Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
To faktycznie jest cwaniara. "Wykolegowała" naszą sunię z jej styropianowego fotela, pierwsza wchodzi do domu i pierwsza wychodzi. Jak pięknie słyszeć, że Sadza tak długo u Was jest. Sonia na pewno tyle nie będzie, ale niech jest jak najdłużej.
Gratuluję nerwów. Ja też jestem chora na myśl o schronisku. Chora z niemocy, rzecz jasna. Po naszego potworka nawet nie musiałam iść do schroniska, ktoś ją wyrzucił z okna samochodu na ulicę, nawet się nie zatrzymując. A że centralnie pod nasze nogi i można było pomóc... I tak minie już 13 lat jak Sadza jest u nas, niestety mieszkamy w mieszkaniu i jest miejsce tylko na jednego takiego interesownego, łajdackiego brudasa ;>. A tak na margin...
Gagaty i Niekłań to powiat konecki, nieco na uboczu od głównych szlaków turystycznych, ale zapewniam, że warto tam zabłądzić. Mogę nawet polecić przepiękne miejsce wypoczynkowe nieopodal tych dwóch atrakcji, i stanowiące jednocześnie niezłą bazę wypadową do wyjazdów w góry :).Ehhh zachciało mi się gór, potuptało by się, właśnie po świętokrzyskich szlakach...
1. Wikingowie 2. Gildia Magów 3. Nowicjuszka 4. Dotyk zła 5. Tropem Xameleona 6. Ferdydurke 7. Polska Jagiellonów 8. Największa przygoda mego życia: Lata nad "Bolesławem Chrobrym" 9. Opowieści z Dzikich Pól [Fabryka Słów] 10. Rzeźnik drzew 11. Świat jest pełen chętnych suk Przerwa na przygotowanie do matury 12. Lalka 13. Zdążyć przed Panem Bogiem 14. Ojciec Goriot Po maturze 15. Ostatnie życzenie 16. Miecz przeznaczenia 17. Krew...
Michael McCormick – „Narodziny Europy. Korzenie gospodarki europejskiej” Erzsébet Fuchs – „Ostatni statek z Odessy” Will Eisner – „Spirit – Najlepsze Opowieści” Michał Komar – „Świat według Mellera” Henry Kamen – „Imperium Hiszpańskie. Dzieje rozkwitu i upadku” Michael Reynolds – „Stalowe Piekło: 1. Korpus Pancerny SS w Normandii” Neil Gaiman – „Księga Cmentarna” Nic Fields – „Termopile 480 p.n.e.: Ostatnia walka Trzystu” Barbara Stanisła...
1. Złe dni 2. Rozdroża 3. Potop 4. Kłamca 5. Bóg marnotrawny 6. Malowany człowiek: Księga I 7. Malowany człowiek: Księga II 8. Wnuk 9. Ochłap sztandaru 10. Drużyna Pierścienia 11. Dwie wieże 12. Powrót króla 13. Bractwo 14. Pieczęć Medyceuszy 15. Baudolino 16. Sługa Boży 17. Ruiny Gorlanu 18. Płonący most 19. Młot na czarownice 20. Filary ziemi 21. Czarny Pergamin 22. O włos od piwa 23. Łzy Nemezis 24. Ziemia skuta lodem 2...
Nie ma, NIE MA brzydkich psów, ani kotów. Na 100% nie ma! :-D
O, a ja nie słyszałam o tym Gagacie i Niekłaniu... Tak więc dzięki za info:) Bartek, Jaskinia Raj, Chęciny i sporo górskich szlaków przemierzyłam jeszcze w czasach szkolnych. Teraz jeszcze rok, dwa i z Piotrusiem będzie trzeba wędrować. Aczkolwiek Chęciny "zaliczył" w wieku 2 lat - ja targałam pod górę dziecko a mój mąż spacerówkę (to z lenistwa, bo mu się nie chciało z wózkiem do auta wrócić...).
