Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja bardzo proszę:) Która jestem w kolejce? Pozdrawiam. Uwielbiam Wassmo!
Sprawdziłam. W Biblionetce "Absalomie, Absalomie" przeczytało 457 czytelników (!) To sporo, prawda? "Azyl" 167, "Wściekłość i wrzask" 357, "Światłość w sierpniu" 347 i moją ulubioną - "Kiedy umierałam" 173. Czyli trochę nas jest:))))
w 2011r. pisaliśmy tu o Faulknerze. Grono miłośników się nie odliczyło, a przecież Faulkner jest niezwykły! A może jednak, przez ten czas znaleźli się nowi miłośnicy jego prozy?
Przeczytałam naprawdę z wielką przyjemnością.
Np. Alberto Moravia : "Pogarda" i "Konformista". Obie na 3,5. Czy Moravia trochę się nie zestarzał?
JagaMi przeczytała:) Książka daje do myślenia, szczególnie w tych czasach - czasach komfortu i wmawianych ludziom potrzeb. W tym tygodniu wyślę "przykurzątko" do: Nika7423 .
Święty Mikołaj przyniósł "Hardą" :), a po niej wezmę się za "Królową".
Przeczytałam już "Z Korzeniami...", w kolejce nika7423. Chętnie poślę dalej.
Dla mnie prza Elżbiety Cherezińskiej jest wielkim odkryciem. Polecam serdecznie. Zaczęłam d sagi "Ja jestem Sigrun:", "Ja jestem Haldert", potem kolejno "Trzy młode pieśni" i "Pasja według Einara". Czytałam tez 'Koronę śniegu i krwi", ale wymienione wyżej zrobiły na mnie większe wrażenie. Ciekawa książka tej autorki to także " Byłam sekretarką Rumkowskiego" - świetne świadectwo o łódzkim getcie.
Proponuję "Trąd".
J.M. Coetzee - "Wiek żelaza", "Powolny człowiek"?
Shalev Zeruya to kobieta. Przeczytałam teraz "Mąż i żona". Podobało się.
Proponuję "Dom Augusty", choć "Pępowina" i 'Kwietniowa czarownica" równie dobre. Najmniej "Droga do piekła". Będę czytać Axelsson dalej, bo to inteligentna literatura, dobra na piątkowe popołudnia po całym tygodniu.
Polecam Myśliwskiego, Dehnela, Huelle...
Dzika droga - Strayed Cheryl
Jacek Dehnel Jacek - Hugo Bader Mariusz Wilk Barbara Włodarczyk Krzysztof Pieczyński Elżbieta Cherezińska Marian Pilot Paweł Huelle Antoni Libera Włodzimierz Odojewski Wiesław Myśliwski ...
Izaak Bashevis Singer to pewnie zbyt znane? Ale Shalev Zeruya polecam. Szczególnie "Po rozstaniu". Bardzo inteligentnie napisana książka na banalny, powtarzalny w sumie temat.
7!
Polecam "Most do Terabithii" K. Paterson, "Moje drzewko pomarańczowe" Vascontelos, K. Ryrych "Wyspa mojej Siostry", A. Minkowski "Wyspa Światła" E. E. Schmitt "Dziecko Noego", "Oskar i Pani Róża" cdn:)
A gdzie umieszczamy listę z owa dziesiątką? Chętnie bym ją spisała.
Polecam Myśliwskiego!
Polecam wszystkim świetną książkę Marka Stokowskiego pt. "Stroiciel lasu" (18 ocen) i "Albatrosa" Susan Hill (29 ocen). Obie warte uwagi.
Ponawiam apel, może ktoś chce się pozbyć książek po rosyjsku?
Sami na prezent ślubny dostaliśmy wydanie baśni Andersena pt. "Baśnie o miłości". Bardzo miłe. Ja proponuję "Kubusia Puchatka":)
Może "Oskar i Pani Róża" E. E. Schmitta?
Witaj, to znów ja:) W schowku wyczytałam ,ze poszukujesz "Podróży z Herodotem". Mogę na nie się wymienić, chyba, że zainteresuje Cie mój schowek. Czekam na odpowiedź i pozdrawiam serdecznie!
To świetnie. Zajrzę do Twojego schowka, może będę mogła coś przesłać. Będziemy w kontakcie, odezwę się . Jagoda
Już od dawna o współczesnej polskiej mówię: "literaturka". Choć czasem zdarzają się perełki.
To ja dodaję "Książkę" M. Łozińskiego. Bez fajerwerków.
