Pokaż:
najczęściej oceniane książki
Kategorie:
językoznawstwo, nauka o literaturze
1
Liczba ocen: 89
|
Średnia ocena: 4,80
Liczba ocen: 89
|
Średnia ocena: 4,80
Umberto Eco (ur. 1932), jeden z najwybitniejszych intelektualistów współczesnych Włoch, semiolog, estetyk, teoretyk literatury. Wykładowca na uniwersytetach w Turynie, Mediolanie, Florencji i Bolonii oraz na prestiżowych uniwersytetach amerykańskich. Współpracuje z „L’Espresso”. Publikował uczone rozprawy: m.in. „Dzieło otwarte” (pol. wyd. 1973), „Lector in fabula” (pol. wyd. 1994); felietonową prozę: „Zapiski na pudełku od zapałek” (pol. wyd. 1993), a także powieści, które przyniosły mu światow...
Umberto Eco (ur. 1932), jeden z najwybitniejszych intelektualistów współczesnych Włoch, semiolog, estetyk, teoretyk literatury. Wykładowca na uniwersytetach w Turynie, Mediolanie, Florencji i Bolonii oraz na prestiżowych uniwersytetach amerykańskich. Współpracuje z „L’Espresso”. Publikował uczone rozprawy: m.in. „Dzieło otwarte” (pol. wyd. 1973), „Lector in fabula” (pol. wyd. 1994); felietonową prozę: „Zapiski na pudełku od zapałek” (pol. wyd. 1993), a także powieści, które przyniosły mu światow...
Czytaj więcej
2
Liczba ocen: 31
|
Średnia ocena: 4,53
Liczba ocen: 31
|
Średnia ocena: 4,53
Książka Umberto Eco, włoskiego semiotyka i estetyka, profesora wielu uniwersytetów (m.in. we Florencji i Bolonii), została pomyślana jako poradnik dla studentów przystępujących do pisania pracy magisterskiej.
Autor przedstawia kolejne fazy powstawania pracy, począwszy od wyboru promotora i sformułowania tematu, przez budowanie warsztatu pracy (kwerendy biblioteczne, sporządzanie notatek spełniających różne funkcje), układanie wstępnego planu pracy, wykorzystywanie zebranego materiału, stosow...
Książka Umberto Eco, włoskiego semiotyka i estetyka, profesora wielu uniwersytetów (m.in. we Florencji i Bolonii), została pomyślana jako poradnik dla studentów przystępujących do pisania pracy magisterskiej.
Autor przedstawia kolejne fazy powstawania pracy, począwszy od wyboru promotora i sformułowania tematu, przez budowanie warsztatu pracy (kwerendy biblioteczne, sporządzanie notatek spełniających różne funkcje), układanie wstępnego planu pracy, wykorzystywanie zebranego materiału, stosow...
Czytaj więcej
3
Liczba ocen: 28
|
Średnia ocena: 4,77
Liczba ocen: 28
|
Średnia ocena: 4,77
Czytaj więcej
4
Liczba ocen: 12
|
Średnia ocena: 4,83
Liczba ocen: 12
|
Średnia ocena: 4,83
Ta poświęcona twórczości Joyce'a rozprawa stanowiła pierwotnie ostatni rozdział pierwszego wydania "Dzieła otwartego" (1962). Została usunięta z następnych wydań, a opublikowana przez wzgląd na jej obszerność, jako że rozwijana tu argumentacja wiąże się nierozdzielnie z problematyką "Dzieła otwartego" - problematyką, dla której Joyce jest stałym punktem odniesienia. Zasadnicza dla "Dzieła otwartego" koncepcja dzieła sztuki jako "metafory epistemologicznej" ze szczególną siłą odnosi się do twórcz...
Ta poświęcona twórczości Joyce'a rozprawa stanowiła pierwotnie ostatni rozdział pierwszego wydania "Dzieła otwartego" (1962). Została usunięta z następnych wydań, a opublikowana przez wzgląd na jej obszerność, jako że rozwijana tu argumentacja wiąże się nierozdzielnie z problematyką "Dzieła otwartego" - problematyką, dla której Joyce jest stałym punktem odniesienia. Zasadnicza dla "Dzieła otwartego" koncepcja dzieła sztuki jako "metafory epistemologicznej" ze szczególną siłą odnosi się do twórcz...