Tak, tak, Ziemia Kielecka rządzi :D Jest piękna i stosunkowo niewiele znana, a szkoda, bo przepiękna w swej prostocie :). Lubię ją za takie drobiazgi, jak rezerwat Gagaty Sołtykowskie z najstarszymi na świecie śladami dinozaurów - miejscem wbrew pozorom absolutnie nie komercyjnym, z krajobrazem nieomal księżycowym. Ostatnio nawet zrobili tam leśny parking, a jeszcze kilka lat temu trafienie tam było cudem :D Całkiem niedaleko wspomnianych Gagat l...
Ja to nawet miałam taki pomysł, żeby się z tamtejszymi mieszkańcami skontaktować - może udałoby się takie spotkanie "na wariackich papierach" zorganizować. Ale tak naprawdę do końca nie mieliśmy pewności czy pojedziemy - decyzja zapadła godzinę przed wyjazdem:)
Dzięki za polecankę - jak tylko trafi się być w tamtych stronach to z pewnością skorzystamy:) Tak mi teraz przyszło do głowy, że my ogólnie skanseny lubimy - zaliczyliśmy Sanok i Lipowiec k. Krakowa,a ja jeszcze w czasach szkolnych Zubrzycę Górną. Coraz więcej obiektów przechodzi w prywatne ręce - nie mnie sądzić, czy to dobrze, czy źle. Obawiam się tylko, że gdyby nie ta prywatna inicjatywa to w tych ruinach by miejscowi mieli skład butelek ...
Oglądałam kiedyś zdjęcia ze spotkania biblioNETkowego na Ziemi Kieleckiej. Widoki przepiękne, zamek w Chęcinach cudowny, a jacy sympatyczni biblioNETkowicze tam mieszkają :). Mam nadzieję, że kiedyś tam zawitam.
Och, jaka szkoda, że nie odkryłaś Sobkowa wiele lat wcześniej. Zanim trafił w prywatne ręce - jako dziecko, po drugiej stronie Nidy wysiedziałam na brzegu i wybawiłam się ... Brnęło się przez rzekę pobiegać po ruinach, pobawić się w nich, szaleć, później znów plus do wody i szukanie gdzie nurt najmocniejszy i sprawdzanie kto lepiej równowagę utrzyma! Pamiętam jakim szokiem dla mnie była wizyta po wielu latach tam. Cieszyłam się znów jak dziecko....
Dopiero teraz zauważyłam; ale ze mnie gapa :( Witaj w naszym trzyosobowym klubiku 18 maja! Może się jeszcze ktoś dołączy? Przesyłam spóżnione, ale równie serdeczne życzenia. Wszystkiego dobrego, Agatoniku :)
Ja nie narzekam na świętowanie swoich urodzin (11 listopad ;)), więc uważam że Polska jest ok z tym flagami... ;) (choć pewne braki występują...). A co do dobrego miesiąca, dobrego dnia... to nie tylko Ty i Verdiana macie urodziny na BiblioNETce tego wyjątkowego dnia... ;) Wszystkiego BiblioNETkowego jeszcze raz!
Dzięki wielkie za odpowiedź (tu i w pw) oraz za zaangażowanie:)! Nie chcę sprawiać wam kłopotu. Ale swoją drogą, to... nie tylko o mnie tu chodzi (czytaj: będzie to z pożytkiem dla większości społeczeństwa).
Z techniki mam genialną po prostu pozycję, wbrew pozorom nie tylko dla dzieci. Mnie, humaniście- tumaniście, wiele tłumaczy: Jak to działa?: Od dźwigni do laserów, od samochodów do komputerów czyli Przewodnik po świecie maszyn :)
Blog został odwieszony, ale widzę, że opisy zostały usunięte. A i autorka też sprawę wyjaśniła. :)
Może skłonimy Admina, żeby zapałał świętym oburzeniem i wystosował oficjalnego maila? Jaki przykład daje ta szkoła swoim uczniom zwyczajnie kradnąc? Pytanie oczywiście retoryczne. Edit: Nie byłby to pierwszy przypadek korespondencji Admina z amatorami tekstów biblionetkowiczów, nawiasem mówiąc.
Już wczoraj napisałem do nich mail. Na razie może za mało czasu minęło, bo póki co milczą.