Skończyłam "Czasy secondhand' Swietłany Aleksiejewej i polecam! czytam Ludmiła Ulicka -"Daniel Stein , tłumacz" Andrzej Czcibor - Rylski " Rzeczy nienasycone"
Magda Szabo - Tylko sam siebie możesz ofiarować (niezmiennie zachęcam wszystkich do czytania Jej oryginalnej prozy i szczerze polecam - to powieść z serii NIE ZAWIEDZIESZ SIĘ) Regina Brett - Bóg nigdy nie mruga (sami oceńcie) Swietłana Aleksijewicz - Czernobylska modlitwa (tematyka i jego ujęcie znakomite, choć porażające)
Ignacio Padilla "Amphitryon"
Widocznie czegoś nie doczytałam, pozdrawiam - J.
Szklarski jest w obecnej podstawie programowej...
Czy "Małe cuda" wciąż czekają na nowego właściciela? Proszę, zajrzyj do mojego schowka, może znajdziesz coś dla siebie?
A potem bardzo ją zapraszam ja - JagaMi!
A co powiesz na Elzbietę Cherezińską i "Koronę śniegu i krwi?" To wprawdzie historyczny realizm magiczny ale powieść bardzo ciekawa!
Książka wyruszyła do Wiridiany:)
Dobrze, napisałam do Wiridiany.
Książka wciąż jest u mnie. Olinka nie odzywa się :( Co robić dalej? Jagoda
Chciałam najserdeczniej podziękować Mikołajowi z Katowic, który przysłał mi wspaniały prezent: "Auto da fe" Canetti. Dziękuję!!! Skierniewice pozdrawiają Katowice:) Jeszcze raz dziękuję z całego serca. Wesołych Świąt!
Saga, o której piszę jest nieco inna. To opowieść o kobiecie/kobietach z czasów wikingów. Ja czytałam historyczną "Korona śniegu i krwi" i rzeczywiście nie byłam zachwycona . Sagę za to bardzo lubię: Pozdrawiam świątecznie!
Polecam sagę Elżbiety Cherezińskiej pcząwszy od "Ja jestem Sigrun" ...
Schudnij z Kaizen:)
Ja JagaMi chcę teraz wysłać "Ludzi z Papieru" Olince.
Cieszy bardzo się Jagoda, bo spotkała ją przygoda!:) To Mikołaj w Katowicach, wspomniał dziś o... Skierniewicach! Przybył z książką, życzeniami, I choć nie był tu saniami, sprawił niespodziankę miłą! Że mnie książką obdarował bardzo pięknie Mu dziękuję i całuję!!!
...i podglądanie ich życia jak przez ażurową serwetę. Niewiele widać na pierwszy rzut oka, ale gdy przyjrzysz się bliżej...
Do dzieła :)!
Może "Poza horyzont" Janka Meli??
1. Dzieci z Bullerbyn - Astrid Lindgren 2. Zbrodnia i kara - F. Dostojewski 3. Kiedy umierałam -W. Faulkner 4. Wilk stepowy - H. Hesse 5. Żółty zeszyt - św. Tereska 6. Zasypie wszystko zawieje -W. Odojewski 7. Czasami wielka chętka - K. Kesey 8. Myszy i ludzie - J. Steinbeck 9. Medaliony - Z. Nałkowska 10. Biblia
"Ludzie z papieru" od dziś u JagiMi:). Potem trafią do Olinki. Pozdrawiam wszystkich!
Tołstoj "Wojna i pokój" - pewnie dłużej niż tylko w czerwcu:)
Zbulwersowałam się! Jakich czasów dożyliśmy, że nie ma nagród książkowych na koniec roku! Niepojęte! Pozdrowienia dla książkoholika i gratulacje:)
Może przeczytasz "Buddenbroków" Manna, "Sagę rodu Forsythów" J. Galsworthy'a (choć to raczej nie młodzieżowe:), dobrze się też czyta "Ja jestem Haldert" i "Saga Sigrun" E. Cherezińskiej". Polecam tez "Olafa syna Auduna" i "Krystynę córkę Lavransa" - Sigrid Udnset. Ciekawe losy rodziny to także "W ogrodzie pamięci" J. Olczak - Roeniker.
Może "Słowo las znaczy świat", "Czarnoksiężnik z Archipelagu"?
Dziękuję bardzo za link do wywiadu z Berbeką. Przeczytałam go z zaciekawieniem. Zapoznałam się z najnowszą książką Hugo Badera i wolałabym, by jej wcale nie napisał. Jestem fanką jego "rosyjskich klimatów" i reportaży, śledzę wszystkie Jego poczynania pisarskie, ale reportażem o Broad Peak i znanych nam okolicznościach wyprawy, jestem rozczarowana. Czytając, miałam wrażenie, ze wszystko co tam przeżywa, przeżywa pod powstającą książkę (napisy z...
E.E.Schmitt "Oskar i Pani Róża"
Brandys "Wariacje pocztowe"?
