Pokaż:
najczęściej oceniane książki
1
Liczba ocen: 165
|
Średnia ocena: 5,12
Liczba ocen: 165
|
Średnia ocena: 5,12
Fascynujący zbiór anegdot, gier, ciekawostek i zadań matematycznych.
Lilavati była córką sławnego indyjskiego matematyka z XII wieku - Bhaskary Aćarji. Jest to też tytuł jego dzieła matematycznego, dedykowanego córce, która później sama została matematyczką i filozofką. Lilavati to znaczy urocza, czarująca. I taka jest właśnie matematyka!
Książka inżyniera i popularyzatora nauki Szczepana Jeleńskiego o tym samym tytule, mimo że została wydana po raz pierwszy w 1926 roku, cieszy się niesł...
Fascynujący zbiór anegdot, gier, ciekawostek i zadań matematycznych.
Lilavati była córką sławnego indyjskiego matematyka z XII wieku - Bhaskary Aćarji. Jest to też tytuł jego dzieła matematycznego, dedykowanego córce, która później sama została matematyczką i filozofką. Lilavati to znaczy urocza, czarująca. I taka jest właśnie matematyka!
Książka inżyniera i popularyzatora nauki Szczepana Jeleńskiego o tym samym tytule, mimo że została wydana po raz pierwszy w 1926 roku, cieszy się niesł...
Czytaj więcej
2
Liczba ocen: 164
|
Średnia ocena: 4,30
Liczba ocen: 164
|
Średnia ocena: 4,30
"Statystycznie rzecz biorąc" to książka o statystyce (tak, o statystyce!), której lektura przyprawia o ból przepony (ze śmiechu. Nie trzeba od razu biec do lekarza). No i nawet można zrozumieć o co w niej (statystyce) chodzi. Wszystko dzięki Janinie Bąk, pandze biznesu, komendancie komedii, charyzmatycznej liderce ortodoksyjnej grupy #DrużynaJanina.
Ile trzeba zjeść czekolady, by dostać Nobla? Dlaczego koń i szop pracz nigdy nie dostali doktoratu? Czy język angielski powoduje zawały serca, a...
"Statystycznie rzecz biorąc" to książka o statystyce (tak, o statystyce!), której lektura przyprawia o ból przepony (ze śmiechu. Nie trzeba od razu biec do lekarza). No i nawet można zrozumieć o co w niej (statystyce) chodzi. Wszystko dzięki Janinie Bąk, pandze biznesu, komendancie komedii, charyzmatycznej liderce ortodoksyjnej grupy #DrużynaJanina.
Ile trzeba zjeść czekolady, by dostać Nobla? Dlaczego koń i szop pracz nigdy nie dostali doktoratu? Czy język angielski powoduje zawały serca, a...
Czytaj więcej
3
Liczba ocen: 76
|
Średnia ocena: 5,04
Liczba ocen: 76
|
Średnia ocena: 5,04
Czytaj więcej
4
Liczba ocen: 69
|
Średnia ocena: 5,04
Liczba ocen: 69
|
Średnia ocena: 5,04
Nagroda im. Hugona Steinhausa (nagroda dla wyróżniającej się książki populanonaukowej polskiego autora, wydanej w Polsce w latach 1995-1998) przyznana przez Polską Fundację Upowszechniania Nauki oraz Towarzystwo Popierania i Krzewienia Nauk.
Dzięki tej książce czytelnik pozna najpiękniejszy wzór matematyki i specyfikę czwartego wymiaru, będzie się zastanawiał, czy kostka jest linią, spróbuje wpisać krowę w kwadrat i dowie się, że porządne są wyjątkami. Dodatkową atrakcją książki są anegdoty o...
Nagroda im. Hugona Steinhausa (nagroda dla wyróżniającej się książki populanonaukowej polskiego autora, wydanej w Polsce w latach 1995-1998) przyznana przez Polską Fundację Upowszechniania Nauki oraz Towarzystwo Popierania i Krzewienia Nauk.
Dzięki tej książce czytelnik pozna najpiękniejszy wzór matematyki i specyfikę czwartego wymiaru, będzie się zastanawiał, czy kostka jest linią, spróbuje wpisać krowę w kwadrat i dowie się, że porządne są wyjątkami. Dodatkową atrakcją książki są anegdoty o...
Czytaj więcej
5
Liczba ocen: 56
|
Średnia ocena: 5,05
Liczba ocen: 56
|
Średnia ocena: 5,05
To niestandardowa i wyjątkowa książka popularyzująca matematykę. Autorzy bardzo przystępnie, jednak bez nadmiernych uproszczeń, mówią o tej trudnej dziedzinie nauki, która w większości fachowych podręczników jest ukryta za abstrakcyjnymi symbolami. Wiele miejsca poświęcają matematyce współczesnej, w tym jej osiągnięciom ostatnich lat. Tekst urozmaicają liczne dygresje historyczne, anegdoty, dowcipy oraz oryginalne ilustracje. To drugie wydanie opublikowanej wiele lat temu książki zostało istotni...
