Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Bardzo się zdziwiłam informacją, że oryginalny tytuł książki to "Monkeewrench", ponieważ właśnie ją czytam i jej tytuł brzmi: "Want to Play?". Po krótkim poszukiwaniu okazało się, że pierwszy tytuł jest amerykański a drugi angielski. Są więc dwa oryginalne tytuły.
Najlepiej będzie, jak sama sięgniesz po Kuncewicza :) Co nieco z tropów "Kuncewiczowskich" wymieniłem w Twojej czytatce Polskie przykurzątka - część I 2012 - 2022 Do wymienionych tam pozycji dorzucę, nieco bardziej znanego, lecz dla mnie będącego odkryciem Wittlina.
Znowu to robisz! :P No dobra, Gemmella miałam w planach, ale teraz muszę dokonać przetasowania. I już nie wiem, co przerzucić dalej, bo wszystko mnie kusi.
Coś o sztuce jeszcze, która powinna przekraczać ograniczenia. Słuchając "Moon River" Andy'ego Williamsa trafiłem na celny komentarz, zarówno do piosenki, jak i sztuki w ogólności i Twej wypowiedzi w szczególności: "Where has this type of singer gone to? Why isn't there any? If there are..then who are they? There's not even this type of music any more! I just don't understand it! I thought we have progress upward in creativity through knowledg...
Filary ziemi (4) można by powiedzieć, że "męczyłam" ją długo, ale raczej z przyjemnością :) pierwszy tom wciągnął mnie bardzo, połknęłam go mrucząc z zadowolenia. W drugim miałam mieszane uczucia już od momentu pierwszego wstrętnego występku William'a. Nie lubię takich opisów. Coś już się zaczęło psuć, ale i tak skończyłam tą część z "wow" na ustach. W trzecim tomie niestety poczułam się zmęczona Williamem, Walerianem i wszystkimi tymi kombinacja...
PAŹDZIERNIK Wiedźma z Wilżyńskiej Doliny - 4 Tost: Historia chłopięcego głodu - 4 Niuch (82%) - 5 Małe zielone ludziki - 3,5 Stonehenge: Zagłada Atlantydy: Opowieść o Atlantydzie i dawnej Brytanii - 4 Dzieje Tristana i Izoldy - 3 Wyprawa po Złote Runo - 4 Tezeusz i Ariadna - 4 Młodość Achillesa - 4 Opowieść o Heraklesie - 4 McDusia - 5 Gwiezdny motyl - 4,5 Zamki z piasku - 4 Klub Matek Swatek - 4 Rowerem przez Chiny, Wietnam i Kamb...
"Otwiera oczy na wielu niesłusznie zapomnianych autorów." - otwórz i mi oczy, proszę. Ciągle mam wrażenie, że nie za wiele wiem o literaturze XXlecia, że żyję w nieświadomości i schematach. Bogusławska była tu dobrym przykładem.
Też byłam zawiedziona Bóg, kasa i rock'n'roll. Dla mnie trochę takie masło maślane, za mało konkretów ze strony Pana Szymona. Uważam, że stać go na więcej, dlatego tylko 2.
Trucizna królewska - 4,5 Prawo mężczyzn - 5 Wilczyca z Francji - 5 powtarzam ten cykl. Z szynką raz! - Niezły świntuch z pana Bukowskiego. Dla mnie za dużo goryczy w tej książce dlatego tylko 3,5. Wampir i inne opowiadania - Moje pierwsze spotkanie z tym koreańskim autorem. Bardzo fajnie napisane opowiadania. Cały czas podtrzymuje napięcie, są takie magiczne. Dla mnie na 5. Etiopia: Ale czat! - Taka książka gadana, dla mnie na 4. Nie pod...
