Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Skończył Szkołę Gildii Skrytobójców.
I co? Szukasz jeszcze, czy mam powiedzieć? :)
Niesamowita... Bałam się po tę książkę sięgnąć przez cały rok. Odstraszała mnie recenzja na tylnej okładce. Bałam się potworności, cierpienia i wzruszeń, których mogłam się spodziewać po tej książce. Kiedy już odważyłam się przeczytać okazało się, że lepszej i bardziej trafnej okładkowej recenzji nikt nie mógł napisać. Niewyobrażalne, niepojęte światy ludzkich dramatów i uczuć, kalejdoskop prowincjonalnej samodzielności miasteczka i społec...
Krokodyl - Nil - Egipt - Egipcjanin :) Egipcjanin Sinuhe, Mika Waltari
Niesamowita książka! Pięknie napisana. O życiu, o małżeństwie... Naprawdę ciężko mi było się od niej oderwać. Polecam! Zwłaszcza dziewczynom przed ślubem! ;)
Dołączam się do podziękowań. Udało mi się rozpoznać wszystko, co czytałem, a nieczytanych przynajmniej odgadnąć znanych mi autorów.
Karel Konrad, wybitny czeski prozaik i publicysta, zmarły w 1971 roku, znany jest również jako poeta i satyryk. "Nauki dla nieśmiałych kochanków" to pełne poetyckiego uroku gawędy, w których autor radzi, w jaki sposób zdobyć ukochaną kobietę. [Czytelnik, 1985]
To poproszę, bo już chyba nie wymyślę...
Zwodniczy punkt - 3,5 Mój ostatni Brown. Nie licząc tego, który dopiero co wyszedł - aż tak nie lubię autora, żeby czytać książkę po angielsku ;) "Zwodniczy punkt" przyzwoity. Daleko mu do "Aniołów i demonów", ale nie jest też tak słaby jak "Cyfrowa twierdza". Listy z podróży do Ameryki - nie doczytałam do końca Tutaj wielki zawód. Sienkiewicza uwielbiam i po "Listy..." sięgnęłam z wielką ochotą. Ale nie udało mi się dobrnąć nawet do połowy....
* Barbarzyńca w ogrodzie (Herbert Zbigniew) 5 * Blady wymoczek (Guareschi Giovanni) 5 * Hitchcock (Skwara Janusz) 4 * Najlepsze polskie opowieści o górach i wspinaniu (praca zbiorowa) 4 * Nie wszystko na sprzedaż (Tyszkiewicz Beata) 5 * Odrobina marzeń (Phillips Susan Elizabeth) 3,5 * Pamiętnik róży (Saint-Exupéry Consuelo) 3,5 * Siódme wtajemniczenie (Niziurski Edmund) 5 * Skrzynia na zło...
Zamczysko w Otranto: Opowieść gotycka
Książkę właśnie otrzymałam przesyłką od życzliwej biblioNETkowiczki (raczej trudno ją dostać). Dziecka co prawda nie mam, nie spodziewam się ani o nie nie staram, co jednak nie czyni lektury pana Talko mniej smakowitą! ;-) Tak, to po prostu felieton, tyle, że bardziej szeroki objętościowo, a felietony mają to do siebie, że się je po prostu połyka. Tak więc oto o godzinie trzynastej wciąż siedzę w piżamie na kanapie i rozkoszuję się "Dzieckiem dla...
I jak "Pantaleon..."? Czytałam "Wojnę końca świata" Llosy i bardzo mi się nie podobała. Ma chyba z 800 stron, a nudzi się już przy 100... "Pantaleon" jest krótszy, mam go na półce, ale po doświadczeniu z "Wojną..." jakoś nie mogę się za niego zabrać.
Rzeczywiście jest tam takie zdanie, występuje ono prawie w każdej księdze Nowego Testamentu. Nie oznacza ono jednak, że automatycznie po śmierci Chrystusa każdy człowiek zostaje wyrwany z niewoli grzechu, tylko jego winy zostają USPRAWIEDLIWIONE. To znaczna różnica i nie można pod żadnym pozorem zakłamywać niechlubnej dla człowieka rzeczywistości, a owo "wyrwanie z niewoli grzechu" dotyczy życia po śmierci i wspomnianego usprawiedliwienia. Ni...
Romans obyczajowy: prawdziwa historia wieloletniego związku Zygmunta Krasińskiego z Delfiną Potocką na barwnym tle obyczajowym epoki romantyzmu, z udziałem wielu słynnych postaci, m. in. Chopina. Ona jest światową kobietą po przejściach, która uciekła od męża. On, wielki poeta, zostaje zmuszony do małżeństwa z Elizą Branicką. We troje żyją w osobliwym trójkącie... Nowoczesna konstrukcja w bezpretensjonalnych scenach-epizodach, znakomite dialo...
