Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przeczytane: Omertà - 5 Zakładniczka - 5 Błyskawica - 5 (z półki) Noelka - 5 Zabić drozda - 5 Pulpecja - 4 W trakcie: Nielegalni Dziecko piątku Ostatni don :)
Nie powiem, żeby ten miesiąc robił jakieś większe wrażenie. 15. Serce: Historia kultury i symbolu rozważania prowadzone w trochę innym kierunku niż na to liczyłam, ale nadal ciekawie. Dużo o ujęciu serca w literaturze, ale czasami analiza wydawała mi się ciut przesadzona (4) 14. Diabelska materia: Historia pasków i tkanin w paski siedzę i czytam, kto by pomyślał! Zwłaszcza w przypadku dawnych kostiumów kąpielowych. Wcale nie przypadek. (4,...
Jakoś mało wyszło, ale i tak jest różnorodnie: Brudna robota: Zapiski o życiu na wsi, jedzeniu i miłości - 5 Najgorsza w szkole jogi - 3 Warstwy wszechświata - 4 (żeby wiedzieć, jak się zaczęło to cudowne szaleństwo) Byliśmy u Kornela: Rzecz o Kornelu Filipowiczu - 4,5 (charyzmatyczny główny bohater) Nie no, październik musi być lepszy!
Nie wiem co prawda u kogo akurat jest książka, ale zaktualizuję i tak listę. Przy okazji zapraszam chętnych do kolejki. :) 1. Nika7423 - przeczytana 2. Rumpleteazer - przeczytana 3. Ceisha 4. MarcinKa 5. Kliva 6. nightbird 7. Dominika. 8. agulka315 9. little_angel_ 10. sydney 11. Natii 12. evuś:) 13. Paullla
Wrzesień dostarczył mi przyjemnej lektury. 1. Podpalacz (5,5)-wędrująca 2. Boso, ale w ostrogach (4,5) 3. Córki mordercy (3,5) 4. Wyznanie Crossa (2,5) 5. Kołysanki dla małych kryminalistów (3,5) -wędrująca 6. Gejsza z Gion (4) 7. Dom kobiet (3) -wędrująca 8. Dzieci Eve (5,5) -wędrująca 9. Służące (5,5) 10. Fabrykantka aniołków (5,5) Espinko,dziękuję:) 11. Farma lalek (5,5)-własna półka 12. Dom otwarty (4,5)-własna półka 13. ...
"Nie jestem kobietą z tej książki. Co najwyżej ją przypominam, tak jak może ją przypominać jakakolwiek kobieta naszych czasów, która żyje w pojedynkę, pracuje i myśli. Właśnie po to, żeby każda kobieta mogła się w niej rozpoznać, nie wyposażyłam jej w twarz, imię, adres, wiek [...]. Nie formułuję żadnego przesłania, nie próbuję nawet rozwiązać problemów. Nie na tym polega zadanie pisarza. A poza tym, jakżebym mogła formułować jakieś przesłanie w ...
A tak, o tym słyszałem.
Książka "Dziewczynko, roznieć ogieniek", laureatka dwóch nagród literackich, jest wynikiem fascynacji autora losami Romów we współczesnym świecie (tytułem jest pierwszy wers starej cygańskiej pieśni). Jest to opowieść o tragicznych losach romskiego chłopca, który beznadziejnie usiłuje znaleźć swoje miejsce na świecie gdzieś pomiędzy zapadłą górską wioską na wschodnich krańcach dawnej Czechosłowacji a wielkimi miastami obu nowych państw. Książka m...
A dla mnie to komedia bezkonkurencyjna. Jeden z tych filmów, które zna się na pamięć i gdzie razem z bohaterami mówi się dialogi. Idealny środek na chandrę. Uwielbiam.
Wrzesień: 1. Wieczna noc (Gray Claudia (właśc. Vincent Amy)) - (4,5) 2. Three to Ride (Oak Sophie) - (4,5) 3. Mąż, którego nie znałam (Day Sylvia June) - (5) 4. Obudzone pragnienia (Day Sylvia June) - (6)
Prostuję - ugoda jest wydawnictwa z Panią Kapuścińską. Domosławski chyba nie była w ogóle stroną procesu. A swoją drogą mamy przypadek, gdy Sąd na czas procesu zakazał zbywanie książki - dotyczy on "Nocnika" Żuławskiego.
Klasyka pełną gębą. Książka pisana w czasach, kiedy takie historie jeszcze przechodziły, dobrze, że teraz się już tak nie pisze, co nie oznacza, że nie warto wracać do sprawdzonych schematów. "Na południe..." jest klasyczną powieścią wojenną, która ma niewiele wspólnego z rzeczywistością. Dzielni brytyjscy chłopcy stawiają zaciekły opór Japończykom, pogodzie i wielu innym przeciwnościom. Fabuła jest w gruncie rzeczy prosta. Arcysuperszpieg mus...
