Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
http://www.krytykapolityczna.pl/wydawnictwo/nowosc-darmowe-e-booki-nieturystyczne
A może ustalmy np. 2 weekend miesiąca na nasze spotkania. Czy sobota czy niedziela to się już ustali wedle preferencji. ;-)
Polsat właśnie emituje "Spider-mana":)
1. Piana złudzeń (Vian Boris (pseud. Sullivan Vernon)) (5.5) - zdecydowanie lepsze od "Czerwonej trawy", historia w zasadzie jak z taniego melodramatu, ale autor tworzy dla niego urzekający, bardzo plastyczny, absurdalny i okrutny świat. 2. Niespokojny człowiek (Mankell Henning) (4) - nie przekonała mnie kryminalna intryga oparta na raczej wątpliwych podstawach, ale portret Wallandera wkraczającego w "smugę cienia" - jak najbardziej. 3. N...
Gdyby o teologię zapytał mnie ktoś przed lekturą książki Rynkowskiego, doktora teologii dogmatycznej, odpowiedziałbym zapewne z wrodzoną inteligencją, że jest to nauka o Bogu („theos” – Bóg, „logos” – nauka, tyle jeszcze kojarzę). Mógłbym też zaryzykować przypuszczenie, że rozwinęła się w ramach chrześcijaństwa, chociaż obecnie znajduje zastosowanie w każdej chyba religii teistycznej. Jak wielkie są problemy z samą definicją teologii – nie mi...
Głos (Indridason Arnaldur)-4.5 Studnia życzeń(Leżeńska Katarzyna)-5 Ulubione rzeczy(Bolton S.J)-4.5 Całe zdanie nieboszczyka(Chmielewska Joanna)-5.5 Boczne drogi(Chmielewska Joanna) -5
Mój sierpień Zapiski stanu poważnego: Powieść dla kobiet oraz płci pozostałych - kolejna powtórka, bo Szwaja jest dobra na upał Powtórka z morderstwa - c. d. powtórki; nie będzie piąteczki z powodu "mamusi psa Gizma" 48 tygodni Zniesmaczona jestem. Ogólnie i szczegółowo: - bohaterka mieszka z mężem i sześcioletnią córką w piętrowym domku i narzeka na ciasnotę, kiedy wprowadza się jej ojciec - na wakacje jeździ z mężem, dzi...
Pewnie Tynulec lub Natii, chyba że ktoś inny się podejmie. :P
A kto organizuje w październiku ;)?
Dla dorosłych: Córka marnotrawna - 4.0 Weź moją duszę - 4.5 Galapagos - 4.0 Wieże z kamienia - 4.5 Burzliwe życie Lejzorka Rojtszwańca - 5.0 Dziewczęta z Nowolipek - 3.0 Pępowina - 5.0 Dla dzieci: W poszukiwaniu smoka - 5.0 Dom dla Urwisa - 4.0 Trudne słówka: Niepoważny słowniczek dynastii Miziołków - 5.5 Felix, Net i Nika oraz Nadprogramowe Historie - 4.0 Pamiętnik grzecznego psa - 5.0
Och Mariolu! Wielki stos ciekawych książek już mam a wraz z jego wzrostem, maleje czas na ich przeczytanie :-) Niemniej jednak za życzenia bardzo Ci dziękuję, może się spełnią :-)
1. C.S. Lewis "Listy starego diabła do młodego" (dział: powieść epistolarna) 2. Augustyn z Hippony, "Wyznania" (dział: autobiografia) 3. William Golding, "Władca Much" (dział: antyutopia) 4. J.R.R. Tolkien, "Hobbit, czyli Tam i z Powrotem" (dział: fantasy) 5. Fiodor Dostojewski, "Bracia Karamazow" (dział: powieść psychologiczna)
1. Podziemny krąg (4,5) - powtórka. Czytając po raz drugi mogłam zwrócić uwagę na więcej szczegółów, ponieważ już na wstępie znałam zakończenie. Dzięki temu spojrzałam na książkę z nieco innej perspektywy i oceniam wyżej, niż przed dwoma laty. Niemniej jednak uważam, iż "Fight Club" to typowo "męska" powieść. 2. Agatha Raisin i ciasto śmierci (2,0) - zdobyta przy okazji biedronkowej promocji, największa porażka minionego miesiąca. Akcja toczy ...
Ilościowo - miesiąc dobry, sama nie wiem, kiedy mi się udało przeczytać tyle książek. Jakościowo - szału nie ma. Są jednak książki perełki. 1. Hellada królów, ocena: 5,5 Opowieść o tym, co się działo między śmiercią Aleksandra a podbojem Grecji przez barbarzyńskich Rzymian. Świetnie napisana, taki językiem powinno pisać się wszystkie podręczniki. Co prawda wymieszali mi się dokładnie wszyscy Antygonowie, Demetriusze i inni Antiochowie. Ale ob...
