Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Chcesz screena? :P
Akurat dawali w bibliotece w akcji książka za złotówkę to wzięłam. Lód też mam, ale jego wielkość mnie przeraża.
Prószyński przechodzi samego siebie. Chyba wyślę im do wydawnictwa kiść banananów w podzięce :)
Nie przesadzajmy :)
Rzuciłaś mi się w oczy - jedyny post w tym wątku, który zajmuje mi cały ekran
Bo nie Choromańskiego trzeba czytać, tylko Kasprowicza i - zwłaszcza! - Kasprowiczową. :D Jej dzienniki polecam Ci bardzo, bardzo! O Iwaszkiewiczu (pewnie dotarłeś, ale na wszelki wypadek...) wspomina Marci Shore w "Kawiorze i popiele", dużo tam o tle historyczno-politycznym epoki, to się też może przydać w mgr. :)
1. Piąte dziecko (4) 2. Straż! Straż! (5,5) 3. Historyk (2 - nuuuuudaaaaa) 4. MW (4) 5. Kruchy dom duszy: Wielka odyseja chirurgii mózgu (5) 6. Klin (3) 7. Na glinianych nogach (6) 8. 21:37 (3,5) Mam lekki książkowstręt, tylko Terry mnie porywa obecnie :)))
Odpowiedź czeka na Ciebie na mailu:)
Akurat "Zazdrości i medycyny" nie mieliśmy na zajęciach, tylko doszkalaliśmy się w ramach egzaminu - a Choromański ma bardzo słabe opracowania... niestety.
A dlaczego ja? Dużo jest nas w tym wątku. :)
A omawialiście prototypy postaci tej książki? ;>
To Twój pierwszy Dukaj? Ambitnie zaczęłaś :) To przed Tobą jeszcze osiem cegieł (jakby "Lodem" poobdzielać te cieńsze książki, to akurat wyjdą same cegły ;) i niedługo wyjdzie nowy zbiór opowiadań "Król bólu". Więc na jakiś czas możesz zapomnieć o kontynuacji "Perfekcyjnej" :D
Wg portalu DiscWorld "Niewidoczni Akademicy" po polsku będą już na początku kwietnia! :-) http://discworld.pl/viewpage.php?page_id=193
Jakby co - służę listami z Bobkowskim. Oraz z Burkiem (bo to chyba rzadkość?). A jaki temat? Tak choćby w zarysie.
A swoją drogą, Czajko, Aleutko, czytałyście "Tabu" Kingi Dunin?:) Tam jest o kazirodztwie... Niby wszystko pięknie-ładnie-opisane, a cała historia kończy się tragicznie...
No dobra... szczena mi lekko opadła. Ktoś tu poważnie traktuje swoje pisanko :)
Mój luty: Nacja 4,5 Nauka Świata Dysku III: Zegarek Darwina 4,5 Jonathan Strange i pan Norrell: Tom 3 4 Jonathan Strange i pan Norrell: Tom 2 4 Jonathan Strange i pan Norrell: Tom 1 4 Biała gorączka 5,5
Nie znam (mogę śmiało napisać, że jeszcze nie znam) powieści wrocławskich Krajewskiego, mam nadzieję, że i językowo, i klimatycznie bardziej przypadną mi do gustu. Pater, poza interesującymi mnie ze względów zawodowych refleksjami lingwistycznymi, niczym mnie nie zachwycił, wręcz przeciwnie, wydaje mi się postacią płaską i zbyt mocno przypominającą odbicie Wallandera. Sam wątek antropologiczno-kulturowy wydaje mi się zbyt pobieżnie opisany, za sł...
Och myślę, że kazirodztwo będzie nadal tabu. Są po temu bardzo ważne powody - nie tyle kulturowe co wręcz biologiczne. I jeżeli ktoś będzie propagował wolność do kazirodztwa to będzie znaczyło, że z naszą kulturą dzieje się coś bardzo złego - że w imię teoretycznych wartości zapominamy o rzeczywistych biologicznych uwarunkowaniach i stwarzamy zagrożenie sami dla siebie.
