Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Bo tylko w tym przypadku dopatrzyłam się nielogiczności. Jeśli jest ich więcej, to ja nie chcę już tego wiedzieć! Wystarczy, że to jedno mnie męczy. Lubię, jak jest logicznie. :)
Ależ "Mistrz i Małgorzata" to jeden wielki stek nielogiczności! Polecam recenzję Antercordy. Czemuż więc w tym przypadku próbować znaleźć sens?
Ja też :)))
Oto czas, w którym cały świat jest niszczony przez złe duchy (demony i potwory)... Rodrick, jedyny ocalały z plemienia Azelów, zmierza do konfrontacji z przeznaczonym mu wrogiem, Lauresem, księciem Świata Demonów. [Waneko, 2005]
Czyżby nie znalazł się nikt, kto by pamiętał "Mistrza i Małgorzatę"? Pomóżcie, pomóżcie... :)
Ryszard Ćwirlej: "Upiory spacerują nad Wartą", "Ręczna robota", "Trzynasty dzień tygodnia" Joanna Jodełka "Polichromia", "Grzechotka " Konrad T. Lewandowski: "Magnetyzer" ,"Bogini z labradoru" , "Elektryczne perły", "Perkalowy dybuk" Bożkowski Jeremi (właśc. Ciecierska-Więcko Bożena)"Msza za mordercę", "Piękna kobieta w obłoku spalin", "Zbrodnia na eksport"
Marilla i Matthew Cuthbertowie, mieszkający na farmie Zielone Wzgórze, decydują się zaadoptować chłopca z sierocińca. Kiedy na Zielone Wzgórze przybywa jedenastoletnia Ania Shirley, pewne jest, że bardzo lubi mówić, ma niezwykle bujną wyobraźnię i zdecydowanie nie jest chłopcem. Czy wrażliwa, pełna oryginalnych pomysłów dziewczynka znajdzie swoje miejsce wśród różnie do niej usposobionych mieszkańców wioski? Powieść kanadyjskiej pisar...
Przeczytane w sierpniu: Vertical (4) Limes inferior (4,5) Wzgórze Błękitnego Snu (4) Moby Dick czyli Biały Wieloryb (4) Ludzie millenium (4,5) Biała bluzka: Najpiękniejsze opowiadania (6+) 1Q84: Tom 1 (6) Kot, który lubił Brahmsa (4) Jedz, módl się, kochaj (2) W świetle gazowych lamp (4) Piramidy (4,5) Dzienniki z podróży (4)
"Masz trzy cukierki w jednej dłoni a dwa w drugiej - tłumaczyła Ania - to ile masz razem? - Pełną buzię - odrzekła Karolina". Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak Ania radzi sobie na posadzie nauczycielki w Avonlea, jacy są jej nowi przyjaciele i jak wiele zmieni pojawienie się bliźniąt na Zielonym Wzgórzu, sięgnij po kolejne przygody Ani Shirley, dziewczyny o szarych oczach i (jak mówią jej przyjaciele) kasztanowych włosach. [Wydawnictwo ...
Rankingi cieszą się zawsze dużym powodzeniem, czego dowodem choćby nasza książka 10-lecia. Dlatego proponuję rozszerzenie biblionetkowych rankingów rocznych (ostatnich 6 lat - włączając w to rok bieżący - to mało, tym bardziej, że oceny literackie potrzebują czasu, żeby się uśrednić i utwierdzić). Chętnie kliknąłbym link z napisem "zobacz pozostałe daty" a tam rankingi od powiedzmy 1950, a może nawet 1900 roku. Czy nie jest ciekawe, która ksi...
Przyjaciele lat dziecięcych z Avonlea dorastają i podejmują wyzwania dorosłego życia. Ania Shirley opuszcza Zielone Wzgórze, by rozpocząć wymarzone studia na Uniwersytecie Redmondskim w Kingsport. Czy zrealizuje swe marzenia? Czy zdobędzie nowych przyjaciół? Czy spotka wymarzonego "księcia z bajki"? Czy przyjaźń Gilberta przetrwa próbę czasu? [Wydawnictwo Zielona Sowa, 2004]
Trzy wiedźmy
Mój sierpień 2011: *Etiopia: Ale czat! - 5 *Siódme niebo - 3,5 *Ponad prawem - 3 *Pokój pełen liści - 4,5 *Gwiazdy suchego stepu - 5 *Szminka w wielkim mieście - 2 *Nie szukaj mnie - 4,5 *Zapiski stanu poważnego: Powieść dla kobiet oraz płci pozostałych - 3,5 *O krok - 5 *Moje rzymskie wakacje - 3,5 *Historia kołem się toczy - 5 (Książka idealnie pasuje do akcji przykurzątka). *Cross - 3,5 *Lalka - 5 (Akcja Klasyka i pierwsze wpły...
Przeczytane w sierpniu: 1.Melchior Wańkowicz - Zupa na gwoździu (4) 2.Riley Judith Merkle-Księga Małgorzaty (4) 3.Hjorth Michael, Rosenfeldt Hans-Ciemne sekrety (4) 4.Indriðason Arnaldur-Grobowa cisza(4) 5.Patterson James-Listy pisane miłością (4) 6.Smith Wilbur-Szlak orła (4,5) 7.Riley Judith Merkle -W poszukiwaniu szmaragdowego lwa(4)
Z reguły nie czytam książek polskich autorów, jednak dla tej książki postanowiłam zrobić wyjątek po przeczytaniu opinii na forum książkowym i empik.com. "Invocato" jest pełne pasjonującej akcji przeplatanej z zabawnymi dialogami. Całym sercem pokochałam bohaterów tej powieści, bardzo podobał mi się sposób ukazania relacji między grupą. Czytając tę książkę na przemian śmiałam się, bałam i płakałam, wzbudziła we mnie tyle różnych emocji, że wrę...