Książka nie wciągnęła mnie ,niektóre rzeczy mieszały mi się i wtedy nie wiedziała co i jak .Ogólnie książka warta przeczytania :).
Słodka Misiabelo, w dniu Twoich 4 biblionetkowych urodzin, życzę Ci bardzo wielkiego stosu ciekawych książek i czasu, aby to wszystkio przeczytać :)
Dlaczego wbrew postanowieniom często jemy za dużo? Dlaczego przejadamy się czymś, co nawet nam nie smakuje? Czy więcej jemy sami, czy w towarzystwie? Jak wpływają na nas zastawa, zapach i nazwy potraw? Jak zmienić złe nawyki żywieniowe? Amerykański psycholog żywienia przekonuje, że bodźce, które popychają nas do przejadania się, można wyeliminować. Radzi, jak zorganizować swoje otoczenie oraz jak zmienić nawyki żywieniowe, żeby osiągnąć za...
Dziecko doprowadza cię do szału? Nie słucha poleceń? Rzuca jedzeniem? Krzyczy i kopie, żeby postawić na swoim? Pamela Druckerman przeżywała to samo! I postanowiła temu zaradzić. Z zazdrością śledziła wzrokiem grzeczne dzieci swoich francuskich sąsiadów, aż w końcu zaczęła podglądać samych sąsiadów, żeby poznać ich sekrety wychowawcze. W tej książce dzieli się pozyskaną wiedzą ze wszystkimi rodzicami. "Nie przyszło mi wcześniej do głowy...
Samotność niedoskonała (Nepomucka Krystyna) 5,0 Miłość niedoskonała (Nepomucka Krystyna) 4,5 Wspinaczka na szczyt nieprawdopodobieństwa (Dawkins Richard) 4,5 Rozstrojone umysły (Draaisma Douwe) 4,0 Przetrwają najpiękniejsi (Etcoff Nancy L.) 5,0 Krwawa zemsta (Chmielewska Joanna) 5,0
Sierpień: Potęga checklisty: Jak opanować chaos i zyskać swobodę w działaniu dobra Szału nie ma, jest rak świetna :) Farby wodne bardzo dobra Miedzianka: Historia znikania przeczytałam, do wymiany :P Dziennik Mistrza i Małgorzaty bez szaleństwa, wręcz nudą wiało Dlaczego rozstrzelali Stanisławów to taka sobie Liczby Charona no cóż :P kryminał Niewidzialni nie zachwyciła I tyle :)
Nie Ty jedna, zdecydowanie :) ... to rozczarowanie, gdy prawda boleśnie uderza w twarz: Giny nigdy nie było :(
Tak, dałabym głowę, że istniała naprawdę! Jak napisałam w swojej czytatce o "Cukierni pod Amorem": "Dopiero research w Google objawił mi prawdę, dopiero pobieżna lektura wywiadu z autorką uzmysłowiła, że świat przedstawiony jej cyklu jest światem z jej wyobraźni..."
Książka dziś dotarła do mnie. :)
W sierpniu: -> Pory roku (3) -> Mama ma zawsze rację (5) -> Ostatnie królestwo (5) -> Narodziny bez przemocy (4) -> Kwiat śliwy, mroczny cień (4) -> Zielona Toskania (4) -> Lotem gęsi (5) -> Życie codzienne i niecodzienne w przedwojennej Polsce(4) -> Beztroskie jedzenie: Dlaczego jemy więcej niżbyśmy chcieli? (5) -> Wychowanie bez porażek: Rozwiązywanie konfliktów między rodzicami a dziećmi(5) I czytam ...
Zapraszam!
Jesienna noc. Tynnes Falk wybiera się na samotną przechadzkę ulicami Ystad. Wyjąwszy pieniądze z bankomatu, nagle pada martwy na ziemię. Tymczasem w innej części miasta dwie nastolatki brutalnie mordują taksówkarza. Policja osadza je w areszcie śledczym, ale jednej udaje się zbiec. Wkrótce duża część Skanii pogrąża się w totalnych ciemnościach, zaś obsługa stacji transformatorowej dokonuje makabrycznego odkrycia. Gdzieś w cyberprzestrzeni zegar t...
Ta ksiazka jest dla starszej mlodziezy, jesli w ogole. Dla mnie niektore najistotniejsze fragmenty naleza do najmroczniejszych z calego Swiata Dysku.
Wreszcie recenzja trafiła na „właściwe miejsce”, czyli jest poza poczekalnią i można dopisać coś pod nią:) ...Niestety, zgadzam się z nią w całej rozciągłości!
Jeśli czytelnik miałby dylemat, czy sięgnąć po Opętanie, czy po jakąś inną pozycję, to zdecydowaie polecałbym... tą drugą opcję. Opiniowana tu książka to utwór, jak na kryminał, co najwyżej przeciętny. (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Ja polecam "Kochanice króla" na początek, są świetne. Słyszałem, że "Wieczna księżniczka" jest trochę przegadana i nieco odbiega od innych powieści Gregory.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)