Czytaj więcej
5
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 6,00
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 6,00
Czytaj więcej
6
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,33
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,33
„Książka poświęcona jest w zasadniczej mierze rozważaniom nad literaturą romantyczną […] w jednym z najbardziej charakterystycznych aspektów – w aspekcie wrażliwości erotycznej. Jest to więc studium o stanach duchowych i osobliwościach obyczajów, ujęte według określonych typów bohaterów i wątków, które powracają z uporem niczym mity zrodzone ze wzburzonej krwi. […] Sądzę, że w żadnej innej epoce literackiej zmysły nie były w sposób bardziej oczywisty podstawowym tematem dzieł wyobraźni. Lepiej w...
„Książka poświęcona jest w zasadniczej mierze rozważaniom nad literaturą romantyczną […] w jednym z najbardziej charakterystycznych aspektów – w aspekcie wrażliwości erotycznej. Jest to więc studium o stanach duchowych i osobliwościach obyczajów, ujęte według określonych typów bohaterów i wątków, które powracają z uporem niczym mity zrodzone ze wzburzonej krwi. […] Sądzę, że w żadnej innej epoce literackiej zmysły nie były w sposób bardziej oczywisty podstawowym tematem dzieł wyobraźni. Lepiej w...
Czytaj więcej
7
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
8
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,75
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,75
Napisana z wirtuozerią książka Calasso jest podsumowaniem jego wieloletniej fascynacji dziełami Franza Kafki. Calasso z uwagą wsłuchuje się w prozę tego autora, zwłaszcza w "Proces" i "Zamek", próbując przeniknąć do Kafkowskiego wszechświata. Porównywany w dociekliwości swoich komentarzy do badaczy Talmudu, Calasso odsłania rządzące tą literaturą skryte moce, tropi ujawniających się w niej bogów i demony.
[Wydawnictwo Czuły Barbarzyńca, 2011]
Napisana z wirtuozerią książka Calasso jest podsumowaniem jego wieloletniej fascynacji dziełami Franza Kafki. Calasso z uwagą wsłuchuje się w prozę tego autora, zwłaszcza w "Proces" i "Zamek", próbując przeniknąć do Kafkowskiego wszechświata. Porównywany w dociekliwości swoich komentarzy do badaczy Talmudu, Calasso odsłania rządzące tą literaturą skryte moce, tropi ujawniających się w niej bogów i demony.
[Wydawnictwo Czuły Barbarzyńca, 2011]
Czytaj więcej
9
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,00
Ten tom należy do najważniejszych traktatów semiologicznych Umberta Eco (ur. 1932), gdyż stanowi korektę i nowe ujęcie jego wczesnej semiologii, która powstawała w latach siedemdziesiątych XX wieku pod wyraźnym wpływem strukturalizmu. W tych rozprawach z lat dziewięćdziesiątych Eco stara się dopełnić tamto podejście. Inaczej niż w strukturalizmie, gdzie znaczenia znaków wyczerpują się w ich wzajemnych relacjach, teraz chodzi o odniesienie: znak do czegoś się odnosi. Dlatego pierwszy rozdział pod...
Ten tom należy do najważniejszych traktatów semiologicznych Umberta Eco (ur. 1932), gdyż stanowi korektę i nowe ujęcie jego wczesnej semiologii, która powstawała w latach siedemdziesiątych XX wieku pod wyraźnym wpływem strukturalizmu. W tych rozprawach z lat dziewięćdziesiątych Eco stara się dopełnić tamto podejście. Inaczej niż w strukturalizmie, gdzie znaczenia znaków wyczerpują się w ich wzajemnych relacjach, teraz chodzi o odniesienie: znak do czegoś się odnosi. Dlatego pierwszy rozdział pod...
Czytaj więcej
10
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Czytaj więcej
11
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Na tom "Literatura i bogowie" składa się osiem wykładów wygłoszonych przez pisarza na Uniwersytecie w Oksfordzie. To niezwykłe opowieści o śladach pozostawionych przez kapryśnych bogów w dziełach m.in. Hölderlina, Nietzschego, Lautréamonta, Baudelaire’a i Mallarmégo, o pochodzącym od nimf "płynnym żywiole myślenia", o literaturze dążącej do absolutu i stającej się swoistym rodzajem poznania.
Roberto Calasso (ur. w 1941 roku we Florencji), wybitny włoski pisarz, eseista, tłumacz i wydawca, dyr...
