Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Coś ostatnio Nobliści u mnie w zapomnieniu. Pół roku bez Noblisty. Muszę się jakoś zmobilizować bardziej. W lipcu przeczytałam pierwszy tom autobiografii Lessing - Pod skórą: Autobiografia do roku 1949. Może być, szału nie ma. Najlepszą powieścią Lessing dla mnie jest wciąż Piąte dziecko. Pierwszy tom autobiografii obejmuje okres do 1949, do wyjazdu z Afryki. A mnie jakoś ta cała afrykańska trauma, poczucie winy, kolonializm, itp. - nie porusza...
58) Ross Poldark (01.08.2016, 463 s.) Ocena: 4,5 59) W drodze nad Morze Żółte (10.08.2016, 282 s.) Ocena: 3,5 60) Kasacja (24.08.2016, 493 s.) Ocena: 5 61) Ach, te Czeszki (25.08.2016, 375 s.) Ocena: 5 62) Zaginięcie (30.08.2016, 508 s.) Ocena: 5 Stron: 2121
Napisana cokolwiek pretensjonalnym językiem wartka powieść o walkach na Borneo podczas drugiej wojny światowej, gdzie po upadku Singapuru irlandzki dezerter brata się z lokalnym plemieniem i zakłada w dżungli własne królestwo, co nie podoba się aliantom. Trochę ociera się o "Jądro ciemności", ale pomimo wręcz nadużywania przez autora wyrazów "życie" i "śmierć", to do głębi bardziej aspiruje, niż ją osiąga. Pożegnanie króla
Trzy opowiadania, z których pierwsze jest bardzo dobre, drugie niezłe, a trzeciego mogłoby nie być. W "Autografach Jeffreya Asperna" namolny biograf usiłuje się dobrać do listów po sławnym poecie zazdrośnie przechowywanych przez dawną miłość sławy, przy okazji próbując skaptować dla swego celu siostrzenicę starszej pani. W "Pandorze" James portretuje "self-made woman", czyli Amerykankę, która "wybiła się sama", a nawet pomogła w karierze swemu na...
1/ (76) Morderstwo na plebanii 2/ (77) Trzynaście zagadek 3/ (78) Noc w bibliotece 4/ (79) Zatrute pióro 5/ (80) Uśpione morderstwo 6/ (81) 4.50 z Paddingtong 7/ (82) Zwierciadło pęka w odłamków stos 8/ (83) Karaibska tajemnica 9/ (84) Hotel "Bertram" 10/ (85) Strzały w Stonygates 11/ (86) Przeznaczenie 12/ (87) Tajemniczy przeciwnik 13/ (88) Śledztwo na cztery ręce 14/ (89) N czy M? 15/ (90) Miraż
Garść reminiscencji z lipcowych lektur: Siedem lat później (4) Tessa i Nick są małżeństwem z siedmioletnim stażem. Wychowują dwoje małych dzieci, a właściwie Tessa wychowuje, bo Nick, lekarz, po całych dniach i nocach siedzi w pracy. Swoją drogą, jego błyskotliwa kariera wydaje się cokolwiek nieprawdopodobna: kiedy się poznali – niecały rok przed ślubem - była mowa o jego „stażu w szpitalu”[33] i o tym, że „wciąż jeszcze studiuje”[202], a zat...
Hm, procesy, które obecnie ujawniają się w Europie i USA mają moim zdaniem głębsze korzenie niż religijne. Islam jest pretekstem. Dlatego Houellbeceq w Uległości jest indyferentny (zbyt jak odczytałam twoje myśli). Fundamentalistów możemy odnależć w obrębie każdej religii. Z dzihadem sprawa nie jest też prosta, jest mniejszy i większy (pewnie wiesz), Ten mniejszy to wojna z niewiernymi, walka zbrojna i ten drugi to praca wewnętrzna, aby być lepsz...
Według oceny: Life of a King (USA-2013); ocena: 10/10 Film oparty na autentycznych wydarzeniach z życia Eugene Browna. Eugene spędził 18 lat w więzieniu, grając w szachy, dla rozrywki i o papierosy, z ekspertem w tej grze zwanym Chess Man. Gra w szachy wpoiła w niego nową dewizę życiową: „Pomyśl, zanim wykonasz ruch”. Być może ta właśnie zasada, uchroniła go przed ponownym wstąpieniem na drogę przestępstwa, gdy po wyjściu z więzienia musiał...
„Co to w ogóle znaczy, że się kogoś nienawidzi? I jak ludzie zaczynają to czuć? W którym miejscu w człowieku siedzi nienawiść? I jak się ją tam wkłada, na przykład żołnierzom? Czy to jest tak, że wystarczy ją komuś podać raz, jak zastrzyk, i już ją będzie miał na zawsze, czy nienawiść jest bardziej jak jedzenie, że cały czas trzeba przynosić więcej?”[1] – zastanawia się trzynastoletni Itzik, który chciałby wytresować znalezioną pustułkę tak, aby ...
Wczoraj usłyszałam wypowiedź mojego ulubionego autora, że on często nie wie, o czym są jego książki. Myślę, że coś w tym jest. Nie musimy się doszukiwać szczególnego "czegoś" w każdej przeczytanej książce, ale każda książka coś nam daje, ustawia nasze widzenie świata, pozwala spojrzeć z oddalenia na wszystkie nasze i nie nasze sprawy. "Odpływ" to druga po "Półbracie" powieść Larsa Saabye Christensena, którą przeczytałam. I zrobiłam to z dużą p...
Przeczytane: 19. Stracone lata - 4 W trakcie: Arcyszpiedzy
I znów się nie zgodzę. Houellebecq pięknie pokazał "stan umysłów, poglądów i degradacji cywilizacji zachodu". Znalazłam tam taką krytykę współczesnego społeczeństwa, że aż mnie zaskoczył - jaki cudem może być popularny, piszą o nim w mainstreamowych mediach, ma duże nakłady, promują go, itp., skoro tak wprost krytykuje i pokazuje miałkość Francuzów. A czy pokazał skutki? Dla mnie owszem. Tylko zrobił to delikatnie, nie ma tam żadnej łopatolo...
Ale moim zdaniem porównujesz dwie różne rzeczy: - "Uległość" pokazuje, w jaki sposób Islam może dojść do władzy - i taka "aksamitna konwersja" jest trafną wizją, spójną z rzeczywistością - "Obóz świętych" to wizja tego, jaki jest stan umysłów, poglądów i degradacji cywilizacji zachodu - inwazja to tylko pretekst (choć: http://mistrzowie.org/647747/Statek-z-imigrantami-plynie-do-Wloch ), natomiast istotne jest to, aby ludzie pojęli, ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)