Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Nam nie umknęło. :) 1. Listy do Kwiecieńki, Hrabal (piękne) 2. Zapiski oficera Armii Czerwonej, Piasecki Tak denerwującej postaci książkowej jeszcze nie widziałam na oczy 3. Prześlę panu list i klucz... :))) 4. Szekspir współczesny, Jan Kott - świetne 5. Czekając na Godota, Beckett - bardzo bardzo dobre 6. Hrabia Monte Christo, Dumas - tak bulwersującej postaci jeszcze nie widziałam Czytam: Próby, Montaigne (ach, cudo) Europa, Norman ...
Założyłam:) Robercie, wybacz - ale musiałam się ugiąć pod naciskiem tradycji.
Moje marcowe lektury (w obu znaczeniach): -> Milo Urban - Żywy bicz (4) -> Błaga Dimitrowa - Objazd (5) -> Dusan Mitana - Nocne wiadomości (5) -> Dominik Tatarka - Wiklinowe fotele (3) -> Ciril Kosmac - Ballada o trąbce i obłoku (5) -> Slavko Janevski - Zawzięci (4) -> Zivko Cingo - Daleko stąd, w Paskvelii (3) -> Vladislav Vancura - Opowieści przekorne (5) -> R. Scott Bakker - Wojownik-Prorok (5) -> R. S...
Nastąpiło pewne zamieszanie, ale mimo wszystko zakładam wątek - dla porządku i na wyraźne życzenie zainteresowanych. Zapraszam:) A tak na marginesie - sprawdziłam swoje stare wątki i pierwszy raz zakładałam wspomnieniowy temat (wówczas było to jeszcze podsumowanie) dokładnie trzy lata temu, w ostatnim dniu marca 2006... Jakoś mi umknęło, że już tak długo jestem z wami w Biblionetce:)
Skąd masz Alva kolejne części? Po rosyjsku? Ale bieda - tak zostawić czytelnika z ręką w nocniku w połowie historii. Nawet szukałem czy po angielsku tego przypadkiem nie wydano bo bym się pewnie od biedy skusił, niestety po rosyjsku to ja ani me ani be :( Dziwne że się wydawnictwu nie opłaca tego wydać -niechby nawet wydali w jakimś bardzo małym nakładzie co by się przełożyło na dużą cenę jednostkową egzemplarza - sądzę że chętnych do zakupu b...
„Nazywali ją Wątróbka, bo cierpiała na wzdęcia. Biedaczka. A wyglądała tak samo jak ja, uwierzy pan? Taka sama, pociągła żeby nie powiedzieć koścista, twarz i ciało zdecydowanie żylaste. Pewien doktor z Caceres powiedział kiedyś mojej matce, że Romerowie de Torres są brakującym ogniwem między człowiekiem a rybą młotem, gdyż w naszej rodzinie dziewięćdziesiąt procent ciała to sama chrząstka, zazwyczaj występująca tylko w nosie i uszach. Jesu...
"Wyspa" Ballarda. "Kraksa" tegoż autora.
Mówisz o patologii - psychopaci zdarzają się w życiu i literaturze. A wtedy nie mówimy o egoistach tylko jednostkach z zaburzoną psychiką. Przypadki kliniczne nie nadają się do dyskusji o bohaterze literackim, raczej do terapii. Przyznam, że społeczeństwo hoduje takie potwory- i to nie najlepiej świadczy o społeczeństwie.
"Al" to kontynuacja "Ptaśka". Myślę że jest to obowiązkowa lektura dla wszystkich, których urzekł "Ptasiek". Jest to powieść drogi, a ta droga prowadzi do poznania i akceptacji samego siebie. Al, główny bohater, wychodzi ze szpitala psychiatrycznego z 70-procentowym inwalidztwem i wszystkimi przywilejami, jakie daje bycie weteranem. Inwalidztwo Ala nie dotyczy jego zdrowia fizycznego, tylko zdrowia psychicznego. II wojna światowa sprawiła, że ...
Odkrycie tajemniczych asteroid zwanych Kamieniami zrodziło nowy gatunek artystów rzeźbiarzy, którzy tworzyli z nich wielobarwne krajobrazy doznań i uczuć, warstwa po warstwie odciskając w ich wnętrzach ludzkie wspomnienia. Zagadką pozostawało, skąd się wzięły i co nadawało im tę niezwykłą chłonność. Nieoczekiwanie kolejni rzeźbiarze Kamieni zaczęli padać ofiarą brutalnych morderstw. Michael Tryon postanowił poznać motywy tych zbrodni. Porzuci...
Hmmm...Czwarta część niestety nie wzbudziła już takich emocji jak poprzednie 3...Ale docenić trzeba ten skomplikowany labirynt wydarzeń - od nocy poślubnej aż po konflikt z Volturi i wszystkie te intrygi...tylko, że mnie Saga Zmierzchu nie zauroczyła wątkiem "kryminalnym" ale swoistą magią - moja fantazja została pobudzona do maksimum, przez co cały tydzień, w którym pochłaniałam kolejne tomy byłam po prostu oderwana od rzeczywistości (...