To niestandardowa i wyjątkowa książka popularyzująca matematykę. Autorzy bardzo przystępnie, jednak bez nadmiernych uproszczeń, mówią o tej trudnej dziedzinie nauki, która w większości fachowych podręczników jest ukryta za abstrakcyjnymi symbolami. Wiele miejsca poświęcają matematyce współczesnej, w tym jej osiągnięciom ostatnich lat. Tekst urozmaicają liczne dygresje historyczne, anegdoty, dowcipy oraz oryginalne ilustracje. To drugie wydanie opublikowanej wiele lat temu książki zostało istotni...
Czytaj więcej
6
Liczba ocen: 19
|
Średnia ocena: 5,42
Liczba ocen: 19
|
Średnia ocena: 5,42
Czytaj więcej
7
Liczba ocen: 14
|
Średnia ocena: 4,75
Liczba ocen: 14
|
Średnia ocena: 4,75
Książka stanowi krótki i interesujący wykład filozofii matematyki w ujęciu historycznym. Autor przedstawia rózwój refleksji filozoficznej nad matematyką od pitagorejczyków aż po współczesność. Pokazuje związki badań i wyników z zakresu logiki matematycznej i podstaw matematyki z rozstrzygnięciami różnych kwestii mnogości oraz geometrii, podaje biogramy matematyków i filozofów, którzy wywarli największy wpływ na rozwój filozofii matematyki.
[PWN, 2001]
Książka stanowi krótki i interesujący wykład filozofii matematyki w ujęciu historycznym. Autor przedstawia rózwój refleksji filozoficznej nad matematyką od pitagorejczyków aż po współczesność. Pokazuje związki badań i wyników z zakresu logiki matematycznej i podstaw matematyki z rozstrzygnięciami różnych kwestii mnogości oraz geometrii, podaje biogramy matematyków i filozofów, którzy wywarli największy wpływ na rozwój filozofii matematyki.
[PWN, 2001]
Czytaj więcej
8
Liczba ocen: 11
|
Średnia ocena: 4,27
Liczba ocen: 11
|
Średnia ocena: 4,27
"Jak liczono dawniej, a jak liczymy dziś" jest drugim poszerzonym oraz uzupełnionym przez załączenie nowego rozdziału o maszynach elektronicznych (napisanego przez docenta dra hab. Edwarda Kąckiego) wydaniem książki profesora Włodzimierza Krysickiego, która ukazała się nakładem I. W. "Nasza Księgarnia" w 1958 roku. Została ona również wydana w języku niemieckim w NRD, co jest dodatkowym dowodem, iż książka odznacza się nieprzeciętnymi walorami. I to zarówno pod względem merytorycznym, jak i meto...
"Jak liczono dawniej, a jak liczymy dziś" jest drugim poszerzonym oraz uzupełnionym przez załączenie nowego rozdziału o maszynach elektronicznych (napisanego przez docenta dra hab. Edwarda Kąckiego) wydaniem książki profesora Włodzimierza Krysickiego, która ukazała się nakładem I. W. "Nasza Księgarnia" w 1958 roku. Została ona również wydana w języku niemieckim w NRD, co jest dodatkowym dowodem, iż książka odznacza się nieprzeciętnymi walorami. I to zarówno pod względem merytorycznym, jak i meto...
Czytaj więcej
9
Liczba ocen: 9
|
Średnia ocena: 4,61
Liczba ocen: 9
|
Średnia ocena: 4,61
Czytaj więcej
10
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 4,58
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 4,58
Czytaj więcej
11
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 4,25
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 4,25
To nie jest kolejny podręcznik do statystyki. Ani zestaw dowodów na to, że statystyki kłamią.
To praktyczny kurs zadawania demaskujących pytań tym, którzy statystykami manipulują. Naucz się krytycznie i mądrze patrzeć na dane. Minimum teorii, maksimum humorystycznych przykładów. Kompaktowe narzędzie do błyskawicznego zastosowania. Rozwiń się! Teraz!
"(...) Nazywam się Janina Bąk. Jestem wykładowcą. Statystyki właśnie. Poza tym robię w życiu kilka innych rzeczy, ale – do rzeczy. Gdybym do...
To nie jest kolejny podręcznik do statystyki. Ani zestaw dowodów na to, że statystyki kłamią.
To praktyczny kurs zadawania demaskujących pytań tym, którzy statystykami manipulują. Naucz się krytycznie i mądrze patrzeć na dane. Minimum teorii, maksimum humorystycznych przykładów. Kompaktowe narzędzie do błyskawicznego zastosowania. Rozwiń się! Teraz!
"(...) Nazywam się Janina Bąk. Jestem wykładowcą. Statystyki właśnie. Poza tym robię w życiu kilka innych rzeczy, ale – do rzeczy. Gdybym do...
Czytaj więcej
12
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 5,40
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 5,40
Czytaj więcej
13
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 5,13
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 5,13
Co wspólnego ma kalafior z matematyką? Czy Pitagoras spotkał się z Talesem? Dlaczego matematycy nie dostają Nagrody Nobla? Czy można wyprowadzić wzór na piękno? Po co komu w ogóle matematyka?
Na te i inne zaskakujące pytania starali się odpowiedzieć znakomici matematycy - Krzysztof Ciesielski i Zdzisław Pogoda, prowadząc ze sobą frapujące rozmowy, w których nie brakowało poczucia humoru i dystansu do królowej nauk. I tak powstała ta książka. Dla kogo? Dla zdeklarowanych humanistów, dla miłośn...