Chętnie wyślę "Jadąc do Babadag", mogę dołożyć Uranię:)Może to będzie uczciwa wymiana za "grubą|" Wojnę i pokój. Książki są w stanie naprawdę dobrym. Napisz co o tym sądzisz.
Chętnie wymienię. Wejdź do mojego schowka, może coś Cię zainteresuje. J
Czy "Wojna i pokój" znalazła już nowego właściciela?
Wszystkim za 9 lat dziękuję!!!
Warto wrócić do jego starszych książek, np. "Nagi Sad" czy wznowiony niedawno "Pałac". Ja bardzo cenię "Traktat..."
Trzeba wybaczyć młodemu pisarzowi. Gdy pisał "Eragona" miał bodaj 15 lat:)
E. M. Reamarque, np. "Czarny obelisk", ale i wiele innych tego autora. Chevalier Tracy - "Spadające anioły" Elzbieta Cherezińska - "Saga Sigrun" Kathryn Stockett - "Służące" Ian McIwan - "Pokuta" Jacek Dehnel - "Lala", "Balzakiana"
A co powiecie o wpadającym w ucho tytule opowiadań Grzegorza Nowakowskiego "Adela Legarreta Rivas" :) Jak o to pytać w księgarni:)
A ja marzę o wznowieniu "Wielkomiluda" R. Dahla w tłum. M. Kłobukowskiego (nie mylić z "BFO. Bardzo Fajny Olbrzym" tegoż autora w tłum. J. Łozińskiego). "Wilkomilud" był wspaniale tłumaczony, BFO to tylko namiastka przygody.. Nie wiem czemu nie ma też wznowień Magdy Szabo. Szkoda...
Przyłączam się z całej duszy:)
Wczoraj, oglądając "Annę Kareninę", myślałam o "Gonitwie" właśnie. Polecam.
Może "Dzień oprycznika" za coś z mojego schowka? Pozdrawiam Jagoda
Przed laty pisałam pracę magisterską na temat wczesnej prozy Marka Nowakowskiego z lat 1957-65 wobec poetyki tzw. małego realizmu (z którym zresztą się nie identyfikował, odrzucał takie zaszeregowanie swojej twórczości, mówiąc: "Do samego siebie się tylko przyznaję.") Miałam okazję spotkać się z Nim w jego warszawskim mieszkaniu i rozmawiać, jak to potem ujął w dedykacji, wpisanej do jednej z książek "o tamtych dziwnych czasach". Gdy się już ob...
Księżna: Wspomnienia o polskich Habsburgach (wraz z Błecha Krzysztof, Habsburg Maria Krystyna) Ziemia Boga (Paul Badde)
Bardzo, bardzo dziękuję!
***" wymierają pewne gatunki motyli ptaków poetów o imionach dziwnych i pięknych" W polskiej poezji coś się skończyło - epoka Osobowości Poetyckich. Za trud poezji dziękuję Ci Rożewiczu!
Myślę,ze trop jest dobry. Co do przedmiotów magicznych naturalnie warto oprzeć się na baśniach. Co do codziennych, może jeszcze "Katarynka"?
Gadajmy o Odojewszczyźnie! Niezwykła! Zapraszam do czytatnika "Gdy bezsenność".! Miłośnicy! Jesteście?:)
1.Cholonek czyli Dobry Pan Bóg z gliny (Janosch (właśc. Eckert Horst) 2.Dzierżyński: Miłość i rewolucja: Biografia intymna (Frołow Sylwia) 3.Dzika droga: Jak odnalazłam siebie (Strayed Cheryl) 4.Miedzianka: Historia znikania (Springer Filip) 5.Miejsce dla każdego: Opowieść o świętości Jana Pawła II (Mokrzycki Mieczysław, Grysiak Brygida) 6.Śpiewaj ogrody (Huelle Paweł) 7.Vida (Engel Patricia) Spośród powyższych najciekawsze moim zdanie...
Wajrak rzeczywiście świetny! W wakacje poznaliśmy Go w okolicach Białowieży, w bardzo przyjazny sposób rozmawiał z naszym 12 letnim synem, była wspólna fotografia i autograf w książce ( To zwierzę mnie ...)Miłe wspomnienie, a opowiadania na medal!
Brawo!!!
Wśród reportaży Hugo Badera można znaleźć wiele na temat republik postsowieckich i skażeń środowiska naturalnego, konsekwencji..Bardzo ciekawe ( np. "W rajskiej dolinie wśród zielska")...
Dla mnie Hamlet i Raskolnikow, Lady Makbet...
Wspaniała recenzja. Dziękuję za nią, jak i za nagłaśnianie Szabo:) "Świniobiciem" jestem absolutnie zachwycona od lat. Czytałam trzy razy:)Bardzo podobały mi się też "Zamknięte drzwi", potem w rankingu: "Piłat", "Powiem Zsofice", "Staroświecka historia" i "Tajemnica Abigail" (czarno - biały film z lat siedemdziesiątych/osiemdziesiątych wyrył mi się onegdaj w mojej pamięci na lata). pozdrawiam wszystkich Szabowiczów.