Popieram zdanie Michotki. Michaś był dobrym, prostodusznym chłopcem, w którym nie było miejsca na nienawiść. A oceniając nowelę w całości- uważam, że była piękna, po prostu niesamowita. Na pewno lepsza od 'Janka muzykanta'. Łapie za gardło.
Ja również dziękuję za świetny konkurs :)
Mój październik: Gulasz z turula (5) Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej (5,5) Niewiedza (4-) O rodzicach i dzieciach (4,5) Inżynierowie dusz (4,5) Powieść naturalna (4)
Ja nie potrafię uporządkować przeczytanych książek Koontza według kategorii "najlepsza" oraz "pierwsze miejsce", ale bardzo mi się podobała seria Moonlight Bay ("Zabójca strachu" oraz "Korzystaj z nocy"). Nie mogę również doczekać się trzeciej części z tej serii pod tytułem "Ride the storm". Dodatkowo bardzo mi się podobały pozycje: "Odwieczny wróg", "Zwierciadło zbrodni", "Zimowy księżyc", "Przepowiednia". Jednak największe wrażenie zrobiła na...
Kiedy dorastałem, uczyłem się jakże niedoskonałego sposobu przebaczania i pojednania, ponieważ ci, którzy w jakiś sposób mnie zranili, rzadko podejmowali rozmowę na temat motywów swojego postępowania. Sporadycznie słyszałem słowa "przepraszam", "proszę", "wybacz mi" albo "wybaczam ci". Zwykle wyglądało to tak: ktoś uraził mnie albo ja kogoś słowem lub czynem i w rezultacie gniewaliśmy się przez kilka godzin, dni, a nawet tygodni. I chociaż sprawa...
Czwarty lipca (Patterson James, Paetro Maxine) Król szczurów (Clavell James) Obsesja (Kellerman Jonathan) {Ocena: 3,5 zmień} PS Kocham Cię (Ahern Cecelia) {Ocena: 6 zmień} Rok w Prowansji (Mayle Peter) Śmierć frajerom (Puzo Mario) Coś tam jeszcze po drodze było,ale nie pamiętam już co :) Nie wiem,jak znajdujecie czas,żeby przeczytać po 20 książek na miesiąc, ja tyle czytałam w podstawówce i gimnazjum,a teraz niestety 10 książek to już ...
Fanką twórczości Koontza nazwać się nie mogę, niemniej jednak czasem coś przeczytam. I mogę z całą pewnością stwierdzić, że do tej pory bezkonkurencyjni okazali się Opiekunowie. Drugie miejsce przyznałam Grom.
Świetna seria! Czytam pierwszą część pamiętników wampirów ale wydaje mi się potwornie nudna... Czego nie mogę powiedzieć o wampirach z morganvill. Jest to stanowczo jedna z najlepszych serii o wampirach. Polecam każdemu kto lubi tego typu książki :)
Mało,za to kryminalnie T.Polakowa:Wszystko w czekoladzie- 5 R.Newman:Bal absolwentów - 3
A to też jest prawda. :-) Tu nie ma zasady. To w sumie dobrze. :-)
Witam Czytelników Koontza. Podoba mi się bardzo proza tego pisarza. Przeczytałem już kilka książek i jestem zaciekawiony jego stylem pisarskim. Jak wiadomo nie wszystkie książki Koontza błyszczą potencjałem, jedne są naprawdę dobre, a inne już mniej wciągają czytelnika. Styl pisarski autora ewoluował na przełomie kilkudziesięciu lat. Owocem tego jest, że stare książki pochodzące z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ("Groza", "Ściana str...
Nareszcie sobota. Nie dawało mi spokoju... Otóż 'maius' też mnoże być, tyle, że częściej chyba używa się w tej sentencji 'maior' (Deus jest oczywiście rodzaju męskiego).
Gocha1989 , czy możesz podać jakieś namiary na Introligatora w Rzeszowie ?
"Siostry Bronte" polecam. Naprawdę dobrze się czyta, ale przede wszystkim przekazują dużo informacji na temat życia i twórczości całej rodziny.
Przeczytane w październiku: Uwikłani (1) Córka nastawiacza kości (5) Mała Ikar (4) Ministerstwo bólu (4) Nadzieja umiera ostatnia: Wyprawa w przeszłość (5) Zaginiona (5) Skafander i motyl (4) Muzyka dla kameleonów (5) Pudełko ze szpilkami (2) Lektor (5) - w wersji angielskiej Wszystko, o czym wiesz (3) Krąg pierwszy (4)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)