Co wspólnego ma kalafior z matematyką? Czy Pitagoras spotkał się z Talesem? Dlaczego matematycy nie dostają Nagrody Nobla? Czy można wyprowadzić wzór na piękno? Po co komu w ogóle matematyka?
Na te i inne zaskakujące pytania starali się odpowiedzieć znakomici matematycy - Krzysztof Ciesielski i Zdzisław Pogoda, prowadząc ze sobą frapujące rozmowy, w których nie brakowało poczucia humoru i dystansu do królowej nauk. I tak powstała ta książka. Dla kogo? Dla zdeklarowanych humanistów, dla miłośn...
Czytaj więcej
14
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
15
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,83
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,83
Zbiór esejów popularyzujących matematykę współczesną w sposób prosty i przystępny dla niespecjalistów. Autor, jak pisze we wstępie, nie zamierzał "kogokolwiek czegokolwiek uczyć [a jedynie] pokazać pewną liczbę wybranych, w miarę aktualnych problemów matematycznych i wyników badań nad nimi". Głównymi adresatami tej książki są dwie grupy osób. Pierwsza to młodzi adepci matematyki, którzy na wybraną przez siebie dziedzinę studiów pragną spojrzeć z dalszej perspektywy. Druga zaś to osoby, które swó...
Zbiór esejów popularyzujących matematykę współczesną w sposób prosty i przystępny dla niespecjalistów. Autor, jak pisze we wstępie, nie zamierzał "kogokolwiek czegokolwiek uczyć [a jedynie] pokazać pewną liczbę wybranych, w miarę aktualnych problemów matematycznych i wyników badań nad nimi". Głównymi adresatami tej książki są dwie grupy osób. Pierwsza to młodzi adepci matematyki, którzy na wybraną przez siebie dziedzinę studiów pragną spojrzeć z dalszej perspektywy. Druga zaś to osoby, które swó...
Czytaj więcej
16
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,67
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,67
"Okruchy matematyki" to zbiór artykułów zgrupowanych w trzech częściach o stopniowo wzrastającym poziomie trudności. Zaprezentowano tu pewne zagadnienia matematyczne pochodzące z różnych okresów rozwoju ludzkości: od starożytności po wiek dwudziesty, które z biegiem lat stały się dziedzictwem kultury matematycznej, a niezwykle rzadko spotkać je można w podręcznikach szkolnych czy akademickich. Wszystkie te dość intrygujące problemy postawione zostały w sposób prosty i zrozumiały, przy czym rozwi...
"Okruchy matematyki" to zbiór artykułów zgrupowanych w trzech częściach o stopniowo wzrastającym poziomie trudności. Zaprezentowano tu pewne zagadnienia matematyczne pochodzące z różnych okresów rozwoju ludzkości: od starożytności po wiek dwudziesty, które z biegiem lat stały się dziedzictwem kultury matematycznej, a niezwykle rzadko spotkać je można w podręcznikach szkolnych czy akademickich. Wszystkie te dość intrygujące problemy postawione zostały w sposób prosty i zrozumiały, przy czym rozwi...
Czytaj więcej
17
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,17
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,17
„Autor proponuje nowe podejście do logiki praktycznej. Pozostając bardzo krytycznym w stosunku do dominującego nurtu badań logicznych, powraca do tradycyjnych zagadnień logiki, w tym do podstawowego pytania o poprawność przeprowadzanych rozumowań. Logika praktyczna w ujęciu Andrzeja Kisielewicza (…) wskazuje, jak w codziennych i niewydumanych sytuacjach porządnie myśleć. Istotą logiki praktycznej i kluczem do porządnego myślenia jest wedle Autora wszechstronna analiza rozsądnych możliwości”.
...
„Autor proponuje nowe podejście do logiki praktycznej. Pozostając bardzo krytycznym w stosunku do dominującego nurtu badań logicznych, powraca do tradycyjnych zagadnień logiki, w tym do podstawowego pytania o poprawność przeprowadzanych rozumowań. Logika praktyczna w ujęciu Andrzeja Kisielewicza (…) wskazuje, jak w codziennych i niewydumanych sytuacjach porządnie myśleć. Istotą logiki praktycznej i kluczem do porządnego myślenia jest wedle Autora wszechstronna analiza rozsądnych możliwości”.
...
Czytaj więcej
18
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,17
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,17
Czytaj więcej
19
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
20
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,67
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,67
Czytaj więcej
21
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
22
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,33
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,33
Głównym obiektem zainteresowania są w książce tematy przeżyć pojawiających się podczas obcowania z treściami matematycznymi. Autor stara się uchwycić, czym są podziw i zdumienie w matematyce i fizyce, czego one dotyczą i co pozwalają poznać. Książka daje szansę przeżycia wagi tych dyscyplin i zauroczenia treściami tych nauk. Przykłady, z których skonstruowana jest warstwa ściśle matematycznej i fizycznej treści książki, mają odsłaniać to, co typowe w poznaniu matematyczno-fizycznym. Mają też rob...
Głównym obiektem zainteresowania są w książce tematy przeżyć pojawiających się podczas obcowania z treściami matematycznymi. Autor stara się uchwycić, czym są podziw i zdumienie w matematyce i fizyce, czego one dotyczą i co pozwalają poznać. Książka daje szansę przeżycia wagi tych dyscyplin i zauroczenia treściami tych nauk. Przykłady, z których skonstruowana jest warstwa ściśle matematycznej i fizycznej treści książki, mają odsłaniać to, co typowe w poznaniu matematyczno-fizycznym. Mają też rob...