Na tom "Literatura i bogowie" składa się osiem wykładów wygłoszonych przez pisarza na Uniwersytecie w Oksfordzie. To niezwykłe opowieści o śladach pozostawionych przez kapryśnych bogów w dziełach m.in. Hölderlina, Nietzschego, Lautréamonta, Baudelaire’a i Mallarmégo, o pochodzącym od nimf "płynnym żywiole myślenia", o literaturze dążącej do absolutu i stającej się swoistym rodzajem poznania.
Roberto Calasso (ur. w 1941 roku we Florencji), wybitny włoski pisarz, eseista, tłumacz i wydawca, dyr...
Czytaj więcej
12
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
13
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,50
Czytaj więcej
14
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Książka powstała jako owoc wykładów i seminariów o tematyce przekładowej, prowadzonych przez Autora pod koniec lat 90. w Toronto, Oksfordzie oraz na Uniwersytecie Bolońskim, i w dużej mierze zachowuje styl swobodnej konwersacji. Umberto Eco, podejmując w poszczególnych rozdziałach zagadnienia teoretyczne, zawsze wychodzi od konkretnych doświadczeń, które były jego udziałem jako redaktora cudzych przekładów, jako tłumacza i jako pisarza współpracującego z tłumaczami jego książek.
Autor na wstę...
Książka powstała jako owoc wykładów i seminariów o tematyce przekładowej, prowadzonych przez Autora pod koniec lat 90. w Toronto, Oksfordzie oraz na Uniwersytecie Bolońskim, i w dużej mierze zachowuje styl swobodnej konwersacji. Umberto Eco, podejmując w poszczególnych rozdziałach zagadnienia teoretyczne, zawsze wychodzi od konkretnych doświadczeń, które były jego udziałem jako redaktora cudzych przekładów, jako tłumacza i jako pisarza współpracującego z tłumaczami jego książek.
Autor na wstę...
Czytaj więcej
15
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,50
"Pojęcia polityczne. Wspólnota, immunizacja, biopolityka" to zbiór esejów prezentujących dziesięcioletni namysł Roberta Esposita nad najważniejszymi terminami z zakresu filozofii politycznej. Zamiast słownikowych definicji, autor proponuje genealogiczne przedsięwzięcie, ukazujące splot sensów kryjących się za pozornie oczywistymi znaczeniami przypisywanymi dziś prawu, wolności czy naturze ludzkiej. Trzy zawarte w podtytule książki pojęcia: wspólnota, immunizacja i biopolityka determinują zdaniem...
"Pojęcia polityczne. Wspólnota, immunizacja, biopolityka" to zbiór esejów prezentujących dziesięcioletni namysł Roberta Esposita nad najważniejszymi terminami z zakresu filozofii politycznej. Zamiast słownikowych definicji, autor proponuje genealogiczne przedsięwzięcie, ukazujące splot sensów kryjących się za pozornie oczywistymi znaczeniami przypisywanymi dziś prawu, wolności czy naturze ludzkiej. Trzy zawarte w podtytule książki pojęcia: wspólnota, immunizacja i biopolityka determinują zdaniem...
Czytaj więcej
16
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Podręcznik Alfreda Stussiego podejmuje podstawowe i uniwersalne zagadnienia filologii-edytorstwa. Pole zainteresowań filologa wyznacza cel praktyczny: ustalenie (lub rekonstrukcja) oryginalnej (lub uznanej za prawidłową) formy tekstu, odtworzenie właściwego kształtu wyrazów i zdań, usytuowanie tekstu w ramach pewnej tradycji, wyjaśnienie niezrozumiałych aspektów oraz zaproponowanie elementarnej interpretacji. Efektem i ukoronowaniem pracy filologa jest edycja krytyczna wybranego tekstu, przygoto...
Podręcznik Alfreda Stussiego podejmuje podstawowe i uniwersalne zagadnienia filologii-edytorstwa. Pole zainteresowań filologa wyznacza cel praktyczny: ustalenie (lub rekonstrukcja) oryginalnej (lub uznanej za prawidłową) formy tekstu, odtworzenie właściwego kształtu wyrazów i zdań, usytuowanie tekstu w ramach pewnej tradycji, wyjaśnienie niezrozumiałych aspektów oraz zaproponowanie elementarnej interpretacji. Efektem i ukoronowaniem pracy filologa jest edycja krytyczna wybranego tekstu, przygoto...