Byłam we wspomnianym muzeum w Lozannie. Wrażenie duże, idea godna uwagi.
Ja też bardzo lubię Rembrandta i Vermeera. Ucztą dla duszy, niezapomnianym przeżyciem są holenderskie muzea... Ileż oni tam maja Rembrandtów. "Nalewającej mleko" też nie da się zapomnieć...
Mnie podoba się fowizm, ale spośród przedstawicieli innych nurtów mam wielu ulubionych malarzy.
151 rocznie?! Szacuneczek:) Ja około 35:( Kiedy dokonuje się takich osiągnięć? Nocami?
Kończę właśnie powieść "Śpiewaj ogrody".Chciałam Ci podziękować za zdanie: "Mało komu chce się jeszcze dzisiaj pisać w duchu tradycji realistycznej". Brakowało mi bardzo takiej właśnie frazy, która zdefiniowałaby to, co najbardziej urzeka mnie w pisarstwie w ogóle, a co w pisarstwie współczesnym polskim, jest rzadkim zjawiskiem, niestety. Czytam sporo, nie tracąc nadziei, że nie zaginął jeszcze elegancki język, niebagatelne tematy, nietuzinkowe p...
Zachęcona transakcją: Jelinek- Capote:) zajrzałam do Ciebie, by Cię lepiej poznać: )I? Co za miła niespodzianka! Jestem fanką "Świniobicia" i Magdy Szabo w ogóle (Polecam "Zamknięte drzwi"). Radość tym większa, że książka ta wydaje się być zapomniana, zakurzona, od lat śledzę czy były jej wznowienia, ale raczej nikt tego wydawać już nie chce. Łączę się też w zachwycie nad "Saturnem" (o panu Dehnelu i jego elegancji słowa mogłabym dużo, także przy...
Też mnie pociąga kultura żydowska, symbolika, zwyczaje Ich historia, . A tak na marginesie, oglądałaś "Cud purymowy" ze Stenką i Orzechowskim? Polecam.
Ja już od dawna tak mam, że trudno mi czymś się naprawdę zachwycić. Przełom lutego i marca był prawdziwie przełomowy, bo trafiłam na coś , co mnie pociągnęło i dało wiele satysfakcji. Najserdeczniej Wam polecam: Dzierżyński: Miłość i rewolucja: Biografia intymna (Frołow Sylwia) Tuwim: Wylękniony bluźnierca (Urbanek Mariusz) Wstręt do tulipanów (Lourie Richard)
Zaczynam się rozsmakowywać w ....Zaczęłam od "Ludzi...", co proponujecie dalej?
Ja tez bardzo się zawiodłam i pod wieloma Twoimi spostrzeżeniami się podpisuję. Do tego nie polubiłam bohaterki. Cały czas miałam wrażenie, że nie odnalazła jednak siebie, mimo sugestii podtytułu. Zwykle boję się kupować książek z napisem |"bestseller", moje obawy potwierdziły się i tym razem. Czmycham do klasyki:)Pozdrawiam.
Czy znalazłabyś w moim schowku coś w zamian za Susan Hill "Ludzie czystego serca?" Jagoda
O tak! Susan Hill! "Trochę śpiewu"... - super. Polecam też "Albatrosa" i "Wiosną owego roku". "Ptak nocy" tez dobry. Swoim postem przypomniałaś mi o tej autorce. Dziękuję.
Ciekawy wątek. Chciałam się podzielić moimi odkryciami na 6. Marek Stokowski: Stroiciel lasu W. Faulkner: Kiedy umierałam Ken Kesey: Czasami wielka chętka Włodzimierz Odojewski: Zasypie wszystko, zwieje... J. M. Coetzee: Życie i czasy Michaela K. Miłego czytania!
Bardzo interesują mnie "Białe noce" po rosyjsku. Może spodoba Ci się coś z mojego schowka?
Verdiano, a ja prócz najserdeczniejszych pozdrowień, proponuję "Azyl", o którym piszesz w schowku. Mogę pożyczyć, mogę ofiarować. Pozdrawiam! Jeśli chciałabyś, odezwij się na PW. Jaga
Dziękuje pięknie:) Jak miło doświadczyć bezinteresownej pomocy i życzliwości:) Biblionetka zawsze na medal- hasłem 2014 roku:)
Nie znałam. Dziękuję bardzo:) Proszę o jeszcze:)
Ernst Gombrich - "O sztuce" Jelena Koczyna - "Oblężone" (Dziennik czasu blokady") Wiesław Myśliwski - "Ostatnie rozdanie" Stefan Kisielewski - "Dzienniki"
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)