Czytaj więcej
23
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 3,67
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 3,67
Czytaj więcej
24
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 3,17
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 3,17
Czy obiekty matematyczne się tworzy, czy odkrywa? Czy istnieją one w Platońskim polu racjonalności, budując matrycę tego, co może się urzeczywistnić?
W komputerze zmarłego przedwcześnie Arcybiskupa Józefa Życińskiego znaleziono niemal ukończony tekst książki, będący zapisem wykładów, które w roku akademickim 2006/2007 prowadził na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Prezentujemy Państwu jej ostateczną wersję, zredagowaną i opatrzoną wstępem Michała Hellera.
„Gdy po raz pierwszy przejrzał...
Czy obiekty matematyczne się tworzy, czy odkrywa? Czy istnieją one w Platońskim polu racjonalności, budując matrycę tego, co może się urzeczywistnić?
W komputerze zmarłego przedwcześnie Arcybiskupa Józefa Życińskiego znaleziono niemal ukończony tekst książki, będący zapisem wykładów, które w roku akademickim 2006/2007 prowadził na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Prezentujemy Państwu jej ostateczną wersję, zredagowaną i opatrzoną wstępem Michała Hellera.
„Gdy po raz pierwszy przejrzał...
Czytaj więcej
25
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,00
Bombonierka, czyli kolekcja atrakcyjnie zapakowanych czekoladek, świetnie oddaje istotę zawartości książki z matematycznymi zagadkami. Wprawdzie są tu działy wskazujące, że będą w nich poruszane zagadnienia związane z liczbami, figurami czy wybitnymi matematykami albo, że będą to zadania logiczne, ale... Pojawiają się pytania o powody utajniania niektórych liczb, co w pierwszym odruchu wydaje się wręcz absurdalne, a przy okazji omawiania liczb niewymiernych autorzy zajmują się architekturą.
O...
Bombonierka, czyli kolekcja atrakcyjnie zapakowanych czekoladek, świetnie oddaje istotę zawartości książki z matematycznymi zagadkami. Wprawdzie są tu działy wskazujące, że będą w nich poruszane zagadnienia związane z liczbami, figurami czy wybitnymi matematykami albo, że będą to zadania logiczne, ale... Pojawiają się pytania o powody utajniania niektórych liczb, co w pierwszym odruchu wydaje się wręcz absurdalne, a przy okazji omawiania liczb niewymiernych autorzy zajmują się architekturą.
O...
Czytaj więcej
26
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
27
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,00
Książka ta jest o matematyce, a właściwie bardziej o tym, co autorowi kojarzy się z matematyką. Są zatem w książce zarówno szkolne zadania, jak i ciekawostki liczbowe, wycieczki w matematykę "uniwersytecką", rozważania z pogranicza filozofii, socjologii i... teorii literatury oraz żarty. Napisana jest w sposób daleko odbiegający od suchego wykładu Królowej Nauk, jaką wciąż jest matematyka.
Każdy znajdzie w niej coś dla siebie... i z pewnością każdy znajdzie coś, co go nie zainteresuje albo bę...
Książka ta jest o matematyce, a właściwie bardziej o tym, co autorowi kojarzy się z matematyką. Są zatem w książce zarówno szkolne zadania, jak i ciekawostki liczbowe, wycieczki w matematykę "uniwersytecką", rozważania z pogranicza filozofii, socjologii i... teorii literatury oraz żarty. Napisana jest w sposób daleko odbiegający od suchego wykładu Królowej Nauk, jaką wciąż jest matematyka.
Każdy znajdzie w niej coś dla siebie... i z pewnością każdy znajdzie coś, co go nie zainteresuje albo bę...
Czytaj więcej
28
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,75
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,75
Kolejne wznowienie podręcznika znanego wielu pokoleniom studentów matematyki. Zawiera elementy logiki matematycznej, teorii mnogości i algebry abstrakcyjnej w zakresie zapewniającym czytelnikowi odpowiednie przygotowanie do studiowania matematyki.
Publikacja jest przeznaczona przede wszystkim dla studentów pierwszego roku matematyki na uniwersytetach, których, zgodnie z programem studiów, obowiązuje wykład "Wstęp do matematyki". Będzie przydatna także studentom wydziałów przyrodniczych i tec...
Kolejne wznowienie podręcznika znanego wielu pokoleniom studentów matematyki. Zawiera elementy logiki matematycznej, teorii mnogości i algebry abstrakcyjnej w zakresie zapewniającym czytelnikowi odpowiednie przygotowanie do studiowania matematyki.
Publikacja jest przeznaczona przede wszystkim dla studentów pierwszego roku matematyki na uniwersytetach, których, zgodnie z programem studiów, obowiązuje wykład "Wstęp do matematyki". Będzie przydatna także studentom wydziałów przyrodniczych i tec...
Czytaj więcej
29
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 2,50
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 2,50
Czytaj więcej
30
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Nowe zaktualizowane wydanie, w którym udoskonalono ilustracje i dodano aneks.
