Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
pierwszego tomu " Opowiadania 1918 - 1953" Jarosława Iwaszkiewicza ,wydanie drugie z 1956 roku, nawet w stanie nieco podniszczonym.
Liczba wyświetleń jest w prawym dolnym rogu, obok liczby komentarzy.:)
Nie chcę przerywać intrygującej dyskusji o bronzach szezlągów (czy jakoś tak), ale uprzejmie donoszę, iż przedostatnia ma czytatka (według stanu na dzień dzisiejszy) dziwnym i absolutnie przypadkowym trafem, poświęcona została Perecowi, choć traktuje o czymś innym. Przynajmniej miała. Gdyby to był tylko eksperyment (słyszałem, że po mieszkaniach autor porusza się ruchem szachowego konia, ale głowy uciąć sobie nie dam), to byłaby to książka abs...
Ale Edward chciał całkowicie odciąć ja od świata wampirów, w ogóle od świata dziwnych stworzeń i potworów. Nie wyszło mu to, bo pojawiły się wilkołaki :). Dlatego plan z wykorzystaniem Carlisle'a lub Alice przeczyło z jego planem zabezpieczenia Belli. Edward faktycznie jest zimny. Ale symbolicznie i dosłownie jest zimny tylko na zewnątrz. Jako wampir, czyli prawdziwy potwór, powinien być zimny, kojarzyć się ze śmiercią, okrucieństwem, powinno od...
Spodobała mi się biblioteczka zaprezentowana tutaj: http://czterykaty.pl/czterykaty/1,57597,7801438,Salon_z_biblioteka.html Takie przesuwane regały to naprawdę dobry pomysł :)
"Zamek nadziei"... jeden z tych tomików, które mam na przyłóżkowej półce, żeby sobie móc po nie sięgnąć w każdej chwili... piękny, prawda? Szczególnie sobie cenię jego dwujęzyczność, bo odsłuchując teksty ze zdezelowanych kaset nie zawsze byłam w stanie je zrozumieć. Jedno, czego mi w nim brakuje, to alternatywne wersje przekładów niektórych utworów - na przykład "Piosenki amerykańskiego żołnierza" ("Dostanę mundur, broń, do szafki kluczyk..."). ...
No to blat, idziem na ten balet. Kiedy będę gotów (nieprędko), umieszczę list pod MiM w miscellaneach albo w forum i dam Ci znać; ewentualnie umówimy się na posłanie Ci solowo pocztą komputerową; ewentualnie Ty dasz znać, gdzie to najlepiej umieścić. Szczerze mówiąc, nie wiem, czy trzeba. Niemało z tego, co bym w takim liście napisał, już jest tam w recenzjach, w komentarzach itd., niejedno z tego, czego nie ma, już wiesz. Po drugie - jedno naj...
Często brakuje mi, gdy jestem np. u kogoś w schowku lub na liście wyszukanych książek, jakiegoś symbolu, zaznaczenia, że mam daną książkę w schowku. Może dałoby się- na wzór podkolorowania, gdy książka została przeze mnie oceniona- stworzyć takie cudo... :>
Mnie się też "Zazdrość i medycyna" specjalnie nie spodobała i wręcz zmęczyła, choć w ogóle lubię powieści z wątkiem medycznym. Dałam jej identyczną ocenę jak Ty - i raczej nie będę do niej wracać.
Ale ta "średnia ocena" na stronie ksiązki też jest. Gwiazdki są tylko dodatkiem łatwo wpadającym w oko. ;-)
Nicolas Grimal, jeden z najwybitniejszych francuskich archeologów zajmujących się Egiptem, przez pewien czas dyrektor Francuskiego Instytutu Archeologii Wschodu w Kairze, podjął się niezwykle trudnego zadania: stworzył nowoczesną syntezę dziejów starożytnego Egiptu. Na pierwszy plan wysuwają się tu dane archeologiczne, jednak Grimal omawia także teksty źródłowe, zamieszcza zestawienia chronologiczne, ryciny, mapy, plany i szkice. Książka jest bog...
ach, już widzę, że "stary" sposób oceniania też jest dostępny, przepraszam, nie zauważyłam tego wcześniej :>
"Na stronach recenzji i czytatek pokazane są ilości ich wyświetleń " No, gdzie? poproszę o pokazanie palcem, bo nic nie widzę! A tu: "Wyświetlanie czytatek, recenzji i tematów na forum napisanych przez obserwowanych użytkowników", bardzo proszę o więcej informacji jak to ma wyglądać, bo nawet nie wiem czego szukać. A tak w ogóle to zmiany super! Możliwość sortowanie ocen książek w rankingu wg roku wydania wydaje mi się bardzo, bardzo pr...
To tak przy okazji oceniania dodaję ku pamięci... Był już gdzieś temat, bo ktoś założył, dotyczący oceny 4+ określonej w spisie jako "całkiem dobra". Podobnie jak uczestnikom tamtej dyskusji "całkiem dobra", kojarzy mi się z "lepsza niż przeciętna, ale mniej niż dobra", czyli 3+. Może niech już lepiej będzie "dobra z plusem" (sama nie potrafię wymyślić lepszej nazwy), ale nie "całkiem dobra", bo to mylące.
