wspaniale!
Ja najgorzej wspominam "Anie z Zielonego Wzgórza". Kiedy w chłopcu rodzi się mężczyzna, on pragnie czytać o Drużynie Pierścienia i Tomku oni dają mu książkę o jakiejś głupiej, beczącej dziewczynce!
"Rosyjska Arka" Sokurova. Genialne! 300 lat historii Rosji nakręcone w Emirtażu, do tego jednym ujęciem. Piotr I, caryca Katarzyna i mała Anastazja i Alieksiej. Nowatorskie wykonanie i pomysł też świeży, do tej pory w rosyjskiej kinematografii nie poruszano zbyt często okresu carskiego.
Chodziłem dzisiaj kilka godzin po tym śniegu i mam go serdecznie dość, wolę książkę. Pada, wieje i jest nieprzyjemnie! Ludzie, nie wychodźcie z domu! Ps. Ja bardzo lubię zimę.
Właśnie obejrzałem wczoraj "La strade" i jestem pod ogromnym wrażeniem tego filmu, cały czas słyszę melodie graną przez Giulliette Masine... Ale czy chciałbym go w najbliższej przyszłości go sobie powtórzyć? Strasznie smutny jest...
"Jeden Kapuściński wart jest tysiąca skamlących i fantazjujących gryzipiórków" napisał Rushdie. [*] Jedna z niewielu osób które mógłbym nazwać "autorytetem".
Nie cieszysz się kiedy widzisz Wodeckiego i Vondrackową? Czerwone Gitary i Kombi? :)
System to komercha.
"Hydrozagadka" "Nieustające wakacje" "Sens Życia wg. Monty Pythona"
Właśnie wróciłem z nowego filmu Mela Gibsona. Nie jest taki krwawy jak mówili, nie jest taki katolicki jak mówili - jest nijaki. Jedyne co mi się podobało to przedstawienie prekolumbijskiego miasta, choć i to było przerysowane. Całkowicie przeciętny film.
"Piła" strasznie głupi film, nie straszy, nudzi...
Zgadzam się. Jeśli chcecie przeczytać coś mało wymagającego, czytadło na jedną noc - to jest to.
Paweł Smoleński "Izrael już nie frunie" i "Pochówek dla rezuna".
Widzę, że Wenecja Cie fascynuje. Ja Wenecję kocham w dwóch odsłonach - w "Śmierci w Wenecji" zarówno tej filmowej (Visconti był geniuszem!) jak i książkowej (Mann jeszcze większym!). Poza tym muzyka pana który na imię ma Luigi Nono i nie mam pomysłu jak jego imie odmienić ;) Nie wiem czy on rzeczywiście ma coś wspólnego z Wenecją, ale właśnie z nią mi się kojarzy.
Podejrzewam, że Duży Format - dodatek do Gazety Wyborczej.
Nie zrozumiałem do końca tego zdania, ale opowiedz mi o tej ciągłości biologicznej. Znając historie swojej rodziny podejrzewam, że oprócz krwi polskiej może we mnie płynąć jeszcze krew ukraińska, tatarska, żydowska, rosyjska. W przypadku rodzin mieszkających na zachodzie polski może być to krew niemiecka... I gdzie tu ta ciągłość?
Kupuje regularnie Literaturę na Świecie, czytam Odrę i Twórczość. Do tego zbieram Kulturę Paryską...
>>>Czytać czyta. Nie zauważyłem. >>>Nie chcę nic mówić, ale ten Działacz mi tak z lekka komunistycznie wygląda (; Mniejsza o to. To ja może zacytuję ciąg dalszy. Kolaboruję z pismem katolickim, nie mając nawet katolickiego ślubu, nie będąc nawet bierzmowany! Jakaż perwersja!(...) Rzeczywiście, niektórzy mogą tutaj wywęszyć jakiś stary układ. >>>Poezja? Nie wiem, raczej rymowana proza Moim marzen...
Zazwyczaj jest tak, że zajmujemy się odczytywaniem "ukrytego sensu" o którym autor nawet nie pomyślał. Niektórzy się z tego cieszą, a niektórzy jak np. Bunuel uważają takich ludzi za idiotów ;)
Jak długo jest się dzieckiem...?
Wstęp wolny? ;)
Wywiad Michała Komara, i powtórzyłem sobie "Być Przyzwoitym" i myślę - czy istnieje druga taka osoba która tyle przeżyła, poznała tylu ludzi?
Przy 762 książkach, 20 stron 99% ;)
Patriotyzm, proszę trzymajmy się ortografii naszego pięknego języka ;) Z niego jestem na pewno bardzo dumny!
"Kaźń Mikołaja II" Melchiora Wańkowicza.
W Taniej Książce na Koszykowej.
Pana Patryka Swayze trawię tylko w jednym, notabene dość przeciętnym filmie pt. "Donnie Darko". Bardzo dobrze jeszcze zagrała tam dziewczynka z E.T. której imienia w tej chwili nie pamiętam ;)
Retrospektywę Felliniego planuje pan Roman Gutek na tegorocznych Nowych Horyzontach. Zresztą jego dzieła puszcza dość regularnie kino Iluzjon ;)
A ja właśnie wróciłem z Taniej Książki z dwiema pozycjami pod pachą. "Zabójstwo z premedytacją" Slobodana Selenicia i "Porządek Alfabetyczny" Millase'a.
Też nienawidzę. Nienawidzę jeszcze "Troi" i "Króla Artura". Jedyne filmy z których wyszedłem ;) Tak to idę spać.
Oj tak, a potem na deser takie rozdziały jak "zdrowotność w szkołach" ;)
Bardzo lubię takie rzeczy ;) Sam jestem posiadaczem przewodnika po Lwowie, jeszcze z 1907 roku. Dziwnie spacerować po mieście które umarło, tym bardziej, że dla ludzi piszących ten przewodnik ono dopiero się rodziło! Mam jeszcze ładny album fotograficzny Krakowa, z roku nie wiem dokładnie którego, ale są to lata '20, '30. Jak tam ładnie było bez tego Empiku!
Również polecam ;) Świetne komedie.
Widocznie w Warszawie jest wielu Wampirystów :( Chyba muszę zacząć śledzić magazyny Czułego Barbarzyńcy już drugi raz słyszę o jakiejś ciekawej książce która się tam znajduję ;)
Ja z kolei bardzo współczuję Polakom. I polskim dziennikarzom. http://wideo.gazeta.pl/wideo/0,0,3833787.html Jak się w Boga nie wierzy, to won z terytorium katolickiego...
Emkawu a jak będziesz tam w poniedziałek, to powiedz czy jest jeszcze jakiś wolny egzemplarz, może tam wpadnę ;)
Bezsensowne? Głupie? On przede wszystkim kłamał i Kościół Katolicki musiał o tym wiedzieć. Nie rozumiem tego co przez ostatnich kilka tygodni struktury kościelne kombinowały. >>>ale czyż istotą chrześcijaństwa nie jest przebaczać? Ale czyż istotą chrześcijaństwa nie jest prawda? Ponoć prawda nas wyzwoli ;) Bardzo ładny cytat, Sienkiewicz wymyślał ładne powiedzonka :) Przy okazji zdałem sobie sprawę, że Jan Paweł II na dobre w...
Gratuluje wszystkim zwycięzcom ;) Pierwszy konkurs który czytałem z wypiekami na twarzy.
A u mnie to się nazywa "wkusometr" i pisze "niskaja" ;) Ale Dezertera i Clashów słuchałaś - to dobrze o Tobie świadczy ;)
Jam jest Raskolnikov69.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)