Zaprezentowany sposób układania kostki Rubika jest oparty na najprostszej i jednocześnie najdłuższej metodzie - LBL (Layer by Layer), czyli układaniu warstwowym. Dzięki temu przyjemność układania trwa trochę dłużej.
Spis treści:
Wstęp
Terminologia
Kostka 2x2x2
1. Pierwsza warstwa
2. Druga warstwa - przestawianie narożników
3. Druga warstwa - obracanie narożników
Kostka 3x3x3
1. Pierwsza warstwa
2. Dr...
Nowe zaktualizowane wydanie, w którym udoskonalono ilustracje i dodano aneks.
Zaprezentowany sposób układania kostki Rubika jest oparty na najprostszej i jednocześnie najdłuższej metodzie - LBL (Layer by Layer), czyli układaniu warstwowym. Dzięki temu przyjemność układania trwa trochę dłużej.
Spis treści:
Wstęp
Terminologia
Kostka 2x2x2
1. Pierwsza warstwa
2. Druga warstwa - przestawianie narożników
3. Druga warstwa - obracanie narożników
Kostka 3x3x3
1. Pierwsza warstwa
2. Dr...
Czytaj więcej
31
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Czytaj więcej
32
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Czytaj więcej
33
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Czytaj więcej
34
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,50
Czytaj więcej
35
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,50
Książki dla dzieci należy pisać jasno, zrozumiale i przystępnie. Czy to znaczy, że dla dorosłych można pisać mętnie, niezrozumiale i trudno?
Oczywiście nie.
A że dla dzieci i dorosłych można – nawet o matematyce pisać ciekawie, świadectwem jest ta książka. Jest w niej mowa o liniach prostych, trójkątach, kołach, bryłach i przestrzeniach – a także o filozofii i komputerach. Niektóre fragmenty można wykorzystać jako szkolny podręcznik geometrii, przeważają jednak opowiadania na tematy związane...
Książki dla dzieci należy pisać jasno, zrozumiale i przystępnie. Czy to znaczy, że dla dorosłych można pisać mętnie, niezrozumiale i trudno?
Oczywiście nie.
A że dla dzieci i dorosłych można – nawet o matematyce pisać ciekawie, świadectwem jest ta książka. Jest w niej mowa o liniach prostych, trójkątach, kołach, bryłach i przestrzeniach – a także o filozofii i komputerach. Niektóre fragmenty można wykorzystać jako szkolny podręcznik geometrii, przeważają jednak opowiadania na tematy związane...
Czytaj więcej
36
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,50
Czytaj więcej
37
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,50
Czytaj więcej
38
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,50
Czytaj więcej
39
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Tomasz Elbanowski, autor publikacji pedagogicznych, inicjator akcji społecznych na rzecz dobrej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, tata dziewiątki dzieci.
Dlaczego powstała ta książeczka? Ponieważ moje dzieci zupełnie nie chciały uczyć się tabliczki mnożenia. Dlatego działania zmieniłem dla nich w rymowane historie, które można opowiadać, oglądać, bawić się nimi i przy okazji zapamiętać.
Początkowo sami rysowaliśmy obrazki do wierszyków i wieszaliśmy je na lodówce. Niektóre nawet śp...
Tomasz Elbanowski, autor publikacji pedagogicznych, inicjator akcji społecznych na rzecz dobrej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, tata dziewiątki dzieci.
Dlaczego powstała ta książeczka? Ponieważ moje dzieci zupełnie nie chciały uczyć się tabliczki mnożenia. Dlatego działania zmieniłem dla nich w rymowane historie, które można opowiadać, oglądać, bawić się nimi i przy okazji zapamiętać.
Początkowo sami rysowaliśmy obrazki do wierszyków i wieszaliśmy je na lodówce. Niektóre nawet śp...
Czytaj więcej
40
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
41
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
42
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Książka jest zbiorem matematycznych ciekawostek. Są także w niej anegdoty i opowieści o matematykach.
Dobór tematów i sposób opracowania nacechowany przyjazną dydaktyką powodują, że książka zainteresuje Czytelników o różnym stopniu przygotowania matematycznego: począwszy od uczniów, przez studentów, aż po osoby profesjonalnie zajmujące się edukacją matematyczną.
"(...)Jednym z najbardziej uroczych i pełnych poczucia humoru polskich matematyków był profesor Roman Sikorski. Miał niesamowit...
Książka jest zbiorem matematycznych ciekawostek. Są także w niej anegdoty i opowieści o matematykach.
Dobór tematów i sposób opracowania nacechowany przyjazną dydaktyką powodują, że książka zainteresuje Czytelników o różnym stopniu przygotowania matematycznego: począwszy od uczniów, przez studentów, aż po osoby profesjonalnie zajmujące się edukacją matematyczną.
"(...)Jednym z najbardziej uroczych i pełnych poczucia humoru polskich matematyków był profesor Roman Sikorski. Miał niesamowit...
Czytaj więcej
43
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
44
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
45
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
46
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Szkolna matematyka nie ma najlepszej prasy. Po zmaganiach z dodawaniem patyczków i odkładaniem ich na bok dla większości dzieciaków zaczynają się schody. Schody o pewnej wysokości, kątach, bokach. Nic przyjemnego. I tak przynajmniej do matury. Nadchodzi zło, mrok i matematyka.
