Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja "Lodu" też nie skończyłam i to mniej więcej z tych samych powodów - nie tyle nie chciałam co nie miałam czasu, potem coś wypadło, potem zapomniałam... Z takich rzeczywiście z premedytacją nie dokończonych najbardziej w pamięci utknęła mi "Anna Karenina". Mam w dwóch tomach i tego drugiego właśnie już nie dałam rady. Przebrnęłam przez "Syzyfowe prace" (koszmar!), "Ludzi bezdomnych" (całkiem, całkiem), czy nawet "Nad Niemnem" (bardzo mi się p...
Zabawne sytuacje bywają też bardzo pożyteczne! Pewnego razu moja szwagierka poszła do biblioteki po "Ptaki" Daphne Du Maurier, ale autora książki nie znała więc dopytywała o tytuł. No i dostała - "Ptaki ciernistych krzewów". W tych lekko żenujących okolicznościach postanowiła nie reagować, książkę wzięła i po powrocie do domu wkurzona w kąt ją rzuciła. Wzięłam więc niechcianą książkę i zaczęłam z ciekawości czytać. Och, cóż to był za zachwyt! Ksi...
KSIĄŻKI PRZECZYTANE W SIERPNIU 2010 1. Dean Koontz "Odd Thomas" (4,5) 2. Nawrocka-Dońska Barbara "Zatruty bluszcz" (3,5) 3. Maria Rodziewiczówna "Barbara Tryźnianka" (4) 4. Henryk Kurta "Largo con morte" (4) 5. Karol May "Old Firehand" (po bułgarsku) (6) Właściwie druga część II tomu "Winnetou". 6. Albert Wojt "Prawdziwy mężczyzna" (4) 7. Józef Ignacy Kraszewski "Pałac i folwark" (5) 8. Albert Wojt "U Huberta" (4) 9. Kathy Reichs "...
Andrzej Sapkowski o kiczowatych okładkach w fantasy wypowiedział się w jednym ze swoich felietonów tak: "Wydawca celuje w tak zwanego ZAGORZAŁEGO. A tak zwany ZAGORZAŁY chce na okładce Borisa Vallejo, chce gołych półdupków i biustów, które grożą wypryśnięciem spod pancernych staników. ZAGORZAŁY nie szuka w fantasy sensu, który to sens winien głośno krzyczeć, że w ażurowej zbroi nie rusza do walki nikt, bo w takiej zbroi nie tylko walczyć niebe...
Dobre pytanie. Sama się zastanawiam, dlaczego anglojęzyczne wydania mają pięknie "wymalowane" okładki, a u nas te same książki są obleczone w białe tło z jakimś podłym rysunkiem. Zależy też od wydawnictwa - niektóre naprawdę się starają i grafikę mają na wysokim poziomie. A kicz? Czasem lepszy zamierzony kicz niż zupełny brak pomysłu na okładkę.
W tym miesiącu wyjątkowo dobre lektury mi się trafiły: Życie na trzy psy - 3,5 (chyba za szybko przeczytałam tą książkę) Ex libris: Wyznania czytelnika - 6 Książki najgorsze i parę innych ekscesów krytycznoliterackich - 6 Obie powyższe dzięki JoanniezKociewia (zwłaszcza za tą drugą jestem wdzięczna, bo u mnie jest nie do upolowania) Naznaczeni błękitem: Część 1 - 5,5 Naznaczeni błękitem: Część 2 - 5,5 Kamień na szczycie - 5,5 Piołun i mió...
"Blaszany bębenek (Grass Günter) Jak dla mnie straszny bełkot, żadnych konkretów, ale i tak przeczytałam dosyc dużo, bo chyba około stu stron". Och jak mnie serce boli! To jedna z moich ulubionych książek, zafascynowała mnie bardzo. Przy jej objętości sto stron to niewiele, ale gdy książka męczy to każda kartka jest utrapieniem. Wiadomo - gusta są różne.
w lipcu pisałam o tej biografii - Książkowe wspomnienia z lipca 2010:). A w tym watku Co teraz czytasz, część 18 - rozmawialiśmy sobie z Syxtusem trochę na ten temat.
I ja mam taką "kolekcję". Raczej nie rezygnuję z książki dlatego, że wydaje mi się nudna/denerwująca/słaba/itp, ale dlatego, że czytając czasami kilka książek naraz wciągnie mnie inna książka, potem znowu inna i znowu, aż okazuje się, że jakąś książkę przestałam czytać przez kilka tygodni i nie da się już kontynuować czytania lecz trzeba rozpocząć od nowa. A wtedy bywa, że nie mam na to ochoty. Z reguły jednak sięgam ponownie po taką "porzuconą" ...
W sierpniu przeczytałam: 1. "Śnieg" Orhana Pamuka 2. "Nazywam się Numer Cztery" Ye Ting-Xing 3. "To ja byłem Vermeerem" Franka Wynne'a 4. "Opowieść rozbitka" G.G. Marqueza 5. "Poza ciszą" Jonathana Carrolla (w trakcie)
Dzięki Wam! Nie wiedziałam, że Szninkiel wyszedł w kolekcjonerskim wydaniu, aż mam ochotę kupić samej sobie. ;)
A skąd miałaś Frankla?
A dziś przeczytałam jeszcze "Samochody i krew" Konstrata. :)
Ja w sierpniu zdążyłam jeszcze skończyć: Srebrny młotek
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 14 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 50 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 52 save 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("Antygona" - Sofo...
