Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jestem entuzjastą tej książki, więc i moja recenzja taka będzie. Autor opisuje przyczyny zróżnicowania rozwoju gospodarczego poszczególnych krajów świata, swobodnie korzystając z ciekawostek geograficznych, historycznych i technicznych. Obowiązkowa lektura dla wszystkich osób, które mają historię gospodarczą na studiach, polecam oczywiście również osobom, które są zainteresowane tym tematem. Naprawdę warto.
Dodajmy, ze ta wrozka to byla oczywiscie feministka... ;-) PS: Pytanie corki mojej znajomej: "A pan wróżek to co robi?" Znajoma myslala, ze "wróżek" to meska forma wróżki, ale zanim zaczela na dobre cos wymyslac, okazalo sie, ze dziecko mialo na mysli. . . męża wróżki. ;-)
Ależ skąd ;-) Po prostu dosyć wcześnie się u mnie to zaczęło, nawet nie wiem skąd przyszło. Pewnie dobra wróżka nad moim łóżeczkiem machnęła różdżką :D
Przed przeczytaniem tej książki spodziewałam się, jak po wielu pamiętnikach, jakichś bezpośrednich opisów sytuacji, w której dana osoba żyła. W tym przypadku chodziło o państwo totalitarne. Jednak wspomnienia Niny Ługowskiej okazały się tylko opisami przeżyć dojrzałej nastolatki z wstawkami krytyki bolszewików. Niespecjalnie mnie to usatysfakcjonowało.
Czytałam "Geografię intymną"- porównawczo z "Ciemną stroną mężczyzny", której autorem był oczywiście mężczyzna. Obie książki ciekawe.
Wow! Czy Ty doktorat robisz z literatury feministycznej???? Dech mi zaparło... To kiedy ja to wszystko przeczytam?
Pamiętam tylko, że do Polski (chyba) przyjeżdża jakiś zagraniczny profesor. Ktoś odbiera go i zaprowadza do mieszkania. Następnego dnia mają PO niego przyjść i zawieść na miejsce wykładu, ale nikt się nie zjawia, gdyż wprowadzają stan wojenny . Profesor nie zna języka i nie wie, co robić. Dalej nie pamiętam. Mogłam też coś pomieszać, bo pamięć jest zwodnicza. Będę wdzięczna, jeśli ktoś mi pomoże, bo mnie to będzie męczyć póki się nie dowiem :)
A nie mowilam, ze ona sie na tym zna??? ;-) Prace domowa wykonala na celujacy - i jak tu ktos ma cos dopisac, jak tu juz jest ponad 80 ksiazek. Chen, chyba bedziesz miala lekture na wiele miesiecy... :-)
Przepraszam jeśli poczułeś się do czegoś przmuszony! Myślałam, że jesteśmy na formum dla milośników książek, gdzie zwrot "trzeba to przeczytać, znać" jest zachętą do zapoznania się z treścią - a nie zmuszaniem do wiary! Przeczytaj komentarz Harey'a - on wyjaśnia jak wiele dzieł literatury powstało w oparciu o motywy biblijne. Jeśli ktoś nie zna historii Kaina i Abla nie zrozumie powieści "Na wschód od Edenu" Zresztą czy wies...
Oczywiście mozna szukać i tworzyć zasady na własną rękę. Każdy jest wolnym człowiekiem. Szuka własnych wartości i kieruje się tym co podszeptuje mu sumienie. Taki Hitler na przykład.. .
Bardzo spodobał mi sie Twój komentarz. Musisz jednak wiedzieć, że cała tajemnica czytania Bibli opiera sie na tym, że księgę tą tworzono przez wieki. Treść pokazuje jak zmieniali sie ludzie, zwyczaje i systemy watości. Średniowiecze czy rewolucja we Francji czy Rosji podsuwa nam obraz takiego barbarzyństwa, o którym nawet nie śmie myślec cywilizowany człowiek. Biblia to księga historyczna - stara i przepisywana litera po literze przez kolejne po...
1. Sprzedane. Tragiczne losy azjatyckich kobiet – Louise Brown 2. Wszystkie jesteście niewierne – Zoja, John Follain, Rita Cristofari 3. Być Kobietą w Oriencie – D. Chmielowska, B. Grabowska, E. Machut Mendecka (red.) 4. Mizoginia – czyli męska choroba – David G. Gilmore 5. Czytając „Lolitę” w Teheranie – Azar Hafisi 6. Karoca z dyni – Kinga Dunin 7. Czego chcecie ode mnie, Wysokie Obcasy – Kinga Dunin 8. Świat bez kobiet - Agnieszka Gra...