-- październik -- Dziewczynka w zielonym sweterku (5,5) Sprężyna (5) Dziewczyna ze śniegiem we włosach (3) Frywolitki 2 czyli Ostatnio przeczytałam książkę!!! (3,5) Frywolitki 3 czyli Ostatnio przeczytałam książkę!!! (3) Dzieci Arbatu (5,5)
Mój październik: 1) Sprężyna - powtórka (4,5). Bardzo lubię Łusię:) A Natalia nie jest wegetarianką? A miałam ją za taką rozsądną w tym względzie ;) 2) McDusia - Ocena 4,5 głównie za emocje związane z prof. Dmuchawcem. Tytułowa McDusia trochę mnie irytuje. Ale za to Łusia ciągle trzyma poziom. :) 3) Poziom śmierci - (4,0) 4) Strategia antylop - (5,0) Poruszająca; bardzo polecam. 5) Gwałt - (2,0) Chciałam się przekonać, czy negatywne opinie o...
Zasypie wszystko, zawieje... (moja ocena 5,5) Lektura poruszająca, przytłaczająca, męcząca, zapadająca głęboko w pamięć, z pewnością wybitna... Zapiski oficera Armii Czerwonej (5,0) Studium człowieka zaślepionego i skrzywionego. Traktuję to szerzej niż tylko w odniesieniu do komunizmu. Dotyk ciemności (5,0) Ascetyczne w formie. Poruszające w treści. Zaskoczony radością: Moje wczesne lata (4,5) Wolę Lewisa w eseistyce. Jest to coś w rodza...
Żar: Oddech Afryki Książka zmieniła całkowicie moje spojrzenie na Afrykę. Przepiękne wydanie! Ocena 6. McDusia Kolejne spotkanie z rodziną Borejków. Jak zwykle bardzo udane, choć postać tytułowej Magdusi nijaka. Ocena 5. Po wyzwoleniu... (1944-1956) Wspomnienia z łagrów i przymusowej pracy w kołchozie. Dużo interesujących szczegółów. Ocena 5. Carowie Nie tylko o carach! Jest recenzja: Carowie, caryce i historia Rosji Ocena 5,5. Zasypie wszyst...
no i dziękuje za życzenia :)
no niestety książka w ogóle mi nie podeszła, wg mnie tłumaczenie (i najwyraźniej brak korekty) jest wręcz tragiczne, a bohaterowie wręcz bija się o pierwsze miejsce w plebiscycie o najbardziej płytką i postępującą najmniej logicznie osobę. z drugiej strony mojej kuzynce, z którą generalnie mamy bardzo podobny książkowy gust, bardzo się podobała i czyta kolejne części jednym tchem. więc może książka po prostu wzbudza skrajne emocje. :)
Kogutek nie może się oprzeć łakomstwu i wpada w tarapaty. Na pomoc spieszy mu wiele osób, których zaangażowanie decyduje o szczęśliwym zakończeniu bajki. [Wydawnictwo Tako, 2012]
dziękuję bardzo :)
Agatha Raisin i koszmarni turyści (Beaton M. C. (właśc. Chesney Marion)) [4] Ofiara losu (Läckberg Camilla) [5] Kobieta tysiąca tajemnic (Wood Barbara) [2,5]- coś okropnego! Tabu (Dunin Kinga) [4] Agatha Raisin i krwawe źródło (Beaton M. C. (właśc. Chesney Marion)) [4] W Dolinie Muminków (Jansson Tove) [4,5]
Najnowsza powieść Królowej Suspensu. Znany archeolog Jonathan Lyons odkrywa w skrytce opuszczonego kościoła bezcenny manuskrypt, skradziony przed pięcioma wiekami z Biblioteki Watykańskiej. Niedługo potem pada ofiarą zabójstwa. Czy winną jest cierpiąca na chorobę Alzheimera żona, czy raczej ktoś z najbliższych współpracowników profesora? I czy list Chrystusa do Józefa z Arymatei wróci na swoje miejsce? Mary Higgins Clark jest nazywana K...
Odważna i szokująco szczera, pełna anegdot opowieść o sprawach trudnych, delikatnych i ważnych. Tadeusz Ross, aktor, satyryk, piosenkarz, scenarzysta, polityk, autor musicali, tekstów piosenek i wierszy dla dzieci opowiada o swoim życiu i pracy, o ludziach, których poznał, doświadczeniach przyjemnych i przykrych. "To zwykła książka. O życiu, zagubieniu, karierze, choć tę karierę powinienem chyba wziąć w cudzysłów. A także o wszystkim,...