Wbrew pozorom matematyka, sama w sobie niezwykle logiczna, przez młodych ludzi jest odbierana zupełnie inaczej. Wiąże się to z różnicami w postrzeganiu świata, sztucznymi definicjami i niezrozumiałym nazewnictwem. Mamy ...
Szkolna matematyka nie ma najlepszej prasy. Po zmaganiach z dodawaniem patyczków i odkładaniem ich na bok dla większości dzieciaków zaczynają się schody. Schody o pewnej wysokości, kątach, bokach. Nic przyjemnego. I tak przynajmniej do matury. Nadchodzi zło, mrok i matematyka.
Wbrew pozorom matematyka, sama w sobie niezwykle logiczna, przez młodych ludzi jest odbierana zupełnie inaczej. Wiąże się to z różnicami w postrzeganiu świata, sztucznymi definicjami i niezrozumiałym nazewnictwem. Mamy ...
Czytaj więcej
47
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Stylizowane, bogato ilustrowane wydanie książki w twardej oprawie, z opowiastkami o mitologii matematyki autorstwa znanego popularyzatora historii i wiedzy matematycznej, dr. hab. Marka Kordosa.
"Zastanawiać może, skąd biorą się ludzie, którzy chcą uprawiać matematykę, a nawet skłonni są poświęcić jej całe swoje życie. Przecież zajęcie to nie jest łatwe, odbywa się jakby w jakimś wymyślonym - ani realnym, ani wirtualnym - świecie, każe manipulować dziwacznymi obiektami, niejednokrotnie nara...
Stylizowane, bogato ilustrowane wydanie książki w twardej oprawie, z opowiastkami o mitologii matematyki autorstwa znanego popularyzatora historii i wiedzy matematycznej, dr. hab. Marka Kordosa.
"Zastanawiać może, skąd biorą się ludzie, którzy chcą uprawiać matematykę, a nawet skłonni są poświęcić jej całe swoje życie. Przecież zajęcie to nie jest łatwe, odbywa się jakby w jakimś wymyślonym - ani realnym, ani wirtualnym - świecie, każe manipulować dziwacznymi obiektami, niejednokrotnie nara...
Czytaj więcej
48
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
49
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
51
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
52
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
53
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
54
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
55
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
56
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,50
Czytaj więcej
57
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,50
Jest to opowieść o ostatnim pięćdziesięcioleciu matematyki polskiej, oparta na wspomnieniach naocznego świadka, a także uczestnika tej wielkiej przygody, jaką było powstanie Polskiej Szkoły Matematycznej. Autor pragnie przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, co spowodowało pół wieku temu tak gwałtowny i bogaty w sukcesy rozwój matematyki polskiej oraz jaki jest jej stan i poziom w chwili obecnej.
[Państwowe Wydawnictwo "Wiedza Powszechna", 1973]
Jest to opowieść o ostatnim pięćdziesięcioleciu matematyki polskiej, oparta na wspomnieniach naocznego świadka, a także uczestnika tej wielkiej przygody, jaką było powstanie Polskiej Szkoły Matematycznej. Autor pragnie przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, co spowodowało pół wieku temu tak gwałtowny i bogaty w sukcesy rozwój matematyki polskiej oraz jaki jest jej stan i poziom w chwili obecnej.
[Państwowe Wydawnictwo "Wiedza Powszechna", 1973]
Czytaj więcej
58
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,50
Czytaj więcej
59
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,00
Oddajemy w ręce Czytelników podręcznik przedstawiający główne obszary zastosowań metod statystycznych, czyli:
- analizę strukturalną,
- analizę współzależności,
- analizę dynamiki zjawisk masowych.
W książce statystyka opisowa i statystyka matematyczna zostały zaprezentowane z wykorzystaniem znanej od lat siedemdziesiątych XX wieku metody uczenia się - mind mapping - w której kluczową rolę pełnią mapy myśli. Mapy te porządkują informacje i prezentują je w przejrzystej formie. Metoda ta daj...
Oddajemy w ręce Czytelników podręcznik przedstawiający główne obszary zastosowań metod statystycznych, czyli:
- analizę strukturalną,
- analizę współzależności,
- analizę dynamiki zjawisk masowych.
W książce statystyka opisowa i statystyka matematyczna zostały zaprezentowane z wykorzystaniem znanej od lat siedemdziesiątych XX wieku metody uczenia się - mind mapping - w której kluczową rolę pełnią mapy myśli. Mapy te porządkują informacje i prezentują je w przejrzystej formie. Metoda ta daj...
Czytaj więcej
60
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,00
Czytaj więcej
61
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,00
Czytaj więcej
62
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 2,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 2,00
Czytaj więcej
63
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Publikacja umożliwia opanowanie tabliczki mnożenia dzięki metodzie paluszkowej. Książka skierowana jest do osób mających trudności w uczeniu się matematyki, a szczególnie w zapamiętaniu tabliczki mnożenia, do uczniów ze zdiagnozowaną dyskalkulią lub będących w grupie ryzyka dyskalkulii oraz do wszystkich tych, którzy mają problemy z opanowaniem tabliczki mnożenia z różnych innych nieokreślonych przyczyn.
Czasami do nauki nie wystarcza tylko dobra pamięć. Trzeba zobaczyć, dotknąć, narysować, a...