Yasunari Kawabata "Śpiące piękności" "Tysiac żurawi" Herta Muller "Król kłania się i zabija" Andrzej Stasiuk "Jadąc do Babadag" Elias Canetti "Auto da fe" Hubert Klimko-Dobrzaniecki "Dom róży.Krysuvik"
To z Łopieńskiej: "Najchętniej wklejałbym kartkę: Skradziono u Andrzeja Osęki". :-) Brat mi wreszcie robi exlibrisy na urodziny i właśnie myślę o tym, żeby coś takiego wpisać.
Zgadzam się, że "Rilla ze Złotego Brzegu" to najlepsza część cyklu. Ja przepadam za Rillą, nawet bardziej niż za Anią. Wojna jest tu ukazana w bardzo ciekawy sposób - tak, jak widzieli ją zwykli ludzie. Polecam:)))
10. "Chodź, obudzimy słońce"- Jose Mauro de Vasconcelos (5)
Nie wiem, czy juz tu o tym wspominalam ale Maria Rodziewiczowna wklejala ponoc do swoich ksiazek ekslibris "Te ksiazke ukradziono z ksiegozbioru Marii Rodziewiczowny" :)) Trudno mi sobie wyobrazic tak ozdobione ksiazki, ale zapewne dzialalo...
Ja też wzruszyłam się przy "Rilli". Co do "udomowienia" Ani w tej książce nie jest dla mnie takie rażące jak w "Ani ze Złotego Brzegu".
Ja mam ex libris w formie pieczątki. Świetna sprawa, książki zawsze do mnie wracają :DD Nie wygląda jakoś specjalnie - moje imię i nazwisko, napis ex libris i otwarta książka.
I właśnie ten ładunek emocji między wierszami jest tym co lubię w azjatyckiej literaturze (a także w filmie).
To już trzecia część pamiętnika Mii, władczyni małego państewka, Genowii. W tym tomie bohaterka ma o wiele więcej kłopotów, niż w dwóch poprzednich. Jej problemami są: lekcje u Grandmère i rządzenie Genowią (jak zwykle), testy końcowe z matematyki i kłopoty sercowe. Książka napisana z humorem, jest to lekka lektura, łatwo jest domyślić się zakończenia.
Autor Vasconcelos, José (1881-1959). Tytuł Rasa kosmiczna : (wybór) / José Vasconcelos ; przeł. [z hisz.] Janusz Wojcieszak. Wariant tytułu Raza cósmica Wydano Warszawa : UW CESLA, 1993. Seria: Idee i Ludzie; 4 .................................. Pozdrawiam!
Legendarna powieść sfilmowana przez Roberta Aldricha. Niezapomniane kreacje Bette Davis i Joan Crawford. W starej rezydencji w Beverly Hills mieszkają dwie byłe gwiazdy Hollywoodu. Choć właściwie to Blanche Hudson była gwiazdą, a Jane zawsze pozostawała w cieniu siostry. Bo kariera Jane jako cudownego dziecka trwała krótko. Teraz jednak Blanche, przykuta do wózka po wypadku, zdana jest na łaskę Jane. Obie pamiętają też słowa ojca: „Jesteści...
:DDD
W mojej osiedlowej bibliotece w Opolu.:)Filia nr 17, książka wydana w 1980 roku. Nie w literaturze iberoamerykańskiej, ale w literaturze innych krajów.
Milczenie Owiec. 1/4 juz za mna i jak na razie bardzo mi sie podoba :)
Miejscem akcji jest zamek w Nidzicy na polskim Spiszu, zwany dawniej Dunajec. Akcja zaczyna się w 1796 r., zaledwie dwa lata po upadku powstania kościuszkowskiego, a rok po II rozbiorze Polski. Cały Spisz zagarnęła wówczas Austria. Działy się tu rzeczy niesłychane, zaczynała się właśnie epoka napoleońska i w całej Europie zapanował zamęt. Osnową powieści jest głośna legenda nidzicka, obecna dziś w każdym przewodniku po zamku i okolicy. Twórcą leg...
Dziękuję ci bardzo Sznajperku! :) od jakiegoś czasu mam pecha (a może szczęście) spotykać ciebie przy moich wypowiedziach pozdrawiam
Niespokojne, obfitujące w doniosłe wydarzenia polityczne, społeczne i artystyczne lata na przełomie XVI i XVII wieku stały się tłem, na którym znany pisarz i krytyk muzyczny László Passuth (autor m.in. przetłumaczonej na język polski powieści "Miłość i śmierć wśród lagun") osnuł dzieje życia i twórczości jednego z najwybitniejszych madrygalistów epoki renesansu, Carla Gesualda księcia Venosy. Łagodny, wrażliwy i nieśmiały Gesualdo niepodobny ...
Dałam tutaj, ponieważ widziałam że są tu też takie oferty... i myślałam że też może być...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)