To może 'Stokrotki'?? Można go na przykład znaleźć na gryzoniu - moja znajoma 'zrobiła' do niego napisy...
Ta ugoda wydawnictwa z Domosławskim nic nie da. Domosławski już zapowiedział, że nie pozwoli wydać książki w okrojonej wersji. A tylko do 2017 prawa są w Świecie książki, potem wracają do Domosławskiego. Pewnie zatem w ogóle nie będzie wydania okrojonego, a za parę lat pojawi się kolejne, pełne. Podobno prawie 150.000 egzemplarzy sprzedało się.
"Wiele rzeczy warto wiedzieć, których się czasem nie wie. A już na pewno nie wszystko wie się wtedy, kiedy by się chciało. Albo kiedy by wypadało. Albo kiedy by to było wygodne i logiczne, i niezbędne dla poukładania świata." Słowo "korzeniec" z pewnością większości z was kojarzy się z korzeniem. W przypadku powieści, o której dzisiaj chciałam wam opowiedzieć, nie chodzi jednak o korzenie drzewa. Korzeniec to bowiem obok nazwiska jednego ...
Właśnie odebrałam książkę z poczty :-)
Gdzie i kiedy po raz pierwszy czytałam „Córkę czarownicy na huśtawce”, nie pamiętam; musiało to być jednak w jakiejś okropnie zamierzchłej przeszłości, skoro w mojej głowie majaczyło tylko mętne wspomnienie, że książka była niezmiernie zabawna, za wyjątkiem jedynej (krótkiej) opowieści o braciszku, który umarł na „ślepą kiszkę” w wyniku spóźnionej czy też nieudanej operacji. Zatopiona w oceanie wydawniczych nowości, pewnie nie wróciłabym do nie...
Książka już u mnie.
Książki Domosławskiego nie czytałem, więc się nie wypowiem. Ale przeciwny jestem pomnikom. I cenzurze. Coś takiego zwykle ma odwrotne działanie - moim zdaniem może się skończyć zwiększonym popytem na książkę "w drugim obiegu".
Drugi głośny proces "cenzorski" skończył się dziś - Sąd oddalił powództwo rodziny Szpilmana: http://prawo.rp.pl/artykul/757713,1052886-Sad--rodzina-Szpilmana-bez-przeprosin-za-slowa-Wiery-Gran.html Dwie podobne sprawy, dwa różne rozstrzygnięcia. Osobiście myślę, że zarzuty postawione w książce Tuszyńskiej są poważniejsze niż te w książce Domosławskiego. A mimo to Sąd wydał wyrok ,jaki wydał. Tuszyńska udowodniła, że nie skłamał...
Dalej nikt się nie zdecydował na książkę? W takim razie odesłać do właścicielki?
Na tom "Literatura i bogowie" składa się osiem wykładów wygłoszonych przez pisarza na Uniwersytecie w Oksfordzie. To niezwykłe opowieści o śladach pozostawionych przez kapryśnych bogów w dziełach m.in. Hölderlina, Nietzschego, Lautréamonta, Baudelaire’a i Mallarmégo, o pochodzącym od nimf "płynnym żywiole myślenia", o literaturze dążącej do absolutu i stającej się swoistym rodzajem poznania. Roberto Calasso (ur. w 1941 roku we Florencji), wybi...
Lily pragnie być najlepszą nauczycielką na świecie. Temu podporządkowała całe życie. Samotna kobieta, która boi się miłości. Sean marzy o karierze golfisty. Korzysta pełnymi garściami z uroków życia. Nieodpowiedzialny mężczyzna skupiony na swoich potrzebach. Nawet gdyby się wcześniej znali, nie mieliby o czym rozmawiać. Tak różni, a nagle połączeni przez tragiczny splot wypadków. Tak obcy, że zadanie, które wyznaczył im los, wydaje się ni...
H.Simonson "Ostatnia misja majora Pettigrewa" (4) A.Munro "Drogie życie" (5) L.Willig "Ashford Park" (4) J.Braine "Jedyna i ostatnia miłość" (3,5) J.Lauck "Życie ciągle przede mną" (4) Tan Twan Eng "Ogród wieczornych mgieł" (4,5) D.G.Armstrong "Gdzieś na południu Toskanii" (3) C.Rogers&J.Gibb "Dolce vita : Opowieść o oliwnym gaju we Włoszech" (3) M.Wałkuski "Wałkowanie Ameryki" (4) L.N.Spielman "Lista marzeń" (2) Ch. Delsol "Wariatki" (...
Słyszałam o nim dużo dobrego, ale jeszcze nic nie czytałam. Postaram się nadrobić:)
Zatem i w moich planach Calasso się znalazł. Już ruszam na poszukiwania. Bardzo dziękuję. Dla takich tropów warto czytać Biblionetkę. Tak mnie ostatnio naszło właśnie, że muszę sobie ponownie eseje Herberta poczytać. Chyba po tej przeciętnym Greckim lustrze.
Dziękuję. ;)
Dziekuję. ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)