1. Nie czytałem "Oślicy" (jakoś zawsze mnie omijają egzemplarze tej książki, za późno decyduję się na zakup...), więc Cave'a prozaika nie zamierzam na razie całkowicie przekreślać. "Króliczek" mógłby być interesującą książką, gdyby go o połowę odchudzić i literacko podrasować. 2. "Propozycja" jest bardzo dobra (z Pierce'a może będzie aktor), ale ... 3. ... z "australijskich" westernów wolę "Zabójstwo Jesse'ego Jamesa przez tchórzliwego Robe...
"co wy macie z techniki ocenione?" - np. to: W krainie odkryć i wynalazków
Mi brakuje: horroru, astronomii i astrofizyki, językoznawstwa i nauki o literaturze, matematyki, nauk społecznych i techniki. Sporo.
Sięgnij po "Lorda Jima" w przekładzie Michała Kłobukowskiego - jest kapitalny. Ten kanoniczny Zagórskiej to stylistyczny koszmar i niestety również translatorski potworek, taki gwałt na Jimie ;) Wydanie Znaku z 2001 albo Porozumienia Wydawców z 2003. Więcej moich zachwytów nad Jimem znajdziesz tutaj: http://bibliomisiek.blogspot.com/2011/04/by-jednym-z-nas-joseph-conrad-lord-jim.html. Swoją drogą - nie prowadzisz przypadkiem j...
Ja również - choć późny Cave to jeden z najważniejszych artystów w moim życiu - rozczarowałem się "Króliczkiem". Pozostaję na stanowisku, że poza piosenkami najlepsze co wyszło spod ręki Cave'a to scenariusz wstrząsającego australijskiego westernu "Propozycja". Polecam, ale to nie jest lekkostrawne kino - coś jakby wymieszać Peckinpaha (relacje między bohaterami, brutalność i specyficzny szorstki liryzm), Leone (estetyzacja kadrów) i odniesienia ...
Mnie brakuje trzech: technika (co wy macie z techniki ocenione?), filozofia i etyka (muszę się wreszcie zabrać porządnie za Dzieje filozofii Zachodu, bo do tej pory to tylko wstęp dwa razy przeczytałam), astronomia i astrofizyka. A ciekawe, co mi BiblioNETka z tych kategorii poleci, w końcu od tego jest... technika - System nie umie polecić Ci żadnych książek dla wybranych ustawień. filozofia i etyka - Mitologia germańska: Opowieści o bogac...
Ale carmaniola co jakiś czas przypomina Yoknapatawapha i na dodatek zaprasza tam każdego kogo może. I przeca każdy wybierając się z wizytą do Missisipi może krzyczeć głośno: Faulkner! Faulkner! Faulkner! Im nas więcej tam na wywczasy wyruszy tym popularniejsze owo biuro podróży będzie,a ważne ono i na rozgłos zasługuje. :)
Zaczęłam od książek dziecięcych i młodzieżowych, które znajdują się w mojej domowej biblioteczce i... teraz wiem, że książka książce nierówna. Dlatego jest dużo prawdy w tym, co piszesz o dobrej literaturze. Czytam "Porwanie w Tiutiurlistanie", które porzucałam jako dziecko po kilku rozdziałach. Niby dla dzieci, ale książka męcząca; postanowiłam jednak teraz przez nią przebrnąć, bo nie jest długa, a ma swoje "przebłyski". Taki trening przed studi...
Wesele Zajna to króciutka książeczka na jedno popołudnie. Książeczka o człowieku, który się wyróżnia wśród innych mieszkańców swojej wioski - chociaż odmieńcem (jak to napisał wydawca na okładce książki) bym go nie nazwała. Nie jest to pozycja, nad którą bym się zastanawiała i długo miała ją w swojej pamięci. Ot dla mnie zwykła powiastka.
Hmmm, może to i ciekawa funkcjonalność, ale czy na pewno podstawowa? :) A Carmaniola akurat ma archiwum nicków. ;) Moje śliczne nicki inspirowane "Drogą ślepców"! O!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)