Dzięki Aniu za ten bardzo sympatyczny konkurs. Wszystkim gratuluję zajętych miejsc. Szczególne brawa dla Pani Wu! :)
Wszystkiego najlepszego z okazji BiblioNETkowych urodzinek :D
Na początku XX wieku Einstein pokazał, jak znaleźć wszystkie wszechświaty niesprzeczne ze znanymi prawami fizyki oraz naturą oddziaływań grawitacyjnych, odtworzyć ich przeszłość i poznać przyszłość. Jednak w praktyce okazało się to wcale nie takie łatwe. Od tamtego czasu astronomowie, matematycy i fizycy zadają sobie wiele trudu, by uzyskiwać kolejne rozwiązania skomplikowanych równań Einsteina odpowiadające poszczególnym wszechświatom. „Ukryta r...
Pewnego dnia na sawannie rodzi się lew. Jest bardzo mały, ale rośnie jak na drożdżach. Jego tata pokłada w nim wielkie nadzieje: pragnie, by stał się budzącym postrach królem sawanny! Czy mały lew sprosta tym oczekiwaniom? Oto historia o trudach dorastania i o niełatwej sztuce bycia sobą. Bez zakładania maski. Wbrew schematom i konwenansom. Wyjątkowe ilustracje do "Maski lwa", kipiące mocnymi, czystymi kolorami, stworzyła chilijska artyst...
Najmniejsza świnka nie miała ochoty pracować i zrobiła dom ze słomy. Średnia pracowała więcej i zrobiła dom z drewna, a najstarsza, żeby zbudować dom z cegieł, musiała pracować bardzo dużo. A potem przyszedł wilk... "Trzy świnki" to jedna z najpopularniejszych tradycyjnych opowieści i jedna z najbardziej lubianych przez dzieci. Symbolikę postaci, ich wybory oraz zakończenie bajki można interpretować jako metaforę dorastania i rozwoju osobowośc...
Kukuryk jest beztroskim kurczakiem, który mieszka ze swoją mamą. Pewnego dnia Mama Kura postanawia upiec babkę, a kurczaczek proponuje, że poszuka chrustu do rozpalenia ognia w piecu. Kiedy zaaferowany pracą spotyka na swej drodze wielkiego, złego kota, udaje mu się wymknąć - obiecuje oddać kocurowi połowę gotowej babki. Niestety, gdy niebezpieczeństwo mija, Kukuryk zapomina o umowie i zjada całe ciasto. Mama gniewa się na niego: teraz przyjdzie ...
Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin :) Trochę mnie zmartwiła Twoja ocena dla Pierwsze prawo magii, bo właśnie sobie ją wypożyczyłam. Faktycznie aż tak źle?
Czekolada codziennie zażywa kąpieli w bajorku, ale pewnego dnia dowiaduje się, że w mieście mają łaźnię! Postanawia ją wypróbować i opuszcza sawannę. Aby nie przyciągać uwagi swoim dzikim wyglądem (jest przecież prawdziwym hipopotamem), kupuje dresik i trampki ze światełkami. Tak przygotowana rozpoczyna nowe życie w mieście. Dokonuje szybkiego przeglądu miejskich zwyczajów – tych najbardziej popularnych, aktualnych i rozpoznawalnych z punktu widz...
Kiedy w 1939 roku wybuchła wojna, pochodząca z zamożnej rodziny żydowskiej autorka miała dziewięć lat i mieszkała w Kaliszu. Uciekając z rodzinnego miasta, znalazła się z rodzicami w Warszawie. Przeżyła bombardowania, głód, powstanie w getcie, skąd przemycona ukrywała się u zaprzyjaźnionej rodziny, a potem w klasztorze i sierocińcu. Jej wydane w wielu krajach niezwykłe wspomnienia z czasów wojny i wczesnych lat powojennych, pisane z perspektyw...
Mój październik: książki skończone: - Legendarne włoskie samochody: Klasyka stylu i projektowania (5,5) - Pierwsze prawo magii (1) - Odyseja kosmiczna 2010 (6) i Odyseja kosmiczna 2061 (5,5) - Labirynt kości (4) książki rozpoczęte: - Pieprzony los Kataryniarza - Nakręcana dziewczyna; Pompa numer sześć
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)