Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Pionek - 5,0 Wszystkie nasze tajemnice - 3,0 Zło - 4,0 Polanim: Z Polski do Izraela - 4,0 Boska proporcja - 3,0 Sny o Hiroszimie - 4,0 I sprawisz, że wrócę do prochu - 6,0 Ulga - 3,0 Znikająca ziemia - 5,0 Akuszerka z Sensburga - 4,0 My, superimigranci - 3,0 Kamień - 5,0
W tył zwrot, pani Lot! Płuczki: Poszukiwacze żydowskiego złota
"ta książka", czyli która z listy?
Dwie książki: A na imię jej będzie Aniela Albatros i Hiena I film: "Obywatel Jones" Agnieszki Holland
Luty 2020 - miesiąc najkrótszy ze wszystkich, tym razem i tak był dłuższy, ale udało mi się pobić mój niechlubny rekord „małości” książek. Philo: Kot w drodze (5, 7 lutego 2020) Bohaterowie literaccy czytający książki. Koty. Książka rzeczywiście świetna:) Taka - oczywiście - powieść drogi i kocia w stylu Jana Tetttera (Ryży Placek i spółka… z bardzo ograniczoną odpowiedzialnością😁). Potem okazało się, że będę miał okazję no i rzeczywiście ki...
Wnikliwa? To ostatni przymiotnik, jaki użyłabym wobec książki Gitkiewicz.
Z powodu braku bibliografii też mnie dziwiło, że ta książka jest tak rekomendowana w środowisku akademickim. Mnie jeszcze raził język tej książki, może dlatego że już nasiąkłam trochę poprawnością polityczną, i za każdym razem zaskakiwało mnie, że autorka pisze o białoskórym czy białym człowieku i... murzynie - nie pamiętam, czy choć raz użyła słowa czarnoskóry.
Tobie poleciłbym dlatego, że był często stawiany w kontrze z drugim wielkim pisarzem pochodzenia hinduskiego. Rushdie - jako "lewicowiec", Naipaul - jako konserwatywny "prawicowiec".
Znasz moje zdanie nt. "Jądra ciemności", znasz nt. "Stonera" - poleciłbyś Naipaula DLA MNIE (nie dlatego, że Tobie tak się spodobała)?
Skoro tak Cię zachwyciły "Wiry", to może sięgniesz po świetną i nieszablonową monografię Sienkiewicz nowoczesny ? Mnie zachęciła intrygująca recenzja Sienkiewicz odkłamany, po lekturze zrobiłem wiele notatek, ale niestety czekają na uorganizowanie (już ze 3 lata). O "Wirach" jest tam m.in. taki fragment: "W owej bardzo mądrej w warstwie dyskursywnej powieści, jaką są "Wiry", konflikt obrasta dodatkowymi, bardziej uniwersalnymi treściami, nara...
Z polskiego na nasze czyli Prywatny leksykon współczesnej polszczyzny - ależ to jest smaczna lektura! Fragmenty po prostu musiałam czytać na głos różnym osobom. Bardzo doceniam pomysł z ułożeniem haseł chronologicznie, nie alfabetycznie - powstał dzięki temu świetny podręcznik polskiej historii powojennej z perspektywy języka. Pychotka, polecam serdecznie. Krysia: Mała książka wielkich spraw - nic szczególnie odkrywczego, żadna tam wielka mąd...
Ronja, córka zbójnika (5,5) Strach i odwaga, kłótnie i godzenie się, dzieciństwo i dorosłość, zabawa i powaga, życie i śmierć. Piękna opowieść dla małych i dużych. Konstantyn XI: Ostatni cesarz Bizancjum (4,0) Zwięźle i treściwie. Interesujące rozdziały o pośmiertnej legendzie Konstantyna oraz o prawdziwych i rzekomych dziedzicach cesarza. Urwis Packo (3,5) Czechosłowacka opowieść o małym szopie, Packo Ladacko, który ucieka z zoo. Przeż...
W katalogu wymienione i opisane są tomy kryminałów (i nie tylko (bo także "Chleb olbrzyma, tom 85) Agathy Christie: Kolekcja kryminałów [Agatha Christie]. Jeśli chodzi o same kryminały brakuje następujących tomów: 66, od 68 do 74 i od 76 do 83. W związku tym, że jestem bardzo zainteresowany wiedzą o całości kolekcji wydanej przez Wydawnictwo Dolnośląskie w twardej oprawie poczynając od 2014 roku do 2017, uzupełniam poniżej brakujące tytuły. ...
Styczeń i luty Fale - 5 Moje Camino: Dziennik uczuć - 4 Zagłada domu Usherów [opowiadanie] - 3,5 Znikanie - 4,5 Przed końcem zimy - 5,5 Kinopassana: Sztuka oglądania filmów - 4 i trzy kolejne i jak na razie ostatnie zeszyty komiksowych przygód o kocim detektywie Blacksadzie - każdy na 4,5
Przede mną jest swoisty dziennik z lata 1939: Widziałem pięknego dzięcioła
Przeczytałam 6. Jak powieść - 5 7. Kopalnia złota Dicka Diggera (z półki) - 3 8. Daltonowie tracą pamięć (z półki) - 5 9. Wujaszkowie Dalton (z półki) - 4 I wciąż w trakcie: Biblia Podróż przez Niemcy Warszawa Wołanie w górach
1. Pitawal przestępstw niezwykłych (4) - autor ma niezłe pióro, ale jego ulubione źródła to raczej kryminalne szmatławce w rodzaju "Detektywa", a dla podkręcenia sensacyjności nie zawaha się nawet dodać do prawdziwych zdarzeń nieistniejących trupów. 2. Pasażerka ciszy: Dziesięć lat w Chinach (5) - ciekawy i zarazem przerażający opis Chin lat 80-90tych ubiegłego wieku, choć nauki o taoizmie nieco wtórne, jeżeli się poznało trochę ten temat. ...
To cykl Prawie idealnie Julie Ortolon.
LUTY 2020 (ΣR=6266;Σm=3491s;𝔼m=3133) 1.(6.) King! 4.5 Autobiograficzny wywiad z Muńkiem. Interesujące, choć w momentami żmudne - dla fanów T.Love'u. Czyta się błyskawicznie! Dużo tropów muzycznych, także trochę portretów zmieniającej się Polski - od przaśnego prylu, poprzez drapieżne i chaotyczne lata 90., aż do uciążliwie plastikowej współczesności. Także mnóstwo o demonach, dręczących Muńka - głównie morze alkoholu oraz "lekkie dragi" - ga...
Tematy konkursów biblioNETkowych są różne, czasem lżejsze, czasem bardziej poważne. Tym razem konkurs dotyczy sytuacji raczej skomplikowanych i emocjonalnych. O tym, że ciąża nie zawsze jest radosnym wydarzeniem przypomina nam dot59 w trzydziestu fragmentach. Zapraszam do konkursu
Przedstawiam konkurs nr 236, który przygotowała dot59 „NIE PRZYCHODŹ TY, MAŁA, NA ŚWIAT” czyli NIEPOŻĄDANA CIĄŻA W LITERATURZE Nie przychodź ty, mała, na świat To nie nazwie Cię tata bachorem W końcu tata Ci zawsze był rad Aleś przyszła bardzo nie w porę… (Jacek Zwoźniak, „Córka poety”) Teoretycznie naturalnym zadaniem człowieka, podobnie jak wszystkich istot żywych, jest kontynuacja istnienia własnego gatunku. Ale, w...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)