Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Anne Brontë rozpoczyna powieść "Agnes Grey" słowami: "Wszystkie prawdziwe historie kryją w sobie jakąś naukę; w niektórych jednak skarb trudno jest odnaleźć, a odnaleziony okazuje się tak mizernej wielkości, że niczym suchy, skurczony orzeszek nie rekompensuje trudu rozłupywania skorupki"[1]. Słowa te nieustannie rozbrzmiewały mi w głowie, gdy czytałam "Doktora Glasa", zastanawiając się, czy to ja mam problemy z łupaniem, czy też może ten szwedzk...
Na prośbę Damiana i ja podzielę się wspomnieniami. Otóż, w czerwcu, pierwszym miesiącu bez nauki, po kilku intensywnych, w trakcie których czytanie okupione było wyrzutami sumienia, popadłam w czytelnicze szaleństwo. ;) Przeczytałam bardzo dużo jak na mnie. Szósta klepka (6 - bez zmian) Kłamczucha (5- bez zmian) Kwiat kalafiora (6 - bez zmian) Ida sierpniowa (6 - bez zmian) Opium w rosole (6 - bez zmian) Brulion Bebe B.(6, było 5) No...
Doktor Glas to młody, cieszący się uznaniem sztokholmski lekarz, żyjący na przełomie XIX i XX w., który czuje się znudzony, zniechęcony do życia i ludzi, niezdolny do działania, samotny tak wśród przyjaciół, jak i w pracy. Marzy on o "wielkim czynie", który wyzwoliłby go z poczucia izolacji i niemocy. Jego pacjentką zostaje młoda, piękna kobieta, która zwraca się do niego z prośbą o pomoc. Jest nieszczęśliwa w małżeństwie; czuje się zniewolon...
Jaka szkoda, że ten mądry wspaniały człowiek nic więcej już nie napisze. Można jednak nawiązać do cytatu i pocieszyć się, że pozostawił książki drogowskazy, które będą trwać.
ksiązki z serii owocowej np Sowy, obecnie z nowości to "bajerom wbrew".
Niech zazgrzyta klucz i zamek, niech otworzy Złotą Bramę. Za Złotą Bramą coś się wydarzy - tam każdy znajdzie to, o czym marzy*. --- * Helena Bechlerowa, "Za Złotą Bramą", wyd. Nasza Księgarnia, Warszawa 1973, str. 80.
"Kulturowe sprzeczności kapitalizmu" D. Bell (5!) "Rozmowa o wielkiej przemianie" Piotr Sztompka & Andrzej Koźmiński (4) "H.P. Lovecraft. Przeciw światu, przeciw życiu" M. Houellebecq (5!) "Zamglony horyzont" Mike Resnick (4+) "Simulakra" PKD (4) "Wszystko dla pań" t.1 i 2 E. Zola (5) "Ja, inny. Kronika przemiany" I. Kertesz (5) "Kobieta z wydm" Kobo Abe (w czy...
polecam "Bajerom wbrew" - tylko, ze to akurat jest na dwa wieczorki maksymalnie - zakładając, że na tych wieczorach będziesz jeszcze przy okazji spotykac sie ze znajomymi:) jełsi nie to jeden wieczór czytania :)
"Magda.doc", "Paulina.doc"
Też NIE lubię! Z książką da się iść do łóżka, z komputerem NIE! Ale czasami nie ma wyjścia! Gdyby nie komputer NIGDY bym Cie Nie poznała:-( a tak wiem, że jesteś!)
Kiedyś czytałam pewną książkę, ale jak to najzwyklejszy człowiek zapomniałam tytułu. Proszę o pomoc. Bohaterami są dwaj chłopcy i prawdopodobnie ich ojciec. Podróżują po świecie, rozwiązują zagadki, przeżywają przygody. Wydaje mi się, że to był jakiś cykl. Pamiętam jedno wydarzenie: chłopcy zostali porwani i osadzeni na wyspie, gdzie spotkali Murzyna (chyba) o imieniu Omo (też chyba:)). Z góry dziękuję za pomoc :)
1. Czekając 2. Byłem donorem 3. Triumf Cherstena 4. Wywiadowca 5. "Chronos" 6. Miejsce do życia 7. Świat idzie ku lepszemu 8. Twórczość Samuela Flewovera 9. Sygnał 10. Blokada 11. Granica Wszechświata 12. Jądro Galaktyki 13. Cena 14. Thornstadt 15. Pandemia 16. Samobójstwo Abu Mhopulosa 17. Opiekun 18. Plewy 19. Najdłuższy cień 20. "Mały genetyk" 21. Patent 22. Krążąc przy plaży [Wydawnictwo Poznańsk...
A może jakieś konkrety, a nie tylko puste inwektywy? Które konkretnie fakty są "błędne"? Znasz z pewością osobiście tych autorów, skoro wiesz tak dokładnie, co "widzieli na oczy", a czego nie.