Publikacja umożliwia opanowanie tabliczki mnożenia dzięki metodzie paluszkowej. Książka skierowana jest do osób mających trudności w uczeniu się matematyki, a szczególnie w zapamiętaniu tabliczki mnożenia, do uczniów ze zdiagnozowaną dyskalkulią lub będących w grupie ryzyka dyskalkulii oraz do wszystkich tych, którzy mają problemy z opanowaniem tabliczki mnożenia z różnych innych nieokreślonych przyczyn.
Czasami do nauki nie wystarcza tylko dobra pamięć. Trzeba zobaczyć, dotknąć, narysować, a...
Czytaj więcej
64
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Książka przeznaczona jest dla studentów i doktorantów zainteresowanych technikami odkrywania wiedzy z danych oraz modelowania komputerowego, a także dla praktyków – informatyków opracowujących programy do analizy dużych zbiorów danych.
[Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2015]
Książka przeznaczona jest dla studentów i doktorantów zainteresowanych technikami odkrywania wiedzy z danych oraz modelowania komputerowego, a także dla praktyków – informatyków opracowujących programy do analizy dużych zbiorów danych.
[Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2015]
Czytaj więcej
65
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
66
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
67
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
68
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
69
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
70
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
W roku 2007 po raz pierwszy w Polsce odbył się konkurs matematyczny „Kangurek” – młodszy brat międzynarodowego konkursu „Kangur matematyczny”. Uczestniczyli w nim uczniowie klas drugich szkół podstawowych.
Organizatorzy zapraszają do wspólnego zachwycania się pięknem matematyki – nauki, o której sławny polski uczony Jędrzej Śniadecki powiedział:
„Matematyka jest królową nauk, jej ulubieńcem jest prawda, a prostość i oczywistość jej strojem”.
[Towarzystwo Upowszechniania Wiedzy i Nauk Ma...
W roku 2007 po raz pierwszy w Polsce odbył się konkurs matematyczny „Kangurek” – młodszy brat międzynarodowego konkursu „Kangur matematyczny”. Uczestniczyli w nim uczniowie klas drugich szkół podstawowych.
Organizatorzy zapraszają do wspólnego zachwycania się pięknem matematyki – nauki, o której sławny polski uczony Jędrzej Śniadecki powiedział:
„Matematyka jest królową nauk, jej ulubieńcem jest prawda, a prostość i oczywistość jej strojem”.
[Towarzystwo Upowszechniania Wiedzy i Nauk Ma...
Czytaj więcej
71
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
72
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Książka zawiera ponad 150 zadań, zebranych w 50 zestawów, które służą do gry w „Bingo matematyczne”. Zasady tej gry są bardzo proste i może grać w nią każdy, potrzeba do niej jedynie kartki papieru i czegoś do pisania. Zadania są opracowane z myślą o uczniach klas IV–VI szkoły podstawowej.
Prezentowany zestaw gier jest doskonałą propozycją dla nauczycieli matematyki, którym nie wystarczają już przykłady z podręcznika, a ich uczniowie nie w pełni opanowali ćwiczone na danej lekcji umiejętności...
Książka zawiera ponad 150 zadań, zebranych w 50 zestawów, które służą do gry w „Bingo matematyczne”. Zasady tej gry są bardzo proste i może grać w nią każdy, potrzeba do niej jedynie kartki papieru i czegoś do pisania. Zadania są opracowane z myślą o uczniach klas IV–VI szkoły podstawowej.
Prezentowany zestaw gier jest doskonałą propozycją dla nauczycieli matematyki, którym nie wystarczają już przykłady z podręcznika, a ich uczniowie nie w pełni opanowali ćwiczone na danej lekcji umiejętności...
Czytaj więcej
73
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
74
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
75
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Matematyka to potęga do potęgi.
Czy wiesz, że matematyka to nie czarna magia, tylko dowcip, inteligencja i odrobina tajemniczości w czystej formie? Tak, tak. To nie żadna ściema czy inna niewiadoma.
Zamiast włączać telewizor albo odpalać kolejną gierkę w sieci, otwórz tę książkę. Dzięki odkryciom matematyki przekonasz się, jak można odpowiedzieć na niezwykle frapujące pytania z codziennego życia - także Twojego własnego.
- Ile liczb mieści się na końcu szpilki?
- Na czym polega geome...
Matematyka to potęga do potęgi.
Czy wiesz, że matematyka to nie czarna magia, tylko dowcip, inteligencja i odrobina tajemniczości w czystej formie? Tak, tak. To nie żadna ściema czy inna niewiadoma.
Zamiast włączać telewizor albo odpalać kolejną gierkę w sieci, otwórz tę książkę. Dzięki odkryciom matematyki przekonasz się, jak można odpowiedzieć na niezwykle frapujące pytania z codziennego życia - także Twojego własnego.
- Ile liczb mieści się na końcu szpilki?
- Na czym polega geome...
Czytaj więcej
76
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czy możliwa jest sztuczna inteligencja? Jedni powiadają "Już istnieje!". "Nigdy jej nie stworzymy!" – odpowiadają inni. Zastanawiając się nad bardziej wyważoną odpowiedzią, badacze zazwyczaj analizują to, czym jest inteligencja, pozostawiając na boku zagadnienie tego, w jaki sposób miałaby być ona zrealizowana. Tymczasem od prawie wieku istnieje i rozwija się teoria wyznaczająca możliwości i ograniczenia komputerów. O jej kontekście historycznym, podstawowych twierdzeniach i granicach jej zastos...