Jest w mojej bibliotece, więc od razu wędruje do schowka :-)
Moja zasada także jest taka, że każdą książkę, choćby nie wiem jaka była czytam do końca. Jedyne "luki" jakie mam pochodzą z czasów szkolnych, ale były spowodowane najczęściej brakiem czasu ( w danym momencie). Potop - tylko 1 tom bo już zaczynaliśmy omawiać. Mistrz i Małgorzata - to samo Miałam zamiar wrócić do tego potem - ale te potem się odwlekało i zawsze było co innego do czytania i nigdy tego nie dokonczyłam ( może kiedyś ?) Nad Ni...
Ja jak dotąd przeczytałam dwie powieści tego autora: "Będziesz tam?" oraz "Potem..."- ta pierwsza według mnie dużo lepsza. Ale przyznam, że obie są na swój sposób ciekawe i mają zaskakujące zakończenie :)
Ale ja słyszałam, jak Aguti w czasie gry w skojarzenia prosiła Joya (chyba) - to mi opowiedz o czym jest to Poszukiwanie. :)
Przeczytane w sierpniu: • Harry Potter i Książę Półkrwi (4,5), • Harry Potter i insygnia śmierci (5), • Na progu ciemności (4), • Małe zbrodnie małżeńskie (4) audiobook, • Dziecko Noego (5) audiobook, • Miłość nad rozlewiskiem (3), • Doktor Jekyll i pan Hyde (4), • Ulica marzycieli (4), • Zatoka Francuza (3), • Oskar i pani Róża (5), • Zapiski z małej wyspy (3).
Ale za to: CO czytała? Jaką ma wiedzę! Jak wspaniale odgaduje! Świetna dziewczyna!
„Miejska Biblioteka Publiczna im. K. K. Baczyńskiego w Ozorkowie ogłasza XIII WOJEWÓDZKI KONKURS POETYCKI IM. KRZYSZTOFA KAMILA BACZYŃSKIEGO Konkurs adresowany jest do dzieci i młodzieży od 9 do 19 lat, głównie mieszkańców Łodzi i województwa łódzkiego. W konkursie mogą brać udział również osoby spoza województwa łódzkiego. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest zgłoszenie przez jednego autora zestawu 3 wierszy o dowolnej tem...
Przeczytane w sierpniu: 1.Kirst Hans Hellmut -Fabryka oficerów (5) 2.Kirst Hans Hellmut - Bohater w wieży(3,5) 3.Zamoyski Adam - Orły nad Europą: Losy polskich lotników w czasie drugiej wojny światowej(5) 4.Kirst Hans Hellmut -Wyprzedaż bohaterów (4) 5.Kirst Hans Hellmut -Bóg śpi na Mazurach (4,5) 6.Giordano Paolo-Samotność liczb pierwszych (5 7.Piasecki Sergiusz-Kochanek Wielkiej Niedźwiedzicy (5) 8.Piasecki Sergiusz-Zapiski oficera Armi...
Ha! Na Śląsku szmateksy jeszcze rok-dwa lata temu miały więcej książek, ale i teraz można sobie coś wygrzebać. Kupiłam ich kilkadziesiąt i tylko kilka było nietrafionych. Co zabawne - w ciągu kilku miesięcy zgromadziłam sporą biblioteczkę kryminalistyczną - biografie szczególnie zwyrodniałych morderców, życiorysy mafiozów, teorie seryjnych mordrerstw i takie tam. Przy okazji - Frank McCourt to autor, nie autorka. Książka jest świetna, czyta s...
hmm staram się czytać książki do końca, ale nie zawsze daję radę.... Blaszany bębenek Jak dla mnie straszny bełkot, żadnych konkretów, ale i tak przeczytałam dosyc dużo, bo chyba około stu stron. Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną To był chyba mój rekord, bo nie wiem czy doszłam do 10-ej strony. Brudna robota Ogólnie książka mi się całkiem podobała, ale zakonczenie było dla mnie tak tragicznie, że nie dałam rady i odłożyłam....
Ostatnio w Irlandii w tutejszym ciucholandzie nabylam ksiazke za 25 centow. Naprawde dobra ksiazke, starsza Maggie O'Farrell, My lover's lover:) Tutaj nie mozna mowic o barierze jezykowej, wiec ta cena troche mnie zatchnela. Zabralam te ksiazke z takiego okropnego miejsca trzeba ja bylo uratowac. Drobiazg zupełny - Frank McCourt to mezczyzna. Angela's Ashes po polsku przetlumaczono na Popioł i zar, co mnie zdumiewa do dziś.
U mnie w mieście w tej chwili praktycznie w każdym ciucholandzie można dostać książki. Zwykle są to romansidła, których szczerze nie lubię, ale bywa, że trafiają się pozycje, które warto przeczytać. Dlatego pierwsze co robię wchodząc do second handów to kierowanie się w stronę kosza/półki z książkami. Chodzą po 1-2zł. Mam już m.in.: Dan Brown - "Angels and Demons" i "The da Vinci Code" (które chętnie oddam/wymienię, bo osobiście nie przepada...
Najbardziej kiczowate są okładki tych wszystkich "postzmierzchowych" wampirzych książek:) I faktycznie na dobrą okładkę trudno trafić bo albo kicz, albo głupie zdjęcie, a jak już wyjdzie film na podstawie to obowiązkowo kadr z takowego. Tak odbiegając od tematu...ja najbardziej lubię rysunkowe okładki :) A co do książek fantasy to faktycznie bardzo rzadko można spotkać porządną okładkę, chociaż ja mam takie wydanie "Wiedźmina" w twardej oprawie, ...
Dokładnie :) Nie trzeba książki męczyć przecież na siłę tylko dla zasady. Czytanie ma być przyjemnością (no... jeśli wyłączyć niektóre lektury szkolne;) a nie udręką
Mam zamiar, o ile gdzieś w okolicy znajdę kino studyjne (chyba że informacja podana w mediach jest mylna i będzie emitowany też w zwykłych kinach).
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)