Szukam literatury na temat silnych kobiet, które dużo osiągnęły i same do wszystkiego doszły. Mogą być biografie.
Kto wie w jakim zbiorze opowiadań Mrożka, znajduje się opowiadanie "Europejczyk". To bardzo dla mnie ważne i potrzebne. Z góry dziękuję. :)
Czerwone oczy - Nie mam pojęcia, czy ta książka pasuje, ale jako pierwsza nasunęła mi się na myśl.
A poza tym składam zażalenie na Kocia - zamiast czytać na Filmasterze siedzę ;)
Baśnie barda Beedle'a (Rowling Joanne K.) Ocena: 5 - Każdy czasem lubi przeczytać coś dla dzieci ;) Bardzo przyjemne uzupełnienie Pottera. Czarownik (Smith Wilbur) Ocena: 4 - Niezłe historyczno-przygodowe czytadło, ale mimo wszystko pierwsza część lepsza. Trochę za dużo mistycyzmu i magii na mój gust. Kongres futurologiczny (Lem Stanisław) Ocena: 3 - Lem mnie NIE przekonuje ;/ a ta powiastka była wyjątkowo dziwna - jakby Mrożek z Gombrowicz...
Cienie Wiednia Śmiertelna intryga Pierwsza miłość CK kuchnia
Juruś, jesteś pewien, że żałobniczka była piękna?:) Z moich czytelniczych wspomnień wynika, że piękna była żebraczka, a żałobniczka nerwowa:) Zresztą - obie książki świetne:)
A ja już się nie mogę doczekać tego wątku. ;)
Przeczytane w MARCU 2009 r.: 1. Alex Hunter "Marta Patton i kopalnia arcydzieł" (4) 2. Max Brand "Nieposkromieni" (5) 3. Erle Stanley Gardner "Sprawa pięknej żałobniczki" (5) 4. Edmund Niziurski "Gwiazda Barnarda" (5) 5. James Patterson, Paetro Maxine "Piąty jeździec Apokalipsy" (5) 6. Johanna Lindsey "Porwana narzeczona" (4) 7. Teodor Jeske-Choiński "Krwawe łzy unitów pols...
William Wharton-Niezawinione śmierci.
Niestety, nic z powyższej recenzji nie znajduje pokrycia w rzeczywistości. "Źródło" to (przynajmniej moim zdaniem) książka schematyczna, tendencyjna i pretensjonalna, którą poprzez dodanie wielu pobocznych wątków rozwleczono do 1000 stron i podbito tandetną niby - filozofią, aby robiła wrażenie wielkiego i epickiego DZIEŁA. Nic z tego, nie dajcie się nabrać i omijajcie tę książkę szerokim łukiem. Pierwszy przypadek, gdy musiałem przy...
Oj czytaj te ksiażki z uwagą i mysl nad ich przeslaniem.To co pisze to proste, ale jednoczesnie wielkie.Dzis płakalam nad zakonczeniem "Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam"
Witam Szukam książek mowiące o wypadku samochodowym, bardzo pilnie potrzebuje na zajecia z biblioterapii. Pomóżcie
Jesli nie potrafimy poradzic sobie sami ze sobą to znaczy ze czas na smierć? Jednak chyba warto walczyć ,bo piekne chwille nas czekają następnego dnia.
Yossarian z Paragrafu 22 :)
Miłosc jest prawdą czy wymyslem ,potrzebą duszy czy ciała czlowieka? Czy ona istnieje?
Hm. Jeśli uważasz, że to błędy edycyjne lub jakiekolwiek inne, to chyba nie rozumiesz o czym jest książka. Właśnie o kondoNach i o wogóle. Chociaż osobiście uważam, że lepiej by wyglądało "wogle".
W sobotę z bibliotecznej wyprzedaży przyniosłam "Dzieła" Szelburg-Zarembiny, w świetnym stanie, mimo lat wyglądają jak nowe. Niestety to tylko 8 z 12 tomów, pozostałe cztery do kompletu muszę upolować na Allegro. A poza tym - z Allegro Ogród Afrodyty, Brązownicy: I inne pisma o Mickiewiczu i "Pamiętniki" Zofii Tołstojowej. Z Merlina - Stulecie detektywów, Chłopiec z latawcem i Harar.
Co mają ze sobą wspólnego: liczący 200 lat tajny szyfr wynaleziony przez Thomasa Jeffersona, współtwórcę Deklaracji Niepodległości Stanów Zjednoczonych, amerykańscy masoni, spisek w Białym Domu i stara krzyżówka? To elementy zagadki, której rozwiązanie skrywa Księga Przeznaczenia, skarbnica wszelkich tajemnic. Tajemnic, za które czasami warto umrzeć. W zamachu na prezydenta USA Manninga ginie zastępca szefa sztabu Ron Boyle, a jego sekreta...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)