Czy możliwa jest sztuczna inteligencja? Jedni powiadają "Już istnieje!". "Nigdy jej nie stworzymy!" – odpowiadają inni. Zastanawiając się nad bardziej wyważoną odpowiedzią, badacze zazwyczaj analizują to, czym jest inteligencja, pozostawiając na boku zagadnienie tego, w jaki sposób miałaby być ona zrealizowana. Tymczasem od prawie wieku istnieje i rozwija się teoria wyznaczająca możliwości i ograniczenia komputerów. O jej kontekście historycznym, podstawowych twierdzeniach i granicach jej zastos...
Czytaj więcej
77
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
78
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
79
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
80
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
81
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
82
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
83
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
84
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
85
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
86
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Celem książki jest przedstawienie lwowskiej szkoły matematycznej lat 1920–1940, a dokładniej: okoliczności czasu i miejsca, jej mistrzów i adeptów, ważniejszych osiągnięć i cech charakterystycznych, a także próba oceny wpływu, jaki wywarła ona na matematykę w Polsce i na świecie. Dla lepszej realizacji tego celu książka jest podzielona na siedem części, z których pierwsze pięć opisuje szkołę, a dwie ostatnie stanowią ich uzupełnienie. Dokładniej, część pierwsza przedstawia tło, na którym szkoła ...
Celem książki jest przedstawienie lwowskiej szkoły matematycznej lat 1920–1940, a dokładniej: okoliczności czasu i miejsca, jej mistrzów i adeptów, ważniejszych osiągnięć i cech charakterystycznych, a także próba oceny wpływu, jaki wywarła ona na matematykę w Polsce i na świecie. Dla lepszej realizacji tego celu książka jest podzielona na siedem części, z których pierwsze pięć opisuje szkołę, a dwie ostatnie stanowią ich uzupełnienie. Dokładniej, część pierwsza przedstawia tło, na którym szkoła ...
Czytaj więcej
87
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
88
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
89
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
90
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
91
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
„Stare polskie zadania z matematyki” są wypisem z dawnych, już zapomnianych, a na pewno trudno osiągalnych dzieł. [...] Były to piękne książki, pisane polszczyzną minionych epok. Wiele z nich zawiera ciekawe zadania, interesujące nie tylko z matematycznego punktu widzenia, ale dające możliwość bliższego kontaktu z realiami tamtych epok. Poznajemy dzięki nim na przykład używany wówczas system miar i wag. Poznajemy również stare słownictwo matematyki. [...]
Zadania ułożone są chronologicznie, stu...
„Stare polskie zadania z matematyki” są wypisem z dawnych, już zapomnianych, a na pewno trudno osiągalnych dzieł. [...] Były to piękne książki, pisane polszczyzną minionych epok. Wiele z nich zawiera ciekawe zadania, interesujące nie tylko z matematycznego punktu widzenia, ale dające możliwość bliższego kontaktu z realiami tamtych epok. Poznajemy dzięki nim na przykład używany wówczas system miar i wag. Poznajemy również stare słownictwo matematyki. [...]
Zadania ułożone są chronologicznie, stu...
Czytaj więcej
92
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
93
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
94
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
95
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Zbiór oryginalnych, ciekawych esejów matematycznych z zakresu teorii liczb, algebry, analizy, geometrii oraz teorii mnogości. Książka adresowana do nauczycieli i studentów matematyki oraz uczniów szkół średnich i gimnazjum.
[Wydawnictwo Nowik, 2011]
Zbiór oryginalnych, ciekawych esejów matematycznych z zakresu teorii liczb, algebry, analizy, geometrii oraz teorii mnogości. Książka adresowana do nauczycieli i studentów matematyki oraz uczniów szkół średnich i gimnazjum.
[Wydawnictwo Nowik, 2011]
Czytaj więcej
96
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Autor książki jest badaczem historii matematyki, pracownikiem naukowym Uniwersytetu Wrocławskiego.
W atrakcyjnej formie przedstawia w I części książki historię myśli matematycznej, rozwój podstawowych pojęć od starożytności do współczesności, a w części II – materiał źródłowy, fragmenty tekstów matematycznych od czasów babilońskich do początków XX w., ukazujących jakiej matematyki uczono i w jaki sposób. W książce jest wiele reprodukcji dawnych dokumentów.
Publikacja bardzo użyteczna dla n...
Autor książki jest badaczem historii matematyki, pracownikiem naukowym Uniwersytetu Wrocławskiego.
W atrakcyjnej formie przedstawia w I części książki historię myśli matematycznej, rozwój podstawowych pojęć od starożytności do współczesności, a w części II – materiał źródłowy, fragmenty tekstów matematycznych od czasów babilońskich do początków XX w., ukazujących jakiej matematyki uczono i w jaki sposób. W książce jest wiele reprodukcji dawnych dokumentów.
Publikacja bardzo użyteczna dla n...
Czytaj więcej
97
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
98
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
99
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej
100
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Liczba ocen: 0
|
Średnia ocena:
Czytaj więcej