To znaczy orientacja homoseksualna:D A ja daleki jestem od wyniuchiwania tematyki queer wszędzie gdzie się da. Jeśli są jakieś racjonalne przypuszczenia - owszem, a nie inaczej. A co do "Króla i króla", to druga kwestia - w tym sęk, że to nie jest oscylowanie wokół przypuszczeń - król jest homoseksualny, drugi król też jest homoseksualny i niech się im żyje długo i szczęśliwie:)
Podziwiam wszystkich, którzy tak dużo czytają. ;)
Opowiadania Agaty zacząłem doceniać, kiedy zacząłem doceniać opowiadania w ogóle - nie wiem skąd mi się wzięła taka awersja. Pamiętam, że byłem zachwycony tomikiem "13 zagadek" Agathy - może dlatego, że bardzo lubię pannę Marple. A co do kota - masz rację, każde opowiadanie jest inne, każde wyjątkowe:)
Co to znaczy nieheteronormatywna orientacja?:)) Pytasz czy są przesłanki co do jego homoseksualizmu? O to właśnie chodzi, że jeśli ktoś chce, to się ich wszędzie dopatrzy, w jego znajomości z Barriem na przykład. To się już dzieje, w wielu wypadkach. Jane Austen nie wyszła za mąż - to dla niektórych wystarcza, żeby sugerować jej homoseksualizm... Ja się właśnie staram nie przesadzać, ty widzę też, ale świat wariuje. I moim zdaniem ta nieszczęs...
Bardzo mi się podobały! Mam je całkiem "na świeżo", jeszcze książka leży tuż przy mnie. Podobało mi się, że każde jest inne, nawet sposoby narracji mają różne, a z uwagi na głównych bohaterów jestem w stanie wiele wybaczyć. ;) Podobały mi się, szczerze mówiąc, bardziej niż opowiadania Agathy, bo tamte są dosyć kostyczne, a te wnoszą świeży powiew, inne spojrzenie, że zacytuję tytuł niegdysiejszego filmu. :)
A na Dzienniki już się nie mogę doczekać - piszę pracę mgr z Iwaszkiewicza:)
"Czuję. Zawrót głowy" Sebald (5) Mam wielką ochotę jeszcze kiedyś powtórzyć sobie tę książkę. Niby niezbyt "emocjonująca", ale na długo zostaje w pamięci.
"Iwanow" A.Czechowa - 6 "Młodość dla wybranych" T.Gerritsen - 3,5 "Prowadź swój pług przez kości umarłych" O.Tokarczuk - 4,5 "Otchłań zła" M.Chattama - 4 "Kapłan" K.Kotowskiego - 4
"Zazdrość i medycyna" to powieść moim zdaniem genialna. Rozszarpana konstrukcja (trochę jak w "Granicy") - cztery postaci mąż, żona-femme fatale, kochanek?-nie kochanek?, detektyw-amator... Niesamowity rysunek psychologiczny bohaterów - a wszystko rozgrywa się podczas wielkiej wichury z bardzo dobrymi medycznymi zgoła opisami zazdrości. Powiem Ci, że o ile na polonistyce różnie się lektury czyta, ja i moi koledzy "Zazdrością i medycyną" byliśmy z...
Dukaj ma zamiar napisać w końcu dalszy ciąg? "Nieprędko. Druga tercja (książka nie ma jeszcze ustalonego tytułu) to będzie głównie rajd przez wszechświaty odmiennych fizyk i czekam, aż się tu pewne rzeczy w nauce wyklarują w wystarczającym stopniu, żeby mi się kreacja nie zdezaktualizowała jeszcze w trakcie pisania; a po drugie, czekam na narzędzia (programy), które pomogłyby w żonglowaniu tymi fizykami – bo za cienki jestem, żeby przeliczać t...
Tak się cieszę, że podobały Ci się te opowiadanka! Mnie tylko z tego co pamiętam jedno nie przypadło do gustu - to z kotem kosmitą:(
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)