Czytaj więcej
17
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
18
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
19
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
20
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena: 0,00
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena: 0,00
Tom obejmuje teksty z pierwszej dekady XXI wieku skupione wokół kwestii znaku i znaczenia. Nie jest to jednak tylko zbiór rozpraw z dziedziny semiotyki czy semiologii. Umberto Eco (ur. 1932), włoski intelektualista, badacz i pisarz, autor przesławnego "Imienia róży", roztacza tu przed czytelnikiem frapującą panoramę kultury od starożytności, przez średniowiecze, po czasy Kanta, Manzoniego i Vattima. Osią książki jest tytułowe drzewo, sposób porządkowania danych przeciwstawiony innemu sposobowi p...
Tom obejmuje teksty z pierwszej dekady XXI wieku skupione wokół kwestii znaku i znaczenia. Nie jest to jednak tylko zbiór rozpraw z dziedziny semiotyki czy semiologii. Umberto Eco (ur. 1932), włoski intelektualista, badacz i pisarz, autor przesławnego "Imienia róży", roztacza tu przed czytelnikiem frapującą panoramę kultury od starożytności, przez średniowiecze, po czasy Kanta, Manzoniego i Vattima. Osią książki jest tytułowe drzewo, sposób porządkowania danych przeciwstawiony innemu sposobowi p...
Czytaj więcej
21
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
22
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
23
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
24
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
25
Liczba ocen:
|
Średnia ocena: 0,00
Liczba ocen:
|
Średnia ocena: 0,00
Czytaj więcej
26
Liczba ocen:
|
Średnia ocena: 0,00
Liczba ocen:
|
Średnia ocena: 0,00
"Określa się mnie różnie, w zależności od kraju. W Austrii jestem zatwardziałym postępowcem, który nazbyt krytycznie wypowiadał się o Habsburgach. Swoją drogą jest w tym trochę prawdy. Muszę powiedzieć, że miałem wielkie szczęście nauczyć się sprzeciwu wobec świata habsburskiego, który jest przecież intrygujący. Całkowicie obca jest mi postawa filohabsburgów wciąż wspominających dobrego cesarza Franciszka Józefa. O wiele bliższa - habsburskich irredentystów, którzy po obaleniu habsburskiego porz...
"Określa się mnie różnie, w zależności od kraju. W Austrii jestem zatwardziałym postępowcem, który nazbyt krytycznie wypowiadał się o Habsburgach. Swoją drogą jest w tym trochę prawdy. Muszę powiedzieć, że miałem wielkie szczęście nauczyć się sprzeciwu wobec świata habsburskiego, który jest przecież intrygujący. Całkowicie obca jest mi postawa filohabsburgów wciąż wspominających dobrego cesarza Franciszka Józefa. O wiele bliższa - habsburskich irredentystów, którzy po obaleniu habsburskiego porz...
Czytaj więcej
27
Liczba ocen:
|
Średnia ocena: 0,00
Liczba ocen:
|
Średnia ocena: 0,00
Czytaj więcej
28
Liczba ocen:
|
Średnia ocena: 0,00
Liczba ocen:
|
Średnia ocena: 0,00
"W wielu miejscach naddunajskiej przestrzeni - szczególnie w Austrii, ale także we Włoszech, we Francji i w tak zwanych krajach Europy Wschodniej - mitteleuropejska retoryka stała się obsesyjnym poszukiwaniem własnej tożsamości, w którą potajemnie się wątpi i dlatego ostentacyjnie podkreśla, narcystycznym, tautologicznym rezonerstwem, mechaniczną idealizacją, która często staje się metaforą realnego protestu przeciwko teraźniejszości,, lecz częściej jest przepustką do polityczno-kulturowego zach...
"W wielu miejscach naddunajskiej przestrzeni - szczególnie w Austrii, ale także we Włoszech, we Francji i w tak zwanych krajach Europy Wschodniej - mitteleuropejska retoryka stała się obsesyjnym poszukiwaniem własnej tożsamości, w którą potajemnie się wątpi i dlatego ostentacyjnie podkreśla, narcystycznym, tautologicznym rezonerstwem, mechaniczną idealizacją, która często staje się metaforą realnego protestu przeciwko teraźniejszości,, lecz częściej jest przepustką do polityczno-kulturowego zach...
Czytaj więcej