Super, super i jeszcze raz superrr!:) Świetna książka. :) Czytałam wszystkie z cyklu Pan Samochodzik oprócz "Nawiedzonego dworu";)
Witam! Oto książki przeczytane przeze mnie w czerwcu:) : 1. "Krzywe 10", 2. "Drugi", 3. "Niezwykły przypadek dr Jekylla i Mr Hyde'a", 4. "Ala Makota", 5. "Ala Makota 2", 6. "Artemis Fowl", 7. "Eragon", 8. "Ja z nadwagą", 9. 'Ptak, Cyna i luneta wisielca", 10. "Szalone życie Rudolfa". Trochę mało tych książek, ale w lipcu będzie lepiej. ;-) ...
1. Opowieść o duchu 2. Feralny krążek 3. Wyjątek z opisu wizyty kapitana Stormfielda w niebie 4. Niezwykły wynalazek [Iskry, 1987]
Nie byłem pewny, czego spodziewać się po "Dzieciach Húrina". Gdy rozpoczynałem lekturę, miałem w pamięci trzy utwory J.R.R. Tolkiena: "Władcę Pierścieni", "Hobbita" i "Silmarilion" (wymieniam w kolejności, w jakiej poszczególne utwory czytałem). Trzy, moim zdaniem, bardzo od siebie różne utwory, każdy utrzymany w innej konwencji: powieści fabularnej, bajki dla dzieci młodszych i tych nieco starszych, oraz kroniki historycznej. Trudno więc mi było...
1. Sznycel górski 2. Wielki człowiek 3. Ciężka operacja 4. Szkoła w przepaści 5. Wybawcy 6. Zagadki historyczne 7. Bilet powrotny 8. Wróżka inna niż wszystkie 9. Wypadek 10. Przechodnia dłoń 11. Nowo przybyły 12. Cztery róże dla Lucienne 13. Alibi dziecka 14. Ojcowskie poświęcenie 15. Pokarm duchowy 16. Drodzy przyjaciele 17. Opowieść wigilijna 18. Smakosze 19. Jak pies z kotem 20. Zgniłe królestwo 21. Zła...
Szukam książek o miłości bardziej dla młodzieży i o młodzieży.
Wczoraj dostarczono mi paczkę z KKKK a wniej: 1) "Czarodziejka" - Małgorzata Warda 2) "Muzyka z kufra" - Michael Connelly 3) "Muskając aksamit" - Sarah Waters 4) "Błękitna sukienka" - Tracy Chevalier Zabieram się za czytanie :)
Dlaczego, janmamucie?
Ta książka to najgorsza szmira, jaką kiedykolwiek czytałam. Autorzy udowodnili, że nie maja pojęcia na czym polega warsztat historyka, krytyka źródeł i wysuwanie wniosków na ich podstawie. Historia w ich wydaniu stała się produktem dla czytelników posiadających mało wyrafinowany gust, żerują na sensacji, podają błędne fakty, odwołują się do źródeł, których nawet nie widzieli na oczy. Czytając tę książkę, miałam wrażenie, że ignorancja autorów po ...
ja polecam z czystym sumieniem "Miasteczko Salem" odradzam " Colorado Kid" moim zdaniem beznadzieja
Książka Grzegorza Ojcewicza jest fascynującą opowieścią o świecie niepokornym i wykluczanym. Eseje o esejach Jarosława Mogutina to historia ludzi, którzy zostali uznani za buntowników, to historia tych, którzy dzięki swoim prowokacjom pokazują więcej, mocniej, których działania mają ogromną siłę rażenia. Ojcewicz pisząc o Mogutinie tworzy jednocześnie niezwykle interesujący obraz kultury alternatywnej. Bohaterem tej opowieści jest więc nie tylko ...
Z tego co sie orientuje to do 'czarnego charakteru " występującego w powieści
Ja, gdy zobaczyłem 17, w ogóle straciłem chęć do tego konkursu.
Mi cały czas wydaje się, że bohaterów było dwóch, ale z drugiej strony w kontynuacji "Ptaśka", czyli w książce "Al" Al mówi bodaj, że wydawało mu się, że był ptakiem. Może ktoś, kto jeszcze czytał "Ala" pamięta ten moment.
Jeszcze Eoin Colfer
A jak twoim zdaniem zakończyla sie ksiązka- uciekli czy nie ze szpitala?
To ciekawe co piszesz ale masz rację. Książka rzeczywiście różni sie od pozostałych ksiazek tego autora, ale nie tylko, bo to jest najlepsza ksiazka ze wszystkich ksiazek jakie mozna przeczytac. Opisy kanarków są troszke nudnawe ale mozna sie przynajmniej dowiedziec czegosz o zyciu tych ptaszkow. Czytalam kilka ksiazek Whartona i uwazam ze sa bardzo dobre. Ksiazke oceniam na 10.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)