Jejku, jejku, i co robić w takim razie - czytać oryginał czy czekać na polski przekład? Chyba poczekam, bo po angielsku czytam ze trzy razy wolniej, a sterta pożyczkowa mi ostatnio bardzo urosła i nie wyrabiam się z oddawaniem...
O „Dziewczynie komendanta” krąży wiele sprzecznych opinii. Niektórzy uważają, że powieść ta przedstawia w złym świetle Polaków i z tego powodu powinniśmy ją potępiać i nie czytać. Inni zachwycają się nią, bo to podobno wzruszający, wyciskający łzy z oczu romans. Z kolei autorka, Pam Jenoff, powiedziała w wywiadzie, że książka ta jest piosenką miłosną dla Polski. Akcja powieści dzieje się w Krakowie podczas drugiej wojny światowej. Niestety, a...
Moje wakacje cz.2: 1. Fałszywy krok A.Kava (4.5) 2. Wybawiciel J.Nesbø (5.5) 3. Piosenki [MAW] E.Stachura...(4) 4. Sztejer R.Foryś (4.5) 5. Niech żyje Polska: Hura!: 1 Antalogia - w trakcie... Wakacje, wakacje i po wakacjach...a ja nawet poczytać porządnie nie zdąrzyłem..
Chm... o tym nie pomyślałem. Spróbuję.
Moje sierpniowe: 1. Koronacja (5) Bardzo dobry Fandorin, choć początek wcale tego nie zapowiada. Po "Radcy stanu" byłam mocno zniechęcona, a tu taka miła niespodzianka :) 2. Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem (4) Jak na pozycję popularnonaukową czyta się zaskakująco dobrze, ale autor ma tendencję do zupełnie zbędnego gawędziarstwa, co mnie w pewnym momencie zaczęło nużyć. 3. Dwanaście prac Herkulesa (3) Bardzo nierówne. Spod...
Skończyłam "Siostry", jest 5,5
Sprawdź "Żywoty nasławniejszych malarzy" Giorgio Vasariego.
Rakietowe szlaki: Tom 1 [4,5] Rakietowe szlaki: Tom 2 [4,5] Wielki projekt [3,5] jakieś takie płytkie Kiedy Atena odwraca wzrok [3,5] zawiodłem się. Tragiczne dialogi rażąco kontrastują z bardzo dobrymi opisami życia w starożytnej Grecji. Nie dość tego, intryga nie wciąga i nie emocjonuje. Restauracja na końcu wszechświata [3,5] nie potrafię się przekonać do książek Douglasa, mimo całej do niego sympatii
Sierpień'11: 1. Malowany welon (4)przyjemnie się czytało, ale teraz to już niewiele pamiętam... 2. Trzydziesty piąty i później (5)ciąg dalszy "Dzieci Arbatu"- dla mnie rewelacja! 3. Strach (6)-też ciąg dalszy "Dzieci Arbatu"-wspaniałe postacie, jeszcze większa rewelacja ! 4. Milczenie owiec (6) trzyma w napięciu! 5. Halina (4,5)nazwałabym to powieścią przygodowo-sensacyjno-historyczną z nutką (ale na prawdę malutką) wątku mi...
W tych w których zazwyczaj kupuje nie jest dostępna, ale pochodź po swoim mieście, zajrzyj do księgarni i popytaj. Czasem sprowadzają książkę, albo mają jeden egzemplarz na stanie ;)
Jak dla mnie, dobra lektura na poprawę nastroju... mimo wątku kryminalnego. Taki moskiewski "Seks w wielkim mieście", tylko bardziej zakorzeniony w niełatwych realiach, mniej lekki. Przeczytałam, mimo początkowych oporów, jednym tchem i wyszłam z domu bardzo zadowolona. :) Także za przyczyną zacytowanego na końcu wiersza Gumiłowa: "Jak konkwistador w szmelcowanej zbroi,/kiedy się w drogę radosną wybierze,/idę - to otchłań się z nagła rozewrze,/to...
Właśnie skończyłam czytać "A Dance With Dragons". Nie chcę nikogo zrażać, recenzje na Amazonie są raczej kiepskie, książka dostała 3 na 5 gwiazdek (pozostałe częsci miały po 5). Jedna z recenzji brzmi: "nuda, nuda, nuda...". Z tym się nie zgodzę, bo przyjemnie mi było wrócić do tych fantatycznych bohaterów z krwi i kości i akcja przez większość czasu trzymała w napięciu. Konkluzja jednak musi być taka: ogromne tomiszcze, w którym niewiele się nap...
„Sto lat samotności” to misterna sieć powiązań, którą autor wyplata z okruchów ludzkich namiętności, pragnień, lęków i tęsknoty, by ukazać ich ukryte znaczenie, wymiar, który umyka w zwyczajnej, codziennej perspektywie pojedynczego ludzkiego życia. Obraz, jaki staje się rezultatem jego pracy twórczej można by porównać do wizerunku rysunków z Nazca, które zyskują sens, dopiero gdy zobaczy się je z lotu ptaka. Kiedy jesteśmy zbyt blisko, na ziemi, ...
Drugie życie Bree Tanner 4,5 Biblioteka cieni 3 Opowieść żony 5,5 Morza strachu 4 Grzechy dzieciństwa 4,5 Fraszki 3,5 Blondynka w Tybecie 5,5 Achtung! Banditen! 3,5 Czarodziej 4,5 Ostatnie życzenie 6
Przede wszystkim tysiąc stron "A Dance With Dragons" George R. R. Martina. Na wiele więcej nie starczyło już czasu.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)