Hmm gwiazdki wg mnie nie do końca są takie fajne, bo, jak zauważyłam, zaokrąglają ocenę. Niby to nie jest duża różnica, ale ja np wolę wiedzieć jak dokładnie wygląda średnia - inaczej patrzę na książkę z oceną 4,76 niż z 5,00... Może zamiast tego wystarczyłoby podkreślenie linijki 'Średnia ocena'?
Napisz, proszę, więcej o "Eryniach". Nie przepadam za Krajewskim po książkach o Breslau, ale tak te "Erynie" promują, w Trójce czytają, że ... zaczynam się zastanawiać.
Nie, ocenianie samych gwiazdek jest bez sensu. Oceniający musi mieć świadomość tego co tak naprawdę jego ocena oznacza.
A może tak nad takim kanonem się zastanowić - Muratow, Herbert. Kto następny? Czapski całkiem pięknie w "Patrząc", ale tam mniej podróżniczo, bardziej malarsko. Iwaszkiewicza "Podróże do Włoch"? Mam zamiar poszukać teraz tropów z Muratowa - Goethe, Stendhal, Gregorvius (??). Coś mi się kojarzy, że Paweł Hertz wydawał całą taką serię "podróżniczą" klasyczną.
1. Obrona, Platon, 6 2. Kriton, Platon, 6 Na razie Dialogi dalej mnie zachwycają. Uklasycznianie było dobrym pomysłem. 3. Kapuściński non-fiction, Artur Domosławski, 5 Jak nie lubię biografii - ta mi się podobała. Uważam, że Domosławski przedstawił Kapuścińskiego bardzo uczciwie, na szczęście nie ubrązowił go. Zupełnie nie mogę zrozumieć negatywnych emocji związanych z tą książką. 4. Prometeusz w okowach, Ajschylos, 5 5. Agamemnon, Ajsc...
Okazuje się to dość późno, ale upadli występują w Miasta pod Skałą.
Na pozór trudno o bardziej niedobraną parę niż Natasha i Dante. Ona ciężko pracuje, boryka się z problemami finansowymi i osobistymi. On jest następcą tronu, przyzwyczajonym do bogactwa i beztroskiego życia. Jednak gdy Dante zjawia się w hotelu Natashy, tych dwoje natychmiast łączy nić sympatii, a także tajne porozumienie. Natasha pomoże księciu zachować incognito, w zamian on weźmie udział w planowanej kampanii reklamowej jej hotelu. Wszystko id...
Gwiazdki bez opisu każdej z ocen? Nie, tylko nie to. Konkretny opis każdej oceny na skali był bardzo pomocny- dla mnie. Prośba- nie idźmy w stronę coraz bardziej interaktywnego i nowoczesnego serwisu, OK? :)
Dziękuję ;) A "Wiecznych wygnańców" czytałam, ciekawa pozycja, pierwszy raz spotkałam się z przedstawieniem upadłego z wampirzycą.
Przy obecnej punktacji widać że z Lemem (90 %) nie wygra nikt.
Tak, już znalazłam i zamówiłam w mojej bibliotece. Dziękuję. :-)
A to moje czerwcowe plony: Kotolotki (4,5) Kotolotki z wizytą u mamy (4,5) Ocalony język: Historia pewnej młodości (4) Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 ( 4,5) Przed pół wiekiem w stolicy (5) Uczestnicy wycieczki (5; jest recenzja) Rosyjska orchidea (3,5) Taksim (4; jest recenzja) Droga (4; jest recenzja) Smok i Jerzy (4) Smoczy rycerz (3,5) Smok na granicy (3,5) Osiem kroków tanga (4) Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem ...
Oddałem swój głos. Na Lema oczywiście, bo inne propozycje mi się nie podobały.
Przygody Sherlocka Holmesa [Polska Oficyna Wydawnicza "BGW"] - 5 Bez zaskoczenia, Sherlock jak zwykle podobał mi się. Chińczyk - 5 Powiem herezję, ale to ciup bardziej mi się podobało od Larssona (którego co prawda przeczytałem dopiero dwa tomy) Wzgórze - 5 Po latach przeczytałem to ponownie. Ciekawy film z Sean'em O'Connorr. Leciutko może przypominać "Stąd do wieczności". Zamek nadziei: Wiersze i pieśni - 5 Od niepamiętnych ...
Przeczytane w czerwcu: • Ukochany syn (4,5), • Wspomnienie z Maripozy (4,5), • Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela (5), • Sachem (4), • Równoumagicznienie (4), • Ulica Nadbrzeżna (4,5), • Anna, Hanna i Johanna (5), • Historia o Dziadku do Orzechów i o Królu Myszy (4,5), • Kobieta w bieli (4), • Lala (5,5) audiobook, • Sprzedawca broni (3) audiobook.
Pomyslalam, ze przeniose tutaj ten temat, bo naprawde jestem ciekawa waszych opinii. Wiem, ze powinien byc umieszczony w dziale Ksiazki w szczegole, ale nie mam takiej mozliwosci wybierajac kategorie. Otoz powstaje nowa adaptacja Jane. Kinowa. Premiera ponoc w 2011, ale sa juz zdjecia w Sieci: http://www.usatoday.com/life/movies/news/2010-05-14-brontes14_ST_N.htm http://1.bp.blogspot.com/_Y6fJZjY8nyA/